abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107785191
Oowzo. Bij ons is het Burgerlijk I = Goederenrecht en Burgerlijk II= verbintenissenrecht(incl. aansprakelijkheid ). En dan kun je evt. in je Master(NL recht) nog verdieping van die rechtsgebieden volgen.
pi_107787164
Bij ons heb je in het eerste jaar inl. privaatrecht, met van alles een beetje.

Tweede jaar is verbintenissenrecht, en een blok later goederenrecht.
Geen referral hier.
pi_107793475
Wat zijn nou eigenlijk de rechtsgebieden waar voldoende werkgelegenheid is na je studie? En dan het publiekrecht niet meerekenend?
Ik wil eigenlijk nog steeds een master strafrecht gaan doen, maar de werkgelegenheid daarin is niet om over naar huis te schrijven, dus ik ben nu verder aan het kijken. Ondernemingsrecht vond ik als bachelorvak best leuk, en Informatierecht lijkt me ook wel interessant.Ik heb echter geen zin om een master te gaan doen die ik wel leuk vind, maar waar ik vervolgens niet mee aan de bak kom :') Misschien dat hier wat mensen zitten met meer kennis van de praktijk?
pi_107793986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 15:45 schreef avaz het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de rechtsgebieden waar voldoende werkgelegenheid is na je studie? En dan het publiekrecht niet meerekenend?
Ik wil eigenlijk nog steeds een master strafrecht gaan doen, maar de werkgelegenheid daarin is niet om over naar huis te schrijven, dus ik ben nu verder aan het kijken. Ondernemingsrecht vond ik als bachelorvak best leuk, en Informatierecht lijkt me ook wel interessant.Ik heb echter geen zin om een master te gaan doen die ik wel leuk vind, maar waar ik vervolgens niet mee aan de bak kom :') Misschien dat hier wat mensen zitten met meer kennis van de praktijk?
Meestal staat ondernemingsrecht en arbeidsrecht in de top3
pi_107794269
ik ga dan zeggen dat arbeidsrecht, aansprakelijkheidsrecht en fiscaal recht heel hoog scoren wat dat betreft
pi_107794852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 12:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Bij ons heb je in het eerste jaar inl. privaatrecht, met van alles een beetje.

Tweede jaar is verbintenissenrecht, en een blok later goederenrecht.
Ja bij ons heb je het eerste jaar ook inl. privaatrecht idd. Helemaal vergeten :@
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:50:47 #182
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_107795630
Baggerzooi, ik heb gefaald voor Goederen- en Insolventierecht. Ik had een 5,2. Ik ga uiteraard wel naar de inzage, maar ik weet gewoon dat ik mezelf 10 punten door de neus heb geboord door voor het verkeerde alternatief te kiezen op het deeltentamen. Verder gedraag ik me als een kip zonder kop als het gaat om een tentamen van twee uur waardoor ik de meest domme fouten maak.
  donderdag 9 februari 2012 @ 16:56:31 #183
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107795820
Gezondheidsrecht is echt up and coming. Verzekeringsrecht en arbeidsrecht zijn altijd verstandig. Fiscaal ook, maar dat moet je nog meer liggen dan de voorgaande 3.

Intellectueel eigendom in combinatie met IT/Internet is een goede nichemarkt als je snel voor jezelf wil beginnen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_107796175
En wat zijn nou de masters met de minste baanperspectieven?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_107796249
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:06 schreef wimjongil het volgende:
En wat zijn nou de masters met de minste baanperspectieven?
Strafrecht.
pi_107796458
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:08 schreef soklos het volgende:

[..]

Strafrecht.
Rechtsfilosofie.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:17:56 #187
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107796581
Minst? Gokje:

Strafrecht
Staatsrecht
Milieurecht
Mensenrechten
Vreemdelingenrecht (althans: bij NGO's)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 9 februari 2012 @ 17:40:21 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107797328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:17 schreef Ryon het volgende:
Minst? Gokje:

Strafrecht
Staatsrecht
Milieurecht
Mensenrechten
Vreemdelingenrecht (althans: bij NGO's)
Eigenlijk alles aangaande openbaar bestuur en strafrecht.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_107797378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Eigenlijk alles aangaande openbaar bestuur en strafrecht.
Aha. Heb ik geluk dat die richtingen mij (op staatsrecht na) niet zo aanspreken :)
pi_107797810
Als je gegarandeerd een baan wil (zelfs al in je bachelor): fiscaal recht.

Tevens staat fiscaal recht steevast op nr #2 voor wat betreft verdiensten (startsalaris, maar ook in je latere carriere). #1 is altijd tandheelkunde (start is hoger, zwakt later af).
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:00:56 #191
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107798015
Ondernemingsrecht is trouwens een behoorlijke bubbel geworden de afgelopen jaren. Hangt er maar net vanaf wat je ambities zijn om daarna te gaan doen, maar ik denk dat 90% van die studenten in een afgeleide functie terecht gaan komen.

Regulier bestuursrecht, gezondheidsrecht, overheidsaansprakelijkheidsrecht (etc.) is trouwens wel vrij interessant qua publiekrecht. Op het moment dat een rechtsgebied idealistischer wordt en daardoor meer afhankelijk is van overheidssteun is het ook minder makkelijk om een vaste aanstelling te vinden.

Wel ironisch. Mensen met een uitkering/geen status kunnen vaak de hulp van juristen wel goed gebruiken i.v.m de gemiddelde burger/bedrijf. Ze hebben alleen de middelen niet om er ook voor te betalen :')
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:04:33 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107798106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:54 schreef Maharbal het volgende:

Tevens staat fiscaal recht steevast op nr #2 voor wat betreft verdiensten (startsalaris, maar ook in je latere carriere). #1 is altijd tandheelkunde (start is hoger, zwakt later af).
In je bachelor valt dat toch wel mee? Je weet dan nog echt niets behalve wat IB, LB en OB.
Bis bis bis
pi_107798133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:54 schreef Maharbal het volgende:

Ik heb nu net een paar colleges (inleiding) fiscaal recht gehad en vind de ideeën erachter ook interessant (instrumentalisme etc.), maar ik vrees dat je in de praktijk toch maar bezig bent met belastingformulieren invullen. Klopt dat beeld een beetje? Natuurlijk een beetje ongenuanceerd van me, maar het punt moge duidelijk zijn ;)
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:10:39 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107798276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:05 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik heb nu net een paar colleges (inleiding) fiscaal recht gehad en vind de ideeën erachter ook interessant (instrumentalisme etc.), maar ik vrees dat je in de praktijk toch maar bezig bent met belastingformulieren invullen. Klopt dat beeld een beetje? Natuurlijk een beetje ongenuanceerd van me, maar het punt moge duidelijk zijn ;)
Nouja, uiteindelijk betaal je belasting met een aangifte en aanslag procedure, dus dat aspect zal je altijd hebben. De fiscale vragen die eraan vooraf gaan zijn natuurlijk echt juridisch, en mijns inziens zelfs nog wetenschappenlijker dan de gemiddelde civielrechtelijke vraag.

Met mijn beperkte ervaring kan ik zeggen dat de wisselwerking tussen constructies van belastingplichtigen, het overleg met de fiscus, fiscale duiding en uiteindelijke kosten gewoon sparren op niveau is. En dus machtig mooi.
Bis bis bis
pi_107798343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, uiteindelijk betaal je belasting met een aangifte en aanslag procedure, dus dat aspect zal je altijd hebben. De fiscale vragen die eraan vooraf gaan zijn natuurlijk echt juridisch, en mijns inziens zelfs nog wetenschappenlijker dan de gemiddelde civielrechtelijke vraag.

Met mijn beperkte ervaring kan ik zeggen dat de wisselwerking tussen constructies van belastingplichtigen, het overleg met de fiscus, fiscale duiding en uiteindelijke kosten gewoon sparren op niveau is. En dus machtig mooi.
Dat is waar. Het lijkt mij sowieso ook interessanter dan de huis-tuin-en-keuken casus van privaatrecht (help het konijn van m'n buren heeft mijn sla opgegeten :+ ). Eerst even dit semester afwachten en kijken hoe het bevalt tegenover onder meer Internationaal en Europees Recht.
pi_107798346
Volgens mij wordt mijn komende semester lang niet zo leuk als het vorige :{ Strafrecht is volgens mij heel erg moeilijk, en de docent is echt een vervelende zeikerd. Contractenrecht lijkt me vooral dodelijk saai, net als Europese Rechtsgeschiedenis -O-
pi_107798398
Stel ik ga volgend jaar rechtsgeleerdheid aan de RuG studeren. Kan ik dan het jaar erop zonder tijdsverlies kiezen voor Fiscaal Recht? Er staat dat je het eerste jaar van Fiscaal recht vrijwel dezelfde vakken hebt. Iemand een idee of dit mogelijk is?
pi_107798453
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:14 schreef Paxcon het volgende:
Stel ik ga volgend jaar rechtsgeleerdheid aan de RuG studeren. Kan ik dan het jaar erop zonder tijdsverlies kiezen voor Fiscaal Recht? Er staat dat je het eerste jaar van Fiscaal recht vrijwel dezelfde vakken hebt. Iemand een idee of dit mogelijk is?
In Tilburg is dat wel zo, neem aan dat het in Groningen niet anders is.
pi_107798481
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij wordt mijn komende semester lang niet zo leuk als het vorige :{ Strafrecht is volgens mij heel erg moeilijk, en de docent is echt een vervelende zeikerd. Contractenrecht lijkt me vooral dodelijk saai, net als Europese Rechtsgeschiedenis -O-
Ik klaag niet met onder andere Collectief Arbeidsrecht, Huurrecht en Burgerlijk Procesrecht. Aan de andere kant spreekt Europees Recht mij niet zo aan.
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:17:51 #200
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107798484
Contractenrecht is oke, Europees was verschrikkelijk maar de docent knalde de antwoorden te vroeg online dus toen had ik een 8, strafrecht zuigt.

Maar wacht maar tot bestuursrecht en algemene rechtsleer. Conflictbeslecht is vervallen, daar bof je mee.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')