abonnement Unibet Coolblue
pi_107513350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:49 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Heel fok heeft borderline volgens jou?
Wow... Gast, rustig.

O, btw, over Gorgoroth gesproken: er is een live DVD uit van die nieuwe band van King ov Hell. Linkje hier. Ik heb er nog niets van gehoord of gezien, maar het schijnt vrij goed te zijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 13:04:18 ]
pi_107514631
Zo gisteren naar Dream Theater geweest was erg leuk. Ik zal straks even en wat langer verslagje maken.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:45:25 #178
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_107514992
Voor mij is die ene regel voldoende ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_107515063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:45 schreef Mark het volgende:
Voor mij is die ene regel voldoende ^O^
:Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_107519403
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:45 schreef Mark het volgende:
Voor mij is die ene regel voldoende ^O^
Helaas je krijgt nog een uitgebreider verslag :P

Als support act had Dream Theater Periphery meegenomen. Periphery is een progmetal uit Amerika, lijkt een beetje op Textures en Between the Buried and Me. Ze speelde een aantal nummers van hun debuut album Periphery oa Jetpacks en Racecar. Toffe band alleen niet echt iets voor support act van Dream Theater. Ze hadden meer op een hun plaats geweest als support act van Textures of Meshuggah en op een kleiner podium. Dit podium was veel te groot voor ze.

Na een kleine ombouw pauze begon Dream Theater eindelijk de band waarvoor iedereen naar de ijsselhallen in Zwolle was afgereisd vanavond.
Na een intro met animatiefilmpje begon Dream Theater met Bridges in the Sky een nummer van het nieuwe album A Dramatic turn of Events. Het eerste album met de nieuwe drummer Mike Mangini.
Daarna volgende een mengeling van oud en nieuw werk. 6:00, Build me up, break me down, Surrounded, The Root of all evil.
Drumsolo waar Mike voor het publiek zijn kunsten kon bewijzen. Niet dat dit nodig was om het te bewijzen. Mike is een hele goeie drummer en hij past ook goed bij de band en dat was de hele avond te zien toen hij speelde. De rest van de band speelde ook met veel plezier. Er was tussendoor zelfs tijd voor een grapje.
Daarna verder met A fortune in lies en Outcry. En rust momentje werd ons gegund door 2 accoustisch nummers. A silent Man en Beneath the Surface. John op accoustische gitaar en Jordan op keyboard al begeleiding.
Als slot van de set werden On the backs of Angels, War inside my Head, The Test that stumped them all, The Spirit carries on en Breaking all illusions. Toen was het al weer afgelopen na een kleine 2 uur na een toegift Pull me under.
Toen kon iedereen weer huiswaarts gaan met een voldaan gevoel of in mijn geval het hotel.

De ijsselhallen is wel een geschikte locatie voor concerten vond ik het geluid bij Periphery nog aan de zachte kant. Bij Dream Theater was het geluid wel goed. Geen vervelende storing zoals op Bospop. En zo ver ik kon horen ook stond niets te hard in de mix.

Wat mij opviel in de setlist van Dream Theater was dat ze nu wel nummers speelde waarop Portnoy de achtergrond zang voor deed. War inside my head en The Root of all Evil. Dat deden ze op Bospop (bewust?) niet. Wat mij betreft kan Dream Theater nog jaren mee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:26:09 #181
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_107520336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:26 schreef GimmeGore het volgende:
tl;dr

Daarom nu Death
Death _O_
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:27:58 #183
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_107520356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:26 schreef GimmeGore het volgende:
tl;dr

Daarom nu Death
^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_107520373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:26 schreef GimmeGore het volgende:
tl;dr

Daarom nu Death
:?

Niets mis met death overigens
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:30:14 #185
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_107521237
Ha! Beeld, geluid, nu nog een goeie torrent voor de volledige dvd.

pi_107521460
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Helaas je krijgt nog een uitgebreider verslag :P

Als support act had Dream Theater Periphery meegenomen. Periphery is een progmetal uit Amerika, lijkt een beetje op Textures en Between the Buried and Me. Ze speelde een aantal nummers van hun debuut album Periphery oa Jetpacks en Racecar. Toffe band alleen niet echt iets voor support act van Dream Theater. Ze hadden meer op een hun plaats geweest als support act van Textures of Meshuggah en op een kleiner podium. Dit podium was veel te groot voor ze.

Na een kleine ombouw pauze begon Dream Theater eindelijk de band waarvoor iedereen naar de ijsselhallen in Zwolle was afgereisd vanavond.
Na een intro met animatiefilmpje begon Dream Theater met Bridges in the Sky een nummer van het nieuwe album A Dramatic turn of Events. Het eerste album met de nieuwe drummer Mike Mangini.
Daarna volgende een mengeling van oud en nieuw werk. 6:00, Build me up, break me down, Surrounded, The Root of all evil.
Drumsolo waar Mike voor het publiek zijn kunsten kon bewijzen. Niet dat dit nodig was om het te bewijzen. Mike is een hele goeie drummer en hij past ook goed bij de band en dat was de hele avond te zien toen hij speelde. De rest van de band speelde ook met veel plezier. Er was tussendoor zelfs tijd voor een grapje.
Daarna verder met A fortune in lies en Outcry. En rust momentje werd ons gegund door 2 accoustisch nummers. A silent Man en Beneath the Surface. John op accoustische gitaar en Jordan op keyboard al begeleiding.
Als slot van de set werden On the backs of Angels, War inside my Head, The Test that stumped them all, The Spirit carries on en Breaking all illusions. Toen was het al weer afgelopen na een kleine 2 uur na een toegift Pull me under.
Toen kon iedereen weer huiswaarts gaan met een voldaan gevoel of in mijn geval het hotel.

De ijsselhallen is wel een geschikte locatie voor concerten vond ik het geluid bij Periphery nog aan de zachte kant. Bij Dream Theater was het geluid wel goed. Geen vervelende storing zoals op Bospop. En zo ver ik kon horen ook stond niets te hard in de mix.

Wat mij opviel in de setlist van Dream Theater was dat ze nu wel nummers speelde waarop Portnoy de achtergrond zang voor deed. War inside my head en The Root of all Evil. Dat deden ze op Bospop (bewust?) niet. Wat mij betreft kan Dream Theater nog jaren mee.
Klinkt alsof je het leuk hebt gehad!
pi_107521551
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klinkt alsof je het leuk hebt gehad!
Zeker :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:59:57 #189
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_107521590
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:04 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Helaas je krijgt nog een uitgebreider verslag :P

Als support act had Dream Theater Periphery meegenomen. Periphery is een progmetal uit Amerika, lijkt een beetje op Textures en Between the Buried and Me. Ze speelde een aantal nummers van hun debuut album Periphery oa Jetpacks en Racecar. Toffe band alleen niet echt iets voor support act van Dream Theater. Ze hadden meer op een hun plaats geweest als support act van Textures of Meshuggah en op een kleiner podium. Dit podium was veel te groot voor ze.

Na een kleine ombouw pauze begon Dream Theater eindelijk de band waarvoor iedereen naar de ijsselhallen in Zwolle was afgereisd vanavond.
Na een intro met animatiefilmpje begon Dream Theater met Bridges in the Sky een nummer van het nieuwe album A Dramatic turn of Events. Het eerste album met de nieuwe drummer Mike Mangini.
Daarna volgende een mengeling van oud en nieuw werk. 6:00, Build me up, break me down, Surrounded, The Root of all evil.
Drumsolo waar Mike voor het publiek zijn kunsten kon bewijzen. Niet dat dit nodig was om het te bewijzen. Mike is een hele goeie drummer en hij past ook goed bij de band en dat was de hele avond te zien toen hij speelde. De rest van de band speelde ook met veel plezier. Er was tussendoor zelfs tijd voor een grapje.
Daarna verder met A fortune in lies en Outcry. En rust momentje werd ons gegund door 2 accoustisch nummers. A silent Man en Beneath the Surface. John op accoustische gitaar en Jordan op keyboard al begeleiding.
Als slot van de set werden On the backs of Angels, War inside my Head, The Test that stumped them all, The Spirit carries on en Breaking all illusions. Toen was het al weer afgelopen na een kleine 2 uur na een toegift Pull me under.
Toen kon iedereen weer huiswaarts gaan met een voldaan gevoel of in mijn geval het hotel.

De ijsselhallen is wel een geschikte locatie voor concerten vond ik het geluid bij Periphery nog aan de zachte kant. Bij Dream Theater was het geluid wel goed. Geen vervelende storing zoals op Bospop. En zo ver ik kon horen ook stond niets te hard in de mix.

Wat mij opviel in de setlist van Dream Theater was dat ze nu wel nummers speelde waarop Portnoy de achtergrond zang voor deed. War inside my head en The Root of all Evil. Dat deden ze op Bospop (bewust?) niet. Wat mij betreft kan Dream Theater nog jaren mee.
Leuk verslag (ondanks dat ik weinig met DT heb :P).

Ben het eens met de geluidstechnische kant van de IJsselhallen. Heb er jaren geleden Marillion gezien en dat kwam perfect over ^O^.
pi_107521661
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:59 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Leuk verslag (ondanks dat ik weinig met DT heb :P).

Ben het eens met de geluidstechnische kant van de IJsselhallen. Heb er jaren geleden Marillion gezien en dat kwam perfect over ^O^.
Beetje jammer dat de ijsselhallen voor mij nogal ver weg zijn. Je kan helaas niet alles hebben.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107522199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Beetje jammer dat de ijsselhallen voor mij nogal ver weg zijn. Je kan helaas niet alles hebben.
Jij hebt geen recht van klagen. Er speelt bij jou in de buurt genoeg.

Hier daarentegen...
pi_107522259
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij hebt geen recht van klagen. Er speelt bij jou in de buurt genoeg.

Hier daarentegen...
Ik klaag ik ben niets voor niets hollander :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107522542
O ja, dit nummer kwam ik tegen op die Kvartforth verzamelplaat. Dit is een andere uitvoering, want die met Kvarforth kan ik niet vinden, maar het is nog steeds best tof.

Avantgarde of zoiets? Het doet me in ieder geval behoorlijk denken aan Kovenant/Arcturus.

  donderdag 2 februari 2012 @ 17:28:27 #194
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_107522697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij hebt geen recht van klagen. Er speelt bij jou in de buurt genoeg.

Hier daarentegen...
Amsterdam en Haarlem om de hoek. En ik weet niet of de Waardse Tempel nog wel eens wat heeft... (ben daar 1x geweest, wat een drama :') stempels hadden ze nog nooit van gehoord :') )
Ach, wij hebben hier Atak en Metropool.
pi_107522759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Amsterdam en Haarlem om de hoek. En ik weet niet of de Waardse Tempel nog wel eens wat heeft... (ben daar 1x geweest, wat een drama :') stempels hadden ze nog nooit van gehoord :') )
Ach, wij hebben hier Atak en Metropool.
Waardse Tempel is niet meer
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:32:00 #196
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_107522843
Niet zo heel gek.

Wij wilden wat uit de auto halen, zegt die kerel dat we niet naar buiten mogen. Want dan konden ze niet bijhouden wie er allemaal al binnen waren geweest. Eeehm stempels? Net als in alle andere zalen.
De witte wijn was (kennelijk) vies, de rode wijn was vast lekker geweest bij een bord eten maar niet om zo te drinken, Heineken...
pi_107522887
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:28 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Amsterdam en Haarlem om de hoek. En ik weet niet of de Waardse Tempel nog wel eens wat heeft... (ben daar 1x geweest, wat een drama :') stempels hadden ze nog nooit van gehoord :') )
Ach, wij hebben hier Atak en Metropool.
De Waerdse Tempel is dicht, De Kade in Zaandam is dicht, de Melkweg in Amsterdam boekt vrijwel nooit toffe metal, Paradiso ook niet.

Ik hoop echt enorm dat hier in Alkmaar Krisiun volgende week flink wat volk trekt, dan boeken ze in de toekomst meer metal.
pi_107522937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef GimmeGore het volgende:
Niet zo heel gek.

Wij wilden wat uit de auto halen, zegt die kerel dat we niet naar buiten mogen. Want dan konden ze niet bijhouden wie er allemaal al binnen waren geweest. Eeehm stempels? Net als in alle andere zalen.
De witte wijn was (kennelijk) vies, de rode wijn was vast lekker geweest bij een bord eten maar niet om zo te drinken, Heineken...
Ik herinner mijn verhalen Nighttown met metalconcerten :')
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_107522955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:32 schreef GimmeGore het volgende:
Niet zo heel gek.

Wij wilden wat uit de auto halen, zegt die kerel dat we niet naar buiten mogen. Want dan konden ze niet bijhouden wie er allemaal al binnen waren geweest. Eeehm stempels? Net als in alle andere zalen.
De witte wijn was (kennelijk) vies, de rode wijn was vast lekker geweest bij een bord eten maar niet om zo te drinken, Heineken...
Mwoah, ik ben er een paar keer geweest en ik vond het wel oké. Het verschil is wel dat wij hier in de bus stapten en er 15 minuten later waren en na afloop meteen weer naar huis gingen. Als ik ergens anderhalf uur binnen ben, dan hoef ik niet even naar buiten te kunnen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:42:41 #200
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_107523178
Wij waren er met Heidenfest. Eerste band dus al vroeg op de avond en dan de hele avond door.
Maar het was november ofzo en koud. Dus 2 rokers van onze groep wilden een trui uit de auto halen, want ja, die stonden weg te vriezen als ze op het dakterras gingen roken.

Ow en eten halen was ook een drama :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')