Arm tapijtje Die heb ik trouwens ook liggen in de badkamer .quote:Op zondag 29 april 2012 01:17 schreef junkiexp het volgende:
Dit is een wat oudere versie, die denk wel na en rijdt eigenlijk nergens tegenaan, wel knap.
Wel lekker aan het kutten met die badmat, Roomba is wel heel erg sterk wat dat betreft.
En jouw normale stofzuiger is fluister stil wil je zeggen?quote:Op zondag 29 april 2012 01:23 schreef junkiexp het volgende:
Die neato maakt trouwens wel onwijs veel herrie, dat zou echt geen opties zijn in mijn huidige woning.
Nee, maar mijn Roomba is wel erg stil tov een normale stofzuiger.quote:Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
[..]
En jouw normale stofzuiger is fluister stil wil je zeggen?
Sukkelquote:Op zaterdag 28 april 2012 19:16 schreef junkiexp het volgende:
Ik dacht even dat de Roomba kapot was toen ik thuis kwam, stond onder de bank niets te doen.
Toen ik hem aanzetten hoorde ik een klikkend geluid.
De grote borstel paste ook niet helemaal en leek langer te zijn geworden en helemaal lekker in de sparingen te passen.
Blijkt dus dat die lagers helemaal vol zaten met haren, ik wist niet eens dat die gemonteerd konden worden
De Neato is niet modulair opgebouwd, hou daar rekening mee.quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoop Neato voorstanders ineens. Ik weet dus wat ik ga kopen
Pardon?quote:
En toch pakt ie aan het einde alles mee.quote:Op zondag 29 april 2012 13:28 schreef AnkeV het volgende:
Zet zonder lighthouses maar eens de deuren open met een roomba 581, 770 of 780. De roomba heeft geen notie van oppervlakte. Maw, het is good luck (random) dat het toestel zonder de kastjes door de deur rijdt.
He, daar schrijf je weer "tijdsgebaseerd", ik kan niks "tijdsgebaseerds" ontdekken aan de lighthouses. Ze gaan aan zodra de Roomba aan gaat, ze gaan uit als de Roomba uitgaat. Je kan ze instellen als Wall of als Lighthouse, heeft niets met tijd te maken.quote:Op zondag 29 april 2012 14:23 schreef AnkeV het volgende:
Die lighthoiuses zorgen ervoor dat de roomba BINNEN de kamer blijft en daar mag blijven rondrijden.Tijdsgebaseerd gaat de "deur" open en mag hij de keuken in. Hij mag dan de keuken niet uit zolang de deur weer "op slot staat" via de lighthouse.
Ik vatte het wat verkeerd op, excuus.quote:Op zondag 29 april 2012 14:14 schreef AnkeV het volgende:
Ik was eveneens tevreden met mijn roomba 555. De vraag die ik beantwoorde is: als je de dag vandaag opnieuw een apparaat zou kopen, dewelke zou het dan zijn?
Maw, het kan perfect dat jouw woning met een roomba kan gereinigd worden, de mijne gewoonweg niet.
Reden is dat onze woning bijna 270m2 woonopp heeft en er bv. 6 kamers te reinigen zijn (4 slaapk + 2 badk). Maw, minimale eisen die ik aan het apparaat stel is dat het toestel dagelijks 1 verdiep (gelijkvloers, eerste verdieping en studio) moet kunnen rijden.
Dus het toestel moet meerdere kamers kunnen en een oppervlakte van meer dan 90m2. Bijgevolg is dit bv. enkel mogelijk als een machine een geheugen heeft, want geen enkel apparaat kan dit in 1 keer momenteel.
Welk model het is, is mij ondergeschikt. Ik weet alleen diegene die ik getest heb zijnde roomba 555, 780, navibot Silencio, Homebot en Homerun.
Trouwens, ik vind de discussie heel interessant, zolang er niet beledigend wordt gedaan.
Ik ben trouwens aan het kijken om die baby Scooba te kopen voor de badkamer. Maw, ik ben niet anti-iRobot hoor
Aha, duidelijk.quote:Op zondag 29 april 2012 16:00 schreef AnkeV het volgende:
eerder cosmetisch:
* een touch bodemplaat
voor de rest:
*aerovac 2: dit zijn 2 aerovac filters ipv 1: idee is dat de "inlaat" in de bak verbeterd is
* spot mode: het toestel rijdt bij "veel vuil" eens extra naar voor en achter
* batterij is verbeterd (langere rijduur)
Eigenlijk is er zo goed als niks veranderd tov de 500 reeks. Rijgedrag en zuigkracht is idem.
Maw, beter een goedkope 500 reeks bij kieskeurig.nl dan de dure 700 reeks. (De 700 reeks is een "kaskoe" voor de dealers denk ik).
Je hebt gelijk had ik niet moeten zeggen.quote:
Nee nee, ik bedoel meer als er bijvoorbeeld een wiel of motor stuk is.quote:Op zondag 29 april 2012 13:28 schreef AnkeV het volgende:
Zet zonder lighthouses maar eens de deuren open met een roomba 581, 770 of 780. De roomba heeft geen notie van oppervlakte. Maw, het is good luck (random) dat het toestel zonder de kastjes door de deur rijdt.
De lighthouses van iRobot werken tijdsgebaseerd, grote probleem is dat ze geen verschil kennen tussen een toilet en/of een woonkamer.
De Neato maakt iets meer lawaai, maar heeft een veel sterkere zuigmotor:
De neato is eveneens modulair opgebouwd. Een roomba heeft een CHM borsteldek dat constant vuil is, de neato zijn borsteldek is eveneens volledig uitneembaar.
Ik snap dat iedereen zijn keuze wil verantwoorden, maar hoe kan een "dom" apparaat wat random rijdt, betere prestaties neerzetten dan een intelligent? De enige reden is dat hij ontzettend lang in een kamer random mag heen rijden (wel algoritmisch) en dus alle plaatsen tig maal moet doen. Zoniet is het resultaat bedroevend. En ja, ik heb ook een roomba gehad.
Nu nog het instructieboekje lezen Junkie.quote:Op zondag 29 april 2012 13:35 schreef junkiexp het volgende:
Laten we nu aub niet deze discussie gaan voeren in dit topic en elkaars mening respecteren.
Het is echt een heel leuk en informatief topic tot nu toe.
En wat toleren betreft, jij tolereert niks anders dan de Neato AnkeV dus wat dat betreft doe je er even hard aan mee.
En ja, ik ben Roomba voorstander.
Dat apparaat maakt mijn huis super goed schoon en doet het stil wat belangrijk voor mij is.
Ik gebruik hem alleen beneden wat gelijkvloers is zonder deuren en dat werk perfect
Ik raad een roomba af als je tapijt hebt.quote:Op zondag 29 april 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de roomba is dan eigenlijk ook geen echte stofzuiger maar een borstelmachine. logisch dat het voor tapijt minder geschikt is.
Hier nu voor 399,- http://www.AnkeV/?lang=NL&navigation=product=91&Neato%20XV-15/quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:34 schreef Aventura het volgende:
Ben ik eindelijk helemaal overtuigd van de Neato en ben ik met mijn creditcard in de aanslag op de Coolblue-site gegaan, is-ie uitverkocht! Grr!
Was ik je net voor en had ik de laatstequote:Op woensdag 2 mei 2012 11:34 schreef Aventura het volgende:
Ben ik eindelijk helemaal overtuigd van de Neato en ben ik met mijn creditcard in de aanslag gegaan, is-ie uitverkocht! Grr!
Verdomme, ik had hem voor 449quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hier nu voor 399,- http://www.robocleaners.b(...)ct=91&Neato%20XV-15/
Dankjewel, die site kwam ik nog niet tegen in mijn zoektocht!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Hier nu voor 399,- http://www.AnkeV/?lang=NL&navigation=product=91&Neato%20XV-15/
Snel terugsturen en ook naar die andere shopquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Was ik je net voor en had ik de laatste
[..]
Verdomme, ik had hem voor 449
Alle beetjes helpen Ik kreeg gisteren een mail van hen (ik heb mijn Neato daar ook gekocht) en omdat ze nu 10.000 klanten hebben is deze tijdelijke aanbieding gelanceerd. Dus doe je voor deelquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dankjewel, die site kwam ik nog niet tegen in mijn zoektocht!
als je hem zelf meeneemt nietquote:Op woensdag 2 mei 2012 18:53 schreef crowone het volgende:
@tigerxtrm Balen.
Als je de Neato besteld via amazon.com betaal je dan nog invoerrechten als hij wordt afgeleverd?
Nu $339,- http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1
Wel iets, want die grens ligt veel lager. Maar dat kun je vast ook zelf googlen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 19:46 schreef crowone het volgende:
En hoeveel betaal je als je hem laat verzenden?
Mooie prijs, maar Amazon stuurt dat product niet naar de Benelux:quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:53 schreef crowone het volgende:
@tigerxtrm Balen.
Als je de Neato besteld via amazon.com betaal je dan nog invoerrechten als hij wordt afgeleverd?
Nu $339,- http://www.amazon.com/Nea(...)id=1335689459&sr=8-1
Belde net, ze pakte gewoon op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:20 schreef Razer het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Roboti.nl? Heb daar vorige week een bestelling geplaatst en via Ideal betaald, tot op heden niks gehoord of ontvangen. Op telefoonnummer wordt hele week al niet opgenomen. Krijg er beetje eng gevoel bij
Dan heb je meer geluk als mij, net nog eens geprobeerd. Wordt helaas nog niet opgenomenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Belde net, ze pakte gewoon op.
Roboti
Kruiswiel 7
3341 CM Hendrik Ido Ambacht
Telefoon 1: 06 - 50 66 18 32
Fax: +31 848315200
Email: info@roboti.nl
K.v.K. : 24443187
B.T.W. : NL180583645B01
Bank. : 57.46.12.580
Probeer dit eens :quote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:37 schreef Razer het volgende:
[..]
Dan heb je meer geluk als mij, net nog eens geprobeerd. Wordt helaas nog niet opgenomen
Dan ga ik er vanuit dat het nog wel goed zal komen, ook nergens iets negatiefs gelezenquote:Op vrijdag 4 mei 2012 18:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Onze Roomba is van Roboti.nl. Toentertijd netjes geholpen...?
Heb een machine besteld, maar reageren op mailtjes of telefoon zou wel handig zijn danquote:Op vrijdag 4 mei 2012 19:41 schreef AnkeV het volgende:
ken ook iemand die bij roboti bestelde: keurig geleverd door Herman. Is het een machine of onderdeel, dan is het misschien wat langer wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |