Maar mensen subsidiëren die dat geld niet eens nodig hebben is toch weggegooid geld?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat heb je dan buitengewoon verkeerd, dat laatste![]()
Ik zie liever dat centen efficient worden besteed worden, ipv generiek over de balk gemikt te worden.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar mensen subsidiëren die dat geld niet eens nodig hebben is toch weggegooid geld?
quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kom op zeg![]()
Ik heb het natuurlijk over de HRA
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik 'vang' niks, ik ontvang mijn eigen ingelegde belastinggeld terug. Groot verschil.
Je vangt dus je ingelegde belastinggeld terug. M.a.w. je vangt wel degelijk ietsquote:Op woensdag 8 februari 2012 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik 'vang' niks, ik ontvang mijn eigen ingelegde belastinggeld terug. Groot verschil.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar mensen subsidiëren die dat geld niet eens nodig hebben is toch weggegooid geld?
Ik geef jou honderd euro, jij geeft mij vijftig euro terug. Wie subsidieert wie?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vangt dus je ingelegde belastinggeld terug. M.a.w. je vangt wel degelijk iets
Dus:
[..]
Is dat je berekening??quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik geef jou honderd euro, jij geeft mij vijftig euro terug. Wie subsidieert wie?
Ja, want zonder uitleg slaat jouw stelling nergens op onder het mom van ask a stuped question, get a stupid answerquote:
Google??quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft iemand een grafiekje van de totale hypotheekschuld van 2007 tot 2011(eventueel 2010)
Stel:quote:
Klopt, maar de kopers zien dat niet zo. Zij vinden dat ze alleen maar een deel van hun belastinggeld terug krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:39 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Stel:
Een land heeft 2 belastingbetalende inwoners. Beide hebben 100.000 inkomen.
P1 moet 40.000 belasting betalen, maar betaalt 38.462 hypotheekrente en krijgt daarvan 52% = 20.000 terug wegens HRA.
P2 huurt, betaalt 40.000 belasting en krijgt niets terug.
Aangenomen dat de overheid een 60.000 aan belasting inkomsten nodig heeft zouden beide normaal gesproken 30.000 belasting moeten betalen.
Afgezien van of je het subsidie noemt gaat er in elk geval 10.000 van P2 naar P1.
Dan betaalt P1 minder belasting dan P2, meer niet. Er gaat niks van P2 naar P1.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:39 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Stel:
Een land heeft 2 belastingbetalende inwoners. Beide hebben 100.000 inkomen.
P1 moet 40.000 belasting betalen, maar betaalt 38.462 hypotheekrente en krijgt daarvan 52% = 20.000 terug wegens HRA.
P2 huurt, betaalt 40.000 belasting en krijgt niets terug.
Aangenomen dat de overheid een 60.000 aan belasting inkomsten nodig heeft zouden beide normaal gesproken 30.000 belasting moeten betalen.
Afgezien van of je het subsidie noemt gaat er in elk geval 10.000 van P2 naar P1.
Verstandige zet van P1, dunkt mequote:Op woensdag 8 februari 2012 14:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
En je vergeet nog iets. P1 heeft ook nog eens eigen bezit (namelijk z'n woning) en P2 heeft niets
En waarom zou P2 P1 daarin moeten financiëren?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Verstandige zet van P1, dunkt me
Niet, dat doet ie ook niet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En waarom zou P2 P1 daarin moeten financiëren?
O wacht, huurtoeslag ontvang je ook als je geen knaak belasting betaalt. Zou dat wellicht het verschil tussen subsidie en belasting zijn? Het één is minder betalen, en het ander is netto beuren?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
De HRA is wel een subsidie. Sommigen vinden dat dat niet zo is omdat de HRA met de IB verstrengeld is, en de huurtoeslag (ik noem maar een beestje) weer niet.
O wacht, de huurtoeslag is wel afhankelijk van je inkomen!
iedereen betaalt belasting, alleen mensen die 52% betalen krijgen meer terug dan Jan Snotquote:Op woensdag 8 februari 2012 14:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet, dat doet ie ook niet.
[..]
O wacht, huurtoeslag ontvang je ook als je geen knaak belasting betaalt. Zou dat wellicht het verschil tussen subsidie en belasting zijn? Het één is minder betalen, en het ander is netto beuren?
Nope, ik ken genoeg mensen die geen belasting betalen, waaronder ondergetekende.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:55 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
iedereen betaalt belasting, alleen mensen die 52% betalen krijgen meer terug dan Jan Snot
O wacht, huurtoeslag ontvang je alleen maar als je het echt nodig hebt!quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet, dat doet ie ook niet.
[..]
O wacht, huurtoeslag ontvang je ook als je geen knaak belasting betaalt. Zou dat wellicht het verschil tussen subsidie en belasting zijn? Het één is minder betalen, en het ander is netto beuren?
Dat laatste is feitelijk onjuist, en dat eerste arbritrairquote:Op woensdag 8 februari 2012 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
O wacht, huurtoeslag ontvang je alleen maar als je het echt nodig hebt!
HRA ontvangen alle kopers
Waarom is dat eerste feitelijk onjuist?quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat laatste is feitelijk onjuist, en dat eerste arbritrair
Bi mij klopt het wel ik heb het niet nodig en krijg het ook niet, ik zou HRA ook niet hoeven, ik wil geen subsidiequote:Op woensdag 8 februari 2012 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat laatste is feitelijk onjuist, en dat eerste arbritrair
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |