abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107964273
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2012 02:16 schreef RobinOok het volgende:
Het wordt steeds hilarischer, eerst kregen we doorregen verse worst en nu niet gaar gekookte aardappelen met nog best een bite. Hahahahaha, krijg hier serieus de slappe lach van.
Nee jij houd van slappe waterige of veelste zachte aardappelen, wat ik ermee bedoelde was dat ze niet volledig stuk gekookt hoeven tezijn, niet dat je ongare aardappels erdoor heen flikkert.

En inderdaad Bona is geen boter! Dat beweer ik ook niet toch?? Mijn tekst was Boter of Bona uit kuipje....

Verder vind ik dat iedereen zijn boerekool anders maakt, en ja ik ben een kenner en ik heb vele geproeft! Van oud oma tot buurvrouw en moeder van , ik maak wel eens de langere variant en de korte die ik omschreef!
pi_107964393
verder Robinook doe jij alsof je het zelf hebt uitgevonden betweter!
pi_107968046
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eh,

de truc is de boerenkool niet te kort te koken (tenminste, als je verse kool hebt) , ik kook hem minstens een half uur, luever 3 kwartier. En een snelkookpan is handig, maar afgieten kan ook prima...Natuurlijk ook met spekjes en het spekvet. Daarnaast is mosterd erg belangrijk, je hebt het zure en pittige wel nodig vind ik. Klontje boter en/of wat melk bij het stampen en wat zout.

Mijn oma gebruikte azijn ipv de mosterd. Ik neem meestal een verhoudign 4 kool op 6 aardappels.

Daarbij een verse rookworst, dus neit zo'n gevacumeerde grote knakworst...

Verder kan oude kaas erg lekker zijn door de stamppot, maar is super als je het erna opbakt (gebakken boerenkoolstamppot was mijn favo kliekje vroegah).
Opbakken, dat klinkt wel redelijk geniaal!
Over gekke dingen gesproken, je kan er ook kroketten van maken :P

Terrex: :D :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_108301156
Vandaag de puree voor de boerenkoolstamppot gemaakt van een mengsel van aardappelen en knolselderij met een beetje havermoutvlokken er doorheen voor de binding. Is goed gelukt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_108301582
Voldoende water voor de aardappelen is wel belangrijk... voor de rest niks. de verhouding aardappelen/boerenkool is vooral je eigen smaak. Zelfde geldt voor zout, maar zelf doe ik meestal zout in het water en wat zout over de boerenkool voordat het gekookt gaat worden.

Ik doe er ook altijd uitgebakken spekjes bij, en een rookworst (dat laatste niet erin).

Verder vind ik geen enkele stamppot te vreten, hoewel die met rauwe groenten (spinazie of andijvie) nog wel gaan.
"Peter, Peter Marie"
pi_108317093
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:28 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Opbakken, dat klinkt wel redelijk geniaal!
Over gekke dingen gesproken, je kan er ook kroketten van maken :P

Terrex: :D :')
Dat opbakken meot je zeker eens doen. Als er oude kaas inzit is dat extra lekker, maar sowieso goed te doen!
Whatever...
pi_108319280
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 12:40 schreef Terrex het volgende:
verder Robinook doe jij alsof je het zelf hebt uitgevonden betweter!
Ach, dat is Robin.
En van mij mag ze best betweterig doen, vaak is het gewoon waar of veel lekkerder. :D Ik ga het eens proberen, boerenkool met knoflook en wijn.
pi_108332040
Aardappelen, boerenkool, spekjes en een rookworst van de slager :9

Jus komt meestal van draadjesvlees of Smoor Djawa.
Daar zit dan ook o.a. de smaak van knoflook in.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')