Nee jij houd van slappe waterige of veelste zachte aardappelen, wat ik ermee bedoelde was dat ze niet volledig stuk gekookt hoeven tezijn, niet dat je ongare aardappels erdoor heen flikkert.quote:Op woensdag 8 februari 2012 02:16 schreef RobinOok het volgende:
Het wordt steeds hilarischer, eerst kregen we doorregen verse worst en nu niet gaar gekookte aardappelen met nog best een bite. Hahahahaha, krijg hier serieus de slappe lach van.
Opbakken, dat klinkt wel redelijk geniaal!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eh,
de truc is de boerenkool niet te kort te koken (tenminste, als je verse kool hebt) , ik kook hem minstens een half uur, luever 3 kwartier. En een snelkookpan is handig, maar afgieten kan ook prima...Natuurlijk ook met spekjes en het spekvet. Daarnaast is mosterd erg belangrijk, je hebt het zure en pittige wel nodig vind ik. Klontje boter en/of wat melk bij het stampen en wat zout.
Mijn oma gebruikte azijn ipv de mosterd. Ik neem meestal een verhoudign 4 kool op 6 aardappels.
Daarbij een verse rookworst, dus neit zo'n gevacumeerde grote knakworst...
Verder kan oude kaas erg lekker zijn door de stamppot, maar is super als je het erna opbakt (gebakken boerenkoolstamppot was mijn favo kliekje vroegah).
Dat opbakken meot je zeker eens doen. Als er oude kaas inzit is dat extra lekker, maar sowieso goed te doen!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Opbakken, dat klinkt wel redelijk geniaal!
Over gekke dingen gesproken, je kan er ook kroketten van maken
Terrex:![]()
Ach, dat is Robin.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:40 schreef Terrex het volgende:
verder Robinook doe jij alsof je het zelf hebt uitgevonden betweter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |