abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107672333
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom tijd verspillen? Tenzij je niet weet wat je wilt natuurlijk. Wat ik altijd raar vind, ik wist het al jaren.
Dat is geen tijd verspillen. Dat is gewoon rustig je leven leven en niet teveel haast maken omdat gewoon simpel werk ook best leuk is voor een paar jaartjes en het je een behoorlijke financiële buffer oplevert voor wanneer je het studeren weer oppakt.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:14:10 #152
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107672364
quote:
3s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat is geen tijd verspillen. Dat is gewoon rustig je leven leven en niet teveel haast maken omdat gewoon simpel werk ook best leuk is voor een paar jaartjes en het je een behoorlijke financiële buffer oplevert voor wanneer je het studeren weer oppakt.
Verstandig meisje :)
Ik wou dat ik het had gedaan zoals jij. Ik zit nu met 2 onafgemaakte studies en een dikke schuld :')
Heaven is a place on earth with you
pi_107672367
quote:

[..]

Ik vind het tijd verspillen. Maar ik zou ook gek worden van simpel werk. Geld is niet belangrijk.
pi_107672387
quote:

[..]

Mijn ervaring met dat werken ipv studeren is dat die buffer niet echt opgebouwd wordt. Wel uitgaan, drank en vakanties. Die heb je ineens wel veel :')
pi_107672401
quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:14 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het tijd verspillen. Maar ik zou ook gek worden van simpel werk. Geld is niet belangrijk.
Waarom zou je je druk maken of je 2 of 3 jaar eerder begint met werken terwijl je nog tot je 67e door moet gaan? Lekker boeiend zeg.
pi_107672414
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:14 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Verstandig meisje :)
Ik wou dat ik het had gedaan zoals jij. Ik zit nu met 2 onafgemaakte studies en een dikke schuld :')
Join the club. En dan heb ik ook nog gewerkt voor een zogenaamde financiële buffer :')

Dat maakt mij echt Koning Onverstandig :')
pi_107672419
quote:
3s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom zou je je druk maken of je 2 of 3 jaar eerder begint met werken terwijl je nog tot je 67e door moet gaan? Lekker boeiend zeg.
Waarom zou je simpel werk doen, als je het werk kan doen wat je leuk vind, waar je ook nog eens meer voor betaald kan krijgen.
pi_107672440
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn ervaring met dat werken ipv studeren is dat die buffer niet echt opgebouwd wordt. Wel uitgaan, drank en vakanties. Die heb je ineens wel veel :')
Tja, nu ik nog bij mijn ouders terecht kan lukt het wel. Maar ik ben ook een klein beetje te saai om veel uit te gaan. En ik heb te weinig vrienden. Maar daar ga ik aan werken.
  maandag 6 februari 2012 @ 14:17:19 #159
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107672461
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Join the club. En dan heb ik ook nog gewerkt voor een zogenaamde financiële buffer :')

Dat maakt mij echt Koning Onverstandig :')
:') Tsja.

Volgens mij werkt Loka overigens niet voor die financiele buffer, maar vind ze het werk wat ze nu doet gewoon wel leuk, en weet ze nog niet zo goed wat ze wel wil doen.
Ze is ook nog gewoon heel jong dus ze heeft echt alle tijd
pi_107672470
Goedemorgenmiddag :)

Ik voel me kiplekker, bedankt Twi ^O^
pi_107672479
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom zou je simpel werk doen, als je het werk kan doen wat je leuk vind, waar je ook nog eens meer voor betaald kan krijgen.
Ik ga niet met tegenzin naar mijn werk, het is lekker flexibel en afwisselend en nu ik er wat langer ben krijg ik daar ook verantwoordelijkheid. Het weinige geld is eigenlijk het enige minpunt :')
pi_107672516
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:17 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Volgens mij werkt Loka overigens niet voor die financiele buffer, maar vind ze het werk wat ze nu doet gewoon wel leuk, en weet ze nog niet zo goed wat ze wel wil doen.
Het is in elk geval heel veel stukker leuker dan mijn opleiding was :P
Dus voor nu was het sowieso de goede beslissing.
pi_107672537
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:17 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Ik ben zelf van mening dat het werken en niet direct doorstuderen mij de das om heeft gedaan. Werken is gewoon veel lekkerder. Deur dicht om 4 uur, naar huis en relaxen. Veel geld, veel dingen die je kunt doen. Als je dan ineens weer in de studeermodus moet dan gooi je er met de pet naar. Ik wel althans. En Loka komt op mij niet over als het toonbeeld van discipline (no offense).
  maandag 6 februari 2012 @ 14:19:27 #164
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107672542
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:17 schreef Faxie het volgende:
Goedemorgenmiddag :)

Ik voel me kiplekker, bedankt Twi ^O^
Ehmm....wat is hier gebeurd tussen Twi en Faxie? :D
  maandag 6 februari 2012 @ 14:20:22 #165
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107672589
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben zelf van mening dat het werken en niet direct doorstuderen mij de das om heeft gedaan. Werken is gewoon veel lekkerder. Deur dicht om 4 uur, naar huis en relaxen. Veel geld, veel dingen die je kunt doen. Als je dan ineens weer in de studeermodus moet dan gooi je er met de pet naar. Ik wel althans. En Loka komt op mij niet over als het toonbeeld van discipline (no offense).
Ik ben wel meteen doorgegaan en heb hetzelfde probleem. Ik denk juist altijd dat ik niet meteen had moeten gaan studeren :')
pi_107672602
goedemorgen badjasboy!

Ik heb ook eerst gewerkt voor ik een verdere opleidingskeuze heb gemaakt :)
Mij beviel dat goed.
pi_107672605
Overigens is het heel erg lastig om weer met studeren te beginnen nadat je gewerkt hebt. Je bent het geld gewend, en je bent gewoon niet meer gewend om te leren. Dat is totaal anders dan als je gewoon netjes meteen doorgaat.
pi_107672629
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:19 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Denk dat dat wel mijn probleem wordt ja. Werken voelt veel relaxter. Maar voor het werken gooide ik er ook al met de pet naar, ik weet niet of de oorzaak in het werken ligt of in jezelf als persoon. Dat laatste lijkt me niet onwaarschijnlijk.
pi_107672642
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Ik ben wel meteen doorgegaan en heb hetzelfde probleem. Ik denk juist altijd dat ik niet meteen had moeten gaan studeren :')
Dan is er gewoon geen goed advies en is Loka overgeleverd aan haar lot :')

Want zij is voor:

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef Lot88 het volgende:

Ik heb ook eerst gewerkt voor ik een verdere opleidingskeuze heb gemaakt :)
Mij beviel dat goed.
En zij is tegen:

quote:
14s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef Myraela het volgende:
Overigens is het heel erg lastig om weer met studeren te beginnen nadat je gewerkt hebt. Je bent het geld gewend, en je bent gewoon niet meer gewend om te leren. Dat is totaal anders dan als je gewoon netjes meteen doorgaat.
De meningen zijn dus nogal verdeeld.
pi_107672647
quote:
Ja had ik ook last van
pi_107672665
quote:
Ik heb op de middelbare nooit geleerd dus ik was het al niet gewend. Komt eigenlijk op hetzelfde neer.
pi_107672686
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:19 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Ehmm....wat is hier gebeurd tussen Twi en Faxie? :D
Niks hoor, maar iedereen doet zo naar tegen 'm, ik denk van 'ik geef die jongen een oppepper' :)
  maandag 6 februari 2012 @ 14:22:41 #173
366803 AthCom
Overigens ...
pi_107672698
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:20 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij dit clubje. :')
Moira. is tof. :7
  maandag 6 februari 2012 @ 14:22:47 #174
363058 Sinosappel
De dikste poes
pi_107672706
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Want zij is voor:

[..]

En zij is tegen:

[..]

Ja :D
En wij zijn allebei voorbeelden van hoe het NIET moet, jij met eerst werken en ik zonder :')
pi_107672708
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 14:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Want zij is voor:

[..]

En zij is tegen:

[..]

En Lot heeft haar mening al gegeven :P Mij heeft het overigens geen moeite gekost om te wennen aan het veel lagere inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')