Ik ging er even snel voor om een paar grafiekjes aan te passenquote:
Hendigquote:Op woensdag 1 februari 2012 19:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ging er even snel voor om een paar grafiekjes aan te passen
- Yieldcurve updated
- De ECB grafiek aangepast naar een langere tijdschaal (vanaf 1999) voor meer historische context.
- Een extra Euribor grafiek toegevoegd met 1-jaar tijdschaal (naast de grafiek sinds 1999) zodat we veranderingen makkelijker kunnen zien
quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:03 schreef Skywalker88 het volgende:
Betaald LPB de rente per maand ofzo? Ik zie dat ik vandaag rente heb ontvangen, toch wel handig. Het geld gaat overigens weer naar Bank of Scotland..
Klopt ja!quote:
Waarom is dat handig?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:03 schreef Skywalker88 het volgende:
Betaald LPB de rente per maand ofzo? Ik zie dat ik vandaag rente heb ontvangen, toch wel handig. Het geld gaat overigens weer naar Bank of Scotland..
Staat nergens dat ze het optellen, peilsaldo staat per spaarrekening. Tellen ze het plots wel bij elkaar op, dan zijn ze aardig wat klanten kwijt denk ik aangezien de toprekening er eerder was. Veel mensen hebben die mogelijkheid dus.quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:12 schreef elkravo het volgende:
Zit toch met het volgende:
ING heeft een actie dat voor saldo boven die van peildatum in november op je spaarrekening je 1% extra krijgt.
Je hebt allerlei spaarrekening... bijvoorbeeld een Toprekening (2,3%) en Profijtrekening (2,5%).
Stel; per November had je saldo
Toprekening: 0 (2,3%)
Profijtrekening 50.000 (2,5%)
Stel dat ik die EUR 50.000 overboek naar de Toprekening, dan is het saldo daar hoger dan november.
Is het dan:
Toprekening 50.000 (3,3%, +1% want meer dan 0 in november)
Profijtrekening 0 (2,5%)
Of kijkt ING naar alle spaarrekeningen bij elkaar? En blijft de toprekening dan 2,3%?
Ik heb een testje gedaan, en 100 EUR een paar dagen op de toprekening gezet... ik kreeg daar toch maar 2,3%.
Vraag is dus... telt ING de extra procent mee, en zou je het moeten zien bij je renteberekening? Of rekenen ze het apart, en krijg je het apart gestort in Maart? En vooral: tellen ze de spaarrekeningen nou op of niet?
Iemand die dit weet? Uit de actieregels kan ik dit niet halen.
als het daadwerkelijk zo is, is het handig omdat je gelijk over de rente kan beschikken en niet een jaar lang op moet wachtenquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom is dat handig?
Ik zet mijn laatste paar centen bij LPB ook maar in een deposito tegen 3,95%, veel beter wordt het niet komende tijd
edit: gedaan. 6e deposito bij LPB![]()
Zo doe je datquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:00 schreef singha het volgende:
Blijft handig om meerder rekeningen klaar te hebben staan
Vanmorgen al gedaanquote:Op woensdag 1 februari 2012 21:15 schreef komrad het volgende:
ik ga ook maar eens geld wegboeken bij LPB
had het te druk met werkenquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo doe je dat
[..]
Vanmorgen al gedaan
Tja dan vind ik het vreemd dat ik dus op de toprekening niet de extra 1% in de renteberekening zie verrekend. Er staat ook nergens hoe ze die 1% uitkeren.. in maart? of gewoon in de rente opgeteld (want dan zou ik het moeten zien in de dagelijkse berekening toch?)quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Staat nergens dat ze het optellen, peilsaldo staat per spaarrekening. Tellen ze het plots wel bij elkaar op, dan zijn ze aardig wat klanten kwijt denk ik aangezien de toprekening er eerder was. Veel mensen hebben die mogelijkheid dus.
Staat gewoon in de actievoorwaarden hoor.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:32 schreef elkravo het volgende:
[..]
Tja dan vind ik het vreemd dat ik dus op de toprekening niet de extra 1% in de renteberekening zie verrekend. Er staat ook nergens hoe ze die 1% uitkeren.. in maart? of gewoon in de rente opgeteld (want dan zou ik het moeten zien in de dagelijkse berekening toch?)
En een deel van de depositorente wordt op 1 januari bijgeschreven.quote:
Mja, heb ik ook maar gedaan gisteren. Maar goed, toch een have maand geprofiteerd van 0.15% extra rente (op jaarbasis) t.o.v. Centraal Beheer!quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:15 schreef komrad het volgende:
ik ga ook maar eens geld wegboeken bij LPB
Zijn ze daar nou helemaal getikt geworden?quote:vanaf nu kun je ook op Facebook je spaarrekening van MoneYou raadplegen, overschrijvingen doen of zelfs een nieuwe rekening openen. Je kunt spaardoelen aanmaken, berekenen wanneer je spaardoel bereikt is en je spaardoelen delen met je Facebookvrienden.
Wat ben jij een gierige hond met je Whiskey van 15 euro, je tikte vandaag 20k aan op je spaarrekening!!quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Moneyou:
[..]
Zijn ze daar nou helemaal getikt geworden?
En Facebook heeft een mooi transactieoverzicht dat over 30 jaar nog te raadplegen is!quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:33 schreef SeLang het volgende:
Dus nu kunnen al mijn 31243 Facebook vrienden zien dat ik mijn geld weghaal bij MoneYou omdat hun rente 0,05% lager is dan veel anderen
Ik kreeg 3,15% (3,2% op jaar) op LPB. Deze is nu gezakt naar 2,82% (2,86% op jaar).quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:25 schreef LoggedIn het volgende:
Vergeet niet dat de extra 1% bij ING op jaarbasis is. Dus als je nu pas geld gaat overmaken, krijg je minder dan 0.12% extra rente. In het begin was die actie de moeite al niet, maar nu..
quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:11 schreef Aether het volgende:
"¤50 rente gekregen"
[ afbeelding ] Vind ik leuk!
De euribor is omlaag gegaan... de LPB heeft hun opslag niet gewijzigd.quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:23 schreef Saninl het volgende:
Jeetje, LPB is wel echt flink omlaag gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |