Wel in brieven maar nooit in een e-mail gezien. Gebruik wordt overigens afgeraden door Onze Taal:quote:Op maandag 20 februari 2012 15:25 schreef Berkery het volgende:
Niet helemaal OT (want niet openbaar), maar ik wil hem jullie niet onthouden. Leuke aanhef van een e-mail:
[ afbeelding ]
Voor de grap even gekeken op Google, maar blijkbaar komt het veel vaker voor.
quote:De afkorting L.S. (lectori salutem = 'den lezer heil') wordt als ouderwets en onpersoonlijk beschouwd.
Ik haat mensen die dat doen, het zijn altijd de mensen die iets met klokken en klepels doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:25 schreef Berkery het volgende:
Niet helemaal OT (want niet openbaar), maar ik wil hem jullie niet onthouden. Leuke aanhef van een e-mail:
[ afbeelding ]
Voor de grap even gekeken op Google, maar blijkbaar komt het veel vaker voor.
Wat ik ook steeds vaker zie is alleen 'geachte' of 'beste' als aanhef. Dus zonder naam of 'heer' of iets dergelijks erachter.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:49 schreef SilentChaos het volgende:
Meestal zeg je L.S.
En geen "Geachte L.S."
Wordt nog steeds veel gebruikt hoor in mailtjes (wel vaak van oudere mensen)
Voor de context; het betreft een mail van een ambtenaar naar een andere overheidsinstelling. Maar ik moest wel even gniffelen. Het is er vast een die ook wel eens 'media april gaan we een vergadering beleggen' schrijft.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:13 schreef beelz het volgende:
Ik haat mensen die dat doen, het zijn altijd de mensen die iets met klokken en klepels doen.
quote:Het betreft hier een uitspraak in een individuele zaak, waar tegen de overheid in beroep gaat.
Jezus menen ze dit nou? Op een verkeersbord, 'februarie'?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:46 schreef TommyGun het volgende:
Wat is het nou? Januari/Januarie, Februari/Februarie?
Google / Wiki geven verschillende antwoorden...
[ afbeelding ]
Nee... dat is alleen in het Engels zoquote:
Dus toch. Schandelijk hoeveel mensen dat fout schrijven (gezien de hoeveelheid resultaten 'februarie' op Google).quote:
Februarie is Afrikaansquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:46 schreef TommyGun het volgende:
Wat is het nou? Januari/Januarie, Februari/Februarie?
Google / Wiki geven verschillende antwoorden...
[ afbeelding ]
Ik zag 't later inderdaadquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Februarie is Afrikaans
Maande van die jaar
Januarie | Februarie | Maart | April | Mei | Junie | Julie | Augustus | September | Oktober | November | Desember
Ik reageer op TommyGuns reactie, niet op wat op het bord staat.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:44 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee... dat is alleen in het Engels zo
Het moet dus zijn: ‘Mathildelaan afgesluit van 27 februarie t/m 23 maart’.quote:
Mijn fout, dat kwam doordat ik een nieuwe zin begon...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:57 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ik reageer op TommyGuns reactie, niet op wat op het bord staat.
Ja want iedereen kent zijn naam ook he, Faalhaas.quote:
Je zult jezelf bedoelen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja want iedereen kent zijn naam ook he, Faalhaas.
Bah, wilde weten hoeveel die 8Tb kostte, maar ik word doorgestuurd naar die 8Gb versies...quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef GimmeGore het volgende:
[ afbeelding ]
iPods bij de Dixons webwinkel(bron)
Dixons, da's de winkel waar ik ooit lege DVD's zag liggen: 4 euro per stuk, 10 voor 45 euro (of iets in die trant).quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Bah, wilde weten hoeveel die 8Tb kostte, maar ik word doorgestuurd naar die 8Gb versies...
Zo'n 8TB iPod wil ik ook hebben, kan ik eindelijk al m'n muziek kwijt ;-)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:04 schreef GimmeGore het volgende:
[ afbeelding ]
iPods bij de Dixons webwinkel(bron)
"Heeft u deze ook zonder spelfout?"quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:03 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik was vorige week in een souvenirshop op een Roompot vakantiepark, en daar verkochten ze dit tegeltje:
[ afbeelding ]
Lol wat is dat?quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef DutchMan0211 het volgende:
Geen tenenkrommende fout maar wel opvallend.
Kreeg zojuist dit bonnetje in m'n handen gedrukt
[ afbeelding ]
Haha erg leuk diequote:Op donderdag 23 februari 2012 19:38 schreef DutchMan0211 het volgende:
Geen tenenkrommende fout maar wel opvallend.
Kreeg zojuist dit bonnetje in m'n handen gedrukt
[ afbeelding ]
Was zo'n soort spies met gehaktbal, reifkoek en ui met daar overheen saté en mayoquote:Op donderdag 23 februari 2012 23:44 schreef Liquidist het volgende:
[..]
Haha erg leuk diewat had je besteld?
Oh wacht, zo'n ding met satéquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
NeeMaar wel zo'n soortgelijk iets.
Berehap, althans zo heet dat hier volgens mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:54 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Was zo'n soort spies met gehaktbal, reifkoek en ui met daar overheen saté en mayo!
Moet zeggen dat ik de naam ook niet weet want ik at het ook voor het eerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |