abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107676107
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarom wil je geen digital modeling stuff als ik vragen mag ? Jij speelt juist dingen met gevarieerde geluiden. Dus dat zou wel je beste oplossing zijn.

En zo'n FM212r is veel te hard voor relax thuis.
Ja klopt inderdaad, maar ik bedoelde puur, niet een versterker waar dat al in zit, ik zoek een gewone versterker met clean/drive en reverb, de rest haal ik (voorlopig) uit m`n multi-FX.

Ok, die FM212R is te hard?, dan valt die af!
pi_107676148
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:44 schreef Partingglass het volgende:
Hoeveel watt wil je hebben en buizen, hybrid of ss?

Ik heb als gitaaramp een oud fender musicmaster combo en gain overdrive etc doe ik met stompboxes
Ik wil op zo`n hoog mogelijk volume (Als ik lekker aan het spelen ben) een clean geluid, hoeft niet zo zeer buizen te zijn, hybrid hoeft voor mij niet, solid state zou wel prettig zijn ja, maar het moet niet te hard gaan, en gewoon de standard clean/drive/reverb hebben, de rest gaat met effecten.
pi_107676608
Tot nu toe is die AC4TV een waar ik m`n bedenkingen bij heb, lijkt me een tof ding... maar ik wil hem op hoog volume nog clean hebben, en dat zal wel niet kunnen.
pi_107676686
hoe hoog is voor jou hoog volume. klinkt een beetje vreemd maar wel je met een drummer mee kunnen of alleen thuis beetje flink kunnen jammen?
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_107676806
Ik wil thuis flink kunnen jammen, maar ook met een drummer meespelen zo nu en dan, gaat waarschijnlijk 1 keer per week voorkomen.

die FM212R is èrg goedkoop kan hem voor 175 overkopen, maar dat is overkill... en de kleinere AC4 is daar denk ik te klein voor + dat ik veel headroom wil(Dus lekker hard, maar toch clean)
pi_107676856
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:56 schreef Braddie het volgende:
Tot nu toe is die AC4TV een waar ik m`n bedenkingen bij heb, lijkt me een tof ding... maar ik wil hem op hoog volume nog clean hebben, en dat zal wel niet kunnen.
Wat ik al zei, je kan de preamp tube vervangen voor eentje met minder gain en je pickups iets omhoog schroeven om het volume verlies te compenseren. Ik heb momenteel een 5751 in de bestelling staan, laat wel iets weten als hij er in zit.

Neem anders de AC4 head/cab combo, dan werkt dat truucje nog beter geloof ik :)
pi_107676998
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:02 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Wat ik al zei, je kan de preamp tube vervangen voor eentje met minder gain en je pickups iets omhoog schroeven om het volume verlies te compenseren. Ik heb momenteel een 5751 in de bestelling staan, laat wel iets weten als hij er in zit.

Neem anders de AC4 head/cab combo, dan werkt dat truucje nog beter geloof ik :)
Nee, dan sla ik hem meteen over, als er aan geklooit moet worden(Preamp tube vervangen).
Een amp moet voor mij eigenlijk direct goed klinken, en wil er niet verder aan kloten..

Dan haal ik wel iets solidstate...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2012 16:06:27 ]
pi_107677075
ik zou dan gewoon meteen een deftig combo kopen. Met meer dan genoeg headroom om ook groter aan te kunnen.
pi_107677151
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:07 schreef Partingglass het volgende:
ik zou dan gewoon meteen een deftig combo kopen. Met meer dan genoeg headroom om ook groter aan te kunnen.
Wat ik al zei, die FM212R is een toffe versterker, zeker voor 175 euro, voor hier is ie waarschijnlijk te groot(2x12 100 watt in een hokje van 6 vierkante meter.. ok hij kan zacht, maar toch) maar voor op het podium/naast een drummer bij een Jamsessie is het ideaal.

Heb er vaak op mogen spelen, en hij klinkt erg lekker, zeker clean/crunchy heeft die amp een tof soundje!
pi_107677212
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:06 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, dan sla ik hem meteen over, als er aan geklooit moet worden(Preamp tube vervangen).
Een amp moet voor mij eigenlijk direct goed klinken, en wil er niet verder aan kloten..

Dan haal ik wel iets solidstate...
Op een gegeven moment zal je bij buizenversterkers de buizen toch 'n keer moeten vervangen ;)

Het ligt trouwens ook heel veel aan hoe je speelt. Ik kan een clean of distorted geluid krijgen zonder het volume te veranderen, door simpelweg lichter aan te slaan..

Maar in jou geval kan je denk ik beter voor solid-state gaan.
pi_107677517
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:11 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zal je bij buizenversterkers de buizen toch 'n keer moeten vervangen ;)

Het ligt trouwens ook heel veel aan hoe je speelt. Ik kan een clean of distorted geluid krijgen zonder het volume te veranderen, door simpelweg lichter aan te slaan..

Maar in jou geval kan je denk ik beter voor solid-state gaan.
Ik kan opzich wel dynamisch spelen, ik doe het alleen amper.

Blijf wel lekker bij Soilid-State, to be honest was het ook wat overreacting, zit me nu wel af te vragen wat ik met een buizen amp moet?.
pi_107678065
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:09 schreef Braddie het volgende:

[..]

Wat ik al zei, die FM212R is een toffe versterker, zeker voor 175 euro, voor hier is ie waarschijnlijk te groot(2x12 100 watt in een hokje van 6 vierkante meter.. ok hij kan zacht, maar toch) maar voor op het podium/naast een drummer bij een Jamsessie is het ideaal.

Heb er vaak op mogen spelen, en hij klinkt erg lekker, zeker clean/crunchy heeft die amp een tof soundje!
Ik ken die amp niet. hoe klinkt die op normaal volume. Ik weet dat met name buizenamps vaak net wat lekkerdere klinken als ze mogen werken.
pi_107678169
Klopt, dat heb ik gemerkt met de AC30, eenmaal half open begon hij echt heel prettig te klinken, maar mijn ervaring met die FM212 is dat die ook heel lekker klinkt, en niet *Muddy* word.
pi_107678273
dan zou ik voor die gaan. kleine ampjes zeker ss vind ik vaak niet goed meekomen met een drummer zeker niets als die een beetje mept zeg maar. Als die amp dat wel kan en hij klinkt op laag volume thuis ook lekker. Zou ik daarvoor gaan.
pi_107678348
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:38 schreef Partingglass het volgende:
dan zou ik voor die gaan. kleine ampjes zeker ss vind ik vaak niet goed meekomen met een drummer zeker niets als die een beetje mept zeg maar. Als die amp dat wel kan en hij klinkt op laag volume thuis ook lekker. Zou ik daarvoor gaan.
Ok top, ik ga er denk ik straks even langs, en dan ga ik hem eens goed aan de tand voelen, en hopelijk dat ik hem dan over 2-3 weekjes heb staan.
pi_107678831
quote:
8s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:41 schreef Braddie het volgende:
Soms heb ik een hekel aan mezelf, dan wil ik een AC-30 ohnee, toch een AC-15.. ooh nee, die is ook te groot, toch maar een AC-4, ooh wacht, geen fijne lange clean tone, dan maar een FM212R...

Help me out..

Wat is een goede goedkope nieuwe versterker voor mijn doel? geen digital modeling stuff, gewoon een simpele amp met een instelbare gain/drive en een reverb.
Al naar Blackstar gekeken?
PS4 online: micro_nl
pi_107679150
Nee, nog niet, ga ik direct even doen!
pi_107679225
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:40 schreef Partingglass het volgende:
Nieuwe LC kasten? Of oude? In die oude zitten soms Greenbacks, smullen.
Geen idee van datum. En dat wist ik niet! Straks even onderzoeken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_107679309
http://www.feedbackmusic.(...)4/105666#description
De HT1 past prima in m`n budget, maar dan loop ik toch tegen het probleem, dat ik live speel zo nu en dan, en boven een drummer uit moet komen.

Ik ga toch voor die Fender amp!
pi_107679761
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 16:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Geen idee van datum. En dat wist ik niet! Straks even onderzoeken.
Jaren 70 LC kasten zijn er met greenbacks. Je moet er geluk mee hebben. maar als de verkoper het niet weet koop je zo'n cab voor zeg 100 euro en dan tref je er vier greenbacks in. Dat is dan even een honeypot!

Ik heb het gezien in een groene kast en ook in die met die grijsachtige tolex. Volgens mij gebruikte ze bij london city eender wat ze konden vinden voor Speakers maar ook trafo's etc. Is gene pijl op te treffen wat je aantreft of een geniale amp of brozel.
pi_107680609
Ok, die Fender is dus blijkbaar niet meer bij Robberts, jammer..
Wel fijn dat ze facebook hebben, gelijk maar gevraagd of ze wat leuks hebben 2x10/2x12 voor 200-250 euro!

Dean, hoe zit het nou precies met de afhandeling van dat stratje en die explorer?
pi_107681156
Stefanhaan hier heeft ook zo'n Fender. Volgens mij te koop.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  Moderator maandag 6 februari 2012 @ 18:39:33 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107683074
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 6 februari 2012 @ 18:59:29 #124
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_107683953
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 08:34 schreef Zorro het volgende:

[..]

Bijna jouw schuld!
Ik had me al geregistreerd en wilde bieden op een Spitfire en/of Comet, toen ik dacht: "eigenlijk heb ik heul geen gitaar nodig!"
Dus maar gauw van die pagina af gegaan, anders waren er misschien nog ongelukken gebeurd. :P
:P

Mocht er niet tot weinig worden geboden op die Spitfire dan bied ik :)
pi_107685849
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:57 schreef The_Dean het volgende:
Word een mooi setje N.I.M.B.Y.!

[ afbeelding ]
*O* *O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')