abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107679798
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
pi_107683237
Xinge! Wat zeiden wij altijd over facebook :) Facebook is niet representatief voor het leven dat we leiden... O-)
pi_107685733
[ Hm sorry voor de onduidelijkheid dan. Ik bedoelde inderdaad een relatie van 7 jaar die in Oktober 2011 stuk is gelopen. We zijn doordat we samen woonde in Januari fysiek uit elkaar gegaan en ze heeft inmiddels al een ander, dat doet zeer. Vraag me af wat ik dan voor haar heb betekend. ]

snap het helemaal, al ben ik ingeruild.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_107686148
@Qex
Dat vind ik zelfs nog kutter voor je. Sterkte :*

1 van de laatste posts in het vorige deel vond ik erg mooi, van lavita meen ik. Zit zeker een kern van waarheid in voor mijn situatie.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:12:18 #5
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107695061
Ik ga me ook maar eens op dit topic aansluiten.
Had een relatie van (in totaal) 3 jaar.
We hebben de laatste maand ontzettend veel ruzie gehad.
Nu is 't ongeveer 2 weken defenitief uit en zat hij na
een paar dagen alweer met het meisje te kloten waar hij eerder
al eens mee vreemd was gegaan! :(
Sinds ik dat hoorde is het contact tussen ons verbroken en
dacht ik even dat ik er helemaal overheen was

Maar ik zat net op zijn fb te kijken (ja,dom)
en daar las ik allemaal berichtjes van haar.
En een paar uur geleden stuurde ze nog:
"Vanavond lekker samen filmpje kijken schatje, ik zie je zo"
Over 2 uur is hij ook nog eens jarig, dus zullen ze dan wel birthdaysex hebben. :P

Nu merk ik dat ik er nog heel erg mee zit, en het nog echt allemaal moet verwerken.
Eerst door al die fases heen..
Vraag me af of ik nu in fase 1 , 2 of 3 zit :')
En ben benieuwd hoe lang deze ellende nog gaat duren.. pff
  maandag 6 februari 2012 @ 22:15:51 #6
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_107695241
Niet zo gek dat je je zo voelt nu het 2 weken uit is na 3 jaar. ;)
  maandag 6 februari 2012 @ 22:18:35 #7
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107695385
Ja inderdaad.
Al verklaren sommige mensen me wel voor gek omdat het al lang duidelijk was dat wij niet samen oud zouden worden. door alle geruzie en gezeur.

En ook lijkt het alsof hij mij allang vergeten is.
Je zou toch denken dat hij ook door al die fases heen moet
of kan het echt zo zijn dat hij in 2 weken al bij nr 5 is? :{
pi_107695445
@poppetje

Dat ligt er toch wel aan, als hij het uit heeft gemaakt heeft ie al er al langer over na kunnen denken. Kan zijn dat ie dus bij 5 was ja.

Of hij zat nog in 2 toen hij jou leerde kennen :@.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:22:35 #9
314372 Goddelijker
pi_107695584
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:18 schreef poppetje. het volgende:
Ja inderdaad.
Al verklaren sommige mensen me wel voor gek omdat het al lang duidelijk was dat wij niet samen oud zouden worden. door alle geruzie en gezeur.

En ook lijkt het alsof hij mij allang vergeten is.
Je zou toch denken dat hij ook door al die fases heen moet
of kan het echt zo zijn dat hij in 2 weken al bij nr 5 is? :{
Misschien probeert hij dingen weg te stoppen door te een nieuwe relatie aan te gaan?
  maandag 6 februari 2012 @ 22:26:15 #10
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107695749
Ik denk ook wel dat hij een stukje verder is omdat hij het zelf uit heeft gemaakt.
En dat hij nu dat andere meisje weer heeft zal hem ook wel helpen afleiden waardoor hij
een stuk minder aan mij denkt.

Maar zoals ik al eerder zei was hij al eens vreemdgegaan met haar.
En toen we later weer terug kwamen bij elkaar vertelde ié ook dat hij dat deed
voor de afleiding en liefde zocht bij een ander.
Maar doordat dit nu de 2e keer is betwijfel ik of dat echt waar is.
Begin nu toch een beetje te denken dat hij haar écht leuk vind.

Verder maakt het ook niet zoveel uit of het nou rebound is of niet.
Het maakt het er niet minder erg op.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:27:43 #11
314372 Goddelijker
pi_107695824
Nee, precies.
Maar nu voel jij je dubbel genaaid, eerst met dat meisje vreemdgaan en dan 2 weken nadat het uit is al van alles samen doen. Alsof zij ineens haar kans ziet en deze met beide handen aangrijpt.
pi_107695886
Is inderdaad klote poppetje, dan voel je je ook machteloos omdat hij ineens voor een ander kiest. Dat vreemdgaan keur ik af, misschien ben je dan ook beter af ook! Hij is je niet waard :*
  maandag 6 februari 2012 @ 22:33:30 #13
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107696113
Ik vind die fases allemaal vrij abstract. Ik denk daarnaast ook dat jullie het feit "verwerken van een relatie" veel teveel opblazen. Even voor de goede orde: ik probeer jullie niet te blameren hoor, no disrespect.

Alleen kijk ik met stijgende verbazing naar hoe lang sommigen van jullie hier blijven posten. Zou het niet zo kunnen zijn dat jullie door het posten hier, en het oprakelen van vervelende dingen juist jezelf weer prikken? Dat jullie iets missen, a lá. Dat jullie een persoon missen, dat kan er bij mij ook nog in. Maar ettelijke maanden nodig hebben om weer op te krabbelen, dan zit er iets mis.

Zwelgen in zelfmedelijden heeft geen enkele zin. Ik weet ook dat liefdesverdriet een erkende ziekte is, maar ik pleit ook voor het feit dat je zelf enigszins in de hand hebt.

Daarom:
- Snijd alle banden door met je vorige geliefde.
- Doe wat aan jezelf, maak jezelf werkbaar.
- Ga uit van jezelf, en probeer je niet te wringen in de denkwijze van je ex. Zinloos.
- Wees nieuwsgierigheid de baas, maakt je niet gelukkiger.
- Maak de situatie niet groter dan het is, relativeren zit in je hoofd.
- Denk niet 'wat als'
- Als het geen definitief einde is ( je partner wil denken, jij wil door) , neem dan helemaal geen contact op. Als je terug genomen wordt, dan word je dat. En anders niet, bad luck.
- herleef verwaterde vriendschappen, en ga leuke dingen doen.

En als je klaar bent met die zwelging in zelfmedelijden en kan zeggen "ik ben er overheen, ik kan het." dan maar eens weer kijken of er een gedegen vriendschap o.i.d inzit.

Zo hoort het te gaan, max een week en je hebt weer een traject om op te focussen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 6 februari 2012 @ 22:34:22 #14
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107696152
Ja inderdaad, het maakt me ook zó enorm kwaad dat het de 2e keer is.
En ben ook een beetje boos op mezelf dat ik hem na de 1e keer terug genomen heb.

Het vertrouwen was al verpest maar hij heeft me toen overtuigt dat het nooit meer zou gebeuren
en hebben samen er heel hard aangewerkt om dat vertrouwen weer terug te krijgen etc.
Hij wist hoeveel verdriet ik ervan gehad had en hij zei ook dat het dom van hem was en dat het hem speet.

Maar dat het nu gewoon voor tweede keer doet, kan ik met mn hoofd niet bij.

En dat meisje weet ook dat we samen waren en dat het zo kort uit is.
Ze heeft mij ook vaak gezien samen met mn ex
Maar ze spamt zijn fb helemaal vol met hartjes, kusjes en 'schatje' , 'lieverd' etc.
Waarschijnlijk ook vooral om mij te etteren, anders kan ze hem ook gewoon smsen! :(
  maandag 6 februari 2012 @ 22:37:41 #15
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107696311
quote:
Zo hoort het te gaan, max een week en je hebt weer een traject om op te focussen.
in een week?
  maandag 6 februari 2012 @ 22:42:42 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107696564
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:37 schreef poppetje. het volgende:

[..]

in een week?
Ik zeg niet dat je er helemaal overheen bent, gewoon een nieuwe start maken. Schrijven met pen op papier moet ook helpen. Als je tijd over hebt, ga je denken. Je heb in de hand of je gaat zitten mijmeren met 'zielige gedachtes' of iets gaat ondernemen, of iets positiefs hebt om naar uit te kijken.

Alles is een keuze, en ik vind dat liefdesverdriet dat ook een beetje is. Hoe moeilijk het ook is om je gedachten te verzetten, onmogelijk is het niet.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_107696594
Een week is wel erg kort echter heeft hij wel belangrijke punten. Ik heb de stap al gezet om foto's en spulletjes die me aan haar doen denken weg te gooien / te verwijderen. Terug bij elkaar komen wil ik niet.

Facebook, whatsapp, msn etc verwijdert en geblocked.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:47:20 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107696829
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:43 schreef muhahaha het volgende:
Een week is wel erg kort echter heeft hij wel belangrijke punten. Ik heb de stap al gezet om foto's en spulletjes die me aan haar doen denken weg te gooien / te verwijderen. Terug bij elkaar komen wil ik niet.

Goede zet. zo sla jij je eigen nieuwsgierigheid de kop in, en draai je mogelijke 'zielige gedachtes' de nek om door emotionele meuk weg te gooien. Hoe leuk een foto kan zijn in een relatie, hoe leuk het kan zijn om ze weg te gooien, njah leuk is het nooit natuurlijk maar een opluchting. Dat hoor je wel veel vaker. :7
pi_107696838
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:43 schreef muhahaha het volgende:

Waarom zou je fotos weggooien?? Leg ze gewoon even weg. Maar weggooien ga je spijt van krijgen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:48:16 #20
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107696872
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Waarom zou je fotos weggooien?? Leg ze gewoon even weg. Maar weggooien ga je spijt van krijgen.
Hmmwah, dat ligt eraan hoe iemand naar een foto kijkt. Ik vind het wel goed van hem.
pi_107696899
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Hmmwah, dat ligt eraan hoe iemand naar een foto kijkt. Ik vind het wel goed van hem.
Ja heel goed.. tot je over een jaar er over heen bent. En dan spijt hebt dat je alle fotos weggegooid hebt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:49:52 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_107696952
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja heel goed.. tot je over een jaar er over heen bent. En dan spijt hebt dat je alle fotos weggegooid hebt.
Hoezo? In welk opzicht zou hij er spijt van moeten krijgen? :?
Die fotos hadden waarde, nu niet meer. Dus: :W
  maandag 6 februari 2012 @ 22:51:12 #23
345368 poppetje.
live, laugh & love
pi_107697015
Ja dat is waar. Ik heb mijn ex wel van msn en alles verwijderd.
Zijn telefoonnummer weet ik uit mn hoofd maar ik bel hem niet meer.
(Al moet ik me inhouden om hem straks niet te bellen op ze verjaardag maar
dat gaat vast wel lukken)

Alleen is het wel zo dat ik elke dag alleen thuis zit en doordeweeks vrij weinig doe, behalve werken.
Mijn vriendinnen spreek/zie ik eigenlijk alleen in het weekend, en dan ga ik vaak met ze uit.
Dat is er een beetje standaard ingerold doordat ik normaal gesproken altijd met mn vriend was
en alleen in het weekend tijd voor hun nam.
Ik vind het moeilijk om nu ineens bij ze aan te kloppen.
Het zijn ook meer gezelligheids-vriendinnen dan echte vriendinnen. :@

Dus zoals avonden als deze mis ik mijn ex het meest.
Dat zijn de avonden dat we altijd samen waren en dat word opeens allemaal omgegooit.
Nu heb ik geen idee wat ik op die momenten zou moeten doen.
pi_107697020
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Hoezo? In welk opzicht zou hij er spijt van moeten krijgen? :?
Die fotos hadden waarde, nu niet meer. Dus: :W
Tuurlijk hebben die nog waarde. Je hebt toch een leuke tijd gehad samen...
pi_107697032
Mwoah hedge dat betwijfel ik. Het aantal valt heel erg mee overigens, het was er 1 die ik tot nu toe irl tegen ben gekomen en die vond ik persoonlijk nog lelijk ook. Qua digitaal heb ik alleen mijn mobiel geschoont want daar kijk ik regelmatig naar. De backup op mijn pc is wel intact, daar kijk ik ze weinig naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')