abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107721871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:25 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ik zou denken dat de ramen aan die kant zitten omdat dat zo uitkomt door het gebouw of dat de kant is waar de zon op schijnt? Vind je 'theorie' maar raar.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Ja, je gaat je ramen op het zuiden richten (in NL in ieder geval) als architect , dat wordt mij ook geleerd.
Maar vervolgens kun je de tafels/stoelen/krijtdigitaal bord wel weer omkeren zodat het licht van links komt...

(Geen idee of dat klopt van ramen links (hoewel in mijn basischool dat ook geval wel was :D ) maar het is wel slim.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:42:18 #102
148823 znarch
ondertitel
pi_107722157
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:34 schreef Aventura het volgende:
Wat grappig, die wetenswaardigheden over links/rechts. Hoe weet jij dat allemaal Znarch?
Oh, geen idee eigenlijk, ik weet heel veel "nutteloze" weetjes/feitjes. :)

quote:

[..]

En over zwaarden/rechtshandigen. In japan rijden ze op de linker weghelft, omdat vroeger samurai hun zwaard links om het middel lieten hangen. Om te voorkomen dat de zwaarden van twee tegenliggers tegen elkaar stoten liepen ze aan de linker kant.
De reden dat de rijrichting nu rechts is op veel plekken is volgens mij deels omdat onderzoek uitwees dat als mensen "schrikken" in een auto ze de neiging hebben naar rechts te sturen. Als je links rijdt heb je dan dus meer kans op frontale aanrijdingen. Weet ik echter niet 100% zeker of dit juist is.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_107724488
quote:

[..]

Ik zou denken dat de ramen aan die kant zitten omdat dat zo uitkomt door het gebouw of dat de kant is waar de zon op schijnt? Vind je 'theorie' maar raar.

En over zwaarden/rechtshandigen. In japan rijden ze op de linker weghelft, omdat vroeger samurai hun zwaard links om het middel lieten hangen. Om te voorkomen dat de zwaarden van twee tegenliggers tegen elkaar stoten liepen ze aan de linker kant.
Hoe het lokaal ingericht wordt kan wel zo gedaan worden dat daar rekening mee gehouden is. :Y
  dinsdag 7 februari 2012 @ 19:42:23 #104
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107724776
Toen ik heel klein was, denk aan een jaar of 5 kreeg ik zwemles hier in de buurt. Bij de ingang van het zwembad lag dan zo'n grote steen ingemetseld waarop stond "De eerste steen gelegd door burgemeester blahblahblah".

Ik kon nooit begrijpen hoe ze nou de eerste steen op een meter hoog ingemetseld hadden. Zouden ze die op paaltjes gelegd hebben en dan later de muur er omheen gemetseld hebben oid?

Duurde jaaaaaaren voor ik erachter was dat die gedenksteen niet de daadwerkelijke eerste steen was :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107725465
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef Barcaconia het volgende:
Toen ik heel klein was, denk aan een jaar of 5 kreeg ik zwemles hier in de buurt. Bij de ingang van het zwembad lag dan zo'n grote steen ingemetseld waarop stond "De eerste steen gelegd door burgemeester blahblahblah".

Ik kon nooit begrijpen hoe ze nou de eerste steen op een meter hoog ingemetseld hadden. Zouden ze die op paaltjes gelegd hebben en dan later de muur er omheen gemetseld hebben oid?

Duurde jaaaaaaren voor ik erachter was dat die gedenksteen niet de daadwerkelijke eerste steen was :')
Herkenbaar :D
pi_107725636
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef znarch het volgende:
In oude schoolgebouwen zitten de ramen vaak ook aan de linkerkant, dan schijnt de zon op het papier voor rechtshandigen :)
Deze moet in de volgende OP _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:42 schreef znarch het volgende:
De reden dat de rijrichting nu rechts is op veel plekken is volgens mij deels omdat onderzoek uitwees dat als mensen "schrikken" in een auto ze de neiging hebben naar rechts te sturen. Als je links rijdt heb je dan dus meer kans op frontale aanrijdingen. Weet ik echter niet 100% zeker of dit juist is.
Ja, dit heeft Gijs van Lennep ooit uitgelegd, als ik me niet vergis.
Bij een schrikreactie "trek" je als het ware aan het stuur, en omdat de meeste mensen rechtshandig zijn en daardoor een iets sterkere rechterhand hebben, trekken ze hem zonder het te beseffen naar rechts.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:00:59 #107
148823 znarch
ondertitel
pi_107725823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:57 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Deze moet in de volgende OP _O_

[..]

Ja, dit heeft Gijs van Lennep ooit uitgelegd, als ik me niet vergis.
Bij een schrikreactie "trek" je als het ware aan het stuur, en omdat de meeste mensen rechtshandig zijn en daardoor een iets sterkere rechterhand hebben, trekken ze hem zonder het te beseffen naar rechts.
Thx voor de bevestiging :) Ik twijfelde.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 20:06:21 #108
25682 2cv
Niet subtiel
pi_107726089
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef Barcaconia het volgende:

quote:
3s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 19:54 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 7 februari 2012 @ 20:09:29 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_107726236
Vroeger dacht ik wel eens dat ik niet zo slim was omdat ik sommige dingen niet begreep, maar door dit topic voel ik me steeds meer een normale jongen :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_107726685
Ik kom er serieus net pas achter dat de schaatsbaan Thialf gewoon in Nederland ligt :')

Ik weet vrij weinig van schaatsen, en ik vond dit altijd heel Duits klinken en dacht dat het of in Duitsland was, of in Oostenrijk of Zwitserland...
Op dezelfde fiets: Dat Hannover in Duitsland ligt. Dat vind ik dan weer wat Engels hebben.
pi_107736473
Nooit geweten dat de VPRO tune gebaseerd is op een bestaand nummer:
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:54:59 #112
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_107738612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:46 schreef thedude0 het volgende:
Nooit geweten dat de VPRO tune gebaseerd is op een bestaand nummer:
:D Bedankt!
"Go Ahead, Make My Day !!"
  woensdag 8 februari 2012 @ 00:55:37 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107738629
Dat 'Living on a prayer' niet 'Leven op een prairie' betekent :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:55:58 #114
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_107739493
Ok hier een aantal van mijn kant:

-Toen ik een jaar of 5/6 was dacht ik een tijdje dat Hongarije een andere benaming voor Donker Afrika (ook een geuzennaam op zich) was. Dus in ieder geval arme landen in Afrika waar ze Honger hebben. Ik sprak Hongarije uit als Hongerije. Ik dacht altijd al moeilijk :')

- Toen ik een jaar of 12/13 was dacht ik dat Nokia Japans was (spreek maar eens uit op z'n Japans). Tot ik er ineens achter kwam dat het uit Finland komt. Ik vond het altijd zo Japans klinken en had nooit achter Finland zoiets gezocht in die tijd dan :) Er is overigens een theorie waarin wordt verondersteld dat Fins en Japans aan elkaar verwant zijn, dus dit zou mijn misverstand enigszins kunnen verklaren :P

- Toen ik 4 was snapte ik nooit waar al die golven van de zee vandaan kwamen als je op het strand stond. Mijn vader had me wijs gemaakt dat bij de horizon een aantal rubberboten van de gemeente met een waterkraan staan te dobberen _O_

- In Amerikaanse films zeggen ze soms wel eens '180 (spreek uit "one-eighty") als er gevraagd wordt om te draaien. Ik dacht dat ze bedoelden dat het om het huisnummer ging waar ze toevallig in de buurt staan. Pas jaren later begreep ik dat het om 180 graden ging :D

- Toen ik 6 was dacht ik dat Saddam Hoessein een hele lieve man was omdat ik hem toen tijdens Desert Storm zag hoe hij heel lief tegen dat kleine jongetje Stuart Lockwood deed, die achteraf bleek vastgehouden te zijn als politiek pressiemiddel. Pas een aantal jaren later begreep ik dat hij niet zo lief was als ik gedacht had }:|

- Toen ik een jaar of 10 was dacht ik dat Tracy Chapman een man was. Dat kwam vanwege de stem en het plaatje op de Albumhoes Pas een aantal jaren later viel het kwartje. :D

- Toen ik een jaar of 8 was begreep ik nooit waarom rekenvaardigheid heel belangrijk is voor piloten. Ik stelde toen voor dat ze tijdens de vlucht hardop tafels en sommetjes opdreunen. Meer kon ik er niet van maken toen ;(

- Tot ik een jaar of 10 was dacht ik dat Bologna in Spanje lag. Een aantal jaren later bleek het in Italië te liggen :)

- toen ik een jaar of 5 was dacht ik bij het zien van condensstrepen en in de verte een vliegtuig dat recht omhoog leek te vliegen dat het de space shuttle was :D Ja eind jaren 80 was de space shuttle bijna dagelijks op tv.

- De begrippen 'hou je taai en hou je haaks', ik snapte dit nooit toen ik ongeveer een jaar of 8 was. Ik dacht dat dit een andere manier was om te zeggen: "Hou je bek!" :P

- Tot ik een jaar of 7 dacht ik dat er "één-over-een-blikje" werd gezegd ipv "één-ogenblikje". Wat wil je als men zo snel praat over de telefoon :N

- Toen ik 5 was dacht ik dat de menselijke benen en ogen direct met elkaar verbonden waren middels spieren of botten. Dit was toen voor mij de enige plausibele verklaring voor de motoriek van een mens. _O-

Wat is het toch een wonderbaarlijke wereld als je 5/6 jaar oud bent 8-)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_107744777
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 00:55 schreef Dven het volgende:
Dat 'Living on a prayer' niet 'Leven op een prairie' betekent :')
Dat 'Mein Kampf' niet "Mijn kamp' betekent, maar 'Mijn gevecht'. :')
pi_107746937
Dat de Nostra Dames een man is en geen 3 vrouwen die de waarheid kunnen voorspellen xD
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 12:50:16 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107746981
quote:
19s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:48 schreef TheGreatHooD het volgende:
Dat de Nostra Dames een man is en geen 3 vrouwen die de waarheid kunnen voorspellen xD
_O- nostradamus.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 12:50:34 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107746988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:24 schreef swollywood het volgende:

[..]

hihi, en dat voor iemand uit zwolle
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107747971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 20:18 schreef fh101 het volgende:
Ik kom er serieus net pas achter dat de schaatsbaan Thialf gewoon in Nederland ligt :')

Ik weet vrij weinig van schaatsen, en ik vond dit altijd heel Duits klinken en dacht dat het of in Duitsland was, of in Oostenrijk of Zwitserland...
Op dezelfde fiets: Dat Hannover in Duitsland ligt. Dat vind ik dan weer wat Engels hebben.
Lol, zo heb ik lang gedacht dat Florence in Zwitserland of Frankrijk lag (ergens bij het meer van Geneve in de buurt) :')

Ook dacht ik lang dat Tiramisu een Grieks gerecht was ipv Italiaans.
Neil LOVES Carrots!
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:38:53 #120
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_107748659
Altijd gedacht dat de stadsbussen gemaakt werden door de firma Vanttool...

Het is dus vanHool....
pi_107750473
quote:

[..]

:o :@

Wat erg, dit. :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_107750683
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:31 schreef Cat22 het volgende:

[..]

:o :@

Wat erg, dit. :@
Hier nog 1. Maar ik kan dan ook amper Duits.
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2012 @ 14:38:22 #123
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_107750766
quote:

[..]

:o :@ :X
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 8 februari 2012 @ 14:41:25 #124
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_107750860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:23 schreef znarch het volgende:
In oude schoolgebouwen zitten de ramen vaak ook aan de linkerkant, dan schijnt de zon op het papier voor rechtshandigen :)
Ik hoop niet dat dit serieus is
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 8 februari 2012 @ 16:41:24 #125
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_107755234
quote:

[..]

Daar kwam ik n.a.v dit topic ook vorig jaar pas achter :@
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')