verschrikkelijk dat 'supporters' hier toe in staat zijn.quote:Martin Sturkenboom heeft van een groep Ajax-supporters een 'laatste waarschuwing' gekregen. De algemeen directeur ad-interim van Ajax kreeg, naar nu bekend is geworden, in de nacht van woensdag op donderdag bezoek van een tiental fans die hem bij zijn eigen huis intimideerden.
'Wij komen jou waarschuwen. Je moet oprotten uit de Arena. Jij weet niet welke maatregelen wij kunnen nemen tegen jou en jouw gezin', luidde de boodschap.
Sturkenboom heeft dezelfde nacht een verklaring afgelegd bij de politie en deed vrijdag formeel aangifte. 'Ik ben erg geschrokken. Dit was pure intimidatie', liet de directeur weten.
Sms'jes
'Nadat de groep was vertrokken, kreeg ik een aantal intimiderende en bedreigende sms'jes. Het is triest dat zakelijke onenigheid nu ook een wissel trekt op mijn privéleven. Op deze manier wordt het werken mij bijna onmogelijk gemaakt.'
Vooralsnog gooit Sturkenboom de handdoek niet in de ring, maar hij erkent wel dat de werkomstandigheden bij Ajax op dit moment allerminst plezierig zijn. De oud-voorzitter van FC Utrecht is door de raad van commissarissen onder leiding van Steven ten Have naar voren geschoven als algemeen directeur ad-interim. Het is de bedoeling dat Louis van Gaal hem rond de zomer opvolgt.
Ajax-icoon Johan Cruijff, gesteund door een aantal jeugdtrainers, probeert die benoeming ongedaan te maken. Op 7 februari doet de rechter uitspraak in het hoger beroep dat de raad van commissarissen heeft ingesteld tegen een eerdere rechterlijke uitspraak de benoemingen van Louis van Gaal en Martin Sturkenboom en technisch directeur Danny Blind op te schorten. Drie dagen later spreken de aandeelhouders van Ajax zich uit over de bestuurlijke crisis bij de Amsterdamse club.
No true Scotsman.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zijn dan ook geen supporters, maar domme sukkels, die niet doorhebben dat deze actie hun 'zaak' alleen maar schaadt. Wat een mongolen
Idd heel logischquote:Op zondag 29 januari 2012 12:22 schreef msnk het volgende:
Alleen maar logisch dat dit zou gebeuren. Schurkenboom
Jij vindt het normaal dat een groep 'fans' jou en je familie 's nachts komt bedreigen om wat jij op de werkvloer uitvoert?quote:
Dit dusquote:Op zondag 29 januari 2012 12:22 schreef msnk het volgende:
Alleen maar logisch dat dit zou gebeuren. Schurkenboom
Volgens mij heb jij mijn post niet goed gelezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jij vindt het normaal dat een groep 'fans' jou en je familie 's nachts komt bedreigen om wat jij op de werkvloer uitvoert?
Als Sturkenboom bij nader inzien beseft dat het in het belang van zijn familie beter is als ie opstapt bij Ajax, dan kan je moeilijk concluderen dat het "hun" belangen schaadde, dan hebben ze eigenlijk doodleuk hun zin gekregen.quote:Op zondag 29 januari 2012 12:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zijn dan ook geen supporters, maar domme sukkels, die niet doorhebben dat deze actie hun 'zaak' alleen maar schaadt. Wat een mongolen
In principe ben ik het hier wel mee eens, gezien dat Cruyff eigenlijk al sinds 1978 (met dat streepje minder op zijn schoen) voor onrust en tweespalt zorgt waar ie zich ook maar vertoont, tenzij de gehele regie voor 100% voor zijn rekening komt en er niemand anders in de weg staat. Eigenlijk is het gewoon een doodordinaire intrigant, maar wel een met verstand van voetbal.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de taferelen bij Ajax verbijsterend. Ik vrees dat het kamp-Cruijff uiteindelijk Ajax de vernieling in helpt. Het zijn mensen die denken alleen ex-voetballers op een goede manier een voetbalclub kunnen leiden. Dat terwijl Ajax al jaren een beursgenoteerd bedrijf is. Er gaan vele miljoenen euro's om in de BV Ajax.
Cruijff zorgt voortdurend voor onrust binnen de club; zelfs het eerste elftal raakt er ongewild bij betrokken, wanneer Cruijff verlangt dat Frank de Boer partij kiest. Een clubicoon is prachtig, maar dat wil niet zeggen dat -ie dan ook maar de club moet runnen. Jarenlang is -ie voor z'n verantwoordelijkheden weggelopen, nu moet -ie ineens Ajax bestieren. Weg ermee.
Overigens zou ik als interim-directeur zeggen: jongens, bekijk het lekker
Daar zullen de fans van BV Ajax ook enorm gelukkig mee zijnquote:Op zondag 29 januari 2012 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind de taferelen bij Ajax verbijsterend. Ik vrees dat het kamp-Cruijff uiteindelijk Ajax de vernieling in helpt. Het zijn mensen die denken alleen ex-voetballers op een goede manier een voetbalclub kunnen leiden. Dat terwijl Ajax al jaren een beursgenoteerd bedrijf is. Er gaan vele miljoenen euro's om in de BV Ajax.
Cruijff zorgt voortdurend voor onrust binnen de club; zelfs het eerste elftal raakt er ongewild bij betrokken, wanneer Cruijff verlangt dat Frank de Boer partij kiest. Een clubicoon is prachtig, maar dat wil niet zeggen dat -ie dan ook maar de club moet runnen. Jarenlang is -ie voor z'n verantwoordelijkheden weggelopen, nu moet -ie ineens Ajax bestieren. Weg ermee.
NV.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
Alleen verstand van voetbal is niet genoeg om Ajax te runnen. Je hebt ook mensen nodig die een commercieel bedrijf kunnen leiden, want dat is Ajax.quote:Op zondag 29 januari 2012 13:59 schreef Hathor het volgende:
In principe ben ik het hier wel mee eens, gezien dat Cruyff eigenlijk al sinds 1978 (met dat streepje minder op zijn schoen) voor onrust en tweespalt zorgt waar ie zich ook maar vertoont, tenzij de gehele regie voor 100% voor zijn rekening komt en er niemand anders in de weg staat. Eigenlijk is het gewoon een doodordinaire intrigant, maar wel een met verstand van voetbal.
Niet relevant. Het is gewoon een feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Sowieso draait alles alleen maar om geld.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:01 schreef Tocadisco het volgende:
Daar zullen de fans van BV Ajax ook enorm gelukkig mee zijn..
Waarom zou je een vredesnaam een interim-directeur willen wegpesten. Die man zit daar tijdelijk, om de boel draaiende te houden.quote:
Misschien moet je je dan iets meer verdiepen in de geschiedenis van Ajax de laatste 10-15 jaar, want de NV heeft aardig wat missers begaan die terug te voeren zijn op gebrekkig management op voetbalgebied.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Alleen verstand van voetbal is niet genoeg om Ajax te runnen. Je hebt ook mensen nodig die een commercieel bedrijf kunnen leiden, want dat is Ajax.
Nu is het relevant gemaakt. Is het trouwens al jaren.quote:Niet relevant. Het is gewoon een feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is. Sowieso draait alles alleen maar om geld.
Dat is weer een ander verhaal, ik reageerde alleen op wat jij zei.quote:Waarom zou je een vredesnaam een interim-directeur willen wegpesten. Die man zit daar tijdelijk, om de boel draaiende te houden.
Zal best, maar Ajax heeft de afgelopen 15 jaar toch vooral voetbal gespeeld dat niet om aan te zien was, waaronder ook de nodige seizoenen met een eindklassering buiten de Top 3.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:26 schreef grrrbeer het volgende:
Misschien moet je je dan iets meer verdiepen in de geschiedenis van Ajax de laatste 10-15 jaar, want de NV heeft aardig wat missers begaan die terug te voeren zijn op gebrekkig management op voetbalgebied.
Heb ik dat beweerd dan? Ik stel slecht dat voetbal is verworden tot een sport waar alles om geld draait. De naïviteit van figuren als Cruijff houdt kort gezegd in dat Ajax alle talenten weer uit de eigen jeugd moet halen. Prachtig streven, alleen worden die talenten binnen no-time weer weggekocht door grotere clubs uit het buitenland.quote:Op zondag 29 januari 2012 14:26 schreef grrrbeer het volgende:
Nu is het relevant gemaakt. Is het trouwens al jaren.
En alles draait ook om geld inderdaad. Seizoenskaarten zijn ook niet gratis!![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 15:20 schreef PalmRoyale het volgende:
Als je om een spelletje iemand gaat bedreigen dan ben je gewoon een enorme kneus. En ja, dat is voetbal, gewoon een spelletje.
Ik hoor weinig positiefs over zijn handelen aldaar, maar dit is hoe dan ook niet goed te praten.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:19 schreef Smoofie het volgende:
Nee, ff serieus, dit was te verwachten na wat schurkenboom allemaal heeft geflikt.
Een vrouw die kanker heeft en dan haar man verbieden om op de toekomst te komenquote:Op zondag 29 januari 2012 15:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik hoor weinig positiefs over zijn handelen aldaar, maar dit is hoe dan ook niet goed te praten.
Ik vind dat ook schandalig, maar als jij hem neer slaat verdien je ook om netjes even een fikse douw te krijgen. Dat is nl. crimineel, ipv een lul zijn.quote:Op zondag 29 januari 2012 15:27 schreef Smoofie het volgende:
Een vrouw die kanker heeft en dan haar man verbieden om op de toekomst te komen. Het is dat ik geen zin in problemen heb, anders had ik hem persoonlijk neergeslagen.
Boeiend...quote:Op zondag 29 januari 2012 15:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook schandalig, maar als jij hem neer slaat verdien je ook om netjes even een fikse douw te krijgen. Dat is nl. crimineel, ipv een lul zijn.
De fans waren er eerder dan het commerciele gedrocht hoorquote:Op maandag 30 januari 2012 13:06 schreef Nielsch het volgende:
Als je er niet mee om kan gaan dat je favoriete club een commercieel bedrijf is, dan moet je fan worden van de lokale amateurclub.
En nederlandse rugbyers totaal niet serieus te nemen, dus wat je nou almaar loopt te koketteren met je anti-voetbal mentaliteitquote:Op maandag 30 januari 2012 13:07 schreef Nielsch het volgende:
Verder is en blijft voetbal - professioneel of niet - gewoon een kansloze proletensport. Dat blijkt maar weer eens.
Ja, dat doet er niet toe dat ze er eerder waren. Het gaat echt niet terug naar de oude situatie van voor het commerciele betaalde voetbal. Ze kunnen trouwens alsnog fan worden van een amateurclub als ze willen.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:17 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
De fans waren er eerder dan het commerciele gedrocht hoor
Daarom is het al 15 jaar ellende tussen bestuur en supporters.
Je beperken tot Nederlandquote:Op maandag 30 januari 2012 13:17 schreef grrrbeer het volgende:
En nederlandse rugbyers totaal niet serieus te nemen, dus wat je nou almaar loopt te koketteren met je anti-voetbal mentaliteit
Je rugby't bij Oxford?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je beperken tot Nederland![]()
![]()
Boertje...
Wat heeft mijn persoonlijke voorkeur voor een club / team / land er nu weer mee te maken? Je bent werkelijk niet te volgen. Mijn opa is Iers en mijn vader is Engels maar met Ierse roots. Daar ben ik door beïnvloedt. Verder speel ik niet op hoog niveau rugby nee maar ik betwijfel dat veel FOK!kers wel op hoog niveau voetballen.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:22 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Je rugby't bij Oxford?
Nederlandse selectie? Of te min voor je?
Wie ligt er nu huilend achter de bank?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat heeft mijn persoonlijke voorkeur voor een club / team / land er nu weer mee te maken? Je bent werkelijk niet te volgen. Mijn opa is Iers en mijn vader is Engels maar met Ierse roots. Daar ben ik door beïnvloedt. Verder speel ik niet op hoog niveau rugby nee maar ik betwijfel dat veel FOK!kers wel op hoog niveau voetballen.
Nee, dan voetballers. Lopen elke keer weer te klagen dat hun sport kapot gaat door commercie, maar wel elk jaar braaf het nieuwe uitshirt kopen, omdat het van kleur verschilt met het uitshirt van vorig jaar. GOH JA HE, waarom denk je dat dat is? Juist, om te verkopen en diezelfde idioten die boos zijn op de commercie schuiven ieder jaar weer braaf 70 euro over de toonbank om er toch maar bij te willen horen. Wie is er dan gek, de directeur van die club of de betalende supporter?
Dan is wimbledon een beter voorbeeldquote:Op maandag 30 januari 2012 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Misschien is dit een mooi voorbeeld voor de boze Ajax-fans. Gewoon het heft in eigen handen nemen in plaats van de directeur te bedreigen omdat je boos bent hoe hij de club leidt.
http://en.wikipedia.org/wiki/F.C._United_of_Manchester
En waarom zou ik dat niet weten? Ik weet prima wat voor prullaria je allemaal kan kopen in stadions en hoeveel dat kost. En dan heb ik het nog niet eens over eten / drank.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:36 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Wie ligt er nu huilend achter de bank?
En je verwart nu verschillende soorten mensen met elkaar. Ben jaren naar voetbal gegaan... Heb buiten m'n seizoenskaart nooit 1 cent uitgegeven aan prullaria. En zo zijn er wel meer die wel beter weten.
Maar dat zou jij allemaal niet weten idd
Ik bedoel hoe de zaken er voor staan in (ajax) supporterslandquote:Op maandag 30 januari 2012 13:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En waarom zou ik dat niet weten? Ik weet prima wat voor prullaria je allemaal kan kopen in stadions en hoeveel dat kost. En dan heb ik het nog niet eens over eten / drank.
Want dan mag ik dingen niet meer triest vinden? Als we dingen al niet meer triest mogen vinden, waar gaat het dan nog heenquote:Op maandag 30 januari 2012 13:02 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Boeiend. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
Tuurlijk mag datquote:Op maandag 30 januari 2012 14:08 schreef Santello het volgende:
[..]
Want dan mag ik dingen niet meer triest vinden? Als we dingen al niet meer triest mogen vinden, waar gaat het dan nog heen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |