abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107692861
Toen ik vanmiddag mijn Fiat Grande Punto wilde starten, zag ik het lampje van de accu branden. Ook werkte de stuurbekrachtiging niet meer. Vanochtend was er nog niks aan de hand, maar de auto heeft dus de hele dag buiten in de vrieskou gestaan.

Weet iemand wat het probleem is? Ik hoop vooralsnog dat er morgenvroeg niks aan de hand is, de auto staat nu in de parkeerkelder.
  maandag 6 februari 2012 @ 21:48:23 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107693646
Kijk eens naar je V-snaar/multibelt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 februari 2012 @ 21:50:53 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_107693800
Dynamo.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 6 februari 2012 @ 21:51:52 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_107693858
Accu. Een combinatie van alle posts hierboven.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_107694342
als je dynamo niet meer laad wordt de stuur bekrachtiging ook uitgeschakeld, dit is een nood programma om de accu te sparen
  maandag 6 februari 2012 @ 22:34:54 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_107696181
Multiriem is RIP.
pi_107696578
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:34 schreef blup het volgende:
Multiriem is RIP.
Want? Je d+ kan ook verrot wezen
  maandag 6 februari 2012 @ 22:51:04 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_107697005
If powersteering = electric, zou sjukkie wel eens gelijk kunnen hebben.

If not; kan er wel eens een snaar vandoor kunnen zijn :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 22:55:21 #9
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107697234
TS: trek de motorkap eens open.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107697634
Ik heb weinig verstand van auto's, dus hopelijk kan iemand uitleggen wat ik precies moet controleren?
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 23:07:56 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107697789
Of er ergens een snaar ontbreekt. Dat zie je doordat een rond, glimmend, metalen deel zichtbaar is omdat er geen snaar omheen ligt.

Hoor je ook een gillend/snerpend geluid ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 6 februari 2012 @ 23:08:40 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107697825
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 23:04 schreef Celta het volgende:
Ik heb weinig verstand van auto's, dus hopelijk kan iemand uitleggen wat ik precies moet controleren?
Riem, band, lang zwart rubber slangachtig ding.


Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107697900
Snel naar de garage gaan, want straks start ie niet meer.
.
pi_107703579
99% accu dood.

Grande punto heeft elektrische stuurbekrachtiging. tevens zit er ook een knopje "city" in om hem tijdens het inparkeren nóg lichter te laten sturen. deze zal het waarschijnlijk ook niet meer doen.

idd zo snel mogelijk naar een autozaak voor even je accu te laten meten en zo nodig te laten vervangen.

Andere mogelijkheid is dynamo die niet meer bij laad , maar dan had je het waarschijnlijk wel al gemerkt.
pi_107703974
Ik heb zelf een Fiat Stilo, en heb paar maanden geleden hetzelfde probleem gehad.
De stuurbekrachtiging is inderdaad elektrisch en krijgt nu dus niet genoeg stroom, vandaar dat hij uitgeschakeld wordt. Dit is de eerste actie die de auto doet bij een te lage accuspanning.
Dit kan komen door een kapotte accu, maar kan ook zoals in mijn geval door een kapotte dynamo.
En nee, daar merk je niks van tot het je gebeurt, ondanks dat dat wel gezegd wordt.
pi_107720520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:41 schreef madco het volgende:
99% accu dood.

Grande punto heeft elektrische stuurbekrachtiging. tevens zit er ook een knopje "city" in om hem tijdens het inparkeren nóg lichter te laten sturen. deze zal het waarschijnlijk ook niet meer doen.

idd zo snel mogelijk naar een autozaak voor even je accu te laten meten en zo nodig te laten vervangen.

Andere mogelijkheid is dynamo die niet meer bij laad , maar dan had je het waarschijnlijk wel al gemerkt.
Knap hoor, kapotte accu en toch kunnen starten. Is mij nog nooit gelukt.
Dynamo levert te weinig stroom, waardoor de accu niet wordt bijgeladen. Maar daardoor gaat de accu niet stuk. Wel kan de boordcomputer signaleren dat de dynamo geen stroom levert en om die reden allerlei niet geheel noodzakelijke elektronica uitschakelen, waardoor het nog mogelijk is om de auto naar een garage te rijden, of in elk geval naar een veilige plek.
pi_107721002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:41 schreef madco het volgende:
99% accu dood.

Grande punto heeft elektrische stuurbekrachtiging. tevens zit er ook een knopje "city" in om hem tijdens het inparkeren nóg lichter te laten sturen. deze zal het waarschijnlijk ook niet meer doen.

idd zo snel mogelijk naar een autozaak voor even je accu te laten meten en zo nodig te laten vervangen.

Andere mogelijkheid is dynamo die niet meer bij laad , maar dan had je het waarschijnlijk wel al gemerkt.
op een defecte accu werkt de electronische stuurbekrachtiging gewoon
pi_107727683
fok doet raar :P

[ Bericht 94% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 07-02-2012 21:39:52 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 20:44:07 #19
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107728009
Chuck, zou bij een gare accu de stuurbekrachtiging moeten werken volgens de computer-instellingen ? Het kan n.l. misschien ook zo zijn dat door een te lage spanning sommige stukken electronica raar gaan doen. Zo heb ik me eens een on geluk gezocht waarom de net geïnstalleerde dubbele ventilator het niet goed deed (ventilatoren uit -> ventilatoren op halve kracht -> 1 ventilator uit en de andere op volle kracht i.p.v. ventilatoren uit -> ventilatoren op halve kracht -> ventilatoren op volle kracht) omdat de accu vrijwel helemaal leeg was.

Is wel een beetje gokwerk uiteraard + ik heb geen verstand van Fiatten ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107730387
de SB staat in EEPROM'S, kan weinig mee gebeuren en MAG weinig mee gebeuren,
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 21:41:11 #21
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107730424
Doen (kunnen) en mogen zijn 2 ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_107730523
wat ?
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 00:29:25 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107737937
Dat het officieel niet zo zou mogen zijn, betekent niet dat het in de praktijk ook zo is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')