abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 08:48:15 #101
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_109557492
Ik moet Steeez hierin gelijk geven..

Mijn neef heeft 3 205 1.9 GTI's gereden, dus ik heb een paar keer mee gereden en 1x het genot mogen ervaren om in een 309 1.9 GTI te mogen rijden (zo'n prachtige blauwe) en dat is toch wel even heeel wat anders dan de 206 GTI die ik als testrit heb gereden..

Giftiger, feller, rauwer.. eigenlijk lekkerder..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_109559255
Wat betreft de wegligging kan ik je gelijk geven, die valt idd wat tegen.
Voor de rest van de punten zal je helemaal gelijk hebben, ik heb geen ervaring met andere GTi'tjes. :)

Neemt niet weg dat de 206 toch veel auto's eruit rijdt, voor mij is hij dus snel genoeg.
Al lijkt een RC me nog leuker, maar die gebruikt echt teveel benzine voor een daily. ;)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:24:44 #103
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109559413
Heb nog nooit in een GTI gereden, maar dat is sowieso niet te vergelijken denk ik met de minder stugge carrosserie van een 306 cabrio. Vind wel de 306 heerlijk rijden, door de bochten en rechtuit wil hij ook wel. 2.0 16v
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_109572221
@djayzz
Toch wel lekker hoor met dit weer, een cabrio... helaas moet ik het met een hatchback doen ;)
Gelukkig nog wel airco, maar met de ramen open is wel net zo lekker.
Die 2.0 16v is volgens mij dezelfde motor als SimtekF1 in zijn 206 heeft, 136 pk toch?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:51:39 #105
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109572616
Ik heb 98kw, dus eigenlijk 133 pk.
De 206 GTI 2.0 16v heeft 180pk
De 206 2.0 16v gewoon heeft wel 136pk

En inderdaad de cabrio maakt overuren met dit weer!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_109573329
Jij bedoelt de 206 RC, die heeft 177pk.
Hij heeft volgens mij de GTi, inderdaad 136pk.

Het rc blok is opgebouwd op basis van het GTi blok.
Alleen heeft deze andere nokkenassen, een ander inlaattraject en een ander uitlaatspruitstuk (correct me if I'm wrong)
pi_109575557
De GTi heeft idd 136 pk en de RC 177.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:32:17 #108
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109576020
Oh, dan is dat anders dan bij de 306 serie, daar heeft de GTI 167pk, meer dus dan de standaard 2.0 16v
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:37:27 #109
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109576204
Het is een ander motorblok, met bijna dezelfde pk's
Als je hier in de lijst kijkt, ik heb motorcode: XU10J4R
De 206 GTI heeft dan EW10J4
http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/specs/vincode.htm

Of ga ik nu teveel op in detail :P
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_109576310
Je gaat niet te ver in op details ;)
Het blok in jouw cabriolet is inderdaad een XU10J4R, ook wel RFV genoemd.
Het blok wat in de 306 GTi ligt is de XU10J4RS, ook wel RFS genoemd, is een gietijzeren onderblok, een andere kop, ander inlaatspruitstuk, ander uitlaatspruitstuk, andere nokkenassen en nog een paar dingen.
Dit is overigens een totaal ander blok dan in de 206 RC.
De RFS (XU10J4RS) heeft ook in een Citroën Xsara VTS gelegen en in een ZX geloof ik zelfs.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:41:45 #111
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109576352
Klopt, en die hou ik echt niet bij! De 206 GTI misschien een beetje ;)
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_109576430
-Nog even wat aan mijn vorige post toegevoegd.

Ik heb er zelf nu zo'n 2,5 jaar eentje (306 GTi), heerlijk om in te rijden ^O^
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:54:45 #113
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_109576823
Kan me voorstellen ja! De cabrio rijdt ook niet vervelend hoor :+ en de CJIB bewijst dat ie hard genoeg gaat voor mij :P
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_109577689
Cabrio rijden is ook gewoon genieten met dit weer!
Zelf slechts één boete gehad voor iets van 6-7km te hard :*
pi_109580696
205 jes O+ zag laatst nog een echte klassieker rijden van peugeot, zo leuk weer eens te zien (jaren 70 model ofzo). peugeot _O_
  maandag 2 april 2012 @ 00:38:11 #116
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_109790522
Binnenkort een meeting met een hoop 306jes, hoop dat ik dan even een ritje in een GTi-6 kan maken. Ben echt benieuwd hoe dat rijdt. Ik geniet nog elke dag van de kracht vanaf ~2k toeren van m'n XSi 8-kleppert, vraag me af of dat bij die wat meer hoogtoerige blokken ook zo is.
pi_109820374
Een RFS motor welke in de GTi ligt is wel echt een hoogtoerig blok inderdaad.
Vanaf 3,5k - 4k rpm breekt de hel pas echt los.
Heerlijk dat geluid. O+
  maandag 9 april 2012 @ 19:40:03 #118
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_110105598
Val vast buiten de boot hier :P
Vandaag een 4 jaar oude 207 sw gekocht en de bijna 11 jaar oude 206 ingeruild.
Mijn vriendin en ik zijn beide niet groot, maar wilde wel een stapje groter nu onze dochter
aan het groeien is.
Merkte vandaag wel met de proefrit dat zo een oude peugeot toch wel een heel ander rijgevoel heeft.
Verder een ideale maat die sw :)
pi_110315311
Ik heb een Peugeot 407 gekocht maar ik wil er graag 18 inch velgjes eronder, maar ik kan niet kiezen



welke zouden jullie kiezen?



Nothing to see here, carry on
pi_110332161
Ik ben zelf niet echt fan van aftermarket velgen, vooral dit soort velgen als op de foto's hierboven maken de auto heel snel fout in mijn ogen.
Waarom niet een origineel Peugeot setje 18" van een 407 Coupé? ;)
http://www.flickr.com/photos/brianapa/2203462287/
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:09:31 #121
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_110332439
Zo trof ik mijn auto vanochtend aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vuile teringlijers. Hoop kosten (pak 'm beet ¤200), en dat voor enkele CD'tjes die ook nog eens zelf gebrand zijn (livesets)

:')

Sterf een langzame pijnlijke dood, teringlijers.
Tics van je petten.
  zondag 15 april 2012 @ 00:56:03 #122
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_110336944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:16 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een Peugeot 407 gekocht maar ik wil er graag 18 inch velgjes eronder, maar ik kan niet kiezen

[ afbeelding ]

welke zouden jullie kiezen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die onderste passen imo het beste bij de auto. Wat jij mooi vindt moet je zelf weten, maar die andere velgen maken op mij een beetje een "johnny-indruk". Beetje patserig, vind ik niet zo mooi staan onder die auto.

Maargoed, smaken verschillen natuurlijk :)
Tics van je petten.
  zondag 15 april 2012 @ 11:23:21 #123
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_110343673
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:09 schreef nattermann het volgende:
Zo trof ik mijn auto vanochtend aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vuile teringlijers. Hoop kosten (pak 'm beet ¤200), en dat voor enkele CD'tjes die ook nog eens zelf gebrand zijn (livesets)

:')

Sterf een langzame pijnlijke dood, teringlijers.
Dat zijn idd klotestreken. Hoop mijn auto nooit zo aan te hoeven treffen.

Ruitje op zich kost niet zoveel, maar het inzetten ( of in de meeste gevallen; laten inzetten) kost meestal al meer..
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 15 april 2012 @ 19:17:29 #124
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_110361116
Bij mijn 206 hebben ze 2 keer ingebroken hier, dmv het bekende schroevendraaier bij slot.
Ook prijzig (althans gok ik op, verzekeringswerk) maar de ellende van glas is me gelukkig bespaard gebleven.
Heb btw door de verkoop van mijn 206 3 drs , binnenkort originele peugeot zonneschermpjes met opberghoes voor de achterramen te koop. Heb ze sinds ongeveer september vorig jaar.
pi_110400777
het wordt toch die 2e velg, want die zijn toch lekker dik volgens Johnny van de velgendealer :D
Nothing to see here, carry on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')