abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107620825
Jawel hoor, of de massale import van Oostblokkers nog niet voldoende is willen de werkgevers de grenzen nu ook nog verder openen voor mensen buiten de EU.

Zogenaamd zoeken ze naar de beste mensen, maar vooral zoeken ze naar zo goedkoop mogelijk personeel wat zo makkelijk mogelijk uit te buiten is.

[/quote]

PRECIES!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zondag 5 februari 2012 @ 10:19:57 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107620847
De Xenofobie speelt weer hoogtij, racistisch kutland is het geworden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_107620901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 11:53 schreef DrMabuse het volgende:
Leuke stelling alleen zit ik als Hagenaar met de ellende van Oostblokimmigratie.

Waren we net (soms met grote moeite en weerzin) gewend aan de hier neergestreken allochtone bevolkingsgroepen , komt deze golf er vrolijk achteraan.

Ik vraag me echt af waar het gezonde inzicht van de overheid en beleidsmakers betreffende het leef en woon welzijn van de autochtone bewoners is gebleven.
Tja. Je bent toch al gewend een minderheid in je wijk te zijn? Nog even en je bent in de hele stad in de minderheid. Leuk he? Dat is toch zo prachtig joh, die enorme culturele verrijking! Diversiteit is ^O^
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107620949
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja precies. Ageren tegen nog meer immigratie is xenofobisch en racistisch. Ik bedoel: waarom zouden we ons beperken tot de grote en middelgrote steden? Die vuile blanke autochtone NLer moet in heel NL weg geïmporteerd worden. Dat is nml zo fijn!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_107621420
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik dacht al, wanneer wordt de racismekaart gespeeld. :')

Ook de VVD-ers maken graag gebruik van deze kaart. Alleen wanneer het hen uitkomt natuurlijk.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:17:29 #31
45206 Pietverdriet
pi_107621761
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik dacht al, wanneer wordt de racismekaart gespeeld. :')

Ook de VVD-ers maken graag gebruik van deze kaart. Alleen wanneer het hen uitkomt natuurlijk.
Xenofobie is niet hetzelfde als racisme.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:17:47 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_107621766
Laat die Grieken maar komen :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_107621804
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Xenofobie is niet hetzelfde als racisme.
:') Lees je eigen post nog eens terug. Ik verwijs naar het door jou genoemde, quote, "racistisch kutland".
  zondag 5 februari 2012 @ 11:21:00 #34
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107621812
"Bedrijfsleven heeft arbeidsmigranten, ook van buiten de EU, nodig"

ik kon de hele TT niet lezen op mn mobiel. Vandaar ;)
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  zondag 5 februari 2012 @ 11:21:52 #35
45206 Pietverdriet
pi_107621831
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:20 schreef Ludd het volgende:

[..]

:') Lees je eigen post nog eens terug. Ik verwijs naar het door jou genoemde, quote, "racistisch kutland".
Dat is het ook.
pi_107621851
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Fine, maar dat maakt je vorige post compleet irrelevant.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:23:34 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107621860
Altijd al gedacht dat VNO-NCW en MKB-Nederland bolwerken waren van het ekstreem bolsjewischme.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:24:12 #38
45206 Pietverdriet
pi_107621866
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:22 schreef Ludd het volgende:

[..]

Fine, maar dat maakt je vorige post compleet irrelevant.
Nope, maar schuimbekkers zijn niet zo van de nuanceverschillen.
pi_107621907
voordeel van werkende gastarbeiders is dat ze ook meebetalen aan de uitkeringen van werkloze nederlanders :7
  zondag 5 februari 2012 @ 11:28:01 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107621942
Het is vrij logisch dat het bedrijfsleven in een ontwikkeld hoge-lonen land behoefte heeft aan goedkope buitenlandse krachten. Zo werkt dit al heel lang. Je hebt dan enkele oplossingen:

- Massaal importeren van werkkrachten vanuit een 3e wereldland (zoals de VVD en CDA dit hebben gedaan) en dan zorgen dat ze als de klus klaar is weer oprotten (zoals de PvdA dit heeft tegengehouden). En dan wachten op de onvoorziene culturele impacten. Interne blowback.

- Outsourcen naar een land waar mensen als halve slaven letterlijk worden doodgewerkt (China, India).

- Gewoon Nederlanders inhuren door hogere compensatie te bieden voor klussen die niemand wil doen. Waardoor de prijzen dus omhoog gaan (dit kan niet zonder protectionisme).

Die laatste lijkt mij ethisch gezien het meest verantwoord. Dan betaal je maar wat meer voor je zooi.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_107621947
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, maar schuimbekkers zijn niet zo van de nuanceverschillen.
Loop je nu te trollen, of wat? Of lees je maar de helft van wat er staat? Natuurlijk is er een verschil tussen xenofobie en racisme, dat staat buiten kijf. Maar daar gaat het toch helemaal niet over?

Die opmerking is echter totaal irrelevant. Ik had het namelijk helemaal niet over xenofobie, maar over het feit dat jij het over een "racistisch kutland" had.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:29:18 #42
354945 dikkebroekzak
pi_107621961
Het artikel klopt aardig, maar de conclusies uit de OP vind ik vergezocht. Daar kan ik me niet in vinden.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  zondag 5 februari 2012 @ 11:29:25 #43
45206 Pietverdriet
pi_107621963
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:28 schreef Ludd het volgende:

[..]

Loop je nu te trollen, of wat? Of lees je maar de helft van wat er staat? Natuurlijk is er een verschil tussen xenofobie en racisme, dat staat buiten kijf. Maar daar gaat het toch helemaal niet over?

Die opmerking is echter totaal irrelevant. Ik had het namelijk helemaal niet over xenofobie, maar over het feit dat jij het over een "racistisch kutland" had.
In dit topic viert xenofobie hoogtij, en NL is een racistisch kutland geworden
  zondag 5 februari 2012 @ 11:29:55 #44
354945 dikkebroekzak
pi_107621971
quote:
11s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:23 schreef Dagonet het volgende:
Altijd al gedacht dat VNO-NCW en MKB-Nederland bolwerken waren van het ekstreem bolsjewischme.
uhhhhh ok
― Albert Einstein
pi_107621990
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:44 schreef Ludd het volgende:

Zogenaamd zoeken ze naar de beste mensen, maar vooral zoeken ze naar zo goedkoop mogelijk personeel wat zo makkelijk mogelijk uit te buiten is.

Inderdaad. :r
pi_107622008
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:29 schreef dikkebroekzak het volgende:
Het artikel klopt aardig, maar de conclusies uit de OP vind ik vergezocht. Daar kan ik me niet in vinden.
Waar kan je je niet in vinden?

In het feit dat ik stel dat werkgevers niet zozeer op zoek zijn naar kwalitatief goed mensen, maar vooral naar goedkope arbeidskrachten?

Of het feit dat ik stel dat nog meer massa-immigratie niet goed is voor het welzijn van de gemiddelde Nederlander?
pi_107622039
Ik wil zo de helft van onze 'welvaart' inleveren als dat betekent dat deze trend niet doorzet:

zondag 5 februari 2012 @ 11:33:20 #48
354945 dikkebroekzak
pi_107622045
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waar kan je je niet in vinden?

In het feit dat ik stel dat werkgevers niet zozeer op zoek zijn naar kwalitatief goed mensen, maar vooral naar goedkope arbeidskrachten?

Of het feit dat ik stel dat nog meer massa-immigratie niet goed is voor het welzijn van de gemiddelde Nederlander?
Vooral dat laatste aangezien je eerste niet kan kloppen vanwege de minimumloonregeling :')
― Albert Einstein
pi_107622150
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:33 schreef dikkebroekzak het volgende:

Vooral dat laatste aangezien je eerste niet kan kloppen vanwege de minimumloonregeling :')
Minimumloonregeling?
Vraag dat maar eens aan de Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs die hier rijden.

http://www.volkskrant.nl/(...)ndse-bedrijven.dhtml
pi_107622171
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:33 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Je weet dat een groot deel van de Oostblokkers onderbetaald wordt?

Natuurlijk hebben we een minimumloonregeling. Maar door overuren niet uit te betalen, dikke winst op verplichte huisvesting, ZZP-contracten etc. wordt vaak minder betaald dan het minimumloon.

Daarnaast worden ook steeds meer banen die iets meer betaalden dan het minimumloon, voortaan gedaan door gastarbeiders die het minimumloon verdienen. Ik ken enkele voorbeelden persoonlijk.

Ik ken uit eigen omgeving iemand die als magazijnchef werkte. Daar werkten al jaren Nederlanders, die meer dan het minimumloon verdienden. Die worden echter steeds meer vervangen door Oost-Europeanen die dus minder betaald krijgen.

En dat je het met het laatste niet eens bent, ok. Waarom niet?

Als de laaggeschoolde Nederlanders aan de onderkant van de arbeidsmarkt verdrongen worden belanden zij in een uitkering. Hoezo draagt dat bij aan welzijn!?

Daarbij blijven deze gewoon in Nederland. Per saldo groeit het aantal ingezetenen dus. Nu zijn de meeste mensen het er over eens dat Nederland al behoorlijk dicht bevolkt is. Hoezo draagt een nog hogere bevolkingsdichtheid bij aan meer welzijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ludd op 05-02-2012 11:53:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')