SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt._@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
Wat?quote:
Ik wilde niet de lapo hebben.quote:
Machtsmisbruik! Moord! Brand!quote:
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nou niet deleten dan...
maar nu heb ik de lapo
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nou niet deleten dan...
maar nu heb ik de lapo
Om schaatsen geef ik niet veel.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:36 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En dat noem jij positief? Sneeuw noem ik eerder.... Niet zo leuk
Het is verdomme niet bij te houden manquote:Op maandag 30 januari 2012 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Gaat de laatste tijd wel hard met de topics.
het kan nog veel harderquote:Op maandag 30 januari 2012 20:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Gaat de laatste tijd wel hard met de topics.
quote:
Ik wil net zeggen, dit is nog niets! Bij flink onweer gaat het nog vele malen vlugger.quote:
Wacht maar tot we een sneeuwstorm krijgen.........quote:Op maandag 30 januari 2012 20:49 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen, dit is nog niets! Bij flink onweer gaat het nog vele malen vlugger.
Ik wil het nietquote:Op maandag 30 januari 2012 20:49 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Wacht maar tot we een sneeuwstorm krijgen.........
22 uur. 22 uur. 22 uur. 22 uur. 22 uur.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:52 schreef Cootz het volgende:
Hoe laat komt de pluim hoe laat komt de pluim hoe laat komt de pluim?
22hquote:Op maandag 30 januari 2012 20:52 schreef Cootz het volgende:
Hoe laat komt de pluim hoe laat komt de pluim hoe laat komt de pluim?
Tsssk, mod je eigen slowchat eens weg. Tis hier geen VBLquote:Op maandag 30 januari 2012 20:54 schreef Frutsel het volgende:
Verhoek naar Twente
wat kan mij die pluim schelen
naja, over een uurtje vind ik de pluim weer leuker
daarom noemde ik de pluim ff...maakt het net geen SCquote:Op maandag 30 januari 2012 20:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Tsssk, mod je eigen slowchat eens weg. Tis hier geen VBL
Goed topique toch...?quote:Op maandag 30 januari 2012 20:57 schreef Mercer het volgende:
actuele dikte van de ijsvloer op de Bonkevaart
Het keerpunt in Dokkum interesseert me meerquote:Op maandag 30 januari 2012 20:57 schreef Mercer het volgende:
actuele dikte van de ijsvloer op de Bonkevaart
Niks mis mee, als er straks écht een kans op een Elfstedentocht is zal iedereen je topique in de gaten houden om te zien of er nog spannende updates zijn wat betreft de ijsdikte op de Bonkefeartquote:
Wat denk je van een carnavalsoptochtje hierro bij -18 ofzoquote:Op maandag 30 januari 2012 21:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het keerpunt in Dokkum interesseert me meer.
Goede zaak, ff tegen tomaatje zeggen, die wil perse de lapoquote:Op maandag 30 januari 2012 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
Pluim van het KNMI staat er 21:36!
Topic titel voor de volgende "Koning winter heerscht" da vind ik wel een goede
Da's niet waar!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Goede zaak, ff tegen tomaatje zeggen, die wil perse de lapo
Ik kijk lekker toch binnen, optocht komt langs het huis van mijn omaatjequote:Op maandag 30 januari 2012 21:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wat denk je van een carnavalsoptochtje hierro bij -18 ofzo
Aah schattig is dat! Toen mijn dochter voor het eerst in de sneeuw banjerde, in 2005, sprak de haar legendarische woorden: Neeuw nat! Neeuw Vies! En draaide zich weer om om naar binnen te gaanquote:Op maandag 30 januari 2012 21:09 schreef appelsientje het volgende:
Brr heerlijk koudwel balen heb een brandwond op mijn hand...en met de kou heb ik er veel last van.....(trekt enorm)
De kleine man heeft trouwens voor het eerst in z'n leven door de sneeuw gelopenmag nog wel meer vallen!
En over 20.... warm he......quote:Op maandag 30 januari 2012 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
Pluim van het KNMI staat er 21:36!
Topic titel voor de volgende "Koning winter heerscht" da vind ik wel een goede
Altijd voorbereid zijn......quote:Op maandag 30 januari 2012 21:11 schreef mazaru het volgende:
Ik had helemaal de batterij van mijn fototoestel opgeladen, want ik wou wat mooie plaatjes in de sneeuw gaan maken.
![]()
Geen vlok!
ik ga dan voor MalOfide Sneeuwpraktijkenquote:Op maandag 30 januari 2012 21:09 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik kijk lekker toch binnen, optocht komt langs het huis van mijn omaatje
Ik pleit voor de TT: met een lullig moDsneeuwbuitje
Vind ik niet, achter de tv maak je het toch minder meequote:Op maandag 30 januari 2012 21:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik ga dan voor MalOfide Sneeuwpraktijken
En voor de kachel bij de TV is het net zo leuk
Ik snap wat er bedoeld wordt, maar het is wel een aparte zinquote:In de zuidwestelijke helft van het land valt af en toe lichte sneeuw of motsneeuw, met name in het zuidoosten
quote:KNMI waarschuwt voor gladheid
DE BILT - Het kan de komende uren plaatselijk glad worden op de wegen. Het KNMI waarschuwt voor het hele land voor lokale gladheid als gevolg van bevriezing of sneeuwresten.
Voor alle provincies geldt de zogenoemde code geel tot ongeveer 12.00 uur dinsdagmiddag. Code geel staat voor een waarschuwing voor gevaarlijk weer.
Volgens het KNMI schijnt dinsdag de zon volop, blijft het droog en wordt bij een matige oost- tot noordoostenwind het niet warmer dan -2 graden in het zuidwesten en -4 graden in het noordoosten van het land. In de ochtend kan de gevoelstemperatuur in het noordoosten rond -15 uitkomen.
quote:Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef Fredo55 het volgende:
Bij het KNMI zie ik voor zondag +5 staan.
Gelukkig is het nog ver weg.
Geloof me die is morgen weer wegquote:Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef Fredo55 het volgende:
-3/5quote:Op maandag 30 januari 2012 21:35 schreef Fredo55 het volgende:
-5 brrrrrrrrrrrrrr das niks met -10quote:Op maandag 30 januari 2012 21:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]Britten
De arctische temperaturen van -5
Ik heb pluim Leeuwarden en De Bilt al voor mequote:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 30-01-2012 om 21:45:19Overheersende windrichting in de pluim op dag 10 t/m15 is nog steeds oost tot noordoost. Lange koudegolf is vrij zeker dus. reageer retweet
We hebben geen buren in het noorden!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:51 schreef WeerServies het volgende:
@ Invictus, ik ga in de volgende bulletins ook proberen om wat nadruk te leggen op onze buren in het noorden. Dank voor de feedback!
+1quote:
Ik word hier niet vrolijk vanquote:Op maandag 30 januari 2012 21:51 schreef Frutsel het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 30-01-2012 om 21:45:19Overheersende windrichting in de pluim op dag 10 t/m15 is nog steeds oost tot noordoost. Lange koudegolf is vrij zeker dus. reageer retweet
mooi zo nu alleen nog even een sneeuwdump , om het plaatje compleet te makenquote:Op maandag 30 januari 2012 21:51 schreef Frutsel het volgende:
Wat wordt bedoelt met "de grote poort"?quote:Op maandag 30 januari 2012 21:51 schreef WeerServies het volgende:
@ Invictus, ik ga in de volgende bulletins ook proberen om wat nadruk te leggen op onze buren in het noorden. Dank voor de feedback!
Ik denk de buitendeur, de binnendeur en de hordeur > polen, duitsland en frieslandquote:Op maandag 30 januari 2012 21:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat wordt bedoelt met "de grote poort"?
Meteorologen hebben eerder toegang tot de nieuwste updates van alle modellen...quote:Op maandag 30 januari 2012 21:58 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Reinier kan de pluim al zien ofzo?
IK WIL OOK.
Via de hoofdingang binnenvallen *BAM*quote:Op maandag 30 januari 2012 21:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat wordt bedoelt met "de grote poort"?
Buitendeur, binnendeur en hordeur? Nu snap ik er niets meer van.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik denk de buitendeur, de binnendeur en de hordeur > polen, duitsland en friesland
Aha, op die manierquote:Op maandag 30 januari 2012 21:59 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Via de hoofdingang binnenvallen *BAM*
http://www.weerplaza.nl/15daagse/quote:Op maandag 30 januari 2012 21:55 schreef INViCTuS het volgende:
Waar vind je eigenlijk de pluimen van andere steden/regio's? Twente bijvoorbeeld...ik woon immers in de achterhoek
De "deuren"worden helemaal opengezet en de kou kan met alle macht binnenkomen! Niks wat dat n u nog tegen kan houden en alleen maar een koude O/NO wind!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Buitendeur, binnendeur en hordeur? Nu snap ik er niets meer van.
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De "deuren"worden helemaal opengezet en de kou kan met alle macht binnenkomen! Niks wat dat n u nog tegen kan houden en alleen maar een koude O/NO wind!
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij Opsporing Verzocht? Als dief van de pluim?
Das oud niet, met dit soort weer heb je het snelquote:Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Sj0rSz het volgende:
En onze Belgische vrienden zijn weer down
Wanneer? April?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Frutsel het volgende:
Op lange termijn wordt het flink warmer... nu willen we daar niet naar kijken...
Mag toch eerlijk gezegd worden, de meest waardeloze site ter wereld. Bij een random webhost van een paar tientjes zou je die site nog overeind kunnen houden.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Sj0rSz het volgende:
En onze Belgische vrienden zijn weer down
Je kunt gerust zeggen dat hier vogels van diverse pluimage rondlopenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bij Opsporing Verzocht? Als dief van de pluim?
Typisch Hollands weer......quote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zijn de Amerikanen om 20:00uur
[ afbeelding ]
Is wel het enige fatsoenlijke weer-forum in de Benelux. Maar de lay-out vind ik ook dramatisch, heb al meerdere malen voorgesteld om gewoon een "standaard"-forum te makenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mag toch eerlijk gezegd worden, de meest waardeloze site ter wereld. Bij een random webhost van een paar tientjes zou je die site nog overeind kunnen houden.
Aan het einde van de rit zit wel wat neerslag bij de Amerikaanquote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Is oud, kijk naar 'starttijd'quote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
gewijzigd ; maandag 30 januari 2012 21:59:0
kom ik tegen op google afbeeldingen ?![]()
Wow, uit met de pret.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
Hier het Europese model en die is voor de Bilt en niet voor Moskou ofzo
[ afbeelding ]
Wel regio oost, zo te zien niet veel kouder geworden (ook niet veel warmer)quote:Op maandag 30 januari 2012 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Volop winter tot de 8e... de rest is te ver weg om zinnig over te komenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, want boven 0, toch?quote:
Niks mis mee, bijna tien dagen lang onder nulquote:Op maandag 30 januari 2012 22:07 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is afwachten. Gewoon geduld hebben en bekijken van dag tot dag,.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef JohnFoK het volgende:
maar is dit voldoende voor een 11 stedentocht?
Denk het niet, zeer strenge vorst ontbreekt.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef JohnFoK het volgende:
Meerdere factoren voor nodig. het moet niet te hard waaien, vooral niet sneeuwen als er ijs ligt ( in het noorden dan ) en euh..quote:Op maandag 30 januari 2012 22:17 schreef JohnFoK het volgende:
Het heeft gisteren gesneeuwd.. (Ik woon op de grens Friesland/Groningen)..quote:Op maandag 30 januari 2012 22:20 schreef INViCTuS het volgende:
Eigenlijk had het in het noorden gister of vandaag moeten sneeuwen als alles nog openligt want dat gaf dan verder in de week nog koudere temperaturen en had dat geen invloed op het ijs.
Die kaart is gevoelstemperatuur.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef Frutsel het volgende:
Waarom staat er nu bij Regio Noord-Oost -5 bij de pluim van ma op di... maar is het al -9 tot -12 volgens de kaart hierboven ?
Zag het te laatquote:Op maandag 30 januari 2012 22:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die kaart is gevoelstemperatuur.
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sowieso komt de druk voor een elfstedentocht altijd meer uit Hilversum/Westland, dan uit Friesland zelf.
Hilversum zit eidereen er warm voor te maken, terwijl Friezen het gewoon van dag tot dag aankijken.
Werd ook mooi laten zien in "De hel van '63".quote:Op maandag 30 januari 2012 22:23 schreef cynicus het volgende:
[..]![]()
Dat valt mij nou ook altijd op...Na 1 dag vorst is het op de radio meteen dat gezeik over een 11-steden, terwijl we in Friesland nog niet eens op een ondergelopen weiland kunnen schaatsen.
Niet zo vreemd he na een lange warme periode, als straks het water genoeg is afgekoeld bevriest het binnen no-time.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:24 schreef kloas_wokkel het volgende:
De kanalen waren vanmiddag nog niet eens dichtgevroren
Hmm, hier op Tholen niets van te merken eigenlijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:16 schreef Ambrosius het volgende:
Het begint aardig mistig te worden in West-Brabant.
En dan gaat het wel hard volgens mij, op het water in de sloot tegenover mijn huis ligt helaas nog niet eens een dun laagje.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Niet zo vreemd he na een lange warme periode, als straks het water genoeg is afgekoeld bevriest het binnen no-time.
Geduld, als het proces eenmaal op gang is gaat het heel hard.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:26 schreef braddofiel het volgende:
[..]
En dan gaat het wel hard volgens mij, op het water in de sloot tegenover mijn huis ligt helaas nog niet eens een dun laagje.
Ze zouden eerst moeten beginnen met 6 steden inderdaadquote:Op maandag 30 januari 2012 22:26 schreef kloas_wokkel het volgende:
Nee maar om dan al te spreken over een elfstedentocht
Als het uitkomt wat de kaarten en de pluim laten zien, dan kan het idd zomaar gebeuren.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:26 schreef kloas_wokkel het volgende:
Nee maar om dan al te spreken over een elfstedentocht
Erg vreemd eigenlijk .... hier in Groningen zijn eigenlijk alle grote vijvers al volledig dichtgevroren, en de kleine kanalen liggen ook al volledig dicht!quote:Op maandag 30 januari 2012 22:26 schreef braddofiel het volgende:
[..]
En dan gaat het wel hard volgens mij, op het water in de sloot tegenover mijn huis ligt helaas nog niet eens een dun laagje.
Hier in Harlingen ligt nog helemaal niets dicht.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Erg vreemd eigenlijk .... hier in Groningen zijn eigenlijk alle grote vijvers al volledig dichtgevroren, en de kleine kanalen liggen ook al volledig dicht!
Het is ook al zo lang geleden... en elke winter wordt er wel over gepraat. Ik vind het wel wat hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:29 schreef kepler het volgende:
Maar het is echt lang geleden dat er zo'n lange en duidelijke vorstperiode werd voorspeld, niet zo heel gek dat er wordt gepraat over een elfstedentocht met minimaal 10 ijsdagen op rij voor de komende tijd
Als het dit weekend gaat sneeuwen is het over, ijs waar sneeuw op ligt is kansloos ijsquote:Op maandag 30 januari 2012 22:29 schreef kepler het volgende:
Maar het is echt lang geleden dat er zo'n lange en duidelijke vorstperiode werd voorspeld, niet zo heel gek dat er wordt gepraat over een elfstedentocht met minimaal 10 ijsdagen op rij voor de komende tijd
Zelfs onze vijver zit nog niet dicht.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:24 schreef kloas_wokkel het volgende:
De kanalen waren vanmiddag nog niet eens dichtgevroren
Vrijdag matige sneeuwval... maar verder staat er nog niet veel soeps..afwachtenquote:Op maandag 30 januari 2012 22:30 schreef Adelante het volgende:
[..]
Als het dit weekend gaat sneeuwen is het over, ijs waar sneeuw op ligt is kansloos ijs
De zuidpool is ook zwaar winterloos.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:28 schreef Professor-Barabas het volgende:
Zo lang er nog geen ijsberen op het ijs op de Rijn en de Waal rondlopen, is het nog geen winter.
In Nederland komen dan ook geen winters voor.
Ja dat zei ik ook al...quote:Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef RiKe het volgende:
Trouwens wel ironisch...
We hebben praktisch het hele jaar regen (op een paar weken na).
Nu willen sommigen van ons neerslag, krijgen we het niet
Niet als het ijs nog niet dik genoeg is om op te staan.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:36 schreef Professor-Barabas het volgende:
Sneeuw op ijs. Dat is een kwestie van vegen, veel vegen. Wellicht met een föhn over het ijs rennen!
Hoorde mijn pa eens zeggen, 2 à 3. Voor velig natuurijs dan.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef Frutsel het volgende:
Maar zonder sneeuw, hoeveel dagen/nachten van -10 zijn er nodig voor een flinke laag ijs?
Ligt er aan of er wind staat, hoe vochtig het buiten is en wat het dauwpunt enzo is.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef Frutsel het volgende:
Maar zonder sneeuw, hoeveel dagen/nachten van -10 zijn er nodig voor een flinke laag ijs?
Lijkt me alleen te weinig voor een tocht over de Friese vaarten en een tocht. Dan toch wel tien tot vijftien?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:39 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Hoorde mijn pa eens zeggen, 2 à 3. Voor velig natuurijs dan.
Meerdere factoren, zie bovenstaande post. Ik ga altijd uit van het plaatselijke ven en dat is zo'n 2 à 3 dagen. Maar mocht het gaan sneeuwen dan kan je het inderdaad wel vergeten. Die mij toch maar sneeuw.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt me alleen te weinig voor een tocht over de Friese vaarten en een tocht. Dan toch wel tien tot vijftien?
Bij ideale scenario's kan het ijs in 5 dagen al dik genoeg zijn om een elfstedentocht te houden. (bij -10 dus)quote:Op maandag 30 januari 2012 22:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lijkt me alleen te weinig voor een tocht over de Friese vaarten en een tocht. Dan toch wel tien tot vijftien?
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:42 schreef Frutsel het volgende:
Hmm..lastige keus...
Gun ik Friesland een Elfstedentocht of wil ik zelf een bak sneeuw![]()
Windkracht 4 hé, dus tel er maar een paar dagen bij op.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Bij ideale scenario's kan het ijs in 5 dagen al dik genoeg zijn om een elfstedentocht te houden. (bij -10 dus)
Dat is voorlopig nog het kleinste probleem.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:44 schreef kloas_wokkel het volgende:
Vergeet bij de elfstedentocht de bruggen e.d. ook niet he dat moet ook dicht liggen
Die mogen ze van mij tijdens een strenge vorst nacht wel in heel Friesland even een nachtje open zetten.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:44 schreef kloas_wokkel het volgende:
Vergeet bij de elfstedentocht de bruggen e.d. ook niet he dat moet ook dicht liggen
Zet 50.000 werklozen in voor 'ijstransplantatie'....quote:Op maandag 30 januari 2012 22:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Een kijkje langs de 11stedenroute in Nieuwsuur: dat is goddomme alleen nog maar water.
Dat eerste natuurlijk, sneeuw hebben we de laatste jaren best veel gehad.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:42 schreef Frutsel het volgende:
Hmm..lastige keus...
Gun ik Friesland een Elfstedentocht of wil ik zelf een bak sneeuw![]()
Vriezers?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zet 50.000 werklozen in voor 'ijstransplantatie'....
1 Nadeel: waar haal je het ijs vandaan
Heel Friesland ijsblokjes laten maken.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zet 50.000 werklozen in voor 'ijstransplantatie'....
1 Nadeel: waar haal je het ijs vandaan
spuit11quote:Op maandag 30 januari 2012 22:49 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Vriezers?
Iedereen is verplicht dagelijks een zak zelfgemaakte ijsblokjes in te leveren.
Niet zo gek toch, het heeft nog nauwelijks gevroren...quote:Op maandag 30 januari 2012 22:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Een kijkje langs de 11stedenroute in Nieuwsuur: dat is goddomme alleen nog maar water.
Precies.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:58 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet zo gek toch, het heeft nog nauwelijks gevroren...
Bij dauwpunten die een stuk lager liggen dan de luchttemperatuur (die ook beneden 0°C ligt natuurlijk) gaat het aardig snel denk ik. Want dan kan water nl. gemakkelijker verdampen en ijs kan gemakkelijker sublimeren (= rechtstreeks overgaan in waterdamp). Bij deze processen wordt warmte onttrokken uit de omgeving, dieper gelegen ijs en water, waardoor de temperatuur daar daalt en uiteindelijk meer water zal bevriezen.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:38 schreef Frutsel het volgende:
Ah, dan is een hoge windkracht nog goed, koelt het water lekker snel afquote:Op maandag 30 januari 2012 22:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Idd... als water onderkoeld raakt dan kun je leuke effecten krijgen:quote:Op maandag 30 januari 2012 23:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, dan is een hoge windkracht nog goed, koelt het water lekker snel af
Dat is natuurlijk ook bizar na 2 dagen -1 tot -3. Na vannacht zou het wel eens snel kunnen gaan. de nachten worden al snel wat kouder na vandaagquote:Op maandag 30 januari 2012 22:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste meting geeft 47cm doorquote:
2 jaar geleden ook zo'n flesje gehad alleen dan coca cola, kon je uit automaten halen in Hong Kong. Wat een uitvindingquote:Op maandag 30 januari 2012 23:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... als water onderkoeld raakt dan kun je leuke effecten krijgen:
quote:Op maandag 30 januari 2012 23:25 schreef minthy het volgende:
Gaan we hier een "de mijnus is veul groter dan de jouwus"-discussie houden?
Vastgevrorenquote:Op maandag 30 januari 2012 23:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mijn thermometer van 1 euro geeft nog steeds maar -4,1 aan
En waarom? Omdat dat in 1963 het geval was?!quote:Op maandag 30 januari 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
Bij een echte elfstedentocht moet het natuurlijk tijdens de tocht zelf ook -20 zijn ofzo
Pluim LWD!quote:
Omdat het dan pas voor echte echte bikkels isquote:Op maandag 30 januari 2012 23:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
En waarom? Omdat dat in 1963 het geval was?!
-6/-7 is genoeg.
Die is er nog niet, maar ik zou zeggen: Tryquote:Op maandag 30 januari 2012 23:40 schreef liesje1979 het volgende:
Waar is het "maak hier de langste ijspegel topic?" dan ga ik het ook proberen.
Ik vind dat jij hem met je 45cm moet openen eigenlijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die is er nog niet, maar ik zou zeggen: Try
Temp:
[ afbeelding ]
Chill:
[ afbeelding ]
Vind het prima hoor ik zal wel effe 1 open knallenquote:Op maandag 30 januari 2012 23:44 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vind dat jij hem met je 45cm moet openen eigenlijk.
Misschien dat ik het morgen met de kinderen op de NSO ook wel gaan doen, het blijft wel een paar dagen vriezen toch?
Tof ga ik even een gaatje in een fles maken, die vullen met water en aan een paal in de tuin hangen.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vind het prima hoor ik zal wel effe 1 open knallen
Was er ook niet zoiets met kokend water dat je moest weggooien en dat dan bij bepaalde temperaturen ineens sneeuw/ijs wordt?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... als water onderkoeld raakt dan kun je leuke effecten krijgen:
Het is de wind, erg vervelendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:22 schreef firecow het volgende:
En nog steeds geen mm ijs hier op de sloot.. Normaal gesproken ligt het altijd met 1 nacht dicht.
Is er die wel geweest?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:20 schreef nodisch18 het volgende:
Waar is eigenlijk de 15-dagen pluim op de knmi site gebleven..?
Bedoel deze: http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/quote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is er die wel geweest?
Of bedoel je deze:
http://www.knmi.nl/waarsc(...)gen/extra/pluim.html
hieroquote:Op dinsdag 31 januari 2012 08:20 schreef nodisch18 het volgende:
Waar is eigenlijk de 15-dagen pluim op de knmi site gebleven..?
Ik zie niks.quote:
quote:
In ieder geval tot volgende week Donderdag denk ik...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:20 schreef Felagund het volgende:
[..]. Die lange termijnverwachting van ECMWF neigt altijd naar het klimatologische gemiddelde te gaan, dus misschien blijft het nog wel langer koud.
[inkopper] In je broek?[/inkopper]quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:30 schreef tomaat52 het volgende:
Ik heb nu 2 ijspegels.Nummer 3 en 4 zijn al onderweg.
Flessie water, gaatje erin prikken en dan maar uit je raam kijken met een warme choco voor je neusquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:32 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, tomaat, hoe de fak maak je die pegels? Ik verveel me de ziekte, dan heb ik wat te doen
Nee. Ik giet telkens gewoon wat water in m'n kozijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
Flessie water, gaatje erin prikken en dan maar uit je raam kijken met een warme choco voor je neus
Op zo'n reactie zat ik al te wachten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
[inkopper] In je broek?[/inkopper]
Hier valt het qua kou mee. Mag wel kouder eigenlijk
*doen gaatquote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:46 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Nee. Ik giet telkens gewoon wat water in m'n kozijn.Er zitten 2 gaatjes in voor het afvoeren van condenswater.
[ afbeelding ]
[..]
Op zo'n reactie zat ik al te wachten.![]()
![]()
En Helga reageert:twitter:MeteoConsult twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 09:36:44Dooiaanval op zaterdag in extra berekeningen Europees model warme uitbijter en dus niet waarschijnlijk. reageer retweet
Herr Flick Meteoconsult, may i kiss u now?twitter:helgavanleur twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 09:46:04@MeteoConsult Zal niet de eerste keer zijn dat uitbijter toch signaal bleek ;-) Koude plaklaag vertraagd aangekondigde opwarming altijd wel. reageer retweet
Tis ook wel leuk om te doen. Nu ik ziek thuis zit, heb ik toch nog iets leuks te doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:51 schreef Frutsel het volgende:
Wie maakt de langste ijspegel?
prachtig topic cq initiatief
Samequote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:54 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Tis ook wel leuk om te doen. Nu ik ziek thuis zit, heb ik toch nog iets leuks te doen.
Maar wat bedoelt Helga?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:51 schreef Frutsel het volgende:
Meteoconsult:En Helga reageert:twitter:MeteoConsult twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 09:36:44Dooiaanval op zaterdag in extra berekeningen Europees model warme uitbijter en dus niet waarschijnlijk. reageer retweet
Herr Flick Meteoconsult, may i kiss u now?twitter:helgavanleur twitterde op dinsdag 31-01-2012 om 09:46:04@MeteoConsult Zal niet de eerste keer zijn dat uitbijter toch signaal bleek ;-) Koude plaklaag vertraagd aangekondigde opwarming altijd wel. reageer retweet
Yes Helga
Voorjaar 2011 was uitzonderlijk droog overigens...quote:Op maandag 30 januari 2012 22:33 schreef RiKe het volgende:
Trouwens wel ironisch...
We hebben praktisch het hele jaar regen (op een paar weken na).
Nu willen sommigen van ons neerslag, krijgen we het niet
Hmm die ziet er wel heel slecht uitquote:
Alleen oper en control, gemiddelde is goedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm die ziet er wel heel slecht uit
Zijn wel grote verschillen, dat zie ik niet vaak. Maar ja..dat ziet er dan wel goed uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Alleen oper en control, gemiddelde is goed
Inderdaad vreemd, geeft toch wel aan dat het nog onzeker is wat precies in het weekend gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm die ziet er wel heel slecht uitMaar de pluim zelf zit wel heel ver onder de oper. Deze ziet er wel een beetje raar (nep?) uit...
Afgezien van de oper en de control zijn de leden toch redelijk eensgezind. Je ziet wel eens grotere spreidingen. Dat het nu juist de oper en de control zijn die uit de pas lopen, zou dat wat zeggen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd, geeft toch wel aan dat het nog onzeker is wat precies in het weekend gaat gebeuren.
Ja, dat is het vreemde. De oper en control hebben een hogere resolutie, ze zijn daardoor beter in staat om bijvoorbeeld een blokkade te voorspellen. Het hoeft niets te betekenen, maar toch.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:49 schreef moz het volgende:
[..]
Afgezien van de oper en de control zijn de leden toch redelijk eensgezind. Je ziet wel eens grotere spreidingen. Dat het nu juist de oper en de control zijn die uit de pas lopen, zou dat wat zeggen?
Hopelijk varen de boten dan nogquote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:05 schreef ondeugend het volgende:
Oh maandag ben ik er een weekje!
Mooie foto's, ze maken de voorpret nog groter
Dan nemen we een sneeuwscooter.quote:
De weergoden zijn je voorlopig goed gezindquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:
En ik smeek de weergoden het niet te laten sneeuwen..
Pardon? Er wordt dit weekend echt bakken met sneeuw verwacht. Zeker Zondag zie ik zomaar 20cm vallen in grote delen van het land.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De weergoden zijn je voorlopig goed gezindVrijdag kan er een beetje sneeuw vallen. Het is voor de schaatsliefhebbers te hopen dat het ijs tegen die tijd genoeg aangesterkt is.
waar zie je dat?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Pardon? Er wordt dit weekend echt bakken met sneeuw verwacht. Zeker Zondag zie ik zomaar 20cm vallen in grote delen van het land.
20cm?????quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Pardon? Er wordt dit weekend echt bakken met sneeuw verwacht. Zeker Zondag zie ik zomaar 20cm vallen in grote delen van het land.
* tomaat52 begint bijna te huilenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Daar gaat je ijspegel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:01 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
* tomaat52 begint bijna te huilen
kom dan met plaatjes in plaats van doemscenario's te schreeuwen..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:56 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
In vrijwel alle modellen hun nieuwste berekeningen.
je kunt ook zelf de moeite nemen om even de modellen te bekijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:04 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
kom dan met plaatjes in plaats van doemscenario's te schreeuwen..
Dit is idd wel 20 cm sneeuw jaquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
je kunt ook zelf de moeite nemen om even de modellen te bekijken.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:15 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Dit is idd wel 20 cm sneeuw ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |