quote:Sterkere wind helpt bij ijsgroei. Ik verwacht dat ijs in Friesland zaterdagmorgen 4-5 cm dikker is dan nu. Vanaf zondagmiddag einde vorst. --
RTL Live Blogquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Mestras het volgende:
[..]! Bron? Een paar uur terug zei het rayonhoofd nog dat het ijs minimaal gegroeid was en een centimeter of 8 was.
Kom in Mei ff terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij nemen ze ons gewoon in het ootje...en is 10-15 zatquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:
[..]
Waarom is dat goed nieuws als het 15cm moet zijn?
Meerendeel zegt nog altijd dat ie er niet komtquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:26 schreef De_kromme het volgende:
Kenners, boven welke odd is Elfstedentocht JA value? Hij staat nu @ 2.35.
Zaterdag is de dag, right?
Geen idee wat de bron of bronnen zijntwitter:11stedentocht_ twitterde op woensdag 08-02-2012 om 11:14:50Steeds meer bronnen melden dat zaterdag #Elfstedentocht gereden zal worden. Morgen zullen belangrijke partijen bij elkaar komen volgens bron reageer retweet
quote:Burdaard 16,
Bartlehiem 13,
Harns 12,
Boalsert 12,
Drylst 8-10,
Sleattemar 8-9,
Galamadammen 11
Ik hoop het ook. Kan morgen nog bekend gemaakt worden, deden ze in 1997 ook.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:36 schreef Frutsel het volgende:
Geen idee wat de bron of bronnen zijntwitter:11stedentocht_ twitterde op woensdag 08-02-2012 om 11:14:50Steeds meer bronnen melden dat zaterdag #Elfstedentocht gereden zal worden. Morgen zullen belangrijke partijen bij elkaar komen volgens bron reageer retweet
Maar ik denk dat het klopt
Waarop is dat gebaseerd? De kaarten van vanochtend (Amerikaans en Europees model) geven dit in ieder geval niet weer, ondanks de hoge mate van onzekerheid.quote:Winter volgende week weer terug
LEEUWARDEN - De winter keert volgende week na een driedaagse onderbreking terug in ons land. Vanaf volgende week woensdag komen we opnieuw in een noordoosten stroming met koude vrieslucht terecht, waarbij de temperatuur zowel overdag als ‘s nachts onder nul blijft.
De huidige vorstperiode duurt tot in de loop van zondag. Daarna volgen sneeuwbuien en lichte dooi, waarna hogedruk de regie weer overneemt.
Telegraaf.nl
Zit al een tijdje in de modellen dat het 3 dagen gaat dooien en daarna weer vriezen. In de nieuwe kaarten volgens mij ook hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:50 schreef TvhN het volgende:
[..]
Waarop is dat gebaseerd? De kaarten van vanochtend (Amerikaans en Europees model) geven dit in ieder geval niet weer, ondanks de hoge mate van onzekerheid.
Klopt, mocht de Tocht dit weekend nog niet kunnen dan zou het wellicht alsnog later in de week kunnen, in elk geval volgens de langetermijnberekeningen in de pluimen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:51 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Zit al een tijdje in de modellen dat het 3 dagen gaat dooien en daarna weer vriezen. In de nieuwe kaarten volgens mij ook hoor.
En dat baseert zich op GFS, EC, UKMO etc.
Maar dat gaat waarschijnlijk wel weer gepaard met sneeuw, dus ik weet niet of je dat moet willen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Klopt, mocht de Tocht dit weekend nog niet kunnen dan zou het wellicht alsnog later in de week kunnen, in elk geval volgens de langetermijnberekeningen in de pluimen.
Precies, erg veel sneeuw. Dus hij zal gewoon Zaterdag gereden moeten worden!quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar dat gaat waarschijnlijk wel weer gepaard met sneeuw, dus ik weet niet of je dat moet willen.
Heb jij uberhaupt naar kaarten gekeken?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:54 schreef De_Nuance het volgende:
Hebben jullie de pluimen überhaupt gezien ?
Wijs even aan danquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:55 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt naar kaarten gekeken?
De pluim is gebaseerd op 1 run bestaande uit 50 kleine runnetjes.
Als jij de kaarten wat beter had gevolgd had je de nieuwe vorst trend echt wel gezien.
dan wordt je nooit meer wakkerquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Telegraaf praat weer eens poep.
Maak me maar wakker wanneer ze dat niet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |