Oh dat is wel heel lekker ruimquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:30 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb ze weer thuis!![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja, best wel.quote:
Ja maar, dat is nu juist zo leuk aan Kees.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:05 schreef oh-oh het volgende:
Zodra ik stil sta gaat ze ook gelijk hop met die pruim in de sneeuw zitten, dommerikje
Ja, ze houd gewoon heel mietig dat pootje omhoogquote:Op zondag 5 februari 2012 01:08 schreef oh-oh het volgende:
Omdat ze vaak last hebben van hun patella´s. Kees niet, die is getest en heeft prima knietjes, die had dodelijke last van die sneeuw
quote:Op zondag 5 februari 2012 01:11 schreef Strega het volgende:
Oh-Oh werkelijk, wat was die kaart geniaal. Ik zie in gedachten Baaf op de motor, jij daarnaast op de brommert en al die honden zo mee op Texel.![]()
![]()
Okee, dus het is echt een afwijking. Ik dacht al zoiets, maar omdat ze het echt bijna allemaal hebben, leek dat me zo vreemd.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:11 schreef oh-oh het volgende:
Maar kleine honden, jack russels en ik denk mss wel 80 % van de chihuahua´s bijvoorbeeld, die hebben allemaal verneukte kapotgefokte patella´s, gruwelijk.
Kees loopt normaal netjes, en ze is erop getest toen ze een jaar was, knietjes zijn helemaal prima
Het is haske erfelijk maar bijna niemand test erop. Tenminste, ik weet dat ik hier in NL jaren geleden uitgekotst werd bij chihuahuafokkers toen ik er naar vroeg, want hey, daar zouden ze niet aan beginnen, dan konden ze alle fokhonden wel opdoekenquote:Op zondag 5 februari 2012 01:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Okee, dus het is echt een afwijking. Ik dacht al zoiets, maar omdat ze het echt bijna allemaal hebben, leek dat me zo vreemd.
Ik vind testen sowieso zeer wenselijk. Door een hoop rasverenigingen word lyrisch gedaan over goede eigenschappen en dan vooral uiterlijk. Maar je fokt ook een hoop ongewenste dibgen in.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is haske erfelijk maar bijna niemand test erop. Tenminste, ik weet dat ik hier in NL jaren geleden uitgekotst werd bij chihuahuafokkers toen ik er naar vroeg, want hey, daar zouden ze niet aan beginnen, dan konden ze alle fokhonden wel opdoeken![]()
Bij de chinezen testen ze er wel al jaren op, vandaar dat ik er bij de chihuahua´s es een balletje over opgooide toen.
Veel honden hebben er geen last van, of de baasjes denken dat het normaal is.
Maar als ze er last van gaan krijgen is het echt kut, ik ken zat mensen die hun chi hebben moeten laten opereren, heel gedoe is dat, erg naar.
Sjon en Bill komen beiden uit geteste ouders, ze kunnen natuurlijk altijd nog zelf hun knietjes vernaggelen door gek te doen, maar dan weet je ieg dat ze geen aangeboren afwijking hadden.
Kees is in Duitsland gefokt, daar zijn ze er strenger op, zij is getest toen ze precies een jaar was, vanaf dan mag het
Knieën hebben de kleinere Franse Bullen (te ver doorgefokt) wel af en toe last van.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:39 schreef oh-oh het volgende:
Franse bullen hebben ook vaak last van hun patella´s dacht ik?
Mopsen ieg wel, die van mn ma is ook getest.
Ik ben sowieso voor testen ja, het is helemaal niet duur en het komt een ras alleen maar ten goede.
De chineesjes hebben een hele fanatieke rasvereniging, die testen echt op alles wat los en vast zit en iedereen vraagt ook altijd naar testresultaten.
En er is een wereldwijde online database waar alles op te zoeken is, de sociale controle is echt groot![]()
Chico zn patella¨s en ogen heb ik ook laten testen trouwens![]()
Patella´s waren perfect, maar dat dacht ik ook wel, want hij heeft een heel mooi gangwerk, en zn ogen waren niet clear, want hij heeft een zeldzame vorm van driehoekstaar, die of aanwezig is en niks doet zoals bij hem, of ervoor zorgt dat de honden al binnen een jaar blind zijn.
Het is bij hem ook niet erfelijk want al zijn nageslacht test nog steeds clear gelukkig![]()
En hij ziet nog prima voor een oudje
Prachtig.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:45 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Oscar ging sneeuwschuiven.
Echt te leuk! Om op te vretenquote:Op zondag 5 februari 2012 12:45 schreef DanseMacabre het volgende:
[ afbeelding ]
Oscar ging sneeuwschuiven.
Slimme meid, lekker warm.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Hier ligt die sneeuw al sinds maandag, er is niks meer bijgevallen en het is nog een flink pak.
Maar Kees staakt vandaag, die heeft zich ingegraven op de bank en gaat niet meer mee![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 februari 2012 14:03 schreef oh-oh het volgende:
Hier ligt die sneeuw al sinds maandag, er is niks meer bijgevallen en het is nog een flink pak.
Maar Kees staakt vandaag, die heeft zich ingegraven op de bank en gaat niet meer mee![]()
[ afbeelding ]
Ik heb een idee!quote:Op zondag 5 februari 2012 19:47 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nacho ging helemaal losProbleem met hem is dat hij met iedereen meeloopt. Dan ziet hij een groepje mensen en denkt dat hij daarbij hoort ofzo
![]()
En Taco nog aan de lijn, die doet nog ontsnappingspogingen.
Hij is ook echt kapot van een stukje wandelen..Moet eigenlijk maar een buggy ofzo voor hem kopen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |