abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107702429
Recentelijk ben ik aangehouden door de politie (2 agenten) voor wildplassen. De agent die mij aanhield was in de veronderstelling dat ik wild had geplast, omdat er een bosje planten naast mij nat was. Dit heb ik echter helemaal niet gedaan. De agent vroeg mij om mijn identiteitskaart, maar ik heb toen meteen gevraagd of hij zich ook wilde legitimeren. Na lang aandringen van de agent heb ik uiteindelijk toch mij ID laten zien terwijl hij dat niet heeft gedaan. Toen de politie wilde vertrekken, ben ik voor het politiebusje gaan staan en heb ik het nummerbord opgeschreven. Nu is er een vriend van mij bij die dit alles kan bevestigen, omdat hij er bij was.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat het rond 3 uur in de nacht was, omdat ik terug naar huis ging van het stappen. Op die avond heb ik ongeveer 7 biertjes gedronken en was ik dus aangeschoten. Verder was ik op dat moment nogal asociaal naar de politie. Asociaal in de zin van verder praten over een op dat moment belangrijker onderwerp dan de aanhouding van de politie.

Ik heb nu een boete van 120 euro gekregen voor iets wat ik helemaal niet heb gedaan. Jullie begrijpen dus wel dat ik heel erg kwaad ben, omdat deze man gewoon misbruik maakt van zijn functie.

Ik ga sowieso een bezwaarschrift indienen, maar hoe groot is mijn kans van slagen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_107702576
niet, wildplassen = overtreding=> wet Mulder treedt in werking => pig past LAF-"principe" toe => jij moet dokken.

kan Karr-1 zich de belerende vingerwijzing besparen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 03:38:11 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_107702577
Ten eerste, het is staande houden, niet aanhouden.

Ten tweede, als zo'n jostie (die beter met zijn dienstwapen het bos in kan lopen) zich niet legitimeert hoef jij dat ook niet. Sterker nog, volgende keer gewoon direct 08008844 bellen en aangifte doen van een persoon die zich voordoet als agent (krijg je altijd wel een leuke situatie van). Jij hoeft je dus totaal niet te legitimeren als hij het ook niet doet.

Daarnaast inderdaad bezwaarschrift indienen met het verzoek om de juiste identificatie van de desbetreffende agent ivm aanklacht die je tegen hem in wil gaan dienen (ook al doe je dit niet, heb je iig zijn informatie waarmee je op internet zat leuke dingen kan uitspoken).

Daarnaast is je kans van slagen erg groot. De kankerwouten verdenken je van, en hebben het niet direct geconstateerd.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 03:39:33 #4
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_107702580

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 07-02-2012 12:31:52 (Doei) ]
pi_107702597
Het naaierige is dat oom agent niet hoeft te bewijzen dat jij wild hebt staan plassen, hij hoeft het alleen als constatering voor het PV te noteren, en dankzij Mulder ligt de bewijslast van dat TS het niet gedaan heeft bij hem.

Bovendien zal oom agent doodleuk zeggen dat-tie wel zn ID heeft laten zien, en daarmee is het uitschrijven van de PV rechtsgeldig, tenzij vriend van TS een dijk van een bewijs uit de hoge hoed kan toveren.

hoezo, geen "h03r3n van j05titie" :') ?; weet je meteen waarom je geen agent moet (willen) worden (8>

[ Bericht 12% gewijzigd door VanishedEntity op 07-02-2012 03:56:32 ]
  dinsdag 7 februari 2012 @ 04:12:53 #6
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107702658
Wat was je dan aan het doen?
Ook hoi !
  dinsdag 7 februari 2012 @ 04:35:06 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_107702688
Weinig kans van slagen denk ik. Als hij het verkeerd heeft gezien, of een beetje heeft overdreven in zijn bewoordingen omdat hij schijt aan je had, zal het lastig worden om dat te weerleggen. Er komt geen CSI onderzoek met dna-samples van de struik in kwestie. Tijdverspilling dus.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_107702705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 03:38 schreef TheThirdMark het volgende:
volgende keer gewoon direct 08008844 bellen en aangifte doen van een persoon die zich voordoet als agent
Ik weet niet of jouw nummer ook werkt maar ik zou dan met 0900 beginnen ;)

Anders krijg je er idd een leuke situatie van :')
pi_107703292
En als je gaat melden dat mensen zich als agent voordoen moet je er gelijk bij zeggen dat ze gewapend zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 08:21:33 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107703372
Dat lange aandringen van de agent, was dat omdat jij hem gewoon negeerde en verder met je vriendje aan het praten was? Daar 's nachts bij de natte bosjes?

En als je hem negeerde, hoe weet jij dan dat hij z'n identificatie niet heeft laten zien?

Je bezwaar heeft geen kans van slagen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107703613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 03:38 schreef TheThirdMark het volgende:
Ten eerste, het is staande houden, niet aanhouden.
Nee, het is staandehouden, niet 'staande houden' :7
pi_107703685
OT: Als je je daadwerkelijk niet schuldig hebt gemaakt aan wildplassen kan ik er weinig over zeggen; je bent genaaid.

Zoals eerder beschreven zal de agent zich netjes op het LAF-principe. Leugen + ambtseed = feit. Daarbij zijn er aardig wat jongeren voor jou geweest die na het stappen hun blaas hebben geleegd in de bosjes, bekeurd werden en vervolgens in beroep zijn gegaan. De kans dat ze dat per definitie niet meer serieus nemen is ondertussen behoorlijk groot.

Maar goed, was het trouwens binnen of buiten de bebouwde kom? Ik kan mij vaag herinneren dat het alleen binnen de bebouwde kom strafbaar is...
pi_107703749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:50 schreef Sm0keZ het volgende:
Maar goed, was het trouwens binnen of buiten de bebouwde kom? Ik kan mij vaag herinneren dat het alleen binnen de bebouwde kom strafbaar is...
Volgens Wikippedia:

"Vaak wordt wildplassen via de APV verboden en wordt het daarom door de politie beboet. Buiten de bebouwde kom is wildplassen vaak niet strafbaar, afhankelijk van de plaatselijke verordeningen die zich vaak tot de bebouwde kom beperken.",
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 februari 2012 @ 09:02:58 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107703868
120 euro... dat is niet alleen voor wildplassen, lijkt me zo
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:04:44 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107703896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:02 schreef Sjeen het volgende:
120 euro... dat is niet alleen voor wildplassen, lijkt me zo
in Venlo is het 120 euro voor alleen wildplassen.
edit: dat is dus voortaan overal zo:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13759,3116#keuzes
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 februari 2012 @ 09:23:09 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107704241
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in Venlo is het 120 euro voor alleen wildplassen.
edit: dat is dus voortaan overal zo:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13759,3116#keuzes
Ben ik even blij dat ik een meisje ben...
pi_107704376
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ben ik even blij dat ik een meisje ben...
Meisjes krijgen ook een boete als ze wildplassen hoor.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_107704527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 04:12 schreef Inlognaam het volgende:
Wat was je dan aan het doen?
Ik liep naar huis met die gast.

quote:
OT: Als je je daadwerkelijk niet schuldig hebt gemaakt aan wildplassen kan ik er weinig over zeggen; je bent genaaid.

Zoals eerder beschreven zal de agent zich netjes op het LAF-principe. Leugen + ambtseed = feit. Daarbij zijn er aardig wat jongeren voor jou geweest die na het stappen hun blaas hebben geleegd in de bosjes, bekeurd werden en vervolgens in beroep zijn gegaan. De kans dat ze dat per definitie niet meer serieus nemen is ondertussen behoorlijk groot.

Het was helaas binnen de bebouwde kom. Dank voor je reactie over dat LAF-principe. Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan.
pi_107704649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 03:47 schreef VanishedEntity het volgende:
Het naaierige is dat oom agent niet hoeft te bewijzen dat jij wild hebt staan plassen, hij hoeft het alleen als constatering voor het PV te noteren, en dankzij Mulder ligt de bewijslast van dat TS het niet gedaan heeft bij hem.

Bovendien zal oom agent doodleuk zeggen dat-tie wel zn ID heeft laten zien, en daarmee is het uitschrijven van de PV rechtsgeldig, tenzij vriend van TS een dijk van een bewijs uit de hoge hoed kan toveren.

hoezo, geen "h03r3n van j05titie" :') ?; weet je meteen waarom je geen agent moet (willen) worden (8>
Maar is het dan niet zo dat ik een alibi heb doordat mijn vriend erbij was. En hoe zit het met die 2e agent die zijn collega ongetwijfeld gaat steunen. Krijg ik dan niet het voordeel van de twijfel? Die vriend van mij had namelijk bijna niks gedronken.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 09:47:06 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107704681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:45 schreef Kalthof het volgende:
Maar is het dan niet zo dat ik een alibi heb doordat mijn vriend erbij was. En hoe zit het met die 2e agent die zijn collega ongetwijfeld gaat steunen. Krijg ik dan niet het voordeel van de twijfel? Die vriend van mij had namelijk bijna niks gedronken.
Ja, die vriend zou ook iets anders zeggen. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107704813
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:21 schreef Dagonet het volgende:
Dat lange aandringen van de agent, was dat omdat jij hem gewoon negeerde en verder met je vriendje aan het praten was? Daar 's nachts bij de natte bosjes?

En als je hem negeerde, hoe weet jij dan dat hij z'n identificatie niet heeft laten zien?

Je bezwaar heeft geen kans van slagen.
Nou ik ben eerst in discussie met hem gegaan over het al dan wel niet laten zien van mijn en zijn ID. Daarna ben ik asociaal door gaan praten met die vriend van mij.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 7 februari 2012 @ 10:37:18 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107705828
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:30 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Meisjes krijgen ook een boete als ze wildplassen hoor.
Joh...
pi_107707666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 09:39 schreef Kalthof het volgende:

[..]

Ik liep naar huis met die gast.

[..]

Het was helaas binnen de bebouwde kom. Dank voor je reactie over dat LAF-principe. Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan.
Daar kun je helemaal niks mee doen. Hoewel, je zou natuurlijk een politieke partij kunnen beginnen om de integriteit van de politie ook op papier onderuit te halen. Op straat doen ze het zelf al.
pi_107725309
Op of aan de weg ?

had iemand dit topic al gepost?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:29:00 #25
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107727220
quote:

Volgende keer als je aan het zeiken bent dus even afkneipen, wachten tot de agent achter je staat, loslaten en omdraaien op het moment supreme. Heb je tenminste nog wat lol gehad voor de boete.
Ook hoi !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')