abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107703798
Hi allemaal,

Ik ben een fanatieke meelezer hier, maar nu zit ik met een probleempje waar ik geen raad mee weet. Dus misschien kunnen jullie tips of iets dergelijks geven.

Ben een jaar met mijn ex geweest. Ging nogal stroef, omdat ik niet het idee kreeg dat hij zich helemaal gaf. Ik was zijn eerste relatie en had het idee dat hij gewoon niet zo goed wist hoe zoiets werkt.
Hij praatte niet over gevoelens. Als het daarop kwam, gaf hij politiek correctie antwoorden bijv en draaide om de brij heen. Daardoor werd ik onzeker en er kwam steeds meer onbegrip van mijn kant. Bijv. dat hij gewoon een paar weken (als hij druk is met school bijv.) heel makkelijk zonder mij kan en niet pietje precies wil kijken wanneer we elkaar kunnen zien. Terwijl ik het dan jammer vind dat we elkaar even een tijd niet zien en dat er heus wel ergens tijd is om elkaar te zien. Hij vertelde dan dat er theoretisch gezien wel tijd was, maar dat dat dan onhandig is en liever 1 keer langer afspreekt dan een aantal keer maar 2 uur ofzo. Daarnaast is hij heel erg vasthoudend in zijn eigen visie op dingen. Hij wil het graag op zijn manier terwijl dat niet matcht met mijn idee van een relatie.
Hierdoor veel strubbelingen en uiteindelijk heeft hij het uitgemaakt omdat we teveel verschilden qua ideeën over een relatie.

Goed, 2 maanden geen contact gehad en ik miste hem verschrikkelijk. Afgelopen zondag heb ik hem gesmst: ik mis je.
Ik had geen idee wat hij zou doen, maar dat maakte me niet uit. Ik wilde dit kwijt.
Hij vroeg gelijk of hij mij mocht bellen en was zich kapot geschrokken. Hij dacht dat hij nooit meer iets van mij zou horen. Normaal heeft hij altijd zijn woordje klaar en weet hij van alles te zegegn. Nu kwamen er amper normale zinnen uit zijn mond. Hij was van zijn apropos. Even gepraat enz en hij stelde voor om deze week langs te komen om te praten.
Nu is het dus zo, dat ik niet weet wat ik moet zeggen of wat ik hiermee moet. Ik wil eigenlijk wel weten of hij mij mist. Maar we hebben wel eens gepraat over vakanties en missen van mensen enzo en hij mist nooit iemand zegt hij. Dus ik ben bang dat er weer een politiek correct antwoord komt. Ook denk ik dat hij teveel logisch blijft nadenken ipv ook met zijn gevoel. Als je zo reageert op 3 woorden van je ex, betekent toch dat je iets voor diegene voelt?
Ik ga ook niet vertellen, als ik hem zie, dat ik hem terugwil of iets. Dat vind ik nog too much. Ik heb op dit moment gewoon geen flauw idee hoe of wat. Ik weet alleen dat ik hem erg mis, iedere dag nog aan hem denk en hem eigenlijk niet kwijt wil.

Normaal na een verbroken scharrel of beginnende relatie deed het me niet zoveel. Maar dit keer is het anders. Ik kan het niet loslaten en nu, hoe hij reageert, vraag ik me af hoe hij erin staat.
Al met al, wat vinden jullie van zijn gedrag? Wat zouden jullie doen/zeggen in zo'n situatie?
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:00:45 #2
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107703830
Jemig wat veel aannamens?! Je aannamens moet je wellicht even controleren op waarheid. Je kan hem toch ook zeggen dat je het gevoel hebt dat hij zich nooit helemaal heeft gegeven en dat hij alleen de nodige politiek correcte antwoorden geeft.

Maak je niet druk om wat je moet zeggen. Het is een gewoon gesprek. Niet meer van maken dan wat het is
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_107703915
Het is bijzonder lastig inderdaad als je partner niet over zijn gevoel praat of kan praten. Zeker als jij die behoefte wel voelt.

Hij is duidelijk even van slag geweest van je sneue. dat kan betekenen dat hij nog gevoelens voor je heeft maar ook schrik omdat het een situatie opleverd voor hem die hij niet kan overzien.

De paar dagen tussen je sms en je afspraak om elkaar weer eens te zien zullen voor allebei de tijd moeten geven om er goed over na te denken.

Succes!
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:07:13 #4
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107703936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:05 schreef Partingglass het volgende:
Het is bijzonder lastig inderdaad als je partner niet over zijn gevoel praat of kan praten. Zeker als jij die behoefte wel voelt.

Hij is duidelijk even van slag geweest van je sneue. dat kan betekenen dat hij nog gevoelens voor je heeft maar ook schrik omdat het een situatie opleverd voor hem die hij niet kan overzien.

De paar dagen tussen je sms en je afspraak om elkaar weer eens te zien zullen voor allebei de tijd moeten geven om er goed over na te denken.

Succes!
Waaruit blijkt dat hij duidelijk van slag was van die sms? Je hebt geen idee in wat voor situatie hij op dat moment zat. Zoals ik het lees, zit het verhaal vol met aannamens. Die moeten even beantwoord worden alvorens je ze voor waarheid kan aannemen
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:07:55 #5
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_107703948
Zijn gedrag is blijkbaar niet te veranderen, en jij bent niet blij met zijn gedrag.
Ga je weer een relatie met hem aan, dan blijft dit probleem weer terug komen.

Je moet je niet meer tot hem richten.
pi_107703985
Daar komt ze alleen maar achter door met hem af te spreken en dan misschien nog niet eens als hij dan weer politiek correcte antwoorden gaat geven. Je moet in het leven soms een aaanname maken om je volgende actie op te baseren anders blijf je veel te veel stilstaan.

Wat ik vooral wilde aangeven is dat als hij van slag zou zijn dat niet meteen betekend dat hij nog wat voor haar voelt maar ook bang kan zijn voor de komende situatie.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:13:16 #7
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107704030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:10 schreef Partingglass het volgende:
Daar komt ze alleen maar achter door met hem af te spreken en dan misschien nog niet eens als hij dan weer politiek correcte antwoorden gaat geven. Je moet in het leven soms een aaanname maken om je volgende actie op te baseren anders blijf je veel te veel stilstaan.

Wat ik vooral wilde aangeven is dat als hij van slag zou zijn dat niet meteen betekend dat hij nog wat voor haar voelt maar ook bang kan zijn voor de komende situatie.
Het is heel eenvoudig. Je spreekt af en als er niks uitkomt anders dan politiek antwoorden, dan leg je uit dat je daar niet mee kan leven en anders basta. Je moet eens zien hoeveel relaties niet open tegen elkaar durven te praten. Sommige nemen gebreken maar voor lief aan en denken er wel mee te leren leven zonder ooit de andere daar een deelgenoot van te maken.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:15:38 #8
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_107704080
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:13 schreef VVDer het volgende:

[..]

Het is heel eenvoudig. Je spreekt af en als er niks uitkomt anders dan politiek antwoorden, dan leg je uit dat je daar niet mee kan leven en anders basta. Je moet eens zien hoeveel relaties niet open tegen elkaar durven te praten. Sommige nemen gebreken maar voor lief aan en denken er wel mee te leren leven zonder ooit de andere daar een deelgenoot van te maken.
Ze kan mij ook nog een pm sturen :D
pi_107704096
Hij heeft mij verteld dat hij bij familie zat en toen hij mijn smsje las zo schrok dat hij zijn tel liet vallen, zijn tante naar hem keek en vroeg of alles goed met hem ging en hij het ontzettend heet kreeg en zowat begon te zweten. Bij het afruimen was ie onhandig (lees dingen laten vallen) en tjidens het telgesprek dat hij niet eens uit zijn woorden kwam.
Dat is totaal niet hem, want normaal is hij heel erg beheerst.

En miss denk ik nu ff teveel na, maar het houdt me bezig. Vandaar dat ik deze post hier neer heb gezet :)
En dat met die aannames, dat klopt zeker. Dat is ook een van mijn valkuilen, teveel van alles denken en dat ook aannemen.
pi_107704110
Juist. Daarom dus gesprek aangaan zonder verwachtingen. Misschien is zo'n gesprek namelijk exact wat TS nodig heeft om het los te kunnen laten, en misschien blijkt er toch nog iets te zijn.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:18:50 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107704150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:16 schreef missy25 het volgende:
Hij heeft mij verteld dat hij bij familie zat en toen hij mijn smsje las zo schrok dat hij zijn tel liet vallen, zijn tante naar hem keek en vroeg of alles goed met hem ging en hij het ontzettend heet kreeg en zowat begon te zweten. Bij het afruimen was ie onhandig (lees dingen laten vallen) en tjidens het telgesprek dat hij niet eens uit zijn woorden kwam.

En miss denk ik nu ff teveel na, maar het houdt me bezig. Vandaar dat ik deze post hier neer heb gezet :)
En dat met die aannames, dat klopt zeker. Dat is ook een van mijn valkuilen, teveel van alles denken en dat ook aannemen.
Dat is toch op zijn minst opmerkelijk dat hij zo reageert. En dat hij je dat ook allemaal vertelt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_107704158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:58 schreef missy25 het volgende:

Al met al, wat vinden jullie van zijn gedrag? Wat zouden jullie doen/zeggen in zo'n situatie?
och, het is een man en kennelijk werpt een vrouw zich nogal voor zn voeten...
het komt ook over alsof je je wel heel erg 'kwetsbaar' opstelt aar hem toe en ales aan hem overlaat.
Vanuit je verhaal komt ook duidelijk dat hij verder weinig opheeft met 'gevoelens' e.d.

de meeste mannen zullen, als de vrouw er een beetje apetijtelijk uitziet ook best wel van willen genieten.
en gezien dat hij er zelf ook niks voor moet doen, zijn de gevolgen ook vermoedelijk laag....
Verder vinden veel mannen het ook wel leuk als een vrouw zulke initiatieven neemt, ook lekker makkelijk als ze er zelf niks voor moeten doen.

verder niks ... hij zal niet veranderen van jouw smsje en jouw poging je erg kwetsbaar en emotioneel op te stellen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_107704165
Maar waarom is het allemaal zijn schuld, waarom zou hij allemaal niet snappen hoe een relatie werkt en waarom zou hij dat maar moeten aanpassen naar jouw beeld van een relatie? Er is geen goed of fout voor hoe een relatie moet zijn.
pi_107704168
quote:

Dat jij dingen snel aanneemt maakt het lastiger dat hij niet goed zijn gevoel verwoord. Lastig. Deed kerst ook voor deze relatie het kan zijn dat het anders juist komt omdat je gewend bent een aanname te doen naar zijn emotie is.
pi_107704174
quote:

Wil je weer een relatie met hem?
pi_107704181
Met dat politiek correcte bijv. Ik had hem een keer gevraagd: vind jij mij leuk? Even stil en daarna: dat is onveranderd gebleven. Hij kan niet eens ja zeggen.
1 keer, op een heel raar moment, heeft hij zijn gevoelens geuit. Maar verder nooit. Hij heeft wel eens gezegd dat hij niet wil dat iedereen echt dicht bij hem komt en hem echt kent. Vind ie niet nodig zegt hij.
pi_107704209
Zolang hij niemand dichtbij kan laten komen is hij niet klaar voor een relatie denk ik.
pi_107704223
Komt ze met nog meer voorbeelden. :').

Ja, dit heeft een toekomst. Godsamme zeg.
pi_107704237
@zargon
Dat zou ik wel willen, maar sowieso niet a la minute. Dat kan gewoon niet. En ook niet op hoe hij het voor zich ziet... Daar word ik ongelukkig van. Ik wil tot een compromis kunnen komen en dat hij zich niet zo star houdt in zijn eigen idee hierover.
pi_107704251
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:20 schreef missy25 het volgende:
Met dat politiek correcte bijv. Ik had hem een keer gevraagd: vind jij mij leuk? Even stil en daarna: dat is onveranderd gebleven. Hij kan niet eens ja zeggen.
1 keer, op een heel raar moment, heeft hij zijn gevoelens geuit. Maar verder nooit. Hij heeft wel eens gezegd dat hij niet wil dat iedereen echt dicht bij hem komt en hem echt kent. Vind ie niet nodig zegt hij.
het klinkt alsof jij dat een enorme uitdaging vind 'om hem te veranderen'....

leuk idee, maar de kans dat het je lukt is miniem ... je kunt wel veel 'tijdverdrijf' halen uit de hele tijd 'zoeken' naar tekens waarop hij zich volgens jou 'opent' en opeens gevoeliger zou opstellen, maar vermoedelijk is het hooguit wat jij 'wil' zien..

Volgens mij ben je nu al bezig jezelf aan te praten 'dat hij aan het veranderen' is door je fixatie op al die aanwijzingen volgens jou dat hij zich opeens 'anders' opstelt, sinds je SMSje...
volgens mij is dat niet zo, maar wil je het zélf heel graag zo zien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_107704252
Waarom wil je een compromis? :').

wat
pi_107704258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:22 schreef missy25 het volgende:
en dat hij zich niet zo star houdt in zijn eigen idee hierover.
waaaaroooooommmm
pi_107704263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:22 schreef missy25 het volgende:
@zargon
Dat zou ik wel willen, maar sowieso niet a la minute. Dat kan gewoon niet. En ook niet op hoe hij het voor zich ziet... Daar word ik ongelukkig van. Ik wil tot een compromis kunnen komen en dat hij zich niet zo star houdt in zijn eigen idee hierover.
En op wat voor manier kom jij zijn kant op dan? Want ik lees alleen maar hoe hij niet in je perfecte beeld past en daarbij blijkbaar ook niet naar wil veranderen.

Een relatie een compromis. :') idunno.
pi_107704274
Ik weet alleen dat ik nog nooit zoveel voor iemand heb gevoeld en dat ik maar aan hem blijf denken... Ik weet het verder ook niet.
pi_107704357
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:19 schreef RM-rf het volgende:
och, het is een man en kennelijk werpt een vrouw zich nogal voor zn voeten...
het komt ook over alsof je je wel heel erg 'kwetsbaar' opstelt aar hem toe en ales aan hem overlaat.
Vanuit je verhaal komt ook duidelijk dat hij verder weinig opheeft met 'gevoelens' e.d.

de meeste mannen zullen, als de vrouw er een beetje apetijtelijk uitziet ook best wel van willen genieten.
en gezien dat hij er zelf ook niks voor moet doen, zijn de gevolgen ook vermoedelijk laag....
Verder vinden veel mannen het ook wel leuk als een vrouw zulke initiatieven neemt, ook lekker makkelijk als ze er zelf niks voor moeten doen.

verder niks ... hij zal niet veranderen van jouw smsje en jouw poging je erg kwetsbaar en emotioneel op te stellen
^^ dit.
Aangesterkt met:
Hij gaat niet veranderen!
Mensen veranderen namelijk niet. Niet in de basis. Mensen kunnen gewoontes en maniertjes aanpassen en aanleren maar in de basis veranderen ze niet. Dat is voor de meeste vrouwen een enorme klap maar een waarheid die ze in de loop der jaren moeten inzien.

"Ze trouwde met hem in de hoop dat hij zou veranderen. Maar dat deed hij niet.
Hij trouwde met haar in de hoop dat ze nooit zou veranderen. Maar dat deed ze toch."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')