abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107487014

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 2% gewijzigd door Perruche op 01-02-2012 18:46:32 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:26:05 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107487041
Jemig Prrsj! Ben je wel heel zelf?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107487045
Ha ik heb de titel maar half gedelete :D

Maar goed niet alleen IRL ga ik op m'n kanus (auw), hier dus ook :D
pi_107487080
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jemig Prrsj! Ben je wel heel zelf?
O+ de liefde!
Ja ik schaamde me kapot! Echt zo stom! Echt maar eens snel platte schoenen vinden voor werkgerelateerde uitstapjes :'). Maar verder wel prima, alleen die enkel begint nu meer pijn te doen, kweenie of ik nu moet gaan sporten! Nog 10 minuten om het te bedenken :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:28:06 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107487115
Ik vind het wel een toffe TT eiks :').

En zou ff niet sporten :*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107487117
Ah, perr! -O- :*

Ik zou niet gaan sporten als ik jou was, even kijken hoe je lichaam gaat reageren op je val.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107487123
Doe maar voorzichtig Perr, beter een keertje overslaan dan!
En :*!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107487133
Perruche auw ;( :*

en ik zou je enkel echt even rust gunnen en niet gaan sporten.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_107487156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:27 schreef Perruche het volgende:

[..]

O+ de liefde!
Ja ik schaamde me kapot! Echt zo stom! Echt maar eens snel platte schoenen vinden voor werkgerelateerde uitstapjes :'). Maar verder wel prima, alleen die enkel begint nu meer pijn te doen, kweenie of ik nu moet gaan sporten! Nog 10 minuten om het te bedenken :')
Ik ging twee weken geleden op t station onderuit :') nog steeds een blauwe heup!
Doe voorzichtig met die enkel!! Dus voetje omhoog op de bank en echt niet pumpen!
Be someone that makes you happy
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:29:29 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107487164
En ik erger(de) me net enorm aan 2Vandaag :'). We moeten mutsen op, tig lagen aan, gevoerde schoenen ( :') ), gemberthee gaan drinken, want anders gaan we eraaaaaan!

Loop nog gewoon rond met mn laarzen met hak, panty en jurkje. Heb alleen een sjaal om nu en als ik moet fietsen handschoenen aan. Dunne :').
pi_107487192
Maar maar neinz! Dan wordt ik nooit slim ende sexy! Hm dan doe ik wat kleine dingetjes thuis. Vind het zo suf, want dit weekend ben ik waarschijnlijk ook niet thuis = weinig tijd om te sporten, morgen naar de combat eventueel... hm..
pi_107487218
Nou, als ik in de wind loop, vind ik het toch wel erg koud! :o

Maar ik had vandaag nog gewoon een jurkje (wel een warme) met een (dikke) panty aan. Geen handschoenen, maar dat ga ik vanaf morgen wel doen. Handen gaan stuk anders. ;(
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_107487225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik erger(de) me net enorm aan 2Vandaag :'). We moeten mutsen op, tig lagen aan, gevoerde schoenen ( :') ), gemberthee gaan drinken, want anders gaan we eraaaaaan!

Loop nog gewoon rond met mn laarzen met hak, panty en jurkje. Heb alleen een sjaal om nu en als ik moet fietsen handschoenen aan. Dunne :').
Ja haha, holland in de bocht! In het noorden (baltics enzo, zweden), dragen de jonge deernes gewoon minirokjes hoor mt uitgaan, met een dunne panty! Ookal is het -25. Maar wij zijn van suiker, smelten bij + 30 en bevriezen bij -10 :P

edit; er staan op groupon ook allemaal winteraanbiedingen :D
pi_107487242
Perruche: wow klinkt niet alsof het soepel gaat. Hopelijk valt het mee! En beter voorkom je een lange blessure. Beter 1 keer niet dan een maand niet kunnen sporten..

Om nog even terug te komen op krachttraining: blijkbaar is het niks voor jullie. Maar ik denk dat dat hele 'ik word veel te snel te breed' vooral tussen de oren zit.. Ik ken maar 1 meisje die ik te breed vind. Maar die heeft dan ook waterpolo gedaan.
pi_107487267
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:31 schreef the85mc het volgende:
Perruche: wow klinkt niet alsof het soepel gaat. Hopelijk valt het mee! En beter voorkom je een lange blessure. Beter 1 keer niet dan een maand niet kunnen sporten..

Om nog even terug te komen op krachttraining: blijkbaar is het niks voor jullie. Maar ik denk dat dat hele 'ik word veel te snel te breed' vooral tussen de oren zit.. Ik ken maar 1 meisje die ik te breed vind. Maar die heeft dan ook waterpolo gedaan.
Ja zeg, de enige reden dat ik niet ga pumpen is omdat het niet mag van jullie! Ik vind KT wel leuk, aurum doet het ook. Alleen om het "zelf" te doen heb ik te weinig motivatie, moet echt een compagnon hebben of een groepsles.

het was echt zo suf, ik kan er niet over uit. In mijn business look compleet met koffertje BAM, op de grond... :D
pi_107487276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:31 schreef the85mc het volgende:

Veel van ons doen ook wel krachttraining hoor, ik doe het sowieso 1x in de week, naast mijn andere sporten!

En nu koken... nog steeds niet opgewarmd! Zit al een half uur met jas nog aan op de bank :')
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 18:33:04 #17
70532 loveli
N
pi_107487289
Perr O+
crap in = crap out
pi_107487308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:33 schreef loveli het volgende:
Perr O+
:D
O+

edit: Is het te merken dat ik nog een beetje moet bijkomen van de schrik? Ga inderdaad maar niet, het begint nu stijf te worden hurray *O*. Ga zo een soepie maken en dan pootje omhoog O+.
pi_107487312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:32 schreef Nallie het volgende:

[..]

Veel van ons doen ook wel krachttraining hoor, ik doe het sowieso 1x in de week, naast mijn andere sporten!
En jij ziet er ook niet uit als anabolen annie toch? Want dat is volgens mij het schrikbeeld wat hier heerst over KT..
pi_107487318
Hier ook alleen een dikke jas en handschoenen op de fiets. Vandaag twijfelde ik of ik niet toch een muts moet kopen, da's het verste dat ik ooit gekomen ben qua inpakneigingen. :+
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_107487356
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

En jij ziet er ook niet uit als annebolen annie toch? Want dat is volgens mij het schrikbeeld wat hier heerst over KT..
Haha nee hoor ;) maar ik doe ook aan boksen, merk wel dat ik daar gespierde armen/schouders/rug van heb, dus richt me met KT meer op de andere spiergroepen!
pi_107487371
Oh wacht ik ga ff het plaatje in de OP aanpassen...
pi_107487386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

Haha nee hoor ;) maar ik doe ook aan boksen, merk wel dat ik daar gespierde armen/schouders/rug van heb, dus richt me met KT meer op de andere spiergroepen!
Boksen lijkt me zo kick! Doe jij dat in amsterdam? Zo ja, doe eens wat meer info :P
pi_107487398
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:36 schreef Perruche het volgende:

[..]

Boksen lijkt me zo kick! Doe jij dat in amsterdam? Zo ja, doe eens wat meer info :P
In Amsterdam yes, al drie jaar! Ik PM je ff!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:38:06 #25
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_107487445
Hier in Vlaanderen valt het wel mee van de kou. Mijn lijstje is helemaal verstoord, treinvertraging en dan nog even bij het vriendje in bed gekropen in plaats van te koken. En nu geen zin om voor mezelf te koken...

Xm ik wil ook wel een PM, als dat ok is?
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_107487465
* bijlezende
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:58 schreef Laureline het volgende:
Hee sigme, welke kleur pluim had jij? Ik heb er hier nog 2 liggen, vind het vreselijke dingen, want alles wat ik wil doen (lekker eten!) kan helemaal niet in de buurt hier, dan moet je naar Wageningen ofzo :'( Verder zit ik niet te wachten op ervaringen, belevingen of creatieve spirituele workshops :') En toen ik eens een hotel in België nodig had mocht dat van de pluim weer net niet/wel in het weekeinde. Handig!
Paarse pluim! Wat ik ook wel een aardige optie vond was gerookte vis laten thuisbezorgen: http://www.pluimen.nl/bel(...)-volendam/?O=PBI0118
quote:
Wat krijg je met de Paarse Pluim
Ontvang 2 maanden lang eens per maand een luxe geschenkverpakking met daarin 500 gram ambachtelijk gerookte Noorse zalmfilet, 100 gram ambachtelijk gerookte IJsselmeerpalingfilet, 100 gram ambachtelijk gerookte heilbotfilet, 125 - 140 gram makreelfilet bruschetta en 100 gram ambachtelijk gerookte forelfilet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 18:40:25 #27
70532 loveli
N
pi_107487529
Heeft het spugen geholpen?
crap in = crap out
pi_107487739
he bah, Perruche! Schrikken.

Ik gooi er maar eens een (vrij goed, denk ik) lijstje in:

O: yoghurt met muesli en banaan
T: 2 knackebrod met kaas
L: 400 gram tuinbonen, stukje varkensvlees
T: bakje yoghurt
T: 2 knackebrod, 1 met kaas 1 met hagelslag
T: paar plkajes schwarzwalderschinken
D: reibekuechen (soort rösti) met zelfgemaakte appelmoes
T: koekje.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:48:18 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107487852
Ik zou kip kerrie eten, maar ben blijkbaar de kip vergeten mee te nemen, dus nu is het ovenchili. Morgen werk ik thuis ivm tandarts en ik mag een halfuurtje langer blijven liggen van mezelf O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_107488007
:* Kusje op je enkel proesj! Rustig aan, meestal doet een enkel de dag later pas echt lastig, hoop dat het meevalt voor je!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:52:45 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107488046
Oh Perruche! :o. Idd rustig aan doen hoor!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:53:40 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107488088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:34 schreef Mini. het volgende:
Hier ook alleen een dikke jas en handschoenen op de fiets. Vandaag twijfelde ik of ik niet toch een muts moet kopen, da's het verste dat ik ooit gekomen ben qua inpakneigingen. :+
Of zo'n band voor om je oren, die heb ik :). Vind ik ook nooit nodig, maar vandaag toch echt wel :'). Ga hem morgenochtend ook omdoen tijdens het hardlopen.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:53:48 #33
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107488101
Ik heb een Peruaans mutsje en die doe ik alleen op nu als ik met nat haar naar buiten ga. Heb geen föhn.
pi_107488163
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:03:06 #35
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107488540
Ik had mijn eerste werkdag vandaag en alles was leuk en gezellig zelfs toen ik erachter kwam dat ik mijn deo was vergeten zo halverwege de dag :')
Het werk verzorgt lunch en de niet zo slanke tussendoortjes, daar had ik wel redelijk op geanticipeerd, maar toch kwam ik met de tussendoortjes een beetje in de problemen. Wel mezelf goed ingehouden en niets uit de gezamelijke snoeppot genomen! *O*

Mijn lijstje:

O: 200 gr. kwark, mineola, 50 gr. amandelen
B: 15 min. lopen
L: 2 speltboterhammen met wasabihumus met kaas, 1 speltboterham met truffelmayonaise en kaas
T: drie trostomaten :{
T: half bolletje mozzarella
D: gebakken aardappels in schil, vega-unit, appelmoes (er was geen groente meer o|O )
T: esspresso, scholiertje

Wat heel fijn is, is dat de man eerder thuis is gekomen om voor mij te koken O+
En ze leefden nog lang en gelukkig
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:05:04 #36
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107488636
En omdat je nooit genoeg smileys kan hebben:

Agos, Perruche oO< , rustig aan dan maar!
pi_107488721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:57 schreef Ewelina het volgende:
O: boterham worst, yoghurt
T: boterham worst, banaan
L: soep, 2 boterhammen worst
D: boerenkoolstamppot met gebakken ui en kippenpootjes
T: paar cherrytomaatjes
T: banaan of peer (mits ze rijp zijn)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107488773
Ja ewelina, is het nou een banaan of peer geworden? :P
pi_107488774

:7
pi_107488868
* nog steeds bijlezende (en etende)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:02 schreef the85mc het volgende:
Weissman is BBer. Of eigenlijk: hij post veel in het BB topic.
De manier waarop hij hier binnenkomt rammen is niet echt handig te noemen.. Toch heeft hij wel een punt. Van krachttraining word je echt niet snel breed, zeker vrouwen niet. Door een laag testosteron niveau bij vrouwen is het onmogelijk om een gespierd uiterlijk te krijgen. Je wordt er wel veel strakker van :9~

Daarnaast wordt je rustverbranding hoger, dus het is makkelijker om af te vallen of slank te blijven.

En echt waar, je wordt als vrouw geen hulk, genetisch is dat vrijwel onmogelijk. Ik heb jarenlang krachttraining gedaan en ik moet mijn spieren echt aanspannen wil je ze zien. En aangezien vrouwen een hoger vetpercentage hebben ga je echt geen spierdefinitie zien..
:W

En ik deed niet eens aan krachtsport.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_107488918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:08 schreef Perruche het volgende:
Is nog onbekend :P
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 19:11:46 #42
70532 loveli
N
pi_107488928
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:08 schreef Perruche het volgende:
Who cares, er staat geen hagelslag op de lijst.
crap in = crap out
pi_107489278
o haiz!

:* voor Per! Kans is groot dat je enkel morgen stijf is en je niet zo lekker loopt... Hopelijk valt het mee :) Kan je je pantalon nu weggooien of is ie nog te fixen?

ik ben niet gaan trainen vandaag, ben een beetje uit mijn hum dus dekentje, Deus Ex3 en ik vermaak me wel :7

Lijstje dan maar:

O: smoothie+nootjes
T: zoete aardappel en kalkoen
L: rijst, kip en groente
T: kwark, havermout, bessen en noten
D: kip, zoete aardappel en 1/2 avocado
T: kwark

Vanaaf op tijd naar bed en hopelijk voel ik me morgen beter :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107489308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:40 schreef loveli het volgende:
Heeft het spugen geholpen?
Ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107489418
Lijst
• Yoghurt met havermout
• Beesten in de donkere kou
• 4 roggebrood pindakaas
• 1 gebakje
• 3 boterhammen vlees
• 1 boterham zoet
• 1,6 kg groente/fruit
• 3 appels
• 1 peer
• 1 hollandse nieuwe
• 1 kruiwagen hout hakken
• 1 glas wijn
• avondeten: ui, prei, paprika, beetje witvis, beetje zalm
pi_107489477
Morgen streef ik naar geen koekjes en geen gebakjes!
pi_107489556
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:22 schreef sigme het volgende:
Morgen streef ik naar geen koekjes en geen gebakjes!
*O*

Ik doe met je mee! Geen zoet voor mij morgen.
pi_107489682
Mijn lijstje:
O: croissant, 200 yoghurt met fruit (beetje ananas/sinaasappel/grapefruit)
T: appel
L: baguette brie
T: 200 yoghurt met 5 plakjes banaan en wat muesli
B: rondlopen en vallen O+
D: klein bakje kerriesoep met kip erin.

Ok, D is niet genoeg. Ik heb genoeg yoghurt, fruit en kaas erop en mis duidelijk groente, heb ik alleen niet echt in huis, alleen nog wat bospeen, wat komkommer en tomaten. Zal ik daar een salade'tje van maken?
pi_107489689
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:03 schreef Principessa het volgende:
Ik had mijn eerste werkdag vandaag en alles was leuk en gezellig zelfs toen ik erachter kwam dat ik mijn deo was vergeten zo halverwege de dag :')
Het werk verzorgt lunch en de niet zo slanke tussendoortjes, daar had ik wel redelijk op geanticipeerd, maar toch kwam ik met de tussendoortjes een beetje in de problemen. Wel mezelf goed ingehouden en niets uit de gezamelijke snoeppot genomen! *O*

Mijn lijstje:

O: 200 gr. kwark, mineola, 50 gr. amandelen
B: 15 min. lopen
L: 2 speltboterhammen met wasabihumus met kaas, 1 speltboterham met truffelmayonaise en kaas
T: drie trostomaten :{
T: half bolletje mozzarella
D: gebakken aardappels in schil, vega-unit, appelmoes (er was geen groente meer o|O )
T: esspresso, scholiertje

Wat heel fijn is, is dat de man eerder thuis is gekomen om voor mij te koken O+
waar is dat slechte tussendoortje?
pi_107489761
Thuis! Superdrukke dag gehad.
Het wordt weer andijviestamp vanavond en ik heb een gevulde koek op en een knackebrod met hagelslag.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:35:37 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107490132
Mijn lijstje is ook belabberd, want zowat hele dag in de auto gezeten. Voor de lol, post ze verder niet meer hoor :')

O: ca. 200 gr. magere kwark met 1 lepel jam
L: ciabatta met eiersalade + soort bacon-achtig iets
D: 1,5 kom erwtensoep uut blik tis struik tis struik tis struik wat ik gebruik :')

[ Bericht 0% gewijzigd door XcUZ_Me op 01-02-2012 19:43:06 ]
pi_107490148
Oeh Proesj! Maar ik heb je niet gezien dus het was niet heeeel Amsterdam /schraalstetroostever

Hopen dat het morgen mee....valt! Muhaha.

Ik heb me tonnetje rond gegeten aan stamppot, mmmmmm. Nu wandelingetje maken.
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:37:03 #53
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107490225
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waar is dat slechte tussendoortje?
Die drie tomaten, meer gezonder was er niet. En tomaten vind ik sec. niet zo lekker. Ik bedacht me wel nu dat ik die weer kan dippen met humus, paniek voor niets eigenlijk ;)
pi_107490278
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn lijstje is ook belabberd, want zowat hele dag in de auto gezeten. Voor de lol, post ze verder niet meer hoor :')

O: ca. 200 gr. magere kwark met 1 lepel jam
L: ciabatta met eiersalade en soort bacon-achtig iets
D: 1,5 kom erwtensoep uut blik tis struik tis struik tis struik wat ik gebruik :')
:*
Oh ja, mag ik ook een PM?
pi_107490641
Eindresultaat, ben zelf wel tevreden, maar tips zijn natuurlijk altijd oké!

O: half bakje magere kwark (toen was 't op ;( ) met mijn eigen gemixte muesli O+ :9~
T: boterham met sandwichspread, peer
L: kom uiensoep, 2 boterhammen met filet americain en een gekookt eitje
T: banaan, handje (ongezouten) walnoten, 2 snoepjes
T: stukje gerookte kip met een plakje avocado, handje (ongezouten) cashews
D: tagliatelle met spinazie-ricottasaus, broccoli, courgette en zalm
pi_107490691
Wat heb je voor een muesli gemaakt, GB?
Ik bedenk me net dat ik een restje curry in de vriezer heb, ga dat even in de mag gooien...
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:46:23 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107490709
Gebakjes... Sigme wat doe je!

Volkorenbrood 3 snee
48+ kaas 1 voor 1 snee
Achterham 1 voor 1 snee
Halfvolle melk 1 beker (250ml)
Aardbeien 1 schaaltje (100gr)
Ananas vers 1 schijf (100gr)
Optimel vla 1 schaaltje (150ml)
Druiven 1 trosje (125gr)
Magere kwark 1 schaaltje (150ml)
Spruitjes, gekookt... 10 opscheplepel (70gr)
Tomaat 1 stuks (70gr)
Komkommer 8 schaaltje (115gr)
Champignons, gekookt... 4 opscheplepel (50gr)
Ui, gebakken 4 opscheplepel (25gr)
Wortelen, rauw 4 schaaltje (70gr)
Kipfilet, bereid met zout 1 stukje (100gr)
Zilvervliesrijst,... 2 opscheplepel (60gr)
Goulashsoep 1 bord (250gr)
Cup-a-Soup, diverse... 1 kop (175ml)
Merci 1 staafje (10gr)
Sinaasappel 1 stuks (120gr)
Peer 1 stuks (130gr)
Appel (met schil) 1 stuks (135gr)
Totaal: 2311
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:47:58 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107490777
quote:
RIVM waarschuwt voor onderkoeling
Laatste update: 31 januari 2012 21:23 info
DEN HAAG - Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) raadt mensen aan zich goed voor te bereiden op de koude.

Het KNMI waarschuwt deze week voor een gevoelstemperatuur van min 15 of lager. Het RIVM geeft tips om niet onderkoeld te raken.

De eerste is dat mensen weten weten wat de laatste weersverwachting is, de tweede dat ze voldoende (lagen) kleding moeten dragen. Ook zijn hoofdbedekking, handschoenen, das en goede schoenen een vereiste. De kleding moet droog blijven.

Blijf in beweging en probeer uit de wind te blijven. Een zesde advies is: stap nooit in de auto zonder jas en neem altijd een slaapzak mee. Het voertuig moet bestand zijn tegen de omstandigheden. Neem een opgeladen mobieltje mee.

Tot slot: drink warme dranken en vraag u af welke ouderen of zieken in uw omgeving hulp kunnen gebruiken.

_O-
pi_107490862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:46 schreef Perruche het volgende:
Wat heb je voor een muesli gemaakt, GB?
Ik bedenk me net dat ik een restje curry in de vriezer heb, ga dat even in de mag gooien...
De ingrediënten van mijn muesli:

volkoren basis, gepofte amaranth, psyllium, vijgen, rozijnen, gojibessen, paranoten, zonnebloempitten :9

Maar je kan ook zelf één mixen of een kant en klare bestellen, dus da's tof
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:49:55 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107490891
Awww parkietje! :*

Today: not a fine day for science }:|
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig is mn eten bijna klaar.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107490898
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

_O-
:D :'( :D Een slaapzak mee in de auto!
pi_107490914
Bij mij op het werk is het konijn uit z'n buitenhok gehaald omdat iemand vond dat ie het wel koud zou hebben. :')
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:50:35 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107490929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En je voertuig moet wel bestand zijn tegen 'de omstandigheden' :')
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 19:51:01 #64
70532 loveli
N
pi_107490954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:50 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Da's toch standaard uitrusting??
crap in = crap out
pi_107490959
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij mij op het werk is het konijn uit z'n buitenhok gehaald omdat iemand vond dat ie het wel koud zou hebben. :')
Oh, ik mijn vader zette het konijnenhok ook altijd in de garage als het stevig vroor. :D
pi_107490982
Ook een lijstje:

Pre-O (om 4.15 uur): beker warme melk met honing, cracker nutella
O: brinta
T: banaan, vruchtenyoghurt, cappuccino
L: boterham met boter en gekookt ei, kom vermicellisoep, chocolademelk uit automaat
T: tomaat, komkommer, milka daim reepje
D: kipfilet, prei en venkel uit de wok met zoute soja en honing, rijst
T: stukje taart met stoofpeertjes (simpele taartbodem met geweckte stoofpeertjes erin gestort)

Ik geloof dat 'ie er best mee door kan :).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_107491023
Mijn pa heeft wel altijd een fleece of iets anders mee in de auto. Maar die heeft dan ook regelmatig een par uur stilgestaan door een defecte auto :'). Toen ik een tijdje een auto had had ik dat ook achterin, samen met een fles water en een zaklamp. Kweeniem vind auto's maar eng :D
pi_107491034
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Awww parkietje! :*

Today: not a fine day for science }:|
SPOILER
Gelukkig is mn eten bijna klaar.
Komt wel goed, schatje :*
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:52:32 #69
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107491045
Mijn fiets is niet bestendig tegen de omstandigheden :'(. Misschien moet ik maar in slaapzak op de fiets!
pi_107491066
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:30 schreef Perruche het volgende:
Maar maar neinz! Dan wordt ik nooit slim ende sexy! Hm dan doe ik wat kleine dingetjes thuis. Vind het zo suf, want dit weekend ben ik waarschijnlijk ook niet thuis = weinig tijd om te sporten, morgen naar de combat eventueel... hm..
Oh hell! Alsof jij nķg slimmer ende sexier moet worden :{w
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:52:59 #71
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107491078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:52 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Komt wel goed, schatje :*
*; Tijd voor een glas sap zo c_/ Roosvicee vind ik viesss :')
pi_107491094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn fiets is niet bestendig tegen de omstandigheden :'(. Misschien moet ik maar in slaapzak op de fiets!
Had die styliste van C&A, Dyanne er laatst niet zo een?
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:53:43 #73
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107491120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heeft je fiets zelf wel een slaapzak? Anders istet zielig!
pi_107491180
Ik wil niet zeuren, maar met tegenwind op de fiets vond ik het gemeen koud en toen ik thuis was voelde ik me écht even naar door de kou (beetje misselijk, pijnlijke longen). Al die waarschuwingen zijn wel overdreven, maar ik doe nu geen dunne panty meer aan, no waaaiii :+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:55:10 #75
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107491197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

Goeie tip!

En anders rol ik wel gewoon naar het station, ben ik wel iets langer onderweg.

pi_107491214
edit: Link doet 't niet goed. }:|
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 19:55:58 #77
70532 loveli
N
pi_107491241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

*huil*
crap in = crap out
pi_107491270

O+
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:57:28 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107491345
quote:
pi_107491364
Awww Maria! :*

Potje Lollen zo anders? :) *;
pi_107491375
quote:
Whoooo!

Edit; restje groentecurry is superlekker en verwarmend, had ik echt even nodig geloof ik!
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:58:09 #82
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107491393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
Awww Maria! :*

Potje Lollen zo anders? :) *;
Jaaa O+ Maar eerst eten! :Y) :')
pi_107491408
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:59:11 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107491446
SPOILER
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:59:15 #85
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107491449
Vooral die gele op de achtergrond _O-

Ik zie me al gaan op het station :D :'( :D
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 19:59:15 #86
70532 loveli
N
pi_107491450
Zijn die er ook 2-persoons?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 19:59:42 #87
70532 loveli
N
pi_107491479
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
SPOILER
Die moet aan krachtsport gaan doen.
crap in = crap out
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:59:53 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107491493
quote:
:D
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:00:03 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_107491505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:59 schreef loveli het volgende:
Zijn die er ook 2-persoons?
Nee. Nee. Nee! NEE!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:00:06 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107491509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Die moet aan krachtsport gaan doen.
Ze kan gewichtheffen met haar eigen vetkwabben :').
pi_107491523
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:54 schreef Phaidra het volgende:
Ik wil niet zeuren, maar met tegenwind op de fiets vond ik het gemeen koud en toen ik thuis was voelde ik me écht even naar door de kou (beetje misselijk, pijnlijke longen). Al die waarschuwingen zijn wel overdreven, maar ik doe nu geen dunne panty meer aan, no waaaiii :+.
Eens! Ik had dan wel 2 paar handschoenen aan en daardoor niet de neiging te gaan huilen tijdens het fietsen vanwege pijnlijke vingers, maar mijn longen vonden het niet tof. En mijn tanden deden ook pijn?!
Nouja, dankzij kansloos uitlopende overleggen, was ik te laat thuis voor de spinningles. Morgen een nieuwe kans. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107491528
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
SPOILER
Maar ze lacht wel :s)
pi_107491536
Oh mijn god dat is echt te ranzig!
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:01:53 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107491610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Eens! Ik had dan wel 2 paar handschoenen aan en daardoor niet de neiging te gaan huilen tijdens het fietsen vanwege pijnlijke vingers, maar mijn longen vonden het niet tof. En mijn tanden deden ook pijn?!
Nouja, dankzij kansloos uitlopende overleggen, was ik te laat thuis voor de spinningles. Morgen een nieuwe kans. :P
Huilen om pijnlijke vingers? Jah! Damn intens zeer doet dat!
pi_107491626
Dat FusionFreak topic :') ;( !
pi_107491665
Pijnlijke vingers, als je lang genoeg wacht worden ze gevoelloos! Alleen het opwarmen doet wel zeer. Ik heb overigens nu mijn 6 jaar oude jas aan die ik voor Estland had gekocht, functioneert nog steeds prima!
pi_107491675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:02 schreef Ewelina het volgende:
Dat FusionFreak topic :') ;( !
Welke? die prob postte?
pi_107491699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:01 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Huilen om pijnlijke vingers? Jah! Damn intens zeer doet dat!
Gister! Deed echt pijn gewoon!
Wilde eigenlijk in een hoekje gaan zitten, maar ik was buiten aan het fietsen, dus dat zou nog kouder zijn. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107491701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Welke? die prob postte?
Ja.
pi_107491710
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:52 schreef Perruche het volgende:
Mijn pa heeft wel altijd een fleece of iets anders mee in de auto. Maar die heeft dan ook regelmatig een par uur stilgestaan door een defecte auto :'). Toen ik een tijdje een auto had had ik dat ook achterin, samen met een fles water en een zaklamp. Kweeniem vind auto's maar eng :D
Toen ik in Alaska woonde hadden we ook standaard een slaapzak, water en wat te eten in de auto. Zeker als we lange afstanden gingen rijden door gebieden zonder mobiele telefoonbereik..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')