Maar rijst met kip is zo veel lekkerderquote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef Vaseline_ het volgende:
Meestal ontwikkeld het zich in de loop v/d tijd wel dat je dat lekker gaat vinden. In ieder geval kan je het wel leren eten. Gewoon zoals 50 jaar geleden: Eten wat de pot schaft.
Aardappels zijn wel bazige dingen inderdaadquote:Op zondag 5 februari 2012 21:56 schreef Dhaha het volgende:
Heb ik ook, ik lust alleen sla, komkommer, bonen, broccoli en aardappels.
Probeer eens buitenlands eten. Zit vaak groente doorheen zonder dat je het merkt.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:55 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Jawel, iedereen vindt het smakelijk behalve ik
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:58 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Aardappels zijn wel bazige dingen inderdaad
Als je iets niet lust: niet opetenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:45 schreef Jmsls het volgende:
Beste mensen van dit subforum,
Ik als zestienjarige zeer irritante tiener die zijn ouders keer op keer teleurstelt door hen te vertellen dat ik geen groot fan ben van groente zou grag willen weten of jullie een manier hebben om het wat lekkerder te maken? Eigenlijk lust ik alleen maar sla, doperwten, sperziebonen, komkommer en ui. Ik haat gewoon dat sappige uit bijvoorbeeld kool met zo een vieze smaak of broccoli, gadverdamme.
Nasi met groente vind ik ook viesquote:Op zondag 5 februari 2012 21:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Probeer eens buitenlands eten. Zit vaak groente doorheen zonder dat je het merkt.
Er is ook nog turks eten of marokkaans of egyptisch.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Nasi met groente vind ik ook vies
Ik faal
Dan is het wel heel erg ja, want met wat satesaus erover proef je er niks vanquote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Ik faal
Niet lusten = niet opeten = wat je wel lust wel opeten = niet klagenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:00 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Ik faal
Ik doe niet aan satesaus, ik doe sambel erbijquote:Op zondag 5 februari 2012 22:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan is het wel heel erg ja, want met wat satesaus erover proef je er niks van
Maar dan zegt de dokter jongentje jij eet niet genoeg ijzerquote:Op zondag 5 februari 2012 22:04 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
Niet lusten = niet opeten = wat je wel lust wel opeten = niet klagen
Boeie, denk ik dan altijdquote:Op zondag 5 februari 2012 22:04 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Maar dan zegt de dokter jongentje jij eet niet genoeg ijzer
Je ouders hadden je al ver voor je 16e moeten dwingen dingen gewoon te eten. Mensen die op een bepaalde leeftijd niks lusten vind ik zó kinderachtig.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:45 schreef Jmsls het volgende:
Beste mensen van dit subforum,
Ik als zestienjarige zeer irritante tiener die zijn ouders keer op keer teleurstelt door hen te vertellen dat ik geen groot fan ben van groente zou grag willen weten of jullie een manier hebben om het wat lekkerder te maken? Eigenlijk lust ik alleen maar sla, doperwten, sperziebonen, komkommer en ui. Ik haat gewoon dat sappige uit bijvoorbeeld kool met zo een vieze smaak of broccoli, gadverdamme.
Eeh wat?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:59 schreef Daniel1976 het volgende:
Probeer eens buitenlands eten. Zit vaak groente doorheen zonder dat je het merkt.
Rijst op zich lust je ook niet of wel?quote:
Jawel rijst is wel lekkerquote:Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je ouders hadden je al ver voor je 16e moeten dwingen dingen gewoon te eten. Mensen die op een bepaalde leeftijd niks lusten vind ik zó kinderachtig.
En wat bedoel je eigenlijk met 'dat sappige uit kool'? Wat voor kool en hoe is die bereid?
[..]
Eeh wat?
[..]
Rijst op zich lust je ook niet of wel?
Ik zou nog eens nazoeken wanneer je 'zou' en 'zal' gebruikt.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:08 schreef Angel-Joy het volgende:
Dan (zou) zal je wel zeer gezond leven.
Bitter in de mond maakt het hart gezond.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef TNA het volgende:
Ik vind sommige groentes zo smerig (zoals andijvie) dat ik me serieus afvraag of ze wel gezond voor me zijn
Inderdaad de reden waarom ik aan theïsten twijfel is omdat ze geloven dat een 'god' die onzin gezond heeft gemaakt en patat ongezondquote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef TNA het volgende:
Ik vind sommige groentes zo smerig (zoals andijvie) dat ik me serieus afvraag of ze wel gezond voor me zijn
Maar ik eet amper chips of andere snacks en eet genoeg fruit, het is niet een wereldramp ofzo maar zou wel handig zijn als ik het lustquote:
Dat zal heel lief zijn.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou nog eens nazoeken wanneer je 'zou' en 'zal' gebruikt.
Eet het dan gewoon, ook al lust je het niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:15 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Maar ik eet amper chips of andere snacks en eet genoeg fruit, het is niet een wereldramp ofzo maar zou wel handig zijn als ik het lust
Andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt! Wie lust dat nou niet?quote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef TNA het volgende:
Patat op zich is niet per se ongezond hoor. Als het maar in verse goed hete olie is gebakken. Sauzen en overmatig zout kunnen het ongezond maken.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:14 schreef Jmsls het volgende:
Inderdaad de reden waarom ik aan theïsten twijfel is omdat ze geloven dat een 'god' die onzin gezond heeft gemaakt en patat ongezond
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt! Wie lust dat nou niet?
Ik lust het wel, maar ik vind het alleen zo saai.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:16 schreef mazaru het volgende:
Andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt! Wie lust dat nou niet?
Linkje danquote:Op zondag 5 februari 2012 22:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, je haalt ze echt door elkaar.
Boerenkool met gesmolten brie is ook zo lekkerquote:Op zondag 5 februari 2012 22:18 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik lust het wel, maar ik vind het alleen zo saai.
Lees dit eens: http://scienceline.org/20(...)es-blame-your-genes/quote:Op zondag 5 februari 2012 21:55 schreef Jmsls het volgende:
[..]
Jawel, iedereen vindt het smakelijk behalve ik
Sorry dat ik off topic ga.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:20 schreef Jmsls het volgende:
Die mevrouw bedoelt dat jij het nog eens met nazoeken
Ik las boerenkool met gesmolten bier, zou dat ook lekker zijn?quote:Op zondag 5 februari 2012 22:21 schreef Civilian het volgende:
[..]
Boerenkool met gesmolten brie is ook zo lekker
Zal het proberenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Lees dit eens: http://scienceline.org/20(...)es-blame-your-genes/
Met zout kun je de bittere smaak wat tanen, maar te veel zout is natuurlijk ook niet goed.
Dank jequote:
Te lui, dat weet jequote:Op zondag 5 februari 2012 22:20 schreef Jmsls het volgende:
Die mevrouw bedoelt dat jij het nog eens met nazoeken
Groene appelsquote:Op zondag 5 februari 2012 22:26 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dank je
[..]
Te lui, dat weet je
Eet nou maar jouw appels
Roerbak ja, ik vind gekookte broccoli en bloemkool bv ook niet echt lekker, maar gebakken met andere groenten in een roerbak welquote:Op zondag 5 februari 2012 22:27 schreef okiokinl het volgende:
alles is gebakken of gefrituurd lekkerder, dus ook groente.
voor frituren; groente in hapklare brokken- beslagje maken van bloem, flink dik en koud- mega hete olie in hapjespan of frituurpan, en dan door het beslag halen en in de pan doen, minuutje en klaar.
de meeste groenten kan je goed roerbakken, in kleine stukjes snijden, en bakken, flink wat kruiden erbij, sojasaus, sambal , whatever.
Oh, ik wist niet dat de TS het per se alleen over gekookte groenten had.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:39 schreef alors het volgende:
Roerbak ja, ik vind gekookte broccoli en bloemkool bv ook niet echt lekker, maar gebakken met andere groenten in een roerbak wel
Bitter is juist de smaak van heel veel gifsoorten. Denk niet dat je hart daar gezonder van wordt.. is 't niet?quote:Op zondag 5 februari 2012 22:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bitter in de mond maakt het hart gezond.
Jij kent het spreekwoord niet?quote:Op maandag 6 februari 2012 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bitter is juist de smaak van heel veel gifsoorten. Denk niet dat je hart daar gezonder van wordt.. is 't niet?
Dit dus.quote:Op maandag 6 februari 2012 07:01 schreef piepkuiken21 het volgende:
het klinkt alsof jouw moeder niet kan koken.... Had de mijne ook last van alles uit pakjes, nu ik zelf kook lust ik bijna alles.
Ik ken er die biefstuk klaarmaken in de friteusequote:Op maandag 6 februari 2012 07:01 schreef piepkuiken21 het volgende:
het klinkt alsof jouw moeder niet kan koken.... Had de mijne ook last van alles uit pakjes, nu ik zelf kook lust ik bijna alles.
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:53 schreef Vaseline_ het volgende:
Gewoon zoals 50 25 jaar geleden: Eten wat de pot schaft.
Waarom gooit die persoon die biefstuk niet gewoon meteen in de prullenbak?quote:Op maandag 6 februari 2012 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ken er die biefstuk klaarmaken in de friteuse
Ik ken er die lasagne klaarmaken in de vaatwasser.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik ken er die biefstuk klaarmaken in de friteuse
Koken in de afwasmachine...durf jij?quote:Op maandag 6 februari 2012 12:50 schreef TNA het volgende:
Ik ken er die lasagne klaarmaken in de vaatwasser.
Dat hebben ze bij mij ook altijd gedaan...maar toch je smaak veranderd gewoon met de jaren!quote:Op zondag 5 februari 2012 22:06 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je ouders hadden je al ver voor je 16e moeten dwingen dingen gewoon te eten. Mensen die op een bepaalde leeftijd niks lusten vind ik zó kinderachtig.
Wij aten zelden aardappels met groente.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:34 schreef Sweetheart1988 het volgende:
Dat hebben ze bij mij ook altijd gedaan...maar toch je smaak veranderd gewoon met de jaren!
Ik ben ook totaal geen fan meer van gekookte aardappels en bepaalde(veel) groente bah
Tuurlijk wel, alleen er zit een dikke tegenstrijd in als je het letterlijk neemt.quote:
En jouw zoon is hoe oud?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef egg-bird het volgende:
wat ik wel eens aan mn zoon voorschotel als hij weer een "ik eet lekker helemaal geen groente" fase heeft zijn "groenteflappen". Je haalt een zak voorgesneden macaroni groenten. Die snij ik dan dmv een keukenmachine nog wat kleiner. Je neemt wat gehakt, bakt deze rul en mik dan de groenten erbij.
Als de groenten wat zachter zijn geworden giet je er wat ketjap overheen en als dit allemaal klaar is verpak je het in bladerdeeg en hup, even in de oven. Heerlijk dat hij t vind, zelfs als hij in zo een fase zit.
Als ik dit soort dingen lees, realiseer ik me weer hoe verschrikkelijk slecht veel mensen koken!quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef egg-bird het volgende:
wat ik wel eens aan mn zoon voorschotel als hij weer een "ik eet lekker helemaal geen groente" fase heeft zijn "groenteflappen". Je haalt een zak voorgesneden macaroni groenten. Die snij ik dan dmv een keukenmachine nog wat kleiner. Je neemt wat gehakt, bakt deze rul en mik dan de groenten erbij.
Als de groenten wat zachter zijn geworden giet je er wat ketjap overheen en als dit allemaal klaar is verpak je het in bladerdeeg en hup, even in de oven. Heerlijk dat hij t vind, zelfs als hij in zo een fase zit.
Eensch.quote:Op maandag 6 februari 2012 07:01 schreef piepkuiken21 het volgende:
Echter is het ook jammer dat mensen weer niet goed lezen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:30 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen lees, realiseer ik me weer hoe verschrikkelijk slecht veel mensen koken!Als je dit soort 'toeren' moet gaan uithalen om te zorgen je zoontje groente eet, dan vraag ik me af hoe je normaal gesproken groente bereidt. Want ook deze manier van groente bereiden vind ik nergens op slaan!
"Groenten, ketjap er overheen en dan lust ie het wel..."
Jammer eigenlijk dat koken en basis voedingsleer niet gewoon op de lagere school gegeven worden.
Wat heb ik dan niet goed gelezen volgens jou?quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:44 schreef egg-bird het volgende:
Echter is het ook jammer dat mensen weer niet goed lezen.
Mijn zoon is bijna 2 en heeft zn fases. Momenteel eet hij bijna alleen maar groente. nogmaals, soms heeft hij er ook geen zin in. nou dan doen we t maar zo.
Vroeger was alles beter, eten wat de pot schafttequote:Op woensdag 8 februari 2012 13:44 schreef egg-bird het volgende:
[..]
Echter is het ook jammer dat mensen weer niet goed lezen.
Mijn zoon is bijna 2 en heeft zn fases. Momenteel eet hij bijna alleen maar groente. nogmaals, soms heeft hij er ook geen zin in. nou dan doen we t maar zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |