abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107748044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De HRA is een systeem dat gebruik maakt van de IB, maar heeft op zich niks er mee te maken
Artikel 3.110 - 3.123 wet inkomstenbelasting 2001.

Veel duidelijker kunnen we het niet maken, leuker ook niet.
pi_107748072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch*, de HRA is onderdeel van de IB
Ook alleen maar voor mensen met een koopkiet die hun hypotheek niet afgelost hebben. Dus zoveel onderdeel is het er niet van.
pi_107748091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat dus. Misschien even wat berekeningetjes maken magnetronkoffie, om inzichtelijk te maken hoeveel iemand in de 52% schaal daadwerkelijk afdraagt en terugkrijgt.
pi_107748159
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Misschien even wat berekeningetjes maken magnetronkoffie, om inzichtelijk te maken hoeveel iemand in de 52% schaal daadwerkelijk afdraagt en terugkrijgt.
+ overdrachtsbelasting + omzetbelasting + extra gemeentelijke heffingen.

Er is eigenlijk wel iets te zeggen voor aftrek over het verschil tussen waarde van het huis en de hypotheek, ter tegemoetkoming aan mensen die hun hypotheek hebben afgelost....

artikel 3.123a ;)
pi_107748166
quote:

[..]

Maar dat kan natuurlijk ten allertijde aangepast worden, want men heeft ook ooit de HRA termijn naar 30 jaar gemaximaliseerd, het overwaarde openemen uitgesloten enz.... ;)
pi_107748196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dat kan natuurlijk ten allertijde aangepast worden, want men heeft ook ooit de HRA termijn naar 30 jaar gemaximaliseerd, het overwaarde openemen uitgesloten enz.... ;)
Dat zeg ik: artikel 3.123a :)
pi_107748265
quote:

[..]

Ik zei al dat de HRA verweven is met de IB, maar heeft er op zich niks mee te maken. De HRA maakt alleen maar gebruik van de IB om een koopwoning te subsidiėren, dat had op zich ook op een heel andere manier gekund. Dat ze er voor gekozen hebben het op deze manier te implementeren verandert aan de gescheidenheid van de HRA en IB helemaal niks
pi_107748403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zei al dat de HRA verweven is met de IB, maar heeft er op zich niks mee te maken. De HRA maakt alleen maar gebruik van de IB om een koopwoning te subsidiėren, dat had op zich ook op een heel andere manier gekund. Dat ze er voor gekozen hebben het op deze manier te implementeren verandert aan de gescheidenheid van de HRA en IB helemaal niks
Nou nee, dan ken je de wetshistorie niet. Het beginsel was dat het gebruik van een eigen woning belast is. Nou als iets belast is, zijn de kosten aftrekbaar. Vraag maar aan woningbouwverenigingen en andere commerciele verhuurders :)

Bovendien is de hele wet inkomstenbelasting instrumenteel.
pi_107748413
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maar uit jouw voorbeeld blijkt al dat jij de HRA niet eens nodig hebt. Het geld dat jij vangt (want uiteindelijk vang je het) is gewoon weggegooid geld. En de HRA kost per jaar een enorme berg geld.

Mensen zoals jij subsidiėren lijkt mij idioot, het geld kan veel beter besteed worden. Toch?
pi_107748480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou nee, dan ken je de wetshistorie niet. Het beginsel was dat het gebruik van een eigen woning belast is. Nou als iets belast is, zijn de kosten aftrekbaar. Vraag maar aan woningbouwverenigingen en andere commerciele verhuurders :)

Bovendien is de hele wet inkomstenbelasting instrumenteel.
Dat verandert niets aan het idee dat HRA en IB niet aan elkaar gekoppeld zijn.
In elk geval niet op de manier zoals jij dat ziet.

Mocht er ooit bezuinigd gaan worden op de HRA, reken er dan maar niet op dat dat gecompenseerd gaat worden door verlaging van de IB, anders heeft het natuurlijk geen zin
pi_107748571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat verandert niets aan het idee dat HRA en IB niet aan elkaar gekoppeld zijn.
In elk geval niet op de manier zoals jij dat ziet.

Mocht er ooit bezuinigd gaan worden op de HRA, reken er dan maar niet op dat dat gecompenseerd gaat worden door verlaging van de IB, anders heeft het natuurlijk geen zin
Draai het maar om: geen compensatie voor de onrealistisch hoge tarieven = geen draagvlak voor schrappen van de HRA.
pi_107748622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Draai het maar om: geen compensatie voor de onrealistisch hoge tarieven = geen draagvlak voor schrappen van de HRA.
De geldbesparing alleen al is al voldoende motivatie voor een draagvlak
pi_107748687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar uit jouw voorbeeld blijkt al dat jij de HRA niet eens nodig hebt. Het geld dat jij vangt (want uiteindelijk vang je het) is gewoon weggegooid geld. En de HRA kost per jaar een enorme berg geld.

Mensen zoals jij subsidiėren lijkt mij idioot, het geld kan veel beter besteed worden. Toch?
Ook ik heb in principe mijn HRA niet meer nodig, maar waarom zouden we paupers die niet met geld kunnen omgaan dan wel moeten blijven subsidieren, we hoeven hier ook geen griekse uitzonderingen te krijgen in NL. :D
pi_107748706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

/file under wishfull thinking
pi_107748834
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook ik heb in principe mijn HRA niet meer nodig, maar waarom zouden we paupers die niet met geld kunnen omgaan dan wel moeten blijven subsidieren, we hoeven hier ook geen griekse uitzonderingen te krijgen in NL. :D
Als je denkt dat de armeren in Nederland alleen maar paupers zijn die niet met geld kunnen omgaan, vind ik je behoorlijk zwak
pi_107748852
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

/file under wishfull thinking
Ik kwam met een argument. Wat jij hier typt is niet eens een argument
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:46:35 #192
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107748957
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook idioot ja. Vandaar dat hij waarschijnlijk ook geen enkele subsidie ontvangt.
Wel kan hij de kosten die hij maakt voor een onderdeel dat tot zijn inkomen gerekend wordt (zijn huis) aftrekken van de belasting. Net zoals dat voor alle dingen geld die tot je inkomen gerekend worden.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_107748985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kwam met een argument. Wat jij hier typt is niet eens een argument
lezen

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Plus dat schrappen van de HRA leidt tot investeren in panden en verhuurconstructies. Want dan heb je wel renteaftrek. Zo gebeurt dat dan ook in het buitenland.
pi_107748989
Misschien moet magnetronkoffie zich maar eens in de materie verdiepen in plaats van allerlei onzin te roeptoeteren om zijn gelijk te halen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:48:08 #195
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107749000
mensen moeten gewoon kleiner gaan wonen net in Rusland of Japan, gewoon met 10 man in een 5 kamerflat, en niet met twee oude mensen, die moeten naar Friesland of Drent
pi_107749009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

lezen

[..]

Jij lezen:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

woensdag 8 februari 2012 @ 13:49:16 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_107749031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef Goofjansen het volgende:
mensen moeten gewoon kleiner gaan wonen net in Rusland of Japan, gewoon met 10 man in een 5 kamerflat, en niet met twee oude mensen, die moeten naar Friesland of Drent
Precies! Zie mijn eerdere opmerking over het onderbrengen van zorgbehoevende bejaarden bij gezinnen in sociale huurwoningen. :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_107749032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:47 schreef sorcees het volgende:
Misschien moet magnetronkoffie zich maar eens in de materie verdiepen in plaats van allerlei onzin te roeptoeteren om zijn gelijk te halen.
Waarin heb ik ongelijk dan? Wil je het me even uitleggen misschien?

Het is ten slotte een openbaar forum, ik mag hier gewoon reageren
pi_107749040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je denkt dat de armeren in Nederland alleen maar paupers zijn die niet met geld kunnen omgaan, vind ik je behoorlijk zwak
Nee dat zeg ik toch nergens ik bedoel juist de mensen die wel een tophypotheek hebben, maar wel vinden dat ze jaarlijks nog 3* op vakanite moeten kunnen met het gezin en dus eigenlijk nooit over aflossen van het schulden nagedacht hebben.

Mensen die gespaart hebben, verstandiger met geld zijn omgesprongen gaan met jou voorstel dan nog eens extra gestraft worden omdat ze niet aan het maximaal financieren verhaal hebben meegedaan.
pi_107749047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 13:48 schreef Goofjansen het volgende:
Beetje overdreven lijkt me. Meen je dit echt serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')