In principe hoeft dat niet. Als je ter goeder trouw bent geweest en het product niet commercieel importeerd (dan moet je uiteraard wel weten wat wel en niet mag) dan ben je volgens de wet in ieder geval niet strafbaar zover ik weet.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:55 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Maar je dient dus als burger niet alleen de wet te kennen, je moet ook ieder beschermd product kennen, zodat je van andere producten kan bepalen of het een imitatiepoging is? Ik ben dan misschien wereldvreemd, maar voor dit topic wist ik niet hoe zo'n Dr.Dre ding er uit zag. Ik had hem dus te goeder trouw kunnen kopen, omdat ik hem mooi vond voor een goede prijs, en dan ook de lul kunnen zijn. En dat geldt dus voor ieder product. Wat absurd.
en daarom dus:quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:25 schreef DaneV het volgende:
[..]
In principe hoeft dat niet. Als je ter goeder trouw bent geweest en het product niet commercieel importeerd (dan moet je uiteraard wel weten wat wel en niet mag) dan ben je volgens de wet in ieder geval niet strafbaar zover ik weet.
Het moet wel aannemelijk zijn dat je ter goeder trouw bent geweest natuurlijk; als jij een lacoste shirt koopt in turkije voor 10 euro, dan mag er worden aangenomen dat je wist dat het nep was.
quote:Op maandag 30 januari 2012 16:49 schreef Ra-z het volgende:
screenshot van pagina maken, uitprinten, bezwaarschrift indienen met daarin een verhaaltje dat het niet duidelijk was dat het namaak was. En dan afwachten.
Paypal is alleen voor 18+. Je hebt dus ook nog eens valsheid in geschrifte gepleegd begrijp ik ?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:18 schreef sventjuuh13 het volgende:
ja maar ik heb betaalt met mijn paypal
Online iets bestellen is ookal voor 18+.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:46 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Paypal is alleen voor 18+. Je hebt dus ook nog eens valsheid in geschrifte gepleegd begrijp ik ?
Volgens mij heeft de douane al contact gehad over inklaringskosten en heeft TS een paypal factuur opgestuurd toen ze de waarde wilden wetenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:33 schreef Inlognaam het volgende:
Als topicstarter ontkent dat ie wat heeft besteld, is de kous daarmee af. Ze zullen toch eerst moeten bewijzen dat hij degene is die dat lompe ding besteld heeft.
Ik kan ook iets voor een ander bestellen, moet de ontvanger die van niets weet dan maar een flinke boete betalen? Nee, zonder bewijs valt er niets uit te delen.
Dit.quote:Op maandag 30 januari 2012 00:34 schreef Dhaha het volgende:
Zou je een scan/foto van die brief kunnen posten? (pers. gegevens wegpainten). Ik ben er wel benieuwd naar.
Ook dat moet TS dan maar ontkennenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:34 schreef Ra-z het volgende:
Volgens mij heeft de douane al contact gehad over inklaringskosten en heeft TS een paypal factuur opgestuurd toen ze de waarde wilden weten
Welja.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:53 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Ook dat moet TS dan maar ontkennen
Oh, dus eerst willen ze het ding inklaren en vervolgens toch maar niet en een boete uitschrijven?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:34 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de douane al contact gehad over inklaringskosten en heeft TS een paypal factuur opgestuurd toen ze de waarde wilden weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |