Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:25 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik zou denken dat de ramen aan die kant zitten omdat dat zo uitkomt door het gebouw of dat de kant is waar de zon op schijnt? Vind je 'theorie' maar raar.
Oh, geen idee eigenlijk, ik weet heel veel "nutteloze" weetjes/feitjes.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:34 schreef Aventura het volgende:
Wat grappig, die wetenswaardigheden over links/rechts. Hoe weet jij dat allemaal Znarch?
De reden dat de rijrichting nu rechts is op veel plekken is volgens mij deels omdat onderzoek uitwees dat als mensen "schrikken" in een auto ze de neiging hebben naar rechts te sturen. Als je links rijdt heb je dan dus meer kans op frontale aanrijdingen. Weet ik echter niet 100% zeker of dit juist is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:25 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
En over zwaarden/rechtshandigen. In japan rijden ze op de linker weghelft, omdat vroeger samurai hun zwaard links om het middel lieten hangen. Om te voorkomen dat de zwaarden van twee tegenliggers tegen elkaar stoten liepen ze aan de linker kant.
Hoe het lokaal ingericht wordt kan wel zo gedaan worden dat daar rekening mee gehouden is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:25 schreef KrentebolHooft het volgende:
[..]
Ik zou denken dat de ramen aan die kant zitten omdat dat zo uitkomt door het gebouw of dat de kant is waar de zon op schijnt? Vind je 'theorie' maar raar.
En over zwaarden/rechtshandigen. In japan rijden ze op de linker weghelft, omdat vroeger samurai hun zwaard links om het middel lieten hangen. Om te voorkomen dat de zwaarden van twee tegenliggers tegen elkaar stoten liepen ze aan de linker kant.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Toen ik heel klein was, denk aan een jaar of 5 kreeg ik zwemles hier in de buurt. Bij de ingang van het zwembad lag dan zo'n grote steen ingemetseld waarop stond "De eerste steen gelegd door burgemeester blahblahblah".
Ik kon nooit begrijpen hoe ze nou de eerste steen op een meter hoog ingemetseld hadden. Zouden ze die op paaltjes gelegd hebben en dan later de muur er omheen gemetseld hebben oid?
Duurde jaaaaaaren voor ik erachter was dat die gedenksteen niet de daadwerkelijke eerste steen was
Deze moet in de volgende OPquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef znarch het volgende:
In oude schoolgebouwen zitten de ramen vaak ook aan de linkerkant, dan schijnt de zon op het papier voor rechtshandigen
Ja, dit heeft Gijs van Lennep ooit uitgelegd, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:42 schreef znarch het volgende:
De reden dat de rijrichting nu rechts is op veel plekken is volgens mij deels omdat onderzoek uitwees dat als mensen "schrikken" in een auto ze de neiging hebben naar rechts te sturen. Als je links rijdt heb je dan dus meer kans op frontale aanrijdingen. Weet ik echter niet 100% zeker of dit juist is.
Thx voor de bevestigingquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:57 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Deze moet in de volgende OP
[..]
Ja, dit heeft Gijs van Lennep ooit uitgelegd, als ik me niet vergis.
Bij een schrikreactie "trek" je als het ware aan het stuur, en omdat de meeste mensen rechtshandig zijn en daardoor een iets sterkere rechterhand hebben, trekken ze hem zonder het te beseffen naar rechts.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Toen ik heel klein was, denk aan een jaar of 5 kreeg ik zwemles hier in de buurt. Bij de ingang van het zwembad lag dan zo'n grote steen ingemetseld waarop stond "De eerste steen gelegd door burgemeester blahblahblah".
Ik kon nooit begrijpen hoe ze nou de eerste steen op een meter hoog ingemetseld hadden. Zouden ze die op paaltjes gelegd hebben en dan later de muur er omheen gemetseld hebben oid?
Duurde jaaaaaaren voor ik erachter was dat die gedenksteen niet de daadwerkelijke eerste steen was
quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:46 schreef thedude0 het volgende:
Nooit geweten dat de VPRO tune gebaseerd is op een bestaand nummer:
Dat 'Mein Kampf' niet "Mijn kamp' betekent, maar 'Mijn gevecht'.quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:55 schreef Dven het volgende:
Dat 'Living on a prayer' niet 'Leven op een prairie' betekent
quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:48 schreef TheGreatHooD het volgende:
Dat de Nostra Dames een man is en geen 3 vrouwen die de waarheid kunnen voorspellen xD
hihi, en dat voor iemand uit zwollequote:Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dat 'Mein Kampf' niet "Mijn kamp' betekent, maar 'Mijn gevecht'.
Lol, zo heb ik lang gedacht dat Florence in Zwitserland of Frankrijk lag (ergens bij het meer van Geneve in de buurt)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:18 schreef fh101 het volgende:
Ik kom er serieus net pas achter dat de schaatsbaan Thialf gewoon in Nederland ligt
Ik weet vrij weinig van schaatsen, en ik vond dit altijd heel Duits klinken en dacht dat het of in Duitsland was, of in Oostenrijk of Zwitserland...
Op dezelfde fiets: Dat Hannover in Duitsland ligt. Dat vind ik dan weer wat Engels hebben.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat dit serieus isquote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef znarch het volgende:
In oude schoolgebouwen zitten de ramen vaak ook aan de linkerkant, dan schijnt de zon op het papier voor rechtshandigen
Daar kwam ik n.a.v dit topic ook vorig jaar pas achterquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |