Op maandag 13 februari 2012 02:56 schreef JongZelfstandigNederland het volgende:Hoi. Ik ben 19 jaar en ook niet gelukkig met mijn leven.
Ik heb na de basisschool op 4 scholen gezeten omdat ik niet mijn best kan doen als ik iets moet.
Nu doe ik 2 jaar in 1 vwo zelfstudie, maar "blokkeer" weer.
Dit blokkeren gebeurt vooral als iemand mij iets opdraagt te doen.
Van mijn hbo vorig jaar ben ik afgetrapt omdat ik weinig aanwezig was en niets uitvoerde. Ik vond de opleiding niet leuk en veel te makkelijk.
Ik heb overal tijdelijk gewerkt. Festivals, in het buitenland, een bioscoop, horeca etc.
Alles behalve sociaal contact, sport en reizen, gaat met moeite bij mij. Ik heb geen zin in de dagelijkse verplichtingen. Hierdoor kom ik vaak te laat op mijn werk, afspraken en andere activiteiten. Ik faal met andere activiteiten omdat ik geen inzet toon. Ik heb vaak geen zin om überhaupt iets te ondernemen wat ''moet''.
Het liefste loop ik weg van huis om te reizen, zou ik mijn grenzen opzoeken en laat ik al mijn verwachtingen van mezelf achter.
Maar dat sta ik mezelf niet toe; ik moet een goede studie doen (het liefst 2 tegelijk). Een goede basis hebben (baan, geld, huis) voor als ik een gezin heb.
Maar ik weet niet wat ik wil en twijfel ondertussen of ik het nog wel kan.
Het is niet dat ik niet verder wil leven. Ik wil juist leven. Ik heb veel doelen die ik wil behalen in het leven (je moest eens weten). het komt er alleen niet van. Iets blokkeert me, zelfs in dat waarvan ik zeker weet dat ik het wil.
Ik houd ervan om te experimenteren, dingen te ontdekken en dat is dan ook wel wat ik doe maar ik denk niet dat het me echt verder brengt in het leven.
Verder twijfel ik veel aan mezelf. Ik vind mezelf vreemd en anders dan andere mensen. Vergeleken met anderen heb ik wel "veel" vrienden. Maar veel daarvan zijn er voor de oppervlakkige gezelligheid en er zijn er maar weinig waarmee ik een band heb opgebouwd. Na een paar maanden wordt die band minder, omdat mijn interesses sneller veranderen.
Als ik door heb wat voor persoon iemand is, laat ik een andere kant van mezelf zien, de kant die het best met diegene kan opschieten, dat kost me ondertussen geen moeite meer.
Maar wanneer ik een ondoordachte fout maak, kan ik er weken en soms maanden mee in mijn hoofd zitten.
De laatste 2 weken ben ik zo af en toe van me af schrijven. Dat is lekker, maar van korte duur.
(Ps werken op festivals is heel leuk, echt een aanrader)