abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:29:48 #251
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_108583760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:48 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Oh gelukkig, naja ik denk er nog even over na.
Ik zou er wel een paar bijhalen hoor, zo'n Brochis is niet blij zo in zijn eentje :) En zo'n schooltje Corydoortjes is ontzettend leuk en ze zijn vreedzaam naar elkaar en andere soorten.
quote:
Zouden wat vuurgarnaaltjes erbij passen?
Kun je doen, maar neem er dan wel genoeg en zorg voor schuilplaatsen, want een jong of vervellend garnaaltje is een traktatie voor de visjes :P
quote:
Of wat Metriaclima estherae van http://link.marktplaats.nl/534811883
Of deze is ook erg mooi http://link.marktplaats.nl/531804600 Malawi Protomelas Marginatus
Voor die laatst heb je geloof ik min 150cm aqua nodig.
Met cichliden is het wel oppassen welke je neemt, veel soorten zijn agressief of slopen je planten, en ze worden inderdaad al snel te groot voor je bak. Dwergcichliden vind ik altijd wel een uitkomst, ze zijn wat minder fel gekleurd maar hebben wel mooie kleurpatronen en leuk gedrag, en zijn ook wat geschikter voor een gezelschapsbak.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:59:50 #252
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108595398
Weten jullie misschien of je de vissen van een groot zeeaquarium om zeep kunt helpen met een fles schoonmaakazijn? Chloor vind ik wat te opvallend namelijk.

Vraag het puur uit interesse en heb absoluut niet het plan om dit uit te voeren.
Kom al heel lang in deze reeks en hou van vissen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:03:37 #253
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_108595580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:11 schreef egelhond het volgende:
zijn de metriaclima zebra en de cynotilapia sp lino leuke mbuna vissen? En wat zou er nog bijkunnen?
Iemand?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:51:47 #254
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_108621223
quote:
5s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:59 schreef Staal het volgende:
Weten jullie misschien of je de vissen van een groot zeeaquarium om zeep kunt helpen met een fles schoonmaakazijn? Chloor vind ik wat te opvallend namelijk.

Vraag het puur uit interesse en heb absoluut niet het plan om dit uit te voeren.
Kom al heel lang in deze reeks en hou van vissen.
Het zou, afhankelijk van de inhoud van het aquarium, de ph (flink) verlagen. Ligt eraan of de vissen daar gevoelig voor zijn.
Borientus Permanentus!
pi_108625590
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:51 schreef Dance-Commander het volgende:

[..]

Het zou, afhankelijk van de inhoud van het aquarium, de ph (flink) verlagen. Ligt eraan of de vissen daar gevoelig voor zijn.
Azijn is een zwak zuur, en na een tijdje zal je aquarium wel gebufferd zijn. Je zou dus aan een enkele fles waarschijnlijk niet genoeg hebben.

Wat een bizarre vraag trouwens.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:11:24 #256
42366 Staal
pi_108625830
Het is voor een verhaal. Ik zoek iets om met een huis tuin en keukenmiddel een mooi zeeaquarium dood te laten gaan zonder dat het meteen in de smiezen loopt zoals bijv. bij chloor. Maar ik heb er geen verstand van.
Un certain jeune homme
pi_108630192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:11 schreef Staal het volgende:
Het is voor een verhaal. Ik zoek iets om met een huis tuin en keukenmiddel een mooi zeeaquarium dood te laten gaan zonder dat het meteen in de smiezen loopt zoals bijv. bij chloor. Maar ik heb er geen verstand van.
kalium cyanide werkt ook op vissen en is goed oplosbaar in water.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:05:44 #258
pi_108630599
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:11 schreef Staal het volgende:
Benzocaïne!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:22:54 #259
42366 Staal
pi_108635866
Kalium Cyanide is natuurlijk niet echt iets wat je in je huishoudkastje hebt liggen. Maar het gaat ook veel te offtopic zo en dat is niet de bedoeling. Ik zoek wel door naar het aannemelijke en PM mag ook.

Maar heb zojuist wel mijn aquarium schoongemaakt. Stelde het een beetje uit want grote schoonmaak. De kikker heeft in de afzuigslang wrs. een pretparkeffect meegemaakt want toen ik de cementbak vol afvalwater ging verslepen om weg te gooien zag ik hem gelukkig nog net op tijd. Echt, op het nippertje.

Volgens mij heeft dat beest 9 levens. Serieus in de paar jaar dat ik de kikker heb, twee keer uit de boekenkast moeten plukken, vorige zomer in de holte van mijn voet ontdekt toen hij op weg naar buiten was en nu werd hij aangezien voor een dood plantje. :).
Un certain jeune homme
pi_108639984
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:22 schreef Staal het volgende:
Kalium Cyanide is natuurlijk niet echt iets wat je in je huishoudkastje hebt liggen. Maar het gaat ook veel te offtopic zo en dat is niet de bedoeling. Ik zoek wel door naar het aannemelijke en PM mag ook.
Je zou eventueel voor ammonia kunnen gaan, al helpt dat niet voor een te groot aquarium:
quote:
Waarden : Optimale ammoniak concentraties zijn altijd nul (niet meetbaar) ! Waarden lager dan 0.01 mg/l kunnen als ongevaarlijk beschouwd worden. Tussen de 0.01 en 0.2 mg/l ammoniak geeft schadelijke effecten bij langdurige belasting. Bijvoorbeeld : chronisch lage ammoniagehalten verlagen het immuun systeem van de vis. Vanaf 0.2 mg/l bestaat er direct gevaar voor de vissen en vanaf 1 mg/l is het meestal fataal.

http://www.pondlibrary.co(...)a-giftige-vijand.htm
Als je echt wil dat het klopt zou je wat molsommen erop los kunnen laten.

Dat spul dat men gebruik om leidingen te reinigen zal ook vast niet goed zijn voor de visjes. ;)

Leuk topic trouwens, ben gek op de aquarium-foto's. :Y
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:19:05 #261
92409 Twinky
Little star.
pi_108661396
Paprika O+ O+

en gisteren (ander stukje zonder vork):

en wat zo leuk is... je ziet het spijsverteringskanaal van garnalen zo goed.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:09:14 #262
pi_108666907
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:19 schreef Twinky het volgende:
Paprika O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat streepje door z'n lijf :D O+
pi_108670390
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:19 schreef Twinky het volgende:
Paprika O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Cool ik wil ze ook die garnaaltjes.
Wacht het nog even 2 weekjes af tot mijn roodneuszalmpjes tot rust zijn gekomen.

Zag net iets raars, een platy die van mijn algeneten aan het eten was.
Hij elke keer schudden omdat ie jeuk had maar die platy bleef maar eten _O- .
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:08:31 #264
92409 Twinky
Little star.
pi_108670907
Ik denk dat ik over een paar maanden tot een half jaar ook mijn vuurgarnalen ga beginnen weg te doen. Er zitten hele mooie getijgerde tussen (die vind ik het tofst), een aantal rodere en een hoop bleke. Ze zijn nu nog zo klein en kwetsbaar dat ik nog even wacht (al zijn het er al zeker 40 en fokken ze echt als konijnen door!), maar dan mogen mensen ze tegen een kleine vergoeding hebben.
pi_108671353
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:08 schreef Twinky het volgende:
Ik denk dat ik over een paar maanden tot een half jaar ook mijn vuurgarnalen ga beginnen weg te doen. Er zitten hele mooie getijgerde tussen (die vind ik het tofst), een aantal rodere en een hoop bleke. Ze zijn nu nog zo klein en kwetsbaar dat ik nog even wacht (al zijn het er al zeker 40 en fokken ze echt als konijnen door!), maar dan mogen mensen ze tegen een kleine vergoeding hebben.
Waarom ga je ze weg doen dan?
Of heb je er simpelweg te veel?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:29:26 #266
92409 Twinky
Little star.
pi_108671459
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:24 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Waarom ga je ze weg doen dan?
Of heb je er simpelweg te veel?
dat ja, ze hebben het nu ontzettend naar hun zin en elke 2 weken komt er een nieuwe lading mini'tjes bij O+
het valt nu nog wel mee maar ik wil mijn hommelgarnalen ook nog een beetje de kans geven (daarvan zijn er nog maar 2 of 3) en niet zo'n superdruk aquarium hebben :P

ik ga op de vivariumbeurs ook kreeftjes kopen, die lusten ook wel eens een garnaaltje op zijn tijd :P
pi_108672075
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:29 schreef Twinky het volgende:

[..]

dat ja, ze hebben het nu ontzettend naar hun zin en elke 2 weken komt er een nieuwe lading mini'tjes bij O+
het valt nu nog wel mee maar ik wil mijn hommelgarnalen ook nog een beetje de kans geven (daarvan zijn er nog maar 2 of 3) en niet zo'n superdruk aquarium hebben :P

ik ga op de vivariumbeurs ook kreeftjes kopen, die lusten ook wel eens een garnaaltje op zijn tijd :P
Hmm dus dan zou ik er hier ook binnen no time teveel hebben?
Heb nu al een overpopulatie probleem met die platys ;).
pi_108672643
Vandaag uit de dierenwinkel ( waar ik werk) maar een zeer magere kogelvis meegenomen. Dit beestje heb ik maar in mijn 1000L bak gezet. Er staat behoorlijk wat stroming, beestje moet dus aardig zwemmen. Maar hij zat minut 1 al gelijk de slakken aan te vallen.

Het zijn grote slakken en er zitten een aantal kleine bij, maar tijd zal het leren als hij er echt van groeit.

Het staat wel wat gek een kogelvis in een tanganyika biotoop, maarja deze blijft klein en als ik een echte tanganyika kogelvis zou nemen "de tetraodon" is me bak zelfs nog een aantal 1000L te klein. ( wordt 70 cm )

Hopelijk wordt hij weer mooi dik en rond. Kan hij daarna weer terug naar de winkel.
Moet wel lachen, in de winkel lijkt dit een mooi formaat kogelvis. Maar nu hij in mijn bak zwemt lijkt het net een klein hummeltje . :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Aloria op 03-03-2012 19:22:57 ]
  zondag 4 maart 2012 @ 10:53:09 #269
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_108689839
Na een week het aquarium hebben te laten pruttelen en een watertest gedaan te hebben mochten de visjes erin. Nu 12 vissen.

Ieder 1 man/ 2 vrouw.

* Ps. Kingsizei
* Ps. Saulosi
* C. Afra Cobue
* L. Perlmutt

Zijn nog allemaal vrij jonge vissen dus ze moeten nog groeien en kleur krijgen.

pi_108691756
kan misschien voor een prikkie aan een 2x0.7x0.6 bak komen, maar dan wel helemaal kaal. wat zou ik kwijt zijn aan het laten bouwen van een meubel met stalen frame?
pi_108692450
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:20 schreef Byte_Me het volgende:
kan misschien voor een prikkie aan een 2x0.7x0.6 bak komen, maar dan wel helemaal kaal. wat zou ik kwijt zijn aan het laten bouwen van een meubel met stalen frame?
Waarom een stalen frame ? Neem gewoon wat van die gasbeton blokken. ( kost je bijna niks)
Een meubel hmja hoe handig ben je, koop wat hout en lak / verf het, wat scharnieren en klaar.
pi_108692628
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:53 schreef egelhond het volgende:
Na een week het aquarium hebben te laten pruttelen en een watertest gedaan te hebben mochten de visjes erin. Nu 12 vissen.

Ieder 1 man/ 2 vrouw.

* Ps. Kingsizei
* Ps. Saulosi
* C. Afra Cobue
* L. Perlmutt

Zijn nog allemaal vrij jonge vissen dus ze moeten nog groeien en kleur krijgen.
Vind je het niet eeuwig zonde dat je 2 verschillende soorten steen gebruikt heb ?
De inrichting had ik zelf anders gedaan. ( kijk maar eens naar de foto's in het malawi meer )
pi_108693379
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:48 schreef Aloria het volgende:

[..]

Waarom een stalen frame ? Neem gewoon wat van die gasbeton blokken. ( kost je bijna niks)
Een meubel hmja hoe handig ben je, koop wat hout en lak / verf het, wat scharnieren en klaar.
ik ben erg handig, maar het valt niet mee om zelf een meubel te maken dat perfect is afgewerkt en niet meteen beschadigd als er tegenaan gestoten wordt. ik ben nu eenmaal een perfectionist.

stalen frame omdat een bak met dat formaat over de 1000 kilo weegt, en goed vlak moet staan. de torsie krachten worden anders erg groot. met tempex tussen de bak en de blokken moet dat trouwens wel opvangen, maar van de andere kant, ik heb ook ruimte nodig voor een bioloog.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:07:04 #274
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_108699595
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:55 schreef Aloria het volgende:

[..]

Vind je het niet eeuwig zonde dat je 2 verschillende soorten steen gebruikt heb ?
De inrichting had ik zelf anders gedaan. ( kijk maar eens naar de foto's in het malawi meer )
Nee vind het zelf wel wat hebben. En ook een reden is dat ik niet nog eens 60 euro ga uitgeven voor die maanrotsen want die zijn echt duur.
  zondag 4 maart 2012 @ 16:10:09 #275
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_108699730
Bij het tuincentrum kosten ze meestal maar 10% van wat ze in de dierenwinkel kosten :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')