quote:Op de stations in Amersfoort en Utrecht is het een chaos en er zou sprake zijn van een onrustige sfeer, meldt RTV Utrecht.
-6,5 hier. En het sneeuwt nog.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:44 schreef braddofiel het volgende:
Er werd voorspeld dat het vandaag 1 à 2 graden werd, uiteindelijk is het hier nog niet boven de -4 uitgekomen... Tja.
Waar is hier?quote:
Ahquote:
www.imgur.com of www.tinypic.comquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:01 schreef INViCTuS het volgende:
Ik heb weinig ervaring met het uploaden van foto's maar heeft iemand aanraders voor site's?! bvd...
Top! Neem ik die tinypic welquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
www.imgur.com of www.tinypic.com
Diepvries & vrij zonnig! Tot zeker volgend weekend prima dusquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:05 schreef Falco het volgende:
Wat zijn de vooruitzichten btw? Dooi volgende week of nog steeds dit soort belachelijk lage temperaturen. Het was vanochtend -12 in de auto.
Dit zal nog wel een tijdje aanhouden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:05 schreef Falco het volgende:
Wat zijn de vooruitzichten btw? Dooi volgende week of nog steeds dit soort belachelijk lage temperaturen. Het was vanochtend -12 in de auto.
Vanaf donderdag wordt het (gelukkig) behoorlijk onzeker.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:07 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit zal nog wel een tijdje aanhouden.
Zonde dat er toch zoveel sneeuw op het ijs gevallen is..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:08 schreef tomaat52 het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ligt er ook aan of je de foto's ook voor jezelf wil bewaren/beheren, anders kan je betere een account aanmaken bij bijvoorbeeld Picasa.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Top! Neem ik die tinypic welmorgen maar is even met de canon op pad.
Maakt niets uit.... dat ijs is makkelijk dik genoeg om overheen te wandelen. Dus ze zullen het er vandaag of morgen wel vanaf schuiven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:09 schreef Sebas1986 het volgende:
[..]
Zonde dat er toch zoveel sneeuw op het ijs gevallen is..
Lekker koud en zonnigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Diepvries & vrij zonnig! Tot zeker volgend weekend prima dus
Heeft die ene mafketel zijn schaatsen eigenlijk al aangetrokken?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:08 schreef tomaat52 het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ja, dat zeiden ze vorige week ook..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:09 schreef TvhN het volgende:
[..]
Vanaf donderdag wordt het (gelukkig) behoorlijk onzeker.
Het wordt hier in het Zuid-Oosten tussen de -15 en -18quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef Drassss het volgende:
Wat helemaal lachen is straks... stopt het met sneeuwen.. blauwe lucht... temperaturen richting -10 of erger. Dan heeft strooien ook weinig zin meer
Jep daarom.. Nu al zin in morgenvroeg om 0530 als ik de weg op moetquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het wordt hier in het Zuid-Oosten tussen de -15 en -18
Oo, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan, dat strooien niet altijd nut heeft.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef Drassss het volgende:
Wat helemaal lachen is straks... stopt het met sneeuwen.. blauwe lucht... temperaturen richting -10 of erger. Dan heeft strooien ook weinig zin meer
Als je het wel doet heb je 1 grote ijsbaan lijkt me. Al die gesmolten sneeuw die meteen weer bevriest. Kan je op de schaats naar je werk of kroeg.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef Drassss het volgende:
Daarom,, schuiven dus als een dolle. Meer kan je niet doenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:27 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als je het wel doet heb je 1 grote ijsbaan lijkt me. Al die gesmolten sneeuw die meteen weer bevriest. Kan je op de schaats naar je werk of kroeg.
Platgereden sneeuw is ook best te doenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:28 schreef Drassss het volgende:
[..]
Daarom,, schuiven dus als een dolle. Meer kan je niet doen
Uiteraard, maar het schiet allemaal niet echt opquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:29 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Platgereden sneeuw is ook best te doen
Hier in Hengelo ook de hele dag nog niks gezien. Zal wel komen omdat hier maar 0.01 cm aan sneeuw ligt..gelukkig !quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:33 schreef RichardHammond het volgende:
Hier in Nijverdal strooien ze volgens mij niet.
Ik moet meer denken aan die van Tele 2:quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Right sheep: What is this madness!
[ afbeelding ]
Haha, die beesten zien eruit alsof ze drugs op hebbenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Right sheep: What is this madness!
[ afbeelding ]
DA's wel erg langzaam. Maar is het echt zo glad dan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:45 schreef bbfakir het volgende:
http://vrin348.home.xs4all.nl/live/n233.html
Leuk om de auto's zo langzaam te zien rijden. Zo reed ik ook net op de ring.
Gewoon drukquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
DA's wel erg langzaam. Maar is het echt zo glad dan?
Mooie site. dank!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:47 schreef bbfakir het volgende:
Nog meer. http://www.gelderlandcam.nl/
NS downquote:
Hier was de helft nog open of echt net dichtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:10 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maakt niets uit.... dat ijs is makkelijk dik genoeg om overheen te wandelen. Dus ze zullen het er vandaag of morgen wel vanaf schuiven.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Zolang de weg recht is kun je prima 50/60 rijden. (met winterbanden natuurlijk). In scherpe bochten wel ff uitkijken..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:45 schreef bbfakir het volgende:
http://vrin348.home.xs4all.nl/live/n233.html
Leuk om de auto's zo langzaam te zien rijden. Zo reed ik ook net op de ring.
Ik heb gister al geschaatst, en zo'n beetje elke ijsbaan in Groningen is open. gewoon met de veger eroverheen, en er kan weer geschaatst worden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:57 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
NS down
[..]
Hier was de helft nog open of echt net dicht
Overdrijven kan ookquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:19 schreef Wessell het volgende:
hopelijk houd dit weer aan tot eind april
Heel eerlijk?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:19 schreef INViCTuS het volgende:
Wat schat je de kans in Horned? In procenten...
extreem weer ik hou ervanquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Overdrijven kan ookmidden april zit ik op centerparcs bij Valkenswaard en dan wil ik 20 graden om te kunnen BBQ-en en eind april koninginnedag minstens 22!
Kleurstofquote:
Daar moet ik zometeen nog naartoe vanuit Rotterdam CS. Zal wel veel vertraging zijnquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:28 schreef Fredo55 het volgende:
Het heeft behoorlijk gesneeuwd hier in Zeeland.![]()
Ik schat op zo een 6cm, had nog wel even door mogen gaan.
De kaarten laten de geopotentiale hoogte van 500 hPa zien, die is met een goede benadering gelijk aan de hoogte waarop de druk in de atmosfeer 500 hPa is. (Dit is ongeveer de helft van de bodemdruk). Ruwweg betekent een hoge (lage) geopotentiale hoogte ook hoge druk bovenin in de atmosfeer. Op de kaarten zie je een soort omega vorm van de geopotentiale hoogte over scandanivia, dit wordt ook wel een Omega blokkade genoemd.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:20 schreef Honeymooner het volgende:
Doe es uitleg, ik snap die kaarten niet!
Wegen waren slecht begaanbaar hier, constant 20/30 gereden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:29 schreef zoem het volgende:
[..]
Daar moet ik zometeen nog naartoe vanuit Rotterdam CS. Zal wel veel vertraging zijn
We gaan richting -20quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:38 schreef Drassss het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor minimum temperatuur we gaan halen vannacht
Nee hoor, want met dat laagje sneeuw kan je juist je tegenstanders uitschakelen met wat sneeuwballenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:43 schreef JohnFoK het volgende:
er ligt een goede laag sneeuw op het ijs, is dit een risico voor de eventuele Elfstedentocht?
Sneeuw op het ijs is niet goed voor de aangroei van het ijs want het vormt een isolerende laag waardoor de kou niet goed het ijs bereiken kan. Als het mogelijk is dan moeten ze gaan schuiven. Vannacht -14 in Friesland. Dat betekent alweer een centimeter of 7 ijs erbij onder de juiste omstandigheden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:43 schreef JohnFoK het volgende:
er ligt een goede laag sneeuw op het ijs, is dit een risico voor de eventuele Elfstedentocht?
* zoem zet de verwarming nog een tandje hoger.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:56 schreef ondeugend het volgende:
In 10 minuten daalde de temperatuur van -8.3 naar -10.3. WTF ?
En in de tien minuten daarna van -10.3 naar -7,5quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:56 schreef ondeugend het volgende:
In 10 minuten daalde de temperatuur van -8.3 naar -10.3. WTF ?
Misschien zelfs richting -20!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:10 schreef Pupp3t het volgende:
Dat worden belachelijk lage temperaturen vannacht !!
Heb maar weer wat kaarsjes aan. Niet dat ze zelf zoveel warmte geven maar het geeft wel het gevoel van...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:10 schreef Pupp3t het volgende:
Dat worden belachelijk lage temperaturen vannacht !!
Dan had je verder door moeten rijden, hier ligt nog genoegquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef Swomp het volgende:
Sneeuw in eindhoven was top, sneeuwde echt hard.
Kom je terug in M-Limburg, ligt er een flinter dun laagje
Het zal eerst wel gewoon wat op en neer vliegen afhankelijk van de wind...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Nog een uurtje of 12 om af te koelen naar de -20
Het is een vrije val nu. De gevoelstemperatuur zit er al bijna op.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het zal eerst wel gewoon wat op en neer vliegen afhankelijk van de wind...
carnavalquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef aloa het volgende:
Volgens GFS blijft het voorlopig winter tot 19 februari.
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:53 schreef fotostarter het volgende:
Hier koelt het ook snel af. Maar ja...
Krijgen we nog meer sneeuw?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Deze sneeuw is door de lage temperatuur waarbij het valt anders dan wat ik gewend ben. De ijskristallen zijn een stuk groter en je kan met het blote oog gemakkelijk de sterstructuur ervan zien.
Misschien dat iemand een closeup/macrofoto van de sneeuw kan maken?
De accu's van mijn fototoestellen zijn leeg, anders had ik het zelf al gedaan.
-6 in de Bilt nog steeds.quote:
Viel me ook op ja, het is anders sneeuw dan we gewend zijn.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:50 schreef DemonRage het volgende:
Deze sneeuw is door de lage temperatuur waarbij het valt anders dan wat ik gewend ben. De ijskristallen zijn een stuk groter en je kan met het blote oog gemakkelijk de sterstructuur ervan zien.
Misschien dat iemand een closeup/macrofoto van de sneeuw kan maken?
De accu's van mijn fototoestellen zijn leeg, anders had ik het zelf al gedaan.
Lijkt een beetje op poolsneeuw. Normaal hebben we zwaar en klef sneeuw. Dit is droge en lichte sneeuw.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:04 schreef tomaat52 het volgende:
Kan dat door de lagere temperatuur komen?
Ja ik denk van wel... de normale omstandigheden waarin we sneeuw gewend zijn is relatief lage druk (beneden 1013 hPa), hogere luchtvochtigheid en temperaturen die maar net onder het vriespunt liggen. Meestal tussen -2°C en 0°C.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:04 schreef tomaat52 het volgende:
Kan dat door de lagere temperatuur komen?
Hier was het gewoon echt sneeuw.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:08 schreef mazaru het volgende:
Ik vond het ook meer op hagel dan op sneeuw lijken. Het was in ieder geval spekglad
Vrije val naar de -20 of lagerquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Lelystad -15,6 jaaaa hoor. Kan iemand even het weerstation controleren daar?
Doe jij nou maar niet zo stoer!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:19 schreef Qwea het volgende:
Pff, 15 min buiten gestaan in tshirt, in snits. Iedereen janken dat het zoooooooooo koud is. Aanstellers. Wat is het? -7 ?
lolbroek.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Vrije val naar de -20 of lager![]()
[ afbeelding ]
Als ik richting Arnhem kijk zie ik een grote paddestoel.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:21 schreef Dagoduck het volgende:
Overal kilometers zicht behalve in Arnhem?
[ afbeelding ]
Wat voor ramp speelt zich daar af?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat, dan wordt dat wel gehaald..
Inderdaad. Daar klopt iets niet helemaal.quote:
Nu je het zegt, het ligt boven de rijn idd...quote:
Deelen is het vliegveld ten noorden van Arnhem.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nu je het zegt, het ligt boven de rijn idd...
Hier zit dat weerstation ook op een vliegveld, Maritiem Vliegkamp de Kooy..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:26 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Deelen is het vliegveld ten noorden van Arnhem.
WTFquote:
Het is maar hoe je het bekijkt. Bij warm weer is de waarschuwing nutteloos, omdat het verkoelend werkt. Als het vriest met een stevige wind is er meer kans op bevriezing etc..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Gevoelstemperatuur is een beetje nutteloos, want die noemen we ook niet als het boven nul is (dus slecht vergelijkingsmateriaal, het waait namelijk bijna altijd in Nederland). Het is m.i. toereikend om (als weerman/vrouw) te vermelden dat, wanneer er een stevige wind staat, te waarschuwen dat het extra koud kan aanvoelen.
denk dat de sneeuw als een dolle aan het verdampen is..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:43 schreef Tourniquet het volgende:
Station Lelystad geeft nu ook maar 80 meter zicht door. Is dat ding niet van slag?
Op www.eltiempo.es (Spanje) staat de gevoelstemperatuur bij alles lager dan +10. Best nuttig, dan weet je dat de aangegeven 15 graden helemaal niet zo zwoel is als het lijkt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Gevoelstemperatuur is een beetje nutteloos, want die noemen we ook niet als het boven nul is (dus slecht vergelijkingsmateriaal, het waait namelijk bijna altijd in Nederland). Het is m.i. toereikend om (als weerman/vrouw) te vermelden dat, wanneer er een stevige wind staat, te waarschuwen dat het extra koud kan aanvoelen.
Uit Lelystad verwacht je elk moment vage nieuwsberichten:quote:
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uit Lelystad verwacht je elk moment vage nieuwsberichten:
'Man aangevallen door ijsbeer'
'Pinguin vast in kattenluik'
Sneeuw kan niet verdampen. Wel sublimeren trouwens.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:48 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
denk dat de sneeuw als een dolle aan het verdampen is..
Idd, niet goed opgelet op school!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:55 schreef Aelse het volgende:
[..]
Sneeuw kan niet verdampen. Wel sublimeren trouwens.
Daar is de temperatuur wel heel hard aant vallen.quote:
viel me ook al op, een te groot verschilquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:59 schreef Pupp3t het volgende:
Die kaart zelf is helemaal van slag. Grondtemperatuurkaart ziet er beter uit.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uit Lelystad verwacht je elk moment vage nieuwsberichten:
'Man aangevallen door ijsbeer'
'Pinguin vast in kattenluik'
Ik ook. Weet niet of die gevoelskou klopt maar superkoud is het wel.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:36 schreef Steff_meister het volgende:
woon in een van de koudste plekken van Nederland wtf
Dan dooit het wel hard bij jullie.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:12 schreef TakAFCA het volgende:
Er staat op buienradar dat het hier -12,2 is maar het is 6,4..
-6,4 ik bedoelquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:15 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan dooit het wel hard bij jullie.
Wie zijn hier nou de professionals, jij of Buienradar?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:12 schreef TakAFCA het volgende:
Er staat op buienradar dat het hier -12,2 is maar het is 6,4..
ligt er aan waar, op een natuurijsbaan wel denk ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:20 schreef Moffol het volgende:
Kan er nog geschaatst worden met die klotesneeuw?
Op de sloot voor m'n huis. Dik ijs, maar de sneeuw gooit roet in het eten. Normaliter is sneeuw leuk, maar als je van plan was het hele weekend te gaan schaatsen, is het echt kut.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:22 schreef Steff_meister het volgende:
[..]
ligt er aan waar, op een natuurijsbaan wel denk ik.
als ze de sneeuw weghalen tenminste.
dan zal je moeten sneeuw ruimen morgen, dan kan je er wel op hoop ikquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:23 schreef Moffol het volgende:
[..]
Op de sloot voor m'n huis. Dik ijs, maar de sneeuw gooit roet in het eten. Normaliter is sneeuw leuk, maar als je van plan was het hele weekend te gaan schaatsen, is het echt kut.
En we hebben de daderquote:
Ruimt ie het ook zelf op?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:43 schreef Adelante het volgende:
houtkacheltje trekt gelukkig prima met deze vorst
?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien is het tijd voor een nieuwe wagen...
Tussen Groningen en Drachten in. Maar het kan natuurlijk zijn dat ie een afwijkinkje heeft. Want de thermometer op het huis geeft -13 aan atm..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Waar is dat?
Groningen gaat ook hard nu: -14,4
Arnhem -15,3
Lelystad -16,6
Een diesel kan dat best hebben, en hij rijdt verder nog primaquote:
Hoe komt dat, zo onregelmatig? Weinig wind?quote:
Als het hard genoeg vriest wel, maar wel minder al zonder sneeuw..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:17 schreef Mercer het volgende:
Kan het ijs nu nog aangroeien ondanks de sneeuw?
Ja, wolken lossen hier opquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:20 schreef Martinovibes het volgende:
Is er iets met de radar van den Helder aan de hand ?
[ afbeelding ]
Ja, weinig wind en opklaringen. Boven het verse sneeuwdek kan het als de wind compleet wegvalt en het opklaart extreem hard afkoelen. 5 km verderop kan er een zuchtje wind staan wat zorgt dat het daar niet zo afkoelt. Wanneer op de koudste plek een beetje wind langskomt kan de temperatuur door menging ook zomaar weer enkele graden stijgen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:16 schreef Cootz het volgende:
[..]
Hoe komt dat, zo onregelmatig? Weinig wind?
quote:Sneeuw trekt streep door Elfstedenaspiraties
3 februari 2012 - 20:31
Sneeuw heeft een isolerende werking op het ijs en 10 tot 15 cm betekent voorlopig geen enkele aangroei van het ijs meer. Ook schoonvegen is onmogelijk omdat niet te zien is waar het ijs wel of niet dik genoeg is om op te staan. Dat heeft te maken met de windwakken die er tot donderdag waren. Die windwakken zijn dan weliswaar nu dicht gevroren maar bedekt met een laag sneeuw en dus niet meer te traceren. Het zou een heikele, zelfs levensgevaarlijke zaak zijn nu het ijs op te gaan. Vegen als optie kan dus worden uitgesloten op dit moment. Ook een oostenwind op de veelal noord-zuid georinenteerde vaarten brengt geen oplossing. Zo zal de sneeuw van de weilanden in de vaarten terecht komen en komt men van de regen in de drup. Op grote plassen waar minder sneeuw is gevallen zal sublimatie een oplossing bieden en zal de ijsaanzet geleidelijk weer opgang komen. Bovendien kan de wind daar wel zijn werk doen, maar voordat 10 tot 15 cm sneeuw is gesublimeerd zijn we een kleine week verder. Voorlopig dus een dikke streep door de rekening voor een ieder die gehoopt had op een nieuwe Tocht der Tochten. Daarvoor is nog een lange vorstperiode nodig maar moet eerst de sneeuw van het ijs.
Die vorst komt er wel, maar het is nu domweg niet te zeggen of die lang genoeg en intens genoeg zal zijn om de Toch der Tochten alsnog te organiseren. Voorlopig kunnen we dit onderwerp dan ook gewoon laten rusten.
http://sneeuwverwachting.(...)_elfstedenaspiraties
Op de sloot voor mijn huis zak je er denk ik snel doorheen. Sterke stroming...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volgens mij kan op een groot deel van de vaarten inmiddels wel gestaan worden,en dan de sneeuw wegschuiven?
De meeste grotere 'vaarten' zijn pas vannacht dichtgevroren toch? Hier in Zuid-Holland wel iig.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volgens mij kan op een groot deel van de vaarten inmiddels wel gestaan worden,en dan de sneeuw wegschuiven?
Waar?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:59 schreef roislecxe het volgende:
Grondtemp. hier al op -18.9. De -20 gaat in zicht komenNu nog op 2 meter hoogte
Wat is de temperatuur dan bij jou?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:04 schreef tomaat52 het volgende:
Kolere. Er begint zich al ijs op m'n raam te vormen, terwijl de verwarming aan staat.
Volgens buienradar -15,3 in Arnhem. Ik woon in Westervoort, kleine 2 km van Arnhem.quote:
Nice.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:05 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Volgens buienradar -15,3 in Arnhem. Ik woon in Westervoort, kleine 2 km van Arnhem.
Edit: -15,5
Zo denken m'n raam en fiets er niet over....quote:
Ah joh, moet je mountainbike wel tegen kunnen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:19 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Zo denken m'n raam en fiets er niet over....
Fiets wel, ketting niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:19 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ah joh, moet je mountainbike wel tegen kunnen.
Nee, terwijl hier in de buurt zat te doen is met wiet...quote:
Da's wat minder slim, ja. Maar gewoon wat extra aandacht geven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:21 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Fiets wel, ketting niet.Had laatst de olie eruit gespoten tijdens het schoonmaken.
Enkel glas?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:04 schreef tomaat52 het volgende:
Kolere. Er begint zich al ijs op m'n raam te vormen, terwijl de verwarming aan staat.
Ja. En de voorvork is ietwat stugger geworden...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:22 schreef Moffol het volgende:
[..]
Da's wat minder slim, ja. Maar gewoon wat extra aandacht geven.
Verstelbare demping?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:24 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja. En de voorvork is ietwat stugger geworden...
Jup.quote:
Ja.quote:
Si.quote:
True.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 22:32 schreef Moffol het volgende:
[..]
Kan je 'm in ieder geval zo instellen dat 'ie minder stroef is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |