abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 juli 2012 @ 13:02:32 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114357893
De geheimen van Tibet

Op aanraden van een FOKker ook in aan het lezen, zeker een aanrader ook over hoe het boeddhisme naar het westen overgebracht werd.

quote:
In de zomer van 1968 gaat de jonge Deen Ole met zijn bruid Hannah op huwelijksreis naar Nepal. Hier raken zij gefascineerd door de kracht en uitstraling van de Tibetanen. Een gevoel van verbondenheid en een onverklaarbaar verlangen brengen Hannah en Ole ertoe om in hetzelfde jaar opnieuw naar Nepal te reizen.
Dit keer ontmoeten ze Tsetsjoe Rinpotsjee - een vooraanstaand lama in het Tibetaans boeddhisme - die hen versteld doet staan van zijn ongekende vermogens en zijn beheersing over geest en materie, die hem zelfs in staat stelt doorzichtig te worden...
Hannah en Ole raken steeds meer geboeid door de transformerende vermogens van het Tibetaans boeddhisme. Wanneer ze de 16e Karmapa ontmoeten - de eerste bewust wedergeboren lama van Tibet en de geestelijk leider van de Karma Kagyu Linie - weten ze dat ze eindelijk hun bestemming hebben gevonden.

De Karmapa neemt hen aan als zijn eerste westerse leerlingen. Na een jarenlange opleiding in de Himalaya raken ze volkomen bevrijd van verwarring en gehechtheden, en worden ze ingewijd in de sterke energieën van de Karma Kagyu Linie.
Uiteindelijk krijgt Ole de lama-titel, waarna de Karmapa Hannah en Ole vraagt deze vorm van het Vajrayana-boeddhisme (de Diamantweg) naar het Westen te brengen.
The truth was in here.
pi_114358485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat ik zo lees van Huang Po is dat hij heel veel wedervragen stelt en complexe uitleg geeft. Niet westers gericht zeg maar, maar desalniettemin denk ik heel interessant om door te nemen. ;)
cool! ga em printen :@ :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Grootste baggeraar 2022 woensdag 18 juli 2012 @ 13:55:29 #103
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_114360058
Gisteren gekocht:



Dit boek is een reactie op de crisis, angst en problemen die zich momenteel aan ons opdringen. En eigenlijk vrij simpel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:11:19 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114364023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 13:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gisteren gekocht:

[ afbeelding ]

Dit boek is een reactie op de crisis, angst en problemen die zich momenteel aan ons opdringen. En eigenlijk vrij simpel.
Flink boek :P

Boeddhisme in de praktijk brengen op een westelijke manier wat ik zo snel las. Leuk!
The truth was in here.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:35:35 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114758435


En nu deze lezen.
The truth was in here.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 11:48:07 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114758717


En deze besteld. Had hem in mijn handen in de winkel maar dan leg je het weg, kom je thuis en denk je, had ik hem nou toch maar meegenomen :')
The truth was in here.
pi_114847793
Ik heb net deze besteld (wel nog meer dan 'n week op wachten)

The History of God

• A biography of God
• How the multiverse was created and structured
• How Aliens travel the stars, galaxies, frequencies and dimensions
• Mankind’s role: How and why the human body was created
• What Karma is and how to avoid it
• The Akashic Records
• The Role the Earth has in the ascension of the universe
• Why Lucifer was called the Devil
• And much, much more

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 30 juli 2012 @ 20:58:39 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114870097
ik heb deze al een aantal maanden liggen..dit heeft wel iets als ik 't doorblader..
weet alleen niet of het verstandig is te lezen...toch trekt het me wel aan...net als onweer... :P
kijk wel als het zover is.



http://www.spiritualia.be(...)bn=978-90-215-4400-7
pi_114913861
http://www.tenpages.com/manuscript/de_mens_en_de_geest

Ik heb het boek op Ten Pages gezet, dus wie weet wordt het gepubliceerd lol :)

Als je doorklikt, kun je het manuscript lezen.. veel leesplezier als je het gaat lezen.

Hier de samenvatting:

De mens en de geest is een verzameling van essays welke ik door de jaren heen heb geschreven. Het bevat een enorme variëteit aan onderwerpen welke mij door de jaren heen hebben geinteresseerd, of nog steeds doen.

Of het nou over de eenheid van het bestaan gaat, of over wat het ego is en wat de rol ervan is in ons leven, alles heb ik zelf meegemaakt. Ik denk dat dit de enige manier is waarop wij werkelijk kunnen communiceren als mens zijnde.

Door actief te leven en dit terug te koppelen aan mezelf door het schrijven van essays, heb ik gemerkt dat ik steeds dieper in het mysterie van het leven begin te geraken. Het is interessant om te merken dat naarmate ik groei, de omgeving ook meegroeit. Is het slechts het proces van volwassen worden dat dit aanstuurt? Of heb ik er zelf een actieve rol in en kan ik dit gevoel delen door gewoon te zijn en samen met anderen te genieten van al het moois dat dit leven te bieden heeft?

Dit boek is niet van mij. Althans, zo voelt het. Het voelt alsof ik het als eerste heb mogen lezen. Voor mij heeft het in ieder geval veel betekent en ik ben er een stuk wijzer en verstandiger door geworden. Ook is mijn relatie met mensen veranderd en ben ik rustiger en vrediger geworden. Ik hoop dat dit gevoel de lezer kan begeleiden naar een diepere ervaring van Zelf.

Want het leven is zo veel meer dan werk, opvoeding, school, of de politiek. Er bestaat een heel universum in ons allemaal. Als je maar naar binnen durft te kijken.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_115057284
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 14:55 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb net deze besteld (wel nog meer dan 'n week op wachten)

The History of God

• A biography of God
• How the multiverse was created and structured
• How Aliens travel the stars, galaxies, frequencies and dimensions
• Mankind’s role: How and why the human body was created
• What Karma is and how to avoid it
• The Akashic Records
• The Role the Earth has in the ascension of the universe
• Why Lucifer was called the Devil
• And much, much more

[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat je er van vindt.. klinkt allemaal wel interessant nml.. zit er over te denken em ook te bestellen :)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_115975960
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 20:52 schreef Boswachtertje het volgende:
http://www.tenpages.com/manuscript/de_mens_en_de_geest

Ik heb het boek op Ten Pages gezet, dus wie weet wordt het gepubliceerd lol :)

Als je doorklikt, kun je het manuscript lezen.. veel leesplezier als je het gaat lezen.

Hier de samenvatting:

De mens en de geest is een verzameling van essays welke ik door de jaren heen heb geschreven. Het bevat een enorme variëteit aan onderwerpen welke mij door de jaren heen hebben geinteresseerd, of nog steeds doen.

Of het nou over de eenheid van het bestaan gaat, of over wat het ego is en wat de rol ervan is in ons leven, alles heb ik zelf meegemaakt. Ik denk dat dit de enige manier is waarop wij werkelijk kunnen communiceren als mens zijnde.

Door actief te leven en dit terug te koppelen aan mezelf door het schrijven van essays, heb ik gemerkt dat ik steeds dieper in het mysterie van het leven begin te geraken. Het is interessant om te merken dat naarmate ik groei, de omgeving ook meegroeit. Is het slechts het proces van volwassen worden dat dit aanstuurt? Of heb ik er zelf een actieve rol in en kan ik dit gevoel delen door gewoon te zijn en samen met anderen te genieten van al het moois dat dit leven te bieden heeft?

Dit boek is niet van mij. Althans, zo voelt het. Het voelt alsof ik het als eerste heb mogen lezen. Voor mij heeft het in ieder geval veel betekent en ik ben er een stuk wijzer en verstandiger door geworden. Ook is mijn relatie met mensen veranderd en ben ik rustiger en vrediger geworden. Ik hoop dat dit gevoel de lezer kan begeleiden naar een diepere ervaring van Zelf.

Want het leven is zo veel meer dan werk, opvoeding, school, of de politiek. Er bestaat een heel universum in ons allemaal. Als je maar naar binnen durft te kijken.
Ik heb er een stukje in gelezen, best leuk! :)
pi_116009271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb er een stukje in gelezen, best leuk! :)
Cool.. ben best wel blij dat mensen het interessant vinden en dat het ze soms tot nadenken stemt.. dat is toch uiteindelijk een beetje het doel.. laat me vooral weten wat je er van vindt E_O!!! Daar ben ik naar op zoek --> naar kritiek (of dikke schouderklopjes :+)!! Wat mist er, wat kan er beter? :)

Verder, veel leesplezier, leuk dat het leuk is ;)
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_116017491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:47 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Cool.. ben best wel blij dat mensen het interessant vinden en dat het ze soms tot nadenken stemt.. dat is toch uiteindelijk een beetje het doel.. laat me vooral weten wat je er van vindt E_O!!! Daar ben ik naar op zoek --> naar kritiek (of dikke schouderklopjes :+)!! Wat mist er, wat kan er beter? :)

Verder, veel leesplezier, leuk dat het leuk is ;)
Ok, bij deze dus:

Ik heb een paar stukjes gelezen.

- Inleiding:
Je springt een beetje van de hak op de tak. Ik zie niet een heel duidelijke connectie tussen 'vergeten dat we uniek zijn' (dat wordt ook niet beargumenteerd, trouwens) en een nieuwe wereldoorlog.

- Droomleven:
Ik zie de link tussen dromen en zwervers niet.
Waarom is het normale abnormaal?

- Egoisme?:
Interessant dat egoisme min of meer gelijkgesteld wordt aan niet willen luisteren.

Het is een beetje een droge opsomming van gevonden inzichten en gedachten. Soms staan er wel leuke filosofische bespiegelingen tussen. Misschien kun je het smeuiger maken door dialogen toe te voegen, anekdotes en wat meer beeldend en/of verhalend te vertellen?
Echt een lijn lijkt er niet in te zitten, maar als je het als op zichzelf staande korte verhaaltjes beschouwd, hoeft dat ook niet per sé.

Ik merk dat ik mijn concentratie verlies als ik een tijdje zit te lezen. Misschien moet je er maar een dichtbundel van maken? Die wordt nl. niet chronologisch gelezen en ook niet in één keer.
Ik zou het in ieder geval ook veel bondiger maken. In dat geval zou je er ook een scheurkalender van kunnen maken. Voor iedere dag een korte bespiegeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 26-08-2012 11:57:48 ]
pi_116031221
Cool! thnx voor de tips :)

vind je laatste alinea erg interessant.. daar ga ik wat mee doen!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_117003711
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:01 schreef MissVanity het volgende:
De Zielenreis vond ik echt een schitterend boek! Ik heb het in 2 dagen uitgelezen en kon het echt niet wegleggen. Ik vond dat het weglas als een roman. Natuurlijk zijn de bronnen niet echt betrouwbaar maar dan neemt niet weg dat het ontzettend interessant is.
Ziet er interessant uit waar is het verkrijgbaar. :P
Ура для россии
pi_117004250
Kent iemand nog goede boeken over reincarnatie. :)
Ура для россии
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:14:29 #118
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_117071854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:06 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit waar is het verkrijgbaar. :P
Ik vond het bij toeval in een boekenwinkeltje. Het is niet te krijgen op bol.com..
Even verder zoeken. Nee, niet te krijgen! :o
Mijn boek ligt bij E_O. Misschien dat hij het naar je wil opsturen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_117074268
oeps.. :@
zou ik bij de volgende meeting hebben teruggegeven.
pi_117075942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:14 schreef MissVanity het volgende:

[..]

Ik vond het bij toeval in een boekenwinkeltje. Het is niet te krijgen op bol.com..
Even verder zoeken. Nee, niet te krijgen! :o
Mijn boek ligt bij E_O. Misschien dat hij het naar je wil opsturen.
Ik kan het nog bestellen bij standaard boekhandel. ^O^
Ура для россии
  maandag 24 september 2012 @ 10:25:41 #121
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_117184262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
oeps.. :@
zou ik bij de volgende meeting hebben teruggegeven.
Ja, er kwam alleen geen volgende meeting :P Maar het heeft gelukkig geen haast. Ik heb het boek toch al gelezen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_119141942
Spoedcurcus verlichting van Tijn Touber

De Amsterdamse popmuzikant Tijn Touber besloot twintig jaar geleden van de ene dag op de andere dag te stoppen met seks, drank, luxe, carrière, sigaretten, afleiding en hippe schoenen. Zijn doel: verlicht worden. Na veertien jaar maakte hij de balans op en dacht: 'Als ik nu nog niet verlicht ben, dan word ik het nooit meer.' Hij keerde terug op aarde en ging weer vrijen, dansen, lachen, zingen, feesten en... verlicht zijn.

In dit boek neemt hij je mee op de spannendste reis die je ooit zult maken: de weg terug naar je eigen licht. Onderweg maak je kennis met de mensen die Tijn door de jaren heen interviewde voor bladen als Ode en Happinez en onthult hij de essentiële stappen en inzichten die nodig zijn om gelukkig en verlicht te leven.

Wees gerust: je hoeft er niet veertien jaar over te doen en je hoeft niet celibatair te leven. Verlichting kan nu zoveel sneller en makkelijker - in spijkerbroek en driedelig pak, in de file, in de kroeg, op je werk. En met hippe schoenen. Verlichting is je oorspronkelijke natuur en het is zelfs moeilijker om niet verlicht te zijn dan het wél te zijn. Dit boek is niet alleen een juweel van wijsheid en inspiratie, maar ook dé uitdaging van deze tijd.


Verlicht leven van Tijn Touber

Na jarenlang cursussen en trainingen te hebben gevolgd, zijn veel mensen 'een beetje klaar' met het volgen van workshops en verlangen ernaar de innerlijke ervaring overeen te brengen met de uiterlijke praktijk. Er is momenteel grote behoefte (en noodzaak) om spiritualiteit en verlichting niet meer te gebruiken als ontsnappingsroutes uit het dagelijks leven, maar om ze stevig te verankeren in de praktijk van alledag. Tijn Touber kan niets anders concluderen naar aanleiding van de overweldigende hoeveelheid hartverwarmende reacties van lezers op het verschijnen van Spoedcursus Verlichting. In dit boek gunt Tijn de lezer een openhartige inkijk in zijn leven van alledag. Hij vertelt over zijn ontmoetingen met bijzondere mensen gewoon op straat en in de kroeg en geeft inzichten die iedereen in zijn eigen leven kan toepassen. Tijd om te dansen, zingen, lachen… en verlicht te zijn!

Een boodschap van hoop van Lorna Byrne (prachtige schrijfster!)

Vandaag de dag is het zo moeilijk om hoopvol te blijven: crisis, terrorisme, werkloosheid Iedereen snakt naar een sprankje hoop, voor zichzelf, het gezin, de toekomst. Een boodschap van hoop is Lorna's antwoord op de moeilijke tijd waarin wij allen leven. Ze deelt de liefdevolle boodschap die de engelen haar geven met haar lezers en probeert hen zo een hart onder de riem te steken.De engelen moedigen mensen aan die het financieel zwaar hebben; ze vertellen ouders die het allemaal niet meer zien zitten dat er maar één ding echt belangrijk is in dit leven: het opvoeden van hun kinderen. Alle liefde, moed en aandacht die Lorna van de engelen doorkrijgt kanaliseert ze naar de lezer: 'Overal in je leven is hoop, als je je er maar voor openstelt.'

De Aardkinderen van Marie Auel

De reeks bestaat uit 6 boeken:
http://www.bol.com/nl/s/b(...)ml?_requestid=494538

In de prehistorische wildernis van het Europa van 35.000 jaar geleden vindt de Stam van de Holenbeer een klein meisje. Ze is moederziel alleen; haar familie is bij een aardbeving om het leven gekomen. Hoewel het kind niet tot het volk van de Stam behoort, ontfermt Iza, de medicijnvrouw, zich over haar. Ze krijgt de naam Ayla, en Iza onderwijst haar geduldig in heelkunde en kruidenleer.

Jean M. Auels serie De Aardkinderen vertelt het verhaal over het mysterie van het ontstaan van de mensheid en de harde strijd om in de prehistorie te overleven.


Het heeft een zeer spirituele tint omdat Ayla de hoofdpersoon 1 lijkt te zijn met de natuur. Dikke boeken maar een prachtige reeks!
Er was eens....
  maandag 17 december 2012 @ 05:43:55 #123
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_120404853
Ik heb het maar even zo gedaan voor de geïnteresseerden:





[ Bericht 19% gewijzigd door Spellmeista op 17-12-2012 05:50:15 ]
pi_122120192
Ben nu bijna klaar met deze:



Het is een werkboek voor mensen die simpele horoscoopboekjes een beetje beu zijn en graag wat meer willen weten over hoe je een horoscoop duidt. Zowel voor jezelf, als voor anderen. Maar je oefent natuurlijk eerst me die van jezelf. Niet alles (maar wel veel) wordt in dit boek behandeld.
En 't is echt leuk! Heb nooit geweten hoe uitgebreid het is, en hoeveel er mee speelt. Snap nu ook ineens waarom ik niet die typische - aan een Leeuw toegewezen - trekjes heb. En ben al lekker aan 't oefenen met de geboortehoroscopen van anderen :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:44:36 #125
395282 zensatie
Zensatie Handboek
pi_122252557
- spam -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 30-01-2013 14:08:38 ]
zensatie.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')