Als het eenmaal dicht is (weet niet in hoeverre dat al het geval is over de gehele route), dan lijkt me wind geen factor meer. Windwakken vriezen op een gegeven moment ook wel dicht als het echt blijft vriezen. Sneeuw lijkt me dan het grootste probleem. Morgen gaat het sneeuwen.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:14 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nu, maar kijk maar eens naar de voorspellingen, de wind gaat weer aan trekken. Maar laten we het maar even afwachten. De vorst blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel tot eind volgende week, daar zijn de Amerikaanse en Europese modellen het wel over eens.
Ik hoop dat het morgen een eind zit dicht gevroren. Het wordt vanacht goed koud en het is zo goed als windstil dus wellicht...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:09 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als het eenmaal dicht is (weet niet in hoeverre dat al het geval is over de gehele route), dan lijkt me wind geen factor meer. Windwakken vriezen op een gegeven moment ook wel dicht als het echt blijft vriezen. Sneeuw lijkt me dan het grootste probleem. Morgen gaat het sneeuwen.
Zo ligt Bartlehiem er overigens bij:
Als het eenmaal dicht zit maakt wind niet zoveel meer uitquote:Op donderdag 2 februari 2012 23:14 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Nu, maar kijk maar eens naar de voorspellingen, de wind gaat weer aan trekken. Maar laten we het maar even afwachten. De vorst blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel tot eind volgende week, daar zijn de Amerikaanse en Europese modellen het wel over eens.
Dan kan het beter niet te hard waaien, zodat het harder gaat vriezen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 06:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als het eenmaal dicht zit maakt wind niet zoveel meer uit
Zie die dooi van je nergens hoor..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:20 schreef starla het volgende:
Sneeuw + vanaf medio volgende week dooi. Minstens een jaartje wachten dus.
Hier in sneek is het mooi witquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:14 schreef Nappie-Oleon het volgende:
hoeveel sneeuw ligt er in het noorden? op buienradar is te zien dat de sneeuwbui nu gelukkig richting het zuiden afzakt..
maar het blijft nog minstens een week vriezen
dus
met zn allen vegen!!
Het KNMI houdt rekening met sneeuw op het ijs:quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:29 schreef Wruijff het volgende:
Er komt sneeuw aan. Flink funest. Zonder die sneeuw zag ik het misschien nog wel zitten maar nu weet ik het niet.
Dooi? Je leeft nog in de weermodellen van vorige week hoor, update je kennisquote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:20 schreef starla het volgende:
Sneeuw + vanaf medio volgende week dooi. Minstens een jaartje wachten dus.
quote:
Hier zijn het beste sneeuwvlokken hoor!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:39 schreef alors het volgende:
Hier ligt 2 à 3 cm max, maar het sneeuwt nog steeds. Het is alleen van die superfijne sneeuw dus echt veel zoden zet het gelukkig niet aan de dijk.
Welke pierquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:38 schreef alors het volgende:
Piet zegt dat er teveel sneeuw is gevallen...
Piet Paulusma. Iig voor gewone tochten omdat je nu niet meer goed kunt zien wel ijs veilig is en welk ijs niet. En daarbij helpt het ook niet voor de ijsgroei. Volgens mij is ook net in westen van de provincie, waar de route ligt, de meeste sneeuw gevallen.quote:
WAAR WACHT JE OP, VEGEN LUIE BOER!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:39 schreef marcodej het volgende:
Huidige situatie Bonkevaart: sneeuw en water. http://twitpic.com/8f4ioy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |