je woont in een tipi ofzo?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:50 schreef Dingest het volgende:
Het enige wat ik heb dat warme levert, is mijn gaskachel en een gasfornuis en die halen de badkamer niet. Dus dat is gewoon afwachten totdat het daar (oftewel; buiten) weer warmer wordt. Wat wel even gaat duren want ter ventilatie van de douche moet ik het raam openzetten en die is ook al een tijdje vastgevroren
ik heb al genoeg auto's staan.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog een leuke 300ZX voor je in de aanbieding
Ja, dus? Hier wordt ook niet gestrooid op de kleinere wegen, maar daar heb ik echt 0.0 last van gehad.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:07 schreef welkominspace het volgende:
zag trouwens dat er hier echt kutwegen zijn nu.
alleen op de hoofdwegen word gestrooid
ok, dan valt het nog meequote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dus? Hier wordt ook niet gestrooid op de kleinere wegen, maar daar heb ik echt 0.0 last van gehad.
Vandaag zowel in een auto met als zonder winterbanden gereden, maar beiden gaat nog prima!
Ja, je moet je snelheid behoorlijk aanpassen inderdaadquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:45 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ok, dan valt het nog mee
maar dan nog rustig rijden natuurlijk soms op een natte rotonde ofzo slippen deze banden al
niet dan m'n banden glad zijn maar ik verkijk me soms beetje op de power van dit ding
deze automaat heb je met een zacht duwtje meestal al aan (via contact)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Vasthouden tot hij loopt; het in beweging zetten van het hele spul vanuit stilstand kost de meeste power.
Wat duw je liever; een auto die al rolt, of eentje die nog stilstaat?
Gisteren met de Cupra van Anne gereden, geen centje pijn, wel af en toe een knippertje van de tc, maar dat voorkom je toch niet. Vandaag met de ZX op brede all seasons, ook niks aan het handje.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dus? Hier wordt ook niet gestrooid op de kleinere wegen, maar daar heb ik echt 0.0 last van gehad.
Vandaag zowel in een auto met als zonder winterbanden gereden, maar beiden gaat nog prima!
Ehhh.. een automaat aanduwen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:03 schreef welkominspace het volgende:
[..]
deze automaat heb je met een zacht duwtje meestal al aan (via contact)
alsof ie het direct uit de dynamo haalt dan ipv de accu
Dat dusquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Vasthouden tot hij loopt; het in beweging zetten van het hele spul vanuit stilstand kost de meeste power.
Wat duw je liever; een auto die al rolt, of eentje die nog stilstaat?
Daarom, ik voelde het ook wel wat glibberen af en toe, maar heb ook geen zin om als een oud wijf te gaan rijdenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gisteren met de Cupra van Anne gereden, geen centje pijn, wel af en toe een knippertje van de tc, maar dat voorkom je toch niet. Vandaag met de ZX op brede all seasons, ook niks aan het handje.
Een zacht duwtje via het contact? Hoe wilde je een automaat aanduwen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:03 schreef welkominspace het volgende:
[..]
deze automaat heb je met een zacht duwtje meestal al aan (via contact)
alsof ie het direct uit de dynamo haalt dan ipv de accu
ja maar dan heb je dus traction controlquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gisteren met de Cupra van Anne gereden, geen centje pijn, wel af en toe een knippertje van de tc, maar dat voorkom je toch niet. Vandaag met de ZX op brede all seasons, ook niks aan het handje.
ja ik hoor dus van iedereen dat je een automaat niet kan aanduwen maar bij deze lukt dat dus somehow welquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Een zacht duwtje via het contact? Hoe wilde je een automaat aanduwen?
Ik heb zonder TC gereden, ook geen enkel probleemquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:06 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja maar dan heb je dus traction control
ik heb wel zin in en biertje maar met dit weer stap ik zelfs met maar 1 biertje op liever niet achter het stuur eigenlijk
De Cupra heeft idd tc, maar de ZX heeft niks, ook geen ABSquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:06 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja maar dan heb je dus traction control
ik heb wel zin in en biertje maar met dit weer stap ik zelfs met maar 1 biertje op liever niet achter het stuur eigenlijk
trilde het rempedaal toen? Zo ja, dan heeft hij abs, zo nee, dan niet...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:15 schreef welkominspace het volgende:
ik weet niet eens zeker of ik abs heb.
hij remt wel beter dan een hele oude auto zonder abs die ik had maar ben toch een keer doorgegleden bij regen met deze auto.
Wut? Dan is dr toch echt wel wat anders aan de hand. In N staat hij in Neutraal, dan is de motor ontkoppeld van de versnellingsbak. Dan zal hij waarschijnlijk ook wel starten zonder dat je hem aanduwt...quote:maar dat automaat aanduwen mysterie zit mij trouwens al een tijdje dwars, want ik hoor al vanaf het begin dat dat niet kan maar dat lukt toch echt
stel ik heb de lampen aan laten staan en de startmotor wil niet draaien dan zet ik hem in z'n N en laat k iemand paar centimeter duwen en op dat moment draai ik het contact dan om en dan start ie
in P start ie dan niet en in N volgens mij echt alleen tijdens dat duwtje, dus echt net alsof ie rechtstreeks van de dynamo stroom aan de startmotor geeft ofzoquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:16 schreef L0we het volgende:
[..]
trilde het rempedaal toen? Zo ja, dan heeft hij abs, zo nee, dan niet...
[..]
Wut? Dan is dr toch echt wel wat anders aan de hand. In N staat hij in Neutraal, dan is de motor ontkoppeld van de versnellingsbak. Dan zal hij waarschijnlijk ook wel starten zonder dat je hem aanduwt...
Ja, maar de motor draait niet, ook niet als je duwt, dus de dynamo geeft geen stroom.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:18 schreef welkominspace het volgende:
[..]
in P start ie dan niet en in N volgens mij echt alleen tijdens dat duwtje, dus echt net alsof ie rechtstreeks van de dynamo stroom aan de startmotor geeft ofzo
dat zou idd ook kunnen ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, maar de motor draait niet, ook niet als je duwt, dus de dynamo geeft geen stroom.
Wellicht een slecht contactje ergens, waardoor hij niet lekker start?
Les 1: een automaat kan je niet aanduwenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:21 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat zou idd ook kunnen ja.
maar dit is mijn eerste automaat dus snap ook niet heel veel van die krengen
maak dat de mijne maar wijsquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Les 1: een automaat kan je niet aanduwen
Is echt ideaal hèquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:28 schreef welkominspace het volgende:
En mijn les 1 was: met 1 poot rijden!
dat was bij de garage toen ik hem wegreed, ik had steeds het gevoel dat de rem de koppeling was
je hebt je hele linker been niet meer nodig
ja ik had laatst discussie met een maatje, we rijden nu allebei automaat en hij heeft nog een schakelbak.quote:
Ja, dan ben je vast sneller. Maar of dat ook sportiever rijdt weet ik niet. Voor mij heeft sportiever rijden veel meer te maken met toeren maken, op tijd op of terugschakelen, dat is toch allemaal anders met een automaatquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:01 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja ik had laatst discussie met een maatje, we rijden nu allebei automaat en hij heeft nog een schakelbak.
ik vind automaat echt baas, hij dus niet met het argument dat schakelbak toch wel wat sportiever is.
toen hem ik hem maar verteld dat ik hem met mijn 1,2,3 op de automaat met m'n 2 liter hem er echt wel uitblaas met zijn 1.6 je
dat ben ik met je eens dat dat leuker/sportiever is maar ik zou het niet verkiezen boven het comfort van een automaat die toch wel snel isquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dan ben je vast sneller. Maar of dat ook sportiever rijdt weet ik niet. Voor mij heeft sportiever rijden veel meer te maken met toeren maken, op tijd op of terugschakelen, dat is toch allemaal anders met een automaat
Ik vind het ook echt baas! Sowieso is zo'n kickdown echt heerlijk. En inderdaad gewoon het comfort van een automaat. In files is het echt geniaal. En met automaat kan je ook sportief rijden als je wilt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:01 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja ik had laatst discussie met een maatje, we rijden nu allebei automaat en hij heeft nog een schakelbak.
ik vind automaat echt baas, hij dus niet met het argument dat schakelbak toch wel wat sportiever is.
toen hem ik hem maar verteld dat ik hem met mijn 1,2,3 op de automaat met m'n 2 liter hem er echt wel uitblaas met zijn 1.6 je
ja, die heb ik ook zo'n manual functie maar ik vergeet altijd het knopje om te zetten voor ik het gebruik en dan gebruikt ie soms maar helft van het vermogen dat ie met dat knopje aan zou hebbenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt baas! Sowieso is zo'n kickdown echt heerlijk. En inderdaad gewoon het comfort van een automaat. In files is het echt geniaal. En met automaat kan je ook sportief rijden als je wilt.
Besides tegenwoordig hebben veel automaten in grotere auto's met flinke motoren ook een manual functie oid. Had ik ook in mijn vorige auto, en dan kan je ècht wel sportief rijden.
Haha da's niet handigquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:21 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja, die heb ik ook zo'n manual functie maar ik vergeet altijd het knopje om te zetten voor ik het gebruik en dan gebruikt ie soms maar helft van het vermogen dat ie met dat knopje aan zou hebben
Ff föhnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:24 schreef cofi het volgende:
Weet er iemand een manier om een dichtgevroren ruitensproeier te ontdooien?
Ik las laatst iets van een warme doek op die spuitstukjes leggen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:24 schreef cofi het volgende:
Weet er iemand een manier om een dichtgevroren ruitensproeier te ontdooien?
ik gebruik het ook alleen maar als ik ff stoer ga doen want hij gaat dan wel echt extreem hard.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha da's niet handigmijn huidige auto heeft geen manual functie meer maar vind ik ook niet erg. Gebruik het toch nooit eigenlijk
![]()
Heb vandaag ook maar gebruik gemaakt van die 8liter ruitensproeispul voor ¤6 aanbieding
niet als het vriest lijkt me, alleen als ze bevroren zijn van de nacht en het overdag boven 0 blijft denk ikquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik las laatst iets van een warme doek op die spuitstukjes leggen.
Op de snelweg? Dan valt 140 toch wel mee opzich nogquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:26 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik gebruik het ook alleen maar als ik ff stoer ga doen want hij gaat dan wel echt extreem hard.
laatst met 140 op een nippertje na een politiebusje gemist
Ja misschien wel inderdaad ivm herbevriezing. Weet ook niet meer precies. Stond in zo'n mail die ik kreeg van de ANWB geloof ik ofzoquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:27 schreef welkominspace het volgende:
[..]
niet als het vriest lijkt me, alleen als ze bevroren zijn van de nacht en het overdag boven 0 blijft denk ik
nee, bij mij in de straat waar je 50 magquote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Op de snelweg? Dan valt 140 toch wel mee opzich nog
quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik las laatst iets van een warme doek op die spuitstukjes leggen.
Was ik al bang voor...heb geen 220v bij mijn auto.... Antivries in het reservoir mikken heeft geen zin (dat de antivries in de leidingen van mijn sproeier "kruipt"?)quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:27 schreef welkominspace het volgende:
[..]
niet als het vriest lijkt me, alleen als ze bevroren zijn van de nacht en het overdag boven 0 blijft denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |