Een Peugeot liefhebberstopic

Na een korte post met wat info over het Franse hok waar ik mij in voort verplaats, mag hij wat mij betreft ook in de startpost worden opgenomen

Het betreft een zwarte 205 GTi 1900 van hetzelfde bouwjaar als de eigenaar, namelijk '89. Het is een oorspronkelijk Duitse auto welke in '94 is ingevoerd en sinds oktober 2011 is de auto in mijn bezit. De auto is als zondags vertier opgebouwd door de vorige eigenaar en is daar sinds dien ook alleen maar voor gebruikt. Bij aankoop had de auto 183.500 km gelopen, intussen staat de teller op een 189.586 km. (dbriem, spanrollen en waterpomp zijn bij 177k km gedaan)
Aanpassingen interieur:
-Compleet gestripped(deurpanelen zijn leeg, dashbord is verwijderd, alle demping weg, achterbank weg, etc)
-Accu naar koffer verplaatst
-2 kuipstoelen
-2x4 punts gordel
Aanpassingen exterieur:
-Wegens een uitstapje het circuit af een groene voorbumper
Aanpassingen motorisch:
-50mm uitlaat vanaf het spruitstuk met remus demper
-Katalysator verwijderd(Lambdasonde hierop aangepast)
-Sportfilter
Aanpassingen wegligging:
-Koni geel rondom
-35mm naar beneden voor en achter
-Originele 1.9 velgen met Toyo Proxes T1R
Gewicht zit op een 750kg rijklaar, vermogen durf ik niet te zeggen maar is origineel 130pk
Afgelopen september is de auto nog op APK geweest en is hier zonder problemen doorheen gekomen. In oktober, gezien de dynamo problemen vertoonde meteen een aantal andere zaken al dan niet preventief vervangen.
-Dynamo gereviseerd
-Startmotor gereviseerd
-Nieuwe multiriem
-Nieuwe blok en bakolie
-Nieuwe oliefilter
-Nieuwe bougies
-Stuk slang vervangen(onderdeel kvs systeem)
En natuurlijk wat plaatjes:
![Foto1.jpg]()
Custom dashbord:
![Foto4.jpg]()
Zekeringen en ECU(alle electra is opnieuw gedaan):