Haha, dat is wel zo ongeveer het grootste pauperkabinet wat er te maken valt in Nederland. Henk en Ingrid I.quote:
Mensen zijn gewoon steeds opportunistischer geworden. Al proberen veel fanatieke links-rechts hooligans steeds in hun eigen straatje uit te leggen.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:35 schreef MouzurX het volgende:
Waarom zou iedereen ineens communist zijn geworden?
Ik denk het niet, maar ik ben geen jurist.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:41 schreef robin007bond het volgende:
In de Elsevier stond laatst een goed artikel over wat de SP precies van plan is. Is het inscannen toegestaan?
En dan...quote:Op zondag 29 januari 2012 15:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik weet wel wat ik ga doen bij de volgende verkiezingen: niet stemmen.
En daar bereik je wat mee?quote:Op zondag 29 januari 2012 15:45 schreef MouzurX het volgende:
Ik weet wel wat ik ga doen bij de volgende verkiezingen: niet stemmen.
Dat is misschien nog een goed idee ja.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik stem gewoon weer op een partij waar ik principieel 100% achter sta. De piratenpartij.
De enige partij die nog wel voor de privacy belangen van burgers opkomt.
Als op iets anders stemt dan een one-issue partij weet je nooit maar dan ook nooit wat met er met jouw stem gedaan wordt. Voor hetzelfde geld krijg je kilometerheffing terwijl de betreffende partij in het verkiezingsprog tegen was.
Geen tijdverlies door te gaan stemmen (is een bekend economisch vraagstuk, de marginale impact van jouw stem is nihil, waarom stoppen mensen er dan toch tijd in?). Verder wordt met niet stemmen wordt de opkomst lager, als de opkomst erg ver daalt geeft dat de mogelijkheid het draagvlak van democratisch stelsel te discussie te stellen (zoals nu bijvoorbeeld omtrent de waterschappen de redenatie is).quote:
Mee eens.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:43 schreef Hexagon het volgende:
Mensen zijn gewoon steeds opportunistischer geworden.
Och zo marginaal hoeft de impact van het stemrecht niet te zijn. Ik bedoel het is je goed recht een campagne te starten om mensen om de door jou gewenste partij te laten stemmen.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Geen tijdverlies door te gaan stemmen (is een bekend economisch vraagstuk, de marginale impact van jouw stem is nihil, waarom stoppen mensen er dan toch tijd in?). Verder wordt met niet stemmen wordt de opkomst lager, als de opkomst erg ver daalt geeft dat de mogelijkheid het draagvlak van democratisch stelsel te discussie te stellen (zoals nu bijvoorbeeld omtrent de waterschappen de redenatie is).
waarom? het is juist goed. de middenpartijen hebben gefaald, dus gaat de kiezer meer op hun strepen staan. eerst rechts, nu de tegenreactie. en dan kom je uiteindelijk toch weer in het midden uit.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mee eens.
Ik snap ook niet dat het CDA weer aan het kiezen lijkt voor de "we waaien gewoon met alle winden mee" tactiek. Juist extremere stellingen worden door de kiezer gewaardeerd. Dat zie je niet alleen in NL, ook in de VS (TEA party).
Het is een buitengewoon slechte ontwikkeling die regeren alleen maar lastiger maakt en m.i. de democratie haar glans doet verliezen.
Er valt genoeg kritiek te leveren op de SP, maar om nu een Elsevier artikel als leidraad te nemen lijkt mij niet representatief.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:41 schreef robin007bond het volgende:
Gelukkig zijn peilingen niet altijd even representatief.
In de Elsevier stond laatst een goed artikel over wat de SP precies van plan is. Is het inscannen toegestaan?
Hoe dan precies?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:18 schreef okiokinl het volgende:
[..]
waarom? het is juist goed. de middenpartijen hebben gefaald, dus gaat de kiezer meer op hun strepen staan. eerst rechts, nu de tegenreactie. en dan kom je uiteindelijk toch weer in het midden uit.
over een tijdje is iedereen dat extreme weer helemaal zat, en kunnen we weer verder. nu is het keihard nodig dat links van zich laat horen, want rechts is de boel aardig aan het verpesten in dit land.
In deze moderne globale wereld is stemmen niet meer zo belangrijk want je kunt nu net zo makkelijk naar een land verhuizen waar je wel gewaardeerd wordt.quote:
immigratie issues, kennelijk. en europa.quote:
wel als er min of meer oplossingen komen voor de issues die men naar de extremere partijen drijft. en dat gebeurt alleen maar als die partijen eerst wat te zeggen krijgen.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:22 schreef DS4 het volgende:
Ik zie het niet zo gebeuren dat men weer terug gaat naar het midden.
Het enige wat met de kiezers is gebeurd is dat ze vergeten zijn dat regeringen nou eenmaal compromissen moeten sluiten omdat ze nou eenmaal de belangen van iedereen horen te dienen, en op het moment dat er compromissen moeten worden gesloten is er niemand er 100% gelukkig mee.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
immigratie issues, kennelijk. en europa.
maar goed, hoeft niet eens een feit te zijn, de keizers vinden dat ze gefaald hebben, dat is wat telt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |