abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107567013

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_107567142
Stamppot met erwtjes :9
pi_107567279
Mushy peas!
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 3 februari 2012 @ 19:45:32 #4
70532 loveli
N
pi_107567784
Moest glimlachen van dat potlood. En om de een of andere reden vind ik autorijden met dit weer gaaf.
crap in = crap out
pi_107567984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:45 schreef loveli het volgende:
Moest glimlachen van dat potlood. En om de een of andere reden vind ik autorijden met dit weer gaaf.
Slippen *Whieeeee!* ?
Nee hoor, het is eerder niet verder komen dan de derde versnelling :P
pi_107568077
Het is echt heel dramatisch met het OV. Zelfs mijn trein had 8 minuten vertraging! >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107568129
Vanavond een heerlijk stuk zeebaarsfilet gegeten :9. Jammer alleen dat de broccoli prut geworden was, terwijl 'ie niet eens zolang gekookt had.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107568163
quote:
:') bij de parkeerplaats van de kerk tegenover het werk even 'gebruik' gemaakt van de gladheid B-)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107568183
Nou, ik wilde vanavond naar mijn ouders maar ik was zo laat weg dat ik het niet eens meer ga proberen. Geen zin om ergens te stranden.
En het was toch al zo'n fijne dag. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107569098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Het is echt heel dramatisch met het OV. Zelfs mijn trein had 8 minuten vertraging! >:O
Ben je niet via A'dam CS geweest :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107569103
Zeg! zo blijf ik bij lezen :') :W
pi_107569371
Ben weer terug, heb de trip overleefd ;) Ben met de auto gegaan, kwam 'toevallig' over een leeg parkeerterrein. :D
pi_107569411
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:21:51 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107569544
O hai vanuit trein van leiden naar dh. Wat een drama. Ben gewoon meer dan 4 uur onderweg geweest straks...
Niet meer actief op Fok!
pi_107569624
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ben je niet via A'dam CS geweest :P
[ afbeelding ]
Dat is een beetje de verkeerde kant op.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:21 schreef Viking84 het volgende:
O hai vanuit trein van leiden naar dh. Wat een drama. Ben gewoon meer dan 4 uur onderweg geweest straks...
Dat had je een beetje kunnen verwachten vik! Ben je wel ergens wat gaan eten of drinken?
Doe wat je niet durft.
pi_107569659
Ga nog ff de stad onveilig maken.. Nog ff paar sappies doen. Tot morgen :W
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:25:56 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107569738
Nee ben naar Schiphol gegaan. Kon niet eens on Amersfoort komen bij mn zus. Kreeg nog een logeeraanbod vd inmiddels voormalige mevrouw maar fay kwam ook te laat. Gelukkig ligt het bijna nooit aan beide kanten plat zoals nu.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 20:29:16 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107569895
Heb ik gewoon een heel topic gemist. Edit: toch niet zie ik nu. Net nog even heerlijk getraind. Eerst hardlopen en toen gewichten. Ben sterker dan ik dacht.

@dana: als je zo blijft eten zien we je over een paar jaar vanzelf in dat programma. Lees de OP eens en hou je eraan
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107570534
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:33 schreef motorbloempje het volgende:
Mushy peas!
da's volgens mij het enige Britse eten wat ik niet lekker vind :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107570567
quote:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Alleen die stomme Toyota heeft geen handrem meer, maar zo'n domme drukknop die niks doet in een bocht -O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107571007
:W

Wij hebben gewinkeld, en daarna spontaan bij een leuk italiaans restaurantje een pizza gegeten en een goed glas wijn gedronken. Fijn! En ik had een lekkere pizza, met pancetta, ansjovis, kappertjes, parmezaanse kaas en rucola!
pi_107571167
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 20:25 schreef Viking84 het volgende:
Nee ben naar Schiphol gegaan. Kon niet eens on Amersfoort komen bij mn zus. Kreeg nog een logeeraanbod vd inmiddels voormalige mevrouw maar fay kwam ook te laat. Gelukkig ligt het bijna nooit aan beide kanten plat zoals nu.
Niet verstandig. In geval van dergelijke shit, kun je beter ergens gaan eten en wachten tot de ergste ellende voorbij is.

En nu ga ik kadootjes inpakken! :)
Doe wat je niet durft.
pi_107571367
Nog kwark met kiwi erbij net, heel slecht heb ik het er met eten niet afgebracht vandaag, scheelt iig weer een slok op een borrel.
pi_107572458
citroenlikeur, zoiets kan niet verkeerd gaan toch? Er drijven stukjes in...
pi_107572932
Morgen is M hier O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')