quote:Op maandag 6 februari 2012 21:01 schreef RobinOok het volgende:
Van rood wijntje, naar geen wijn. Dronk je teveel? :-)
even t eitje rond draaien, dan hou je het even tegen... als het rauw is dan blijft het ei rond tollen!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 06:20 schreef The_Hives het volgende:
hoe kan ik van buitenaf zien of een eitje goed gekookt is?
Ik denk dat dit topic daarom ook beter onder een CUL SC past. Piet heeft kennis in huis en dat blijkt uit zijn reacties. Geen idee wat GeenWijn allemaal weet, maar dat blijkt nou niet bepaald uit de openingspost en alle overige posts. Kennelijk gewoon een zielig gevalletje "ik ben jaloers op Piet, dus start ik maar mijn eigen topic, ook al heb ik niks zinnigs te zeggen", zoiets...quote:
Ja ga d'r serieus op in.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik denk dat dit topic daarom ook beter onder een CUL SC past. Piet heeft kennis in huis en dat blijkt uit zijn reacties. Geen idee wat GeenWijn allemaal weet, maar dat blijkt nou niet bepaald uit de openingspost en alle overige posts. Kennelijk gewoon een zielig gevalletje "ik ben jaloers op Piet, dus start ik maar mijn eigen topic, ook al heb ik niks zinnigs te zeggen", zoiets...
Oh, was dat niet de bedoeling dan?quote:
Hallo! Ja dat zijn inderdaad lempers! Hier het oude familierecept:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:09 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zijn die witte rollen op die foto lempers? Ik wil dat graag een keer zelf maken, zou je het recept willen posten?
goeie vraag! Heb toevallig net het eten opstaan, dus ik ga nu smikkelen! Kom ik er straks op terug!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:44 schreef Stokstaart het volgende:
GeenWijn, wat is jouw recept voor lasagne?
Toppie, en eetsequote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:47 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
goeie vraag! Heb toevallig net het eten opstaan, dus ik ga nu smikkelen! Kom ik er straks op terug!
en als ik hem nou juist zacht gekookt wil?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 07:39 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
even t eitje rond draaien, dan hou je het even tegen... als het rauw is dan blijft het ei rond tollen!!
Bedankt! Dat lijkt me goed te doen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:42 schreef GeenWijn het volgende:
[..]
Hallo! Ja dat zijn inderdaad lempers! Hier het oude familierecept:
Voor het rijstomhulsel: 1 kg ketan, beetje suiker, zout en opgelost 1/3 blok santen. pandanblad.
Voor de vulling: 1 pond (in bouillonblokje) gekookte kippenbouten (dus echt geen kipfilet!) gedroogde uien, daun jeruk, sereh, ketumbar, jintan, kemiri, kunyit, zout, peper en suiker.
Extra benodigdheden: plastic! Zelf heb ik een speciale rol van de toko... daar kun je jaren mee doen... het is iets dikker en het plakt niet aan elkaar zoals gewoon magnetronfolie! Dat moet je absoluut niet gebruiken! Tenzij je heel gefrustreerd wil raken!
Recept: Ketan wassen en een NACHT laten weken. Daarna direct stomen met pandanblad, zodra de ketan half gaar is, opgeloste santen toevoegen en goed roeren en verder stomen tot deze gaar is.
De kip koken in bouillon.
De gekookte kip heel fijn snijden en gedroogde uien fruiten in beetje olie, daarna kruiden toevoegen en als laatste de kip (eventueel beetje bouillon toevoegen als het te droog is)
En dan rollen maar (zonder de sereh uiteraard), hopelijk heb je vuurvaste handen want de rijst moet nog warm zijn... dus de in stukjes van 10cm bij 10cm plastic geknipte plastic, dan wat kleefrijst erop en plat maken met je hand en dan een klein beetje van de rijstvulling erop.... rollen maar!
En dan zou dit het resultaat moeten zijn: [ afbeelding ] (vorig jaar gemaakt).
Veel succes
Hear hearquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja ga d'r serieus op in.
Ik ben helemaal voor dit topic. Dat monopolie onzer Piet moet maar eens afgelopen zijn! Geef de braadpan op driehoogachter weer een stem! Breng de culinaire macht terug naar de schoot van het gewone voetvolk, de pollepel terug in de noeste hand van de hardwerkende burger! GeenWijn, maar een pot bier op de keukentafel! Op de barricaden!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |