Tja, ik ben er zo een. En ik wil juist niet dat mijn dochter zo iemand wordt, want als je vooral bezig bent met wat anderen van je vinden, rem je jezelf enorm af in het leven (ervaringsdeskundige hier). Helaas nog niet een manier gevonden om dat te doorbreken bij mezelf.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:31 schreef Gaoxing het volgende:
Maar hoeveel volwassenen zijn er niet die precies zo denken? Zet 10 mensen in een kamer en vraag ze iets te doen wat ze nog niet eerder hebben gedaan. Of om te dansen, ofzo. Het overgrote deel zal volgens mij zeggen "Nee zeg, dan zie ik er belachelijk uit". Er zijn vast mensen die dat ook op hun kinderen overbrengen.
Ik heb er zo'n godsgruwelijke hekel aan om bijvoorbeeld aan het basketbalveld te staan terwijl ze zich zeer doen. En dan op je handen gaan zitten en jezelf dwingen om maar niet op te springen en erheen te rennenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:43 schreef erodome het volgende:
Mijn moeder was best wel overbezorgd, gelukkig was ze zichzelf daar bewust van, dus ging mijn vader met ons naar de kermis enzo, dan mochten we wat meer dan alleen de in de kinderdraaimolen en de eendjes hengelen
Beste Gertje-Plongers,quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee bereiken ? Maw, wat wil je onderzoeken.
Sowieso is een onderzoek op FOK OUD niet aselect en representatiefquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:39 schreef simmu het volgende:
spelvouten in de test![]()
en slecht opgestelde vragen. is dit universitair? ik heb zelf ook vakken gedaan op dit gebied en als ik dit zo ingeleverd had, dan had het allemaal over gekund![]()
![]()
uitslag van 4.714285714 trouwens.
pm maar als je wil weten waarom ik de vragen slecht vind ts.
natuurlijk krijgen ze dat mee. net zo goed als dat ze de reden van mijn angsten meegekregen hebben en krijgen. ik probeer niet eens om dat te verbergen, dat voelt echt niet goed. staat tegenover dat onze situatie niet bepaald standaard is. er zijn redenen waarom ik wat angstig ben, ook die hebben ze meegekregen.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:20 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
Dat is ook bijzonder bij dit onderwerp inderdaad: veel ouders zijn zich er erg van bewust (zoals Gaoxing die op zijn handen moeten zitten :-)), maar toch is het moeilijk (bijna niet?) te veranderen.
Ik ben vaak benieuwd wat kinderen ervan mee krijgen. Simmu, heb jij bijvoorbeeld het idee dat je kind(eren) het erg meekrijgen dat jij bang bent dat er iets gebeurt? Of denk dat dit erg beperkt wordt door het feit dat jullie het oplossen door niet mee te gaan naar de speeltuin?
Hangt dat misschien ook van je kind af? Je hebt kinderen die je moet aansporen en je hebt kinderen die je moet temperen. Als Swets de test nou heeft ingevuld met zijn oudste in gedachten (en zijn jongste trouwens ook, denk ikquote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:46 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
De uitkomsten van de test zijn alleen maar cijfers, daarom zijn juist de meningen van ouders zelf ook belangrijk inderdaad Simmu.
Swetsenegger, misschien dat je niet echt beschermend bent, maar daarnaast ook de lat niet extreem hoogt legt voor je kinderen. Misschien is dat juist ook goed en zit de optimale score ergens in het midden. Of denken jullie dat hoog op deze test scoren juist goed is als ouder?
Groet,
Patty
http://tiny.cc/hoezieikmijnkindtest
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:48 schreef Leandra het volgende:
En misschien even de vraag van Claudia beantwoorden? Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar.
Het gaat er niet om of ik denk dat hoog scoren op deze test goed is (zelf vind ik mezelf nogal veeleisend, dus eigenlijk zou ik een hoge score NIET goed vinden), maar om het feit dat wanneer ik de vragen eerlijk beantwoord de uitslag niet aansluit bij mijn werkelijkheid.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:46 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
De uitkomsten van de test zijn alleen maar cijfers, daarom zijn juist de meningen van ouders zelf ook belangrijk inderdaad Simmu.
Swetsenegger, misschien dat je niet echt beschermend bent, maar daarnaast ook de lat niet extreem hoogt legt voor je kinderen. Misschien is dat juist ook goed en zit de optimale score ergens in het midden. Of denken jullie dat hoog op deze test scoren juist goed is als ouder?
Groet,
Patty
http://tiny.cc/hoezieikmijnkindtest
Qua bezorgdheid zitten we redelijk op 1 lijn, alhoewel we elkaar altijd wel ondersteunen als dat moet, de een is altijd op het juiste moment sterk, wanneer de ander dat even niet isquote:Op maandag 13 februari 2012 19:36 schreef krachtofkwetsbaarheid het volgende:
Leuk om jullie reacties te lezen.
Ik ben ook erg benieuwd of jullie het idee hebben dat je partner en jij (voor degenen die met zn tweeën de kids opvoeden) hier verschillend in staan?
Ik kan me zo voorstellen dat het voor kinderen gunstig kan zijn om 'van allebei één' te hebben, een ouder die voorzichtiger is en een ouder die wat meer uitdaging zoekt. Beetje wat Erodome ook zegt.
Wat denken jullie? Goed om van allebei één te hebben? Of juist fijn als ze op één lijn zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |