abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107726981

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:25:47 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727035
De TT is een leugen! :{w
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:26:50 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107727097
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
De TT is een leugen! :{w
The title is a lieee
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107727117
Muahahahaha
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:27:41 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727139
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

The title is a lieee
Maria Translate Service? :P
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:27:48 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107727150
pi_107727166
Mooi OP plaatje :s)
pi_107727215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mooi OP plaatje :s)
Waardering O+
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:29:42 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727256
pi_107727305
Er wordt verdeurie een kwartier niet in het oude topic gepost en nu ben je er als de kippen bij. Suspicious. (8>
pi_107727311
LIjstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
T: mueslireep
L: quiche met gegrilde groetne en kip (500 kcals)
T: stuk avocado, was nog niet rijp
T: 2 knackebrod met roomkaas
B: uur wandelen
D: rodebietensalade met appel en feta, 2 worstjes
t: yoghurt met frambozen
pi_107727322
De OP foto is *O*
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:31:26 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107727354
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:30 schreef Goodbye het volgende:
Er wordt verdeurie een kwartier niet in het oude topic gepost en nu ben je er als de kippen bij. Suspicious. (8>
I choose my moments carefully :7.
pi_107727361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:30 schreef Jagärtrut het volgende:
LIjstje:

O: yoghurt met banaan en muesli
T: mueslireep
L: quiche met gegrilde groetne en kip (500 kcals)
T: stuk avocado, was nog niet rijp
T: 2 knackebrod met roomkaas
B: uur wandelen
D: rodebietensalade met appel en feta, 2 worstjes
t: yoghurt met frambozen
Mooie lijst, al zou ik zelf nooit twee keer yoghurt eten. Voelt zo dubbelop op de één of andere manier.
pi_107727438
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:31 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

I choose my moments carefully :7.
pi_107727676
Definitief lijstje van vandaag. Ik zat echt vol de hele dag en nu zit ik blijkbaar nog steeds niet op m'n benodigde kcal. :')

O: 60gr havermout/200ml halfvolle melk, halve grapefruit, restjes omelet (3 eieren)
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, appel, saucijzenbroodje ( :9~ )
L: 2 volkoren bth met omelet, bth pindakaas
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, banaan
D: Rest(je) chilli met rijst.
T: Kwark met fruit, nootjes
S: half uurtje buikspieren
pi_107727786
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:37 schreef ElDinosaur het volgende:
Definitief lijstje van vandaag. Ik zat echt vol de hele dag en nu zit ik blijkbaar nog steeds niet op m'n benodigde kcal. :')

O: 60gr havermout/200ml halfvolle melk, halve grapefruit, restjes omelet (3 eieren)
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, appel, saucijzenbroodje ( :9~ )
L: 2 volkoren bth met omelet, bth pindakaas
T: 2 volkoren bth kalkoenfilet met geroosterde paprika, banaan
D: Rest(je) chilli met rijst.
T: Kwark met fruit, nootjes
S: half uurtje buikspieren
kan je niet voor je L pasta maken met gehakt en saus of tonijn en saus of kip en saus? Dat zet wat meer zoden aan de dijk.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107728022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:39 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

kan je niet voor je L pasta maken met gehakt en saus of tonijn en saus of kip en saus? Dat zet wat meer zoden aan de dijk.
Daar zat ik ook aan te denken, kan alleen niets opwarmen op werk.. Van het weekend maar even wat recepten opzoeken/uitproberen voor koud spul.
pi_107728066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:44 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken, kan alleen niets opwarmen op werk.. Van het weekend maar even wat recepten opzoeken/uitproberen voor koud spul.
Dat is koud ook lekker ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_107728812
Terug van hardlopen, het was echt heel lekker! /endorfines

Definitief lijstje voor vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 3 volkoren bth, 1 flinke kom champignonsoep, donkerbruin triangelbroodje eiersalade, 1 koffie met opgeklopte melk :+.
T: banaan
T2: 1 rode paprika, 3 walnoten, 1 hazelnoot
S: 40 minuten hardlopen
'D': ~450 gr magere kwark, 1 lepeltje honing, 6 walnoten, 0.5 andere noot

Hier komt alleen nog 0.5 andere noot bij als ik de andere helft kan vinden. Hij sprong weg toen ik hem kraakte :o . Hoewel het een beetje een raar lijstje is, vind ik hem persoonlijk wel erg mooi. Het is zo niet meer te weinig, toch?

En ik heb nog geen planning voor morgen want ik ga de hele dag naar de sauna/thermen en heb dus geeeen idee wat voor eten ze daar hebben.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_107728877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:07 schreef Quinazoline het volgende:
Terug van hardlopen, het was echt heel lekker! /endorfines

Definitief lijstje voor vandaag:
O: brinta, melk, rozijntjes
L: 3 volkoren bth, 1 flinke kom champignonsoep, donkerbruin triangelbroodje eiersalade, 1 koffie met opgeklopte melk :+.
T: banaan
T2: 1 rode paprika, 3 walnoten, 1 hazelnoot
S: 40 minuten hardlopen
'D': ~450 gr magere kwark, 1 lepeltje honing, 6 walnoten, 0.5 andere noot

Hier komt alleen nog 0.5 andere noot bij als ik de andere helft kan vinden. Hij sprong weg toen ik hem kraakte :o . Hoewel het een beetje een raar lijstje is, vind ik hem persoonlijk wel erg mooi. Het is zo niet meer te weinig, toch?

En ik heb nog geen planning voor morgen want ik ga de hele dag naar de sauna/thermen en heb dus geeeen idee wat voor eten ze daar hebben.
Niet te weinig, maar ik mis groente :o en fruit!

Oh wacht, een verstopte paprika. Maar dan nog best weinig :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 februari 2012 @ 21:11:16 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107728961
lolcats <3

Puff, bescheidenheid is nie mis mee! Fijn dat het goed ging verders O+
pi_107728983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niet te weinig, maar ik mis groente :o en fruit!

Oh wacht, een verstopte paprika. Maar dan nog best weinig :+
1 banaan en een paprika inderdaad. En een verstopt blaadje sla op mijn broodje. Niet zo heel veel inderdaad. Die paprika ben ik nog ff gaan halen toen ik wist wat mijn planning was voor vandaag, want idd weinig groente. Maar ik eet over het algemeen wel vrij veel groente en vaak 2x fruit op een dag, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, denk ik.
pi_107729009
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:11 schreef Quinazoline het volgende:

1 banaan en een paprika inderdaad. En een verstopt blaadje sla op mijn broodje. Niet zo heel veel inderdaad. Die paprika ben ik nog ff gaan halen toen ik wist wat mijn planning was voor vandaag, want idd weinig groente. Maar ik eet over het algemeen wel vrij veel groente en vaak 2x fruit op een dag, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om, denk ik.
Ah, een uitzondering dus vandaag. Dan is het goed O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107729075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 21:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, een uitzondering dus vandaag. Dan is het goed O+
Als ik dat te vaak als excuus gebruik moet je het trouwens wel zeggen hoor, maar heb het idee dat dat wel goed zit bij mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')