Tijdsverschil is 8 uur. In Calgary is het dus 8 uur vroeger.quote:De Wereldkampioenschappen schaatsen op de sprintafstanden in 2012 worden op 28 en 29 januari 2012 in het Olympic Oval te Calgary gehouden. Het is de 43ste editie van dit toernooi en voor 5de keer in Canada gehouden en voor de 4de keer in Calgary. De titelverdedigers zijn de Wereldkampioenen van 2011, gehouden in Heerenveen in Nederland, Christine Nesbitt bij de dames en Kyou-Hyuk Lee bij de heren.
Zoiets ja.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:03 schreef Norrage het volgende:
Tot hoe laat moet ik opblijven om het helemaal af te zien? 23.30 ofzo?
23:45quote:Op zondag 29 januari 2012 22:03 schreef Norrage het volgende:
Tot hoe laat moet ik opblijven om het helemaal af te zien? 23.30 ofzo?
rempel?quote:
Nou ok, dat hou ik wel volquote:
en minder rittenquote:Op zondag 29 januari 2012 22:06 schreef Ambrosius het volgende:
Het gaat nu sneller achter elkaar dan gisteren, 23.30 moet wel lukken denk ik.
Ik denk Yuquote:Op zondag 29 januari 2012 22:08 schreef ETA het volgende:
en dan nu de hamvraag, wie gaat er met het brons naar huis? Ik zeg Boer
nergens over.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:09 schreef roos85 het volgende:
Bij de dames schijnt dus 1 rit geschrapt te zijn, bij de mannen 5..
waar praten we over
Ik gok ook Boer... maar eigenlijk is die altijd 4e..quote:Op zondag 29 januari 2012 22:08 schreef ETA het volgende:
en dan nu de hamvraag, wie gaat er met het brons naar huis? Ik zeg Boer
Dan zijn ze wel in totaal 8 minuten sneller klaar hè (incl. tijd tussen de ritten). Dat is me toch wat!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:09 schreef roos85 het volgende:
waar praten we over
wat een mazzelquote:Sjoerd de Vries heeft het echt op het nippertje gehaald. Als hij 1 honderdste langzamer was (of Silovs 1 honderdste sneller) was hij 22e in het klassement (i.p.v. 21e) en mocht Lorentzen op grond van de 21e plek op de 1000 meter verder.
Ik zou graag de argumentatie van de ISU zien. Waarom worden die ritten geschrapt?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:09 schreef roos85 het volgende:
waar praten we over
quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zou graag de argumentatie van de ISU zien. Waarom worden die ritten geschrapt?
om het aantrekkelijker en duidelijker te maken voor de volgers natuurlijk!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik zou graag de argumentatie van de ISU zien. Waarom worden die ritten geschrapt?
dat is de regel.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef franklop het volgende:
[..]
om het aantrekkelijker en duidelijker te maken voor de volgers natuurlijk!
Mo met laatste binnenbocht acht ik gevaarlijker eigenlijk, rijdt rechtstreeks tegen Lee.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat Lee nog steeds favoriet is.
Natuurlijk, hoe kunnen we die logica over het hoofd zienquote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef franklop het volgende:
[..]
om het aantrekkelijker en duidelijker te maken voor de volgers natuurlijk!
Mjah, die was ik even vergeten. Heb hem ook op 1 staan.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mo met laatste binnenbocht acht ik gevaarlijker eigenlijk, rijdt rechtstreeks tegen Lee.
Nou, De Vries en Schippers elkaar opjutten en zo de top16 inrijden!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:12 schreef hole1988 het volgende:
Samuel SCHWARZ - Benjamin MACÉ
Haralds SILOVS - Denis KUZIN
Sjoerd de VRIES - Pim SCHIPPER
Ryohei HAGA - Mirko Giacomo NENZI
Espen Aarnes HVAMMEN - Denny MORRISON
Yuya OIKAWA - Muncef OUARDI
Aleksey YESIN - Jamie GREGG
Artyom KUZNETSOV - Joji KATO
Artur WAS - Stefan GROOTHUIS
Shani DAVIS - Dmitry LOBKOV
Hein OTTERSPEER - Mika POUTALA
Tae-Bum MO - Kyou-Hyuk LEE
Mo gaat idd normaal gesproken wel 2/10 op Lee goed maken...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mo met laatste binnenbocht acht ik gevaarlijker eigenlijk, rijdt rechtstreeks tegen Lee.
hij moet wel, alles of niets nuquote:Op zondag 29 januari 2012 22:15 schreef DennisDeBengel het volgende:
Moeilijke loting voor Groothuis, hopelijk laat hij zich niet opjagen.
+1 Tennis-Voetbal-Veldrijden-Hockey-Schaatsen..quote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef franklop het volgende:
zit nu al bijna 13 uur nonstop sport te kijken
Same, behalve dan de pauze tussen 4 en 7 nietquote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef franklop het volgende:
Je bent niet voor niets PR natuurlijkquote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef franklop het volgende:
Bovenal redacteurquote:Op zondag 29 januari 2012 22:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
Je bent niet voor niets PR natuurlijk
AO, Feyenoord-Ajax, Veldrijden, schaatsen...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef franklop het volgende:
Dit keer stond ze juist even opquote:Op zondag 29 januari 2012 22:19 schreef Drassss het volgende:
Hesse.. voor al uw inzakmomentjes rond 650 meter.
En voor slechte wisselsquote:Op zondag 29 januari 2012 22:19 schreef Drassss het volgende:
Hesse.. voor al uw inzakmomentjes rond 650 meter.
Ik wilde het net zeggenquote:Op zondag 29 januari 2012 22:20 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Dit keer stond ze juist even op
1:11!quote:
quote:Op zondag 29 januari 2012 22:31 schreef vaarsuvius het volgende:
Yu valt en neemt Nesbitt mee... 2 NL op het podium
Ja daar heeft niemand het overquote:
Nesbitt is toch enigszins onder de druk bezweken...de omstandigheden waren vandaag beter en toch rijdt ze 3/10 langzamer...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:34 schreef marcodej het volgende:
Twee keer onder de 1:13 is niet goed genoeg. Goede 1000m van Yu.
Nog even een seconde bijna onder d'r PR van gisteren...quote:Op zondag 29 januari 2012 22:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja daar heeft niemand het overgister 2 seconden verschil met de #2 en nu 0.5
Anders weet ze haar blijdschap wel erg goed te verstoppen idd.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:34 schreef Tommeke het volgende:
Volgens mij weet Yu niet dat ze WK is ofzo
Bedanktquote:Op zondag 29 januari 2012 22:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/popup/335240/
http://nos.nl/video/popup/335476/
en dan wint Davis het WKquote:Op zondag 29 januari 2012 22:41 schreef Felagund het volgende:
En het wordt spannend tussen Mo en Groothuis.
En Lee maakt ook nog een goede kans. Wordt nog heel spannend.quote:
Mart deed dat ook wel bij schaatsenquote:Op zondag 29 januari 2012 22:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat commentaar van Erben lijkt op het commentaar van Mart bij de avondetappe
Moet-ie wel even anderhalve seconde goedmaken op Mo en Lee.quote:
Martquote:Op zondag 29 januari 2012 22:46 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Mart deed dat ook wel bij schaatsen
quote:Vorige PR van Yu was 1.14.43 en dan rijdt ze nu 1.13.47!! En daarmee nipt wereldkampioen. Een terechte dus...
twitter:erbenwennemars twitterde op zondag 29-01-2012 om 22:55:22Het gaat tussen MO, GROOTHUIS en OTTERSPEER.. Wie gaat het doen..#WKsprintCalgary reageer retweet
En Lee dan?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:55 schreef hole1988 het volgende:
twitter:erbenwennemars twitterde op zondag 29-01-2012 om 22:55:22Het gaat tussen MO, GROOTHUIS en OTTERSPEER.. Wie gaat het doen..#WKsprintCalgary reageer retweet
Dat is wat ik naar hem tweettequote:
quote:
twitter:
Hoe lang zijn Nesbitt en Kuipers al uit elkaar dan? Dacht dat ze zelfs verloofd waren?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:54 schreef roos85 het volgende:
Kuipers met zijn (nieuwe) vriendin, die is er wel op vooruit gegaan zeg
[ afbeelding ]
hij is verloofd met zn nieuwe vrouwtjequote:Op zondag 29 januari 2012 23:02 schreef Hamilton het volgende:
[..]
Hoe lang zijn Nesbitt en Kuipers al uit elkaar dan? Dacht dat ze zelfs verloofd waren?
Dat weet ik niet.. dat dacht ik ook...quote:Op zondag 29 januari 2012 23:02 schreef Hamilton het volgende:
[..]
Hoe lang zijn Nesbitt en Kuipers al uit elkaar dan? Dacht dat ze zelfs verloofd waren?
quote:
dat zie ik nu ook een beetjequote:Op zondag 29 januari 2012 23:07 schreef Zorro het volgende:
ER komen toch nog 8 ritten ,dus 16 man? Dan kan de Vries toch nog 17e worden? Dus er moet nog eentje achter hem komen toch?
nu wel zekerquote:Op zondag 29 januari 2012 23:07 schreef Zorro het volgende:
ER komen toch nog 8 ritten ,dus 16 man? Dan kan de Vries toch nog 17e worden? Dus er moet nog eentje achter hem komen toch?
Scherpquote:Op zondag 29 januari 2012 23:07 schreef Zorro het volgende:
een kijk op wat de mannen hebben gepresenteerd op de 1e 1000 meter.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:07 schreef Zorro het volgende:
twitter:AnnetteGerrit twitterde op zondag 29-01-2012 om 23:12:055e plaats.. Alles gegeven maar er zat voor mij echt niet meer in. Afgesloten met een pr en 4 goede racess neergezet #wksprint reageer retweet
Kun je dat ff uitleggen?quote:Op zondag 29 januari 2012 23:12 schreef roos85 het volgende:
pfff dit is echt mazzel voor Nederland...
Die achterlijke regel is nu echt in ons voordeel
Zonder die idiote regel had De Vries zich ook wel geplaatst bij de beste 16...quote:Op zondag 29 januari 2012 23:12 schreef roos85 het volgende:
pfff dit is echt mazzel voor Nederland...
Die achterlijke regel is nu echt in ons voordeel
lees maarquote:Op zondag 29 januari 2012 23:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Kun je dat ff uitleggen?
Zit er niet echt in dit weekend
quote:Rule 242
Drawing at World Sprint Championships
1. For the first day’s distances in World Sprint Championships the Competitors
will be placed in groups, each group consisting of 8 Competitors, based on their best
approved qualifying times on the distance concerned. For drawing of pairs Rule
240, paragraphs 1 and 2 apply, except for the number of groups.
2. a) In the third and the fourth distance the arrangement of pairs shall be based
on the ranking in total points after two and three distances, respectively. If some
Competitors are equal in total points, the Competitor with the better time in the last
skated distance is considered to be better ranked. However, the arrangement of pairs
for each distance shall be made in such a way that all participants change their
starting lanes the second day; i.e. Competitors who started in the inner lane the first
day against Competitors who started in the outer lane. The starting order of pairs
shall be opposite to the ranking order of the Competitors: The Competitor ranked
first in overall points shall skate in the last pair together with the next ranked
Competitor, subject to the principle of changed lanes in the second race, and so on.
b) In the last distance a maximum of 24 Competitors will be admitted. The
qualification for the last distance (the second 1000 meters race) will be based on two
different ranking lists: The ranking of the first 1000 m race, and the ranking in total
points after three distances. Competitors placed among the 16 best in both ranking
lists will be directly qualified for the last distance. The next to qualify is the
Competitor with the highest rank in either of the two lists, with preference for the
ranking in total points after three distances if some Competitors have the same rank
in different ranking lists. However, when 12 Competitors from the same starting
lane in the first 1000 m race have been selected, preference will be given to
Competitors with the opposite starting lane in the first 1000 m race, until 24
Competitors have been selected.
c) If a Skater, who has been entitled to compete in the fourth distance,
withdraws after the draw, this Skater may be replaced by the next qualified Skater
according to the criteria given in paragraph b) above.
Drawing at International Sprint Competitions
3. Paragraph 2 of this Rule applies to international sprint competitions over two
times 500 meters and two times 1000 meters.
Goede vraag, de ISU heeft een of andere vage regeling voor de slotafstand..quote:Op zondag 29 januari 2012 23:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Kun je dat ff uitleggen?
Zit er niet echt in dit weekend
twitter:AnnetteGerrit twitterde op zondag 29-01-2012 om 23:15:50Zo mooi. Na het startschot hoor ik mijn vader altijd al eerste roepen. Ook vandaag na 2 passen hoorde ik papa
reageer retweet
twitter:rintjeritsma twitterde op zondag 29-01-2012 om 23:18:27Wat een top Race van Groothuis . Nu wachten reageer retweet
quote:Op zondag 29 januari 2012 23:18 schreef TheArt het volgende:
Eindelijk die tijd van Nijenhuis uit de boeken.
Nooit meer wat van gehoord.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:18 schreef TheArt het volgende:
twitter:marktuitert twitterde op zondag 29-01-2012 om 23:19:47YEAH!! toprace van @stefangroothuis #wksprint reageer retweet
quote:Op zondag 29 januari 2012 23:18 schreef TheArt het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |