Als je het niet erg vind wentel ik me niet in jouw positiviteitquote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:47 schreef Sorbootje het volgende:
Ik wentel me even lekker in al die positiviteit hier hoor <3

Fee-nix, schatten ze je kindje aan de forse kant? bij mij daalden de kindjes ook nooit echt goed in, dat gebeurde pas vlak voordat ze geboren werden? geen idee waarom, volgens de verloskundige omdat ze stevig waren. ?? enniehoe, dat kán dus gewoon. wilde ik maar zeggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:55 schreef Fee-nix het volgende:
Pfff.... ik had nog niks opgezocht over inleiden met een balloncatheter. Nu dus wel. En dat stemt me niet echt vrolijk moet ik zeggen. Ik neig nu toch wel heel erg naar een keizersnee...
Ik dacht namelijk dat inleiden met een balloncatheter ervoor zou zorgen dat de bevalling zou verlopen als een 'spontane' bevalling, met alleen het eerste zetje door de ballon. Maar als ik de ervaringen zo lees, is dat absoluut niet het geval.
- Het inleiden met zo'n ballon duurt vaak (veel) langer. Ik lees veel verhalen van meerdere dagen voordat het echt iets doet (maar dan wel al harde buiken/weeen hebben al die tijd).
- Regelmatig doet de ballon uiteindelijk toch niet voldoende waardoor het alsnog een ks wordt.
- Vrouwen hebben evengoed meteen in het begin al een weeenstorm. (En ja, ik weet dat dat ook bij een natuurlijke bevalling kan voorkomen, maar ik denk dat de kans wel een stuk groter is als je het kunstmatig op gang probeert te brengen).
- Vrouwen die wel voldoende ontsluiting krijgen, moeten soms alsnog een ks omdat de baby niet diep genoeg in het bekken is ingedaald.
Als ik al deze verhalen lees, denk ik: misschien is er ook wel gewoon echt een reden voor het niet op gang komen van een bevalling. En hoe je het dan ook probeert op te wekken (gel/infuus/ballon) het blijft kunstmatig en je mist dan dus het samenspel van hormonen en andere factoren die een bevalling spontaan op gang brengen en verder goed laten verlopen. Dat valt gewoon niet na te bootsen.
En natuurlijk reageert elk lichaam anders en daarom zijn er ook genoeg succesverhalen, maar als ik dan kijk naar hoe mijn lijf reageerde op het kunstmatig op gang brengen... dat wil ik juist weer voorkomen. En ik weet ook dat dit jongetje nog niet helemaal ingedaald is. 'Een klein beetje' zegt de gyn steeds. Ik zie het gewoon echt niet zitten om weer eerst een lijdensweg te hebben en vervolgens, als ik compleet uitgeput ben, weer een ks. Ik moet er wel vertrouwen in hebben als ik zo'n inleiding ga proberen en ik merk nu dat ik dat dus niet heb. Het zou een laatste wanhoopspoging zijn, maar waarom zou ik mezelf dat aandoen? Nou sorry voor het lange verhaal, maar het voelt dus echt niet meer goed. Een ks is ook niet ideaal, maar als ik die plan, ben ik tenminste geen lichamelijk en emotioneel wrak voordat er ook maar iets gebeurd is.

quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:05 schreef Aventura het volgende:
Dat je al een ks hebt gehad maakt het wel anders inderdaad. Hrb je het risico van een scheur er ook nog bij. Ik wist ook niet dat je nooit echt ontsluiting hebt gehad. En ik wist ook niet dat je mocht kiezen. In dat geval denk ik dat het wel verstandig is om voor ks te kiezen. Een pak van je hart. Kun je je vanaf nu op andere dingen concentreren. Het feit dat je kleintje er nu bijna is, bijvoorbeeld!

Dat ook! Je kunt het fee-nix. Je hebt 9 maanden voor je baby gezorgd, dat je niet vaginaal gaat bevallen maakt je dan vervolgens echt geen faalhaas hoor!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:17 schreef Phaidra het volgende:
Het herstel gaat misschien ook wel sneller en beter als je niet al totaal uitgeput bent bij de operatie. Ik denk toch dat dat een verschil maakt.

Hart onder de riem steekt.....quote:Op dinsdag 7 februari 2012 12:07 schreef Fee-nix het volgende:
[..]![]()
. Ja ik wil m nu echt zoooo graag zien! En wat je zegt: een pak van m'n hart. Het herstel is alleen kl*te, maar dat is dan maar zo.

quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:04 schreef Kuukske het volgende:
Mnohhh, verlof. Ik vind het nu al tof.

Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:47 schreef CrazyMoon het volgende:
Hier ben ik dan
Vanmorgen om 08.02 uur is onze zoon Lucas geboren.
En hij is prachtig! (foto komt later).
Hij weegt 3660 gram en is 52 cm.
En ik ben zooooo blij dat het voorbij is.. Wel veel last van naweeën.

Doe eens showen dan die buik!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:16 schreef KatyM het volgende:
Bijtje, vandaag precies 20 wk inderdaad. Mijn buik lijkt ook op de jouwe. Ohoh ik ga vanavond weer goed smeren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |