Volgens mijn logica (en die van de wet inkomstenbelasting) heeft een HRA aftrek alleen wat om het lijf _als_ je netto betaler bentquote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, ik als netto betaler aan de staatskas word keihard genaaid door alle belastingontduikers met een hypotheekschuld. Daardoor heb ik minder koopkracht en dat heeft een negatieve invloed op het ondernemersklimaat![]()
Ik ben blij dat je eindelijk eens doorkrijgt hoe pervers dit systeem is
Neen, maar ik kan niet altijd blijven wachten op de huizenmarkt hequote:
DAM vind kennelijk dat alleen HRA lurkers ontzien mogen worden, want dat is slecht voor het ondernemersklimaat. Ik betaal nu reeds teveel omdat hij reeds een korting krijgt. Als we dan toch moeten bezuinigen vind ik dat we eerst het speelveld moeten vereffenen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Volgens mijn logica (en die van de wet inkomstenbelasting) heeft een HRA aftrek alleen wat om het lijf _als_ je netto betaler bent![]()
Jij huurt te goedkoop in gesubsieerde woningen , dus verhuis je dan eerst naar de particuliere sector dan heb je een punt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
DAM vind kennelijk dat alleen HRA lurkers ontzien mogen worden, want dat is slecht voor het ondernemersklimaat. Ik betaal nu reeds teveel omdat hij reeds een korting krijgt. Als we dan toch moeten bezuinigen vind ik dat we eerst het speelveld moeten vereffenen.
Mmmm.... ik zat te danken aan iets in de trant van: "als het schip gezonken is dempt men de beerput".quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Neen, maar ik kan niet altijd blijven wachten op de huizenmarkt he
Had jij een andere titel willen zien?
Ik huur helemaal niet goedkoop... gezien de royale hoeveelheid huursubsidie die mijn buren krijgenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij huurt te goedkoop in gesubsieerde woningen , dus verhuis je dan eerst naar de particuliere sector dan heb je een punt.
Met hoeveel directe en indirecte subsidie is je woning gebouwd?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik huur helemaal niet goedkoop... gezien de royale hoeveelheid huursubsidie die mijn buren krijgen
Feitelijk ben ik als netto betaler een dubbele betaler, ik betaal het volledige percentage belasting en ik betaal daarnaast de volle huur zonder een subsidie te krijgen. Als ze mij in een vrije sector woning zouden zetten zou er een huurder inkomen die ook huursubsidie krijgt. Feitelijk kost het de samenleving meer geld als ik in de vrije sector ga huren![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Xeno volgens mij heb je hier ook wel eens verteld dat de WBV ook bij jou nog niet de maximale huurprijs volgens het puntensysteem rekent, dus betaal je ook nog niet de volle huur.
Mompelt iets over het speelveld vereffenen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met hoeveel directe en indirecte subsidie is je woning gebouwd?
Leefstijl? Hoe doe je dat? Liefhebbers van uitingen van Frans Bauer komen er niet in (of juist wel?)quote:De belangstelling voor de huur-lofts is groot. Trudo ontving in een maand tijd ruim zeshonderd inschrijvingen voor 244 lofts. Uiteindelijk zijn er na selectie, op onder andere motivatie en leefstijl, 377 gegadigden over.
Nee je moet jong en creatief zijn en soms een joint rokenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik las met verbazing trouwens een stukje over wbv Trudo in Eindhoven, die de 'Hoge Rug' op Strijp-S tot lofts gaat ombouwen en verhuren. (Strijp-S is een oud industrieterrein met -deels erfgoed- oude fabrieken van Philips in de binnenstad van Eindhoven). http://www.lofthuren.nl/toewijzingsprocedure.php
[..]
Leefstijl? Hoe doe je dat? Liefhebbers van uitingen van Frans Bauer komen er niet in (of juist wel?)
quote:di 07 feb 2012, 07:00 | 47 reacties '
Veel woningbezitters met restschuld'
AMSTERDAM (AFN) - Ruim de helft van de Nederlandse woningbezitters met een hypotheek houdt aan het eind van de looptijd een restschuld over. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van Delta Lloyd.
Een kwart van deze groep weet niet hoe ze deze schuld af moet lossen. Acht procent verwacht dat te gaan doen met een erfenis, terwijl 17 procent denkt de restschuld af te lossen met eigen spaargeld. In totaal verwacht 27 procent de schuld te verminderen door het huis te verkopen met overwaarde.
Delta Lloyd wijst er daarbij op dat het rekenen op een erfenis of overwaarde ,,onvoldoende zekerheid'' biedt. ,,Door de dalende huizenprijzen kan de overwaarde tegenvallen'', aldus directievoorzitter Joost Melis van Delta Lloyd Bank.
Het onderzoek van Delta Lloyd werd uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse onder 626 respondenten
Ik snap dat artikel niet... Bijna de helft lost volledig af, da's meer dan ik verwacht had.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:25 schreef Goofjansen het volgende:
De banken moeten nog veel voorzichtiger worden en alvast een boeking maken voor de verliezen
http://www.telegraaf.nl/d(...)t_restschuld___.html
na die 30 jaar ???????????quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik snap dat artikel niet... Bijna de helft lost volledig af, da's meer dan ik verwacht had.
Waarom zou de rest na de looptijd alles moeten aflossen? Ze kunnen toch opnieuw een lening aangaan?
Ja? Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:39 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
na die 30 jaar ???????????
http://www.hypotheekoffer(...)l_30_jaar_aftrekbaar
Ik denk dat het vies tegenvalt, de grond hier in Flevoland koste in de jaren dat mijn woning gebouwd werd vrijwel niets. De bouwkwaliteit is ook zeer beroerd, feitelijk is de huurprijs zelfs te hoog voor datgene wat je huurt. Vandaar dat ik de verhuurder ga vragen om de huur te verlagenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Met hoeveel directe en indirecte subsidie is je woning gebouwd?
Ik heb ze daar inderdaad over gebeld, ze gaven zelf toe dat het puntensysteem niet deugd, een woning in Dronten kun je natuurlijk niet vergelijken met een woning in het hartje van 020. Het puntensysteem kijkt immers niet naar zaken als locatie, werkgelegenheid of samenstelling van de buurt. Vandaar dat ze 60% van het maximale huurbedrag aanhouden, bizar hoog imoquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:13 schreef Basp1 het volgende:
Xeno volgens mij heb je hier ook wel eens verteld dat de WBV ook bij jou nog niet de maximale huurprijs volgens het puntensysteem rekent, dus betaal je ook nog niet de volle huur.
Ja... direct doen. Wedden dat als ik mijn woning naar marktwaarde laat taxeren de verhuurder mijn huur zal moeten verlagenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Mompelt iets over het speelveld vereffenen.
Stel iemand heeft een totale hypotheek van 200.000, 50% aflossingsvrij, dus na 30 jaar heeft hij nog 100.000 om een hypotheek op te nemen, tegen 6% rente per jaar, dat levert netto dan 500 euro per maand aan maandlasten op, dat is dan minder dan de gemiddelde huurder over 30 jaar zal betalen, dus wat is het probleem dan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:39 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
na die 30 jaar ???????????
http://www.hypotheekoffer(...)l_30_jaar_aftrekbaar
Niets.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stel iemand heeft een totale hypotheek van 200.000, 50% aflossingsvrij, dus na 30 jaar heeft hij nog 100.000 om een hypotheek op te nemen, tegen 6% rente per jaar, dat levert netto dan 500 euro per maand aan maandlasten op, dat is dan minder dan de gemiddelde huurder over 30 jaar zal betalen, dus wat is het probleem dan.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het puntensysteem kijkt immers niet naar zaken als locatie, werkgelegenheid of samenstelling van de buurt. Vandaar dat ze 60% van het maximale huurbedrag aanhouden, bizar hoog imo
Nou bij de huurcommissie die het officiele puntensysteem beheerd denkt men daar toch anders over en wordt de woonomgeving dus weldegelijk mee gewogen. Maar blijf fijn in je eigen cocon leven xeno met je eigen werkelijkheid terwijl de realiteit toch anders is. Je zou het bijna een soort van cog... ach je weet het wel kunnen noemen.quote:Puntensysteem huurwoningen
Het puntensysteem voor socialehuurwoningen geeft de kwaliteit van uw woning in punten aan. Hoe groter en luxer uw woning is, hoe meer punten deze krijgt. Bij ieder puntenaantal hoort een maximale huurprijs. De kale huur van uw woning mag nooit hoger zijn dan deze maximale huurprijs.
Waarvoor krijgt mijn woning punten?
Uw woning krijgt punten voor ondermeer:
•De oppervlakte van de vertrekken
•Uitrusting van de keuken en het sanitair
•Verwarming en isolatie
•Buitenruimte
•Woonomgeving
•Ligging in een schaarstegemeente
Wilt u weten hoeveel punten uw woning waard is en wat de maximale huurprijs is die daarbij hoort? Doe dan de Huurprijscheck.
Het is gewoon nieuws om het nieuws. Zeker als dat huis op dat moment meer waard is dan die 100.000 euro. En zelfs als het nog maar 50.000 waard zou zijn dan is die restschuld vrij makkelijk af te lossen in een paar jaar tijd.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Stel iemand heeft een totale hypotheek van 200.000, 50% aflossingsvrij, dus na 30 jaar heeft hij nog 100.000 om een hypotheek op te nemen, tegen 6% rente per jaar, dat levert netto dan 500 euro per maand aan maandlasten op, dat is dan minder dan de gemiddelde huurder over 30 jaar zal betalen, dus wat is het probleem dan.
http://www.z24.nl/z24geld(...)ger_in_geldnood.htmlquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:57 schreef poemojn het volgende:
[..]
Het is gewoon nieuws om het nieuws. Zeker als dat huis op dat moment meer waard is dan die 100.000 euro. En zelfs als het nog maar 50.000 waard zou zijn dan is die restschuld vrij makkelijk af te lossen in een paar jaar tijd.
Goed ik zie nu ook dat het puntensysteem rekenschap houd met de omgeving, toch stel ik ter discussie dat er een redelijke correlatie ligt tussen deze puntentelling en de huurprijs. Immers hier in Dronten is geen tekort aan huurwoningen terwijl dat in Amsterdam wel het geval is. Als we dit conform de prijs van koopwoningen in de huur moeten uitdrukken dan mag een soortgelijke huurwoningen in Amsterdam meer dan 2 keer zoveel huur opbrengen OF.... ik betaal teveel huur. Dat laatste ga ik dan ook maar eens aanvoeren bij de huurcommissiequote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:51 schreef Basp1 het volgende:
Nou bij de huurcommissie die het officiele puntensysteem beheerd denkt men daar toch anders over en wordt de woonomgeving dus weldegelijk mee gewogen. Maar blijf fijn in je eigen cocon leven xeno met je eigen werkelijkheid terwijl de realiteit toch anders is. Je zou het bijna een soort van cog... ach je weet het wel kunnen noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |