abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:54:50 #101
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107483693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:13 schreef drijfhout het volgende:
Er is nota bene niemand in dit topic te vinden die zegt dat zulke vragen niet een eerlijk antwoord verdienen, maar jij verwacht van daters dat ze vragen gaan beantwoorden die niet gesteld worden.
Als een meid mij vraagt of ik nog met andere mensen date zeg ik haar gewoon 'nee' hoor, ongeacht wat de daadwerkelijke status is. Als het echt serieus wordt, kap ik het zelf wel af met de ander.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107483801
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als een meid mij vraagt of ik nog met andere mensen date zeg ik haar gewoon 'nee' hoor, ongeacht wat de daadwerkelijke status is. Als het echt serieus wordt, kap ik het zelf wel af met de ander.
Dit dus. Een klein leugentje om eigen bestwil kan echt geen kwaad of je moet heel slecht kunnen liegen
٩๏̯͡๏)۶
pi_107484080
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

En ik vind het gewoon normaal en vanzelfsprekend dat als iemand die vrijgezel is en met mij afspreekt, niet exclusief met mij afspreekt. Zó normaal en vanzelfsprekend dat diegene daarover dus ook absoluut geen verantwoording hoeft af te leggen tegenover mij. Net zoals ik geen verantwoording hoef af te leggen tegenover hem als ik vrijgezel ben en we hebben niks met elkaar.
klopt. ik ook. tot op een zekere hoogte van intimiteit. dan vind ik wel dat er een bepaalde eerlijkheid moet zijn, zelfs al wordt daar niet specifiek naar gevraagd.

maar dat is inderdaad zeker niet na 1 date via nota bene een relatie-dating-site. maar ook zeker niet pas op het moment dat 1 van de 2 voor zichzelf 'besluit' om een relatie met die ander te willen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:08:21 #104
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107484178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:52 schreef Spygisch het volgende:
gniffel..
Ja, dat is echt ontzettend 'gniffel' hè!

Trouwens, als één van de partijen iets meer ziet in het afspreken met elkaar dan 'gewoon leuk' en/of 'we zien wel' en/of alleen seks, dan vind ik dat die verantwoording ligt bij degene die er meer in ziet. Die persoon kan zélf ook aangeven dat hij/zij meer wil dan het leuke afspreken.

Ik vind het raar dat de verantwoording bij de andere partij zou moeten liggen: "Ja eh, voor het geval jij mij méér dan gewoon leuk vindt (misschien is dat wel helemaal niet zo, maar ja, voor het geval dat) wil ik bij voorbaat verantwoording gaan afleggen dat ik ook weleens met anderen afspreek. :)"
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_107484549
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, dat is echt ontzettend 'gniffel' hè! [ afbeelding ]

Trouwens, als één van de partijen iets meer ziet in het afspreken met elkaar dan 'gewoon leuk' en/of 'we zien wel' en/of alleen seks, dan vind ik dat die verantwoording ligt bij degene die er meer in ziet. Die persoon kan zélf ook aangeven dat hij/zij meer wil dan het leuke afspreken.

Ik vind het raar dat de verantwoording bij de andere partij zou moeten liggen: "Ja eh, voor het geval jij mij méér dan gewoon leuk vindt (misschien is dat wel helemaal niet zo, maar ja, voor het geval dat) wil ik bij voorbaat verantwoording gaan afleggen dat ik ook weleens met anderen afspreek. :)"
Oow nee, dat is niet wat ik bedoel hoor.. daarom is het dus ook belangrijk van tevoren dat doel (gewoon leuk, seks, relatie, etc) duidelijk te hebben om daar in overeenstemming over te zijn, en de 'relatie' naar dat doel te laten functioneren. als bij een van de twee dat doel verandert, is het aan hem of haar om aan te geven.

In geval van TS; nu is het nog leuk daten, elkaar leren kennen. als die fase voorbij is, het doel behaald (hier in mijn ogen zoiets als 'kijken of ik een relatie met die persoon wil'), en je wil er wel of niet mee verder, dan mag je over je al dan niet exclusiviteit wel al uit jezelf eerlijk zijn.

eventuele seks maakt het dan imo wel weer een stuk moeilijker. komt dat dan (bij 1 of allebei) vanuit dat eventuele samen verder gaan in een relatie, of gewoon lichamelijke driften, blabla etc.? mag imo zeker wel van tevoren samen duidelijk zijn.
pi_107484792
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:49 schreef Cactus1 het volgende:
Wat is er mis met één voor één met iemand daten? Als ik erachter zou komen dat mijn date nog een reeks met dates op de agenda heeft staan (en geloof me, daar kom ik achter) dan is het :W

Maar misschien komt dat omdat ik ook niet met jan en alleman date, maar dat pas doe als ik iemand echt wil leren kennen, ofwel mijn aandacht is gericht op hem en zo vaak komen er niet mannen langs waarvan ik denk: interessant genoeg om mee af te spreken.

Maar voor sommigen lijkt het hele date-gebeuren een beetje een uit de hand gelopen hobby. Het is een tijdsbesteding geworden. Stel je voor zeg dat je een paar weken of maanden niet zou kunnen neuken daten :') Ik vermaak me liever met andere dingen en verheug me wel weer als er iemand langskomt waarvan ik denk: JA! ipv een beetje kansloos daten om het daten in de hoop dat er tussen dat vergelijkende warenonderzoek iets bijzonders zit.
Jij zegt altijd wat ik vind. O+
pi_107484910
quote:
Wat is er mis met één voor één met iemand daten? Als ik erachter zou komen dat mijn date nog een reeks met dates op de agenda heeft staan (en geloof me, daar kom ik achter) dan is het :W

Maar misschien komt dat omdat ik ook niet met jan en alleman date, maar dat pas doe als ik iemand echt wil leren kennen, ofwel mijn aandacht is gericht op hem en zo vaak komen er niet mannen langs waarvan ik denk: interessant genoeg om mee af te spreken.

Maar voor sommigen lijkt het hele date-gebeuren een beetje een uit de hand gelopen hobby. Het is een tijdsbesteding geworden. Stel je voor zeg dat je een paar weken of maanden niet zou kunnen neuken daten :') Ik vermaak me liever met andere dingen en verheug me wel weer als er iemand langskomt waarvan ik denk: JA! ipv een beetje kansloos daten om het daten in de hoop dat er tussen dat vergelijkende warenonderzoek iets bijzonders zit.
:Y O+
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:30:22 #108
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107485016
quote:
Wat is er mis met één voor één met iemand daten?
Kost tijd. Als vrouwen nu net zo simpel en duidelijk waren in hun communicatie als mannen dan was het geen issue geweest, maar je bent voor het weet weken verder. Parallel daten is dus veel efficienter.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107485216
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kost tijd. Als vrouwen nu net zo simpel en duidelijk waren in hun communicatie als mannen dan was het geen issue geweest, maar je bent voor het weet weken verder. Parallel daten is dus veel efficienter.
als je beiden via een relatie-site aan het daten bent, zeg ik ja. dat is immers de gedachte van deze methode: uit een hele grote selectie, snel, makkelijk en veel kunnen kiezen.

de 'cactus-manier' gaat uit van een veel kleinere groep waarmee ze mogelijk zou daten, waar al contact is, men elkaar al leuk vindt, al kent, etc. een veel specifiekere voorselectie van het potentieel date-materiaal. dan lijkt me zelfs tijdens het eventuele daten, exclusiviteit wel gewenst.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:36:32 #110
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107485264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:35 schreef probeer het volgende:
als je beiden via een relatie-site aan het daten bent, zeg ik ja. dat is immers de gedachte van deze methode: uit een hele grote selectie, snel en makkelijk kunnen kiezen.
Daar had ik het zelf niet over. Dat jij vindt dat exclusiviteit gewenst is, is je mening.
pi_107485339
quote:

Dit is wel aartsconservatief hoor. Als ik date gaat het jou geen reet aan wat ik verder nog doe. Daten is vrijblijvend en ik vind het raar dat je een soort van exclusiviteit eist.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mystikvm op 01-02-2012 18:02:47 ]
pi_107485380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:36 schreef Catbert het volgende:

[..]

Daar had ik het zelf niet over. Dat jij vindt dat exclusiviteit gewenst is, is je mening.
lees daarom dan ook eventjes heel goed de twee woordjes na dat stukje wat je dikgedrukt zet in je quote. 1. het geeft aan dat het mijn persoonlijke mening betreft, en 2. het verwijst naar parallel daten, dat ben ik in het geval van relatie-sites met je eens.

ik maak inderdaad een onderscheid tussen daten met mensen die ik via een relatie site, telefoonnummer in kroeg, uitgelopen ONS, of iemand waar ik al een poosje contact mee heb, en we besluiten dat in daten voort te zetten.
en daarbij horen verschillende mate van exclusiviteit en mijn ongevraagde eerlijkheid daarover. gebaseerd op hoe dat contact is begonnen, eventuele reële verwachtingen die daaruit gemaakt kunnen worden, en het uiteindelijke doel van dat daten.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 01-02-2012 17:48:39 ]
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:42:51 #113
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_107485478
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit is wel aartsconservatief hoor. Als ik date gaat het jou geen reet aan wat ik verder nog doe. Daten is vrijblijvend en ik vind het raar dat je een soort van exclusieviteit eist.
Ik vind het ook een beetje vreemd en claimerig klinken inderdaad.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:46:41 #114
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107485602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:39 schreef probeer het volgende:
lees daarom dan ook eventjes heel goed de twee woordjes na dat stukje wat je dikgedrukt zet in je quote.
Misschien moet jij even mijn reactie beter lezen? Ik zeg dat ik het onzin vind dat je daar onderscheid in maakt. Ik had het zelf niet over relaties via datingsites; in alle gevallen date ik parallel als dat toevallig zo uitkomt.

quote:
en daarbij horen verschillende mate van exclusiviteit en mijn ongevraagde eerlijkheid daarover.
Nogmaals; dat vind jij. Mij maakt het niet uit hoe ik iemand ken; als ik toevallig met een 2e meid aan het daten ben vertel ik dat niet.
pi_107485823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:46 schreef Catbert het volgende:

[..]

Misschien moet jij even mijn reactie beter lezen? Ik zeg dat ik het onzin vind dat je daar onderscheid in maakt. Ik had het zelf niet over relaties via datingsites; in alle gevallen date ik parallel als dat toevallig zo uitkomt.

[..]

Nogmaals; dat vind jij. Mij maakt het niet uit hoe ik iemand ken; als ik toevallig met een 2e meid aan het daten ben vertel ik dat niet.
ja prima. moet je doen. ik geef dus alleen maar aan dat ik persoonlijk, naar mijn eigen mening (en totaal los van wat ik vind dat anderen zouden moeten doen), daar voor mijzelf wel een onderscheid maak. (nu wel duidelijk?)

dat jij vervolgens valt over mijn opmerking en loopt te zeiken dat dat alleen maar mijn mening is. ja, klopt, dat geef ik toch ook heel duidelijk aan:
quote:
als je beiden via een relatie-site aan het daten bent, zeg ik ja. dat is immers de gedachte van deze methode: uit een hele grote selectie, snel, makkelijk en veel kunnen kiezen.
wat snap je niet? le-zen.

TS vraagt advies, dat geef ik m vanuit mijn perspectief, principes, ervaringen en mening. zal me een reet roesten wat de jouwe is, mag je namelijk helemaal zelf weten.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:56:57 #116
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107485981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:52 schreef probeer het volgende:
wat snap je niet? le-zen.
We verschillen van mening, prima. Dan snap ik niet zo goed waarom je op mijn uitleg aan Cactus reageert. Ik geef uitleg waarom mensen parallel daten, dat jij daar een andere mening over hebt is prima maar dat verandert niks aan het feit dat veel mannen het doen, en dat dat de reden is.

Oh, en niet klagen over iemands reactie als je eerst een oneliner post en daarna pas gaat nuanceren. Zo zet je iemand op het verkeerde been.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:52 schreef probeer het volgende:
TS vraagt advies, dat geef ik m vanuit mijn perspectief, principes, ervaringen en mening. zal me een reet roesten wat de jouwe is, mag je namelijk helemaal zelf weten.
Edit: Misschien moet je eerst even nadenken voordat je post? Al die edits achter elkaar zijn nogal verwarrend.
pi_107486161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

We verschillen van mening, prima. Dan snap ik niet zo goed waarom je op mijn uitleg aan Cactus reageert. Ik geef uitleg waarom mensen parallel daten, dat jij daar een andere mening over hebt is prima maar dat verandert niks aan het feit dat veel mannen het doen, en dat dat de reden is.

Oh, en niet klagen over iemands reactie als je eerst een oneliner post en daarna pas gaat nuanceren. Zo zet je iemand op het verkeerde been.
1 regeltje toevoegen en wat zinsopbouw verbeteren is niet opeens mn hele verhaal verdraaien. kom, in essentie staat er precies hetzelfde, alleen druk ik me nu iets duidelijker uit in de hoop dat het beter over komt. nuanceren ja, verdraaien niet.

in je verschil van mening met cactus zitten jullie allebei ver in de andere hoek. zij pleit voor exclusiviteit tijdens (wat ik opmaak iig) elke vorm of manier van daten. jij voor de altijd aanwezige mogelijkheid tot parallel daten. ik meng me daarin, en zeg dat dat voor mij afhangt van de manier waarop ik de ander ken. zit zegmaar in het midden.

----
Edit:

quote:
Edit: Misschien moet je eerst even nadenken voordat je post? Al die edits achter elkaar zijn nogal verwarrend.
klopt, daar heb je gelijk in. ik zal proberen dat tot een minimum te beperken, of dat anders iig even aan te geven in mn posts.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:04:17 #118
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107486271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:01 schreef probeer het volgende:
1 regeltje toevoegen en wat zinsopbouw verbeteren is niet opeens mn hele verhaal verdraaien.
In je quote stond eerst alleen dit: "lees daarom dan ook eventjes heel goed de twee woordjes na dat stukje wat je dikgedrukt zet in je quote."

Daar reageerde ik in eerste instantie op. De rest kwam later pas. Heel goed dat je het nu nuanceert maar dan moet je niet klagen als iemand die de rest nog niet gelezen heeft reageert op het ongenuanceerde deel. Dat je een andere mening hebt is prima, we gaan daar ook niet hetzelfde over denken.
pi_107486473
Moet kunnen...

Ik heb niet het idee dat de eerste X dates zoveel betekenen dat je ''exclusief aan elkaar'' bezig bent.
Integendeel. De kans dat het ergens op uitloopt lijkt me kleiner dan de kans dat het wat wordt. Beetje onzinnig om dan helemaal moeilijk te gaan doen over meerdere dates...

Maar ik denk dat het grote verschil in mening ook voortkomt uit de context van de date...

Als jij gewend bent iemand te daten op het moment dat je iemand al erg leuk vindt.. Dan is het hele andere koek dan wanneer je een datingssite gebruikt.
Rustig aan.
pi_107486528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

In je quote stond eerst alleen dit: "lees daarom dan ook eventjes heel goed de twee woordjes na dat stukje wat je dikgedrukt zet in je quote."

Daar reageerde ik in eerste instantie op. De rest kwam later pas. Heel goed dat je het nu nuanceert maar dan moet je niet klagen als iemand die de rest nog niet gelezen heeft reageert op het ongenuanceerde deel. Dat je een andere mening hebt is prima, we gaan daar ook niet hetzelfde over denken.
en die 2 woordjes zeggen precies hetzelfde als heel post 115: dat het mijn eigen mening is.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:22:58 #121
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107486924
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:11 schreef probeer het volgende:
en die 2 woordjes zeggen precies hetzelfde als heel post 115: dat het mijn eigen mening is.
Oh! 8)7 Nu snap ik waar je over valt.

Met "dat is je mening" bedoel ik gewoon "dat is jouw mening, niet de mijne, heeft verder geen zin om over de discussieren". Ik reageerde vooral omdat ik het duidelijk wou maken dat ik geen verschil zie tussen datingsites en 'gewoon' daten. Dat jij van mening bent dat je het in het laatste geval moet zeggen is prima, ben ik het gewoon niet mee eens.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 18:25:20 #122
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_107487018
Een datingsite is zoiets als thuisbezorgd.nl, warm thuisbezorgd en direct te consumeren. :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:28:22 #123
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107487121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een datingsite is zoiets als thuisbezorgd.nl, warm thuisbezorgd en direct te consumeren. :P
En je bestelt vooral aziatisch omdat dat zo lekker snel wegslobbert? Of ben je meer van surinaams, met flink wat 'body' :P
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 18:29:52 #124
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_107487177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

En je bestelt vooral aziatisch omdat dat zo lekker snel wegslobbert? Of ben je meer van surinaams, met flink wat 'body' :P
Het is net als met echt eten. Verandering van spijs doet eten :P
pi_107487504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:28 schreef Catbert het volgende:

[..]

zou jij serieus kunnen daten met een (ex)prostituee? :) hoe sta jij eigenlijk tegenover iemand die zo de kost verdient?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')