abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107391337
Zwangerschap en geboorte deel 901

2012

29 januari: Fee-nix (jongen)

11 februari: CrazyMoon
14 februari: klavertje-4
*** 17 februari: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM
26 juni: Marjolijntje
29 juni: bijtje84
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
13 augustus: SupremeEvil

1 september: Sopho
13 September: Frups

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Marjolijntje op 30-01-2012 16:22:44 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_107391341
Ik sloot hem met deze post:

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 07:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, tips zijn alleen maar heel fijn hoor! Voor mij is alles nieuw, dus hoe meer info, hoe beter :)

Qua kilo's, ben morgen 19 weken en zit nu bijna op +4 vanaf startgewicht, is best netjes toch? Op +2 vanaf begingewicht. Stiekem vind ik het aankomen helemaal niet leuk :@ Die dikker wordende buik heb ik dan minder moeite mee.

Verder druk weekend gehad, nu weer op het werk dus tijd om bij te komen :') Al wordt dit ook een drukke week met een grote audit woensdag+vrijdag.
Maar het kamertje is nu echt bijna behangklaar, we krijgen behang cadeau van lief z'n zus, echt heel erg leuk. Daarvoor gaan we binnenkort een keer naar Gent om het daar in een heel leuk winkeltje uit te zoeken. En verder nog wat geshopt (kleding voor mezelf :+ ) en een weekendje Centerparcs geboekt. Onze laatste vakantie met z'n tweetjes, toch wel heel vreemd hoor!
Nog dingen in de OP die veranderd moeten worden? Roep maar!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_107391585
Lekker hoor nog even weg Marjolijntje! Wij gaan ook in maart nog een weekje naar sevilla, kijk er nu al naar uit :).

Sluit me aan vwb de tips, altijd handig juist! Hier +3 kilo, maar kan me weinig schelen hoor, als er maar een gezond manneke is straks!

Gerberaatje, je hebt pas in feb geslachtsecho he? Maar wel al vrij zeker he?

Fee, vast jouw topic dit! O+

Fluugs, hoe gaat t nu met jou?

Fijne dag iedereen!
  maandag 30 januari 2012 @ 08:26:05 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107391816
Mogguh!

Straks weer naar de VK, ben benieuwd hoeveel dat ik nu weeg, en ofdat mn ijzergehalte nu goed is...(mag toch hopen van wel met al die ijzerpillen :X )

En ik heb spierpijn :{ al 3 dagen....
Oh ja, nog niet verteld....Ik heb in bad gezeten *O* Manlief heeft me er wel uit moeten takelen, maar het is gelukt :P

Verder heb ik niet echt bijgelezen, sorry :@
pi_107392215
Goeiemorgen allemaal :*.
Geen nieuws goed nieuws. Vandaag wat nuttige dingen op de planning staan en nog even werken.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 30 januari 2012 @ 09:08:56 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107392266
Mogge meisjes... Hier gaat het wel, gisteren gewandeld met de pup en ondanks dat ik wel pijn heb nu lijkt de boel wel soepeler te zijn. Twijfel dus of ik zo nog een wandeling ga doen richting dierenwinkel. Die is eigenlijk net iets te ver weg, maar wil het toch graag proberen....

En gewicht, tja.... zolang het niet uit de hand loopt leren we er maar mee leven. Hoort er allemaal bij...

SPOILER: De nieuwe pup is een kruising Beagle/Labrador
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door flugeltje op 30-01-2012 09:16:37 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_107392418
Katy, komende zaterdag heb ik de geslachtsbepalende echo ;) met precies 16 weken :P
  maandag 30 januari 2012 @ 09:18:58 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_107392419
Meld... niks aan de hand. -O-
Geen puf om bij te lezen. Het huilen staat me vanochtend nader dan het lachen ;( .
Had weer heel veel pijn bij het omdraaien, Jesper was om 6 uur wakker (normaal 8 uur) en was doorgelekt. Dus verschoond en bij mij in bed genomen maar niet meer geslapen. En gisteren had ik er nog wel voor gezorgd dat ik vandaag niks hoefde te doen. Alle was weggewerkt. Nu ben ik dus weer aan t wassen... beddengoed, slaapzak.... ik heb echt even een vreselijke baalochtend. En er rommelt ook nog eens niks. Ik weet dat het belachelijk is, want ik ben 40wk1d, maar ik heb op dit moment bijna geen vertrouwen dat het bij mij ooit vanzelf kan/gaat beginnen. Maar dat kan zijn omdat ik alles op dit moment klote vind.... Zo, sorry voor alle negativiteit, maar ik moest t ff van me afschrijven. Hopelijk kom ik straks wat vrolijker terug.
pi_107392448
Fluug wat een schatje O+ ergens wil ik heel graag een hond, lijkt me fantastisch met de kindjes.. maar ik vind de vrijheid ook zo heerlijk! Gewoon op vrijdag kunnen besluiten een weekend weg te gaan.. Met de katten zet ik dan een mega bak water en een mega bak voer neer.. en dat is genoeg :)

Ben bang met een hond dat dat stukje vrijheid teveel ingeperkt wordt. Heel veel oplossingen qua oppas hebben we ook niet..
pi_107392552
Mnoh Fluug O+. Wat een scheet! O+.
Fee :*. Dikke kus.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_107392553
Aaaah Fluug wat een lieverd!! O+ Wel jammer dat hij (hij/zij?) je wakker houdt snachts. Maar kun je er alvast weer aan wennen inderdaad hihi.

Gerberaatje zo dat is snel zeg!! Ik heb wel een paar sites bekeken voor een geslachtsbepalende echo wat de kosten waren enzo. Maar de meeste deden het pas zo rond de 20 weken! Tenminste, die ik gezien heb dan.

Ach ik mag volgende week zaterdag voor de 20-weken echo. En als er geen tijd meer voor is of het is niet goed te zien bij 1 van de 2 dan scheur ik de week daarna wel naar een echobureau :P

Fee ach meis ik kan me je baalochtend helemaal indenken. Denk je klaar te zijn... Weer wassen en opruimen ;(
En dat je er bijna geen vertrouwen meer in hebt dat het niet vanzelf op gang gaat komen snap ik ook. -O- Probeer het van je af te zetten. Moeilijk absoluut! Maar dan houdt je het misschien wel nog even vol. Dikke knuffel!
  maandag 30 januari 2012 @ 09:27:06 #12
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107392563
Heb al m'n hele leven een hond Gerberaatje, dus ook gewend aan creatief oplossingen zoeken. De katten idd geen probleem als je weg wilt. Ik wil deze hond zo opvoeden dat ze in principe gewoon overal mee naartoe kan en als dat echt niet lukt mag ze over het algemeen bij m'n moeder zijn, was met de vorige hond ook zo... In de praktijk komt het trouwens niet vaak meer voor dat we er spontaan een weekend op uittrekken. Tenzij bungalowpark via vakantieveilingen ofzo, maar dan mag de hond meestal mee...

Och Feenix toch :* Ik herken het gevoel hoor, vooral de dagen rondom die 40 weken, daarna kwam de berusting en heb ik alle slaap en luiheid die ik in me had gewoon even naar buiten laten komen. Het duurt nu echt niet lang meer...
  maandag 30 januari 2012 @ 09:28:16 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107392590
Ziet er schattig uit Fluug. Niet overmoedig worden met wandelen he }:|

Fee, je hebt er niks aan, maar niet gek dat je nu een dip hebt hoor. En om nog maar een dooddoener te gebruiken, het kan elk moment beginnen he :') :*

Gerbera, zaterdag krijg je een bevestiging van wat je al denkt. . .denk ik :P
pi_107392667
Bijtje, Dr Papa in Amsterdam doet het zelfs al met 14 weken :) gemiddeld doen de bureau's het met een week of 17..

Het echo bureau waar we nu heen gaan, dus bij 16. Bij mijn dochter ook daar geweest :D super leuk! Ik ben echt zoooo benieuwd of die gissingen van de expert en de gyn kloppen :P

Fluug, dat is natuurlijk ook wel zo! Bij mijn schoonouders is geen optie, ik heb geen ouders meer (dus dat wordt ook wat lastig :P) en verder weinig opties.. Nou ja, maakt ook niet uit! Wie weet, in de toekomst ;)
  maandag 30 januari 2012 @ 09:32:15 #15
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107392686
Ik mot blijven bewegen van de fysio Marrije ;) Ik begon beweegontwijkend gedrag te vertonen, nu met de pup heb ik wat meer behoefte om er op uit te gaan. Zoals gezegd is het nog wel pijnlijk, maar lijk ik er soepeler van te worden en dat is eigenlijk ook wel heel fijn.... Ik ga zo denk ik even met de auto op en neer naar de dierenwinkel en ga dan een stukje wandelen met de hond en Willem... Die fysio is echt een gouden greep geweest hoor, het ontlast écht...
pi_107392714
Fee :*!

Rest nog niet bijgelezen.. Brak op werk..
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 30 januari 2012 @ 09:53:31 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107393178
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:32 schreef flugeltje het volgende:
Ik mot blijven bewegen van de fysio Marrije ;) Ik begon beweegontwijkend gedrag te vertonen, nu met de pup heb ik wat meer behoefte om er op uit te gaan. Zoals gezegd is het nog wel pijnlijk, maar lijk ik er soepeler van te worden en dat is eigenlijk ook wel heel fijn.... Ik ga zo denk ik even met de auto op en neer naar de dierenwinkel en ga dan een stukje wandelen met de hond en Willem... Die fysio is echt een gouden greep geweest hoor, het ontlast écht...
Jawel, maar ik las 'dat is eigenlijk net iets te ver', en dan denk ik: doe het dan ook niet }:| Maar je oplossing klinkt verstandig (hoor juf tut) :D
  maandag 30 januari 2012 @ 10:03:00 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_107393374
Ik ben ook een uiterst verstandig mens O-)
  maandag 30 januari 2012 @ 10:03:51 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107393392
Fee-nix :*

Isla, fijn dat jullie toch kunnen genieten!

En fluugs, als je zelf al zegt dat het eigenlijk te ver is, dan moet je het niet doen.
Bewegen mag/moet maar niet over je grenzen.
Ik heb mijn honden 14 en 13 jaar gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik het op dit moment heerlijk vind dat we dus niks hoeven te regelen als we de deur achter ons dichttrekken. Ik mis wel het wandelen, maar goed daar ben ik nu toch niet toe in staat. Als de kinderen wat groter zijn, dan komt er wel weer eentje

Bôh, ondanks dat ik op tijd naar bed ging, sliep ik pas laat en was ik vroeg weer wakker. Net als bij jou Fee-nix deed alles verdories pijn en ik wist eigenlijk niet hoe te gaan liggen :X
Harry is vandaag naar opa en oma en ik mag van manlief door de sneeuw met mijn verrotte bekken geen boodschappen doen dus ik ga lekker op de bank liggen met een boek O+
Maar eerst ga ik nog een beker chocomelk maken :Y)
  maandag 30 januari 2012 @ 10:08:23 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107393490
Warme chocolademelk drink ik ook veel, heerlijk.
Asy, kan albert geen boodschappen komen brengen?
  maandag 30 januari 2012 @ 10:10:53 #21
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107393542
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:08 schreef Marrije het volgende:
Warme chocolademelk drink ik ook veel, heerlijk.
Asy, kan albert geen boodschappen komen brengen?
Waarschijnlijk komen ze niet eens in ons dorp :D
Maar mijn man haalt straks boodschappen. Er is niks waar ik nu meteen om verlegen zit...
pi_107394042
Fee: Ah :*.. lijkt me ook erg zwaar die laatste loodjes :*

en nog even over gewicht; wilde nanadu, juist zeggen dat je lichaam opslaat wat ie nodig heeft
maar dat ik begrijp dat 't ook 'raar' kan zijn dat je aankomt.
(niet dat ik er mee zit dan ik kilo's aankom, 't is alleen anders dan je gewend bent dus kan raar zijn, natuurlijk is t voor een goed doel.)

marjolijntje;
fijn nog even met je lief weg O+

Fluug; wat n leukerd!

asy :* en mjam chocolademelk

slaap sinds zaterdag met n voedingskussen O+ heerlijk
heb wel veel buikpijn (groeispurt denk ik, mn buik groeit super hard)

en mn spier van schouder en dan naar onder (zo'n rechte spier in je rug)
doet nu al 2weken pijn. Volgens fysio komt t ook door groeispurt maar ik kan nu al 2weken niet goed bukken, alleen maar 'recht' zitten op de bank, en niet slapen op mn linkerkant :{
niet echt top dus..

gister was ik wat }), denk door de pijn.
niks aan..
  maandag 30 januari 2012 @ 10:47:54 #23
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_107394353
Jullie zijn allemaal lief :* .

Heb net lekker een potje gejankt en nu gaat het wel weer. Ik kon gewoon even niet meer positief zijn. Denk ook dat het komt door de vorige zwangerschap. Het over tijd lopen hangt gewoon als een dikke wolk boven mijn hoofd. De vorige keer dacht ik ook de hele tijd 'het kan elk moment gebeuren' en toen gebeurde het toch niet... En dan denk ik wel weer 'loslaten', 'met de dag leven', 'het duurt echt echt echt niet lang meer', maar toch voelt het dan even niet zo. En dan ben ik ook weer bang dat ik zelf de bevalling tegen hou omdat ik er de hele tijd aan denk, maar er niet aan denken lukt ook niet. Pffff. Cirkeltje dus. Huilen lucht op ;).

Nu even reageren:
Marjolijntje wat fijn dat het kamertje behangklaar is. Dat rotklusje is in ieder geval alweer klaar!

PE lekker in bad gezeten. Maar balen van de spierpijn!

Fluug wat een schatje is jullie pup zeg!

Asy :* rot dat je ook zo'n pijn had!

En Zoë ook al allemaal pijntjes. We zijn een lekker krakkemikkig zootje bij elkaar ;).

Nou, ik heb de ochtendroutine weer zo'n beetje achter de rug. Ontbijten, tanden poetsen bij mij en kind, kind verschonen, boodschappen lijstje gemaakt voor m'n man. Nu alleen nog ff Jesper wat fruit geven en dan zak ik denk ik op de bank met een serietje.
  maandag 30 januari 2012 @ 10:56:21 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_107394551
Gelukkig valt het hier mee met de pijntjes. Eigenlijk nog steeds nergens last van. Afgelopen zaterdag wel voor de 2e keer deze zwangerschap een bloedneus gehad, maar ja dat is met een minuut ook alweer over. Ik mag echt niet klagen, dat doe ik wel bij de bevalling :')

Fee, relax ze.

En sterkte voor de mensen met pijntjes, kwalen en anders wat.
pi_107394731
Ja ik wil ook wel bij dat clubje.. Crisis zeg. Blij dat ik uurtje eerder naar huis ga vanaf deze week tot ik me weer fit voel. Niks aan, dat brak zijn als je voor je gevoel nog maar net bijna op de helft zit. Bij mij komt het volgens mij echt door slecht/niet slapen in combi met wat pijntjes. En het voelt vooralsnog stom en alsof het niet hoort, omdat iedereen roept dat dit de meest mooie en energieke weken zijn..
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')