Het is super effectief en zonder regels, puur gericht op het zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander(s) en zelf veilig thuis te kunnen komen. Veelal gebaseerd op situaties tijdens het uitgaan (wij hebben seminars in afgehuurde kroegen om geweld tijdens het uitgaan te simuleren), dus ik denk dat het wel zin heeft ja.quote:Op zondag 15 april 2012 01:16 schreef EdwinNL het volgende:
In hoeverre kan je krav maga gebruiken als zelfverdediging? Heeft het echt "nut" in bijv. geweld bij uitgaan?
Is er op je vakantiestek geen dojo in de buurt?quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:58 schreef mafkees10 het volgende:
Woensdag laatste lesje gehad en ben er nu ruim een maand tussenuit (vakantie) dus voorlopig zit er niets in
We moesten op de grond liggen, 3 man er omheen met stootkussens en dan liggend op de grond jezelf eruit vechten met slaan en trappen. We deden niveau 3, dat is een kleine groep dus we zaten in de relatief kleine dojo.... ik trapte toen iemand met 2 benen voluit tegen de muur aan.quote:Op maandag 30 april 2012 19:53 schreef wiver het volgende:
Zo! Welke technieken waren jullie aan het oefenen?
quote:hoofd-instructeur Synthia Stoffer als een van de eerste niet Israëli, geslaagd voor Krav Maga Instructeursopleiding in Israel. Zij is nu ook, als een van de allereerste in Europa, officieel als Krav Maga Instructeur gecertificeerd door het toonaangevende Wingate Instituut in Israel, daar waar Imi Lichtenfeld, de grondlegger van Krav Maga, ooit begonnen is met het opleiden van Krav Maga Instructeurs. Momenteel zijn er in Europa naast haar, 4 andere KM Instructeurs gecertificeerd door Wingate.
Ik!quote:Op donderdag 10 mei 2012 16:42 schreef wiver het volgende:
Vanavond weer. Ben benieuwd wat we gaan doen.
Wie heeft zich al ingeschreven voor de seminar in Harderwijk, 9 juni a.s.?
Je kan toch prima alleen trainen? Shadowfighting en ook vanuit daar de oefeningen trainen en doornemen. Gecombineerd met pushups, etc... (en in het meest ideale geval: Je reispartner zo gek krijgen om als aanvaller te dienenquote:Op maandag 16 april 2012 09:03 schreef wiver het volgende:
[..]
Is er op je vakantiestek geen dojo in de buurt?
Avi Moyal (director) is opgeleid door Imi. Bovendien zijn Tamir Gilad en Amnon Darsa toch wel een paar van de beste instructeurs van de wereld.quote:Op zondag 29 januari 2012 01:02 schreef Stratotanker het volgende:
Momenteel ben ik een KM school aan het uitzoeken. De keuze valt tussen de KMG en IKMF bond. Ik ben sinds kort op de hoogte van de veranderingen in de bonden. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de IKMF school, aangezien deze een eigen school heeft (ipv sporthal training) en de (meeste) instructeurs een hogere graad hebben en meer bekend zijn.
Kwa bond trekt KMG het meeste, maar eigenlijk trekt die voorkeur op niets. Enkel omdat er van de oorspronkelijke trainers opgeleid door Imi niemand meer bij IKMF lijkt te zitten. Misschien ben ik er eigenlijk al uit, toch zijn tips altijd welkom.
Onzin natuurlijk.... je moet ergens beginnen. Het tempo van de IKMF is goed, liever de technieken tijd te geven zodat ze goed uitgevoerd worden om fouten te voorkomen (en het een 2e natuur te laten worden) dan er doorheen schieten en een blackout krijgen of geforceerd gaan verdedigen in het eggie. Bovendien schelen de IKMF en de KMG niet zoveel van elkaar.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:15 schreef mafkees10 het volgende:
Ik raad je het IKMF af. Het curriculum is imo te langzaam, te passief en in mijn ogen is het meer een schijnveilige aanpak van krav. Niet dat het slecht is hoor, want het werkt prima, maar het is niet mijn aanpak. Ik geloof er gewoon niet in. Op straat wordt het gewoon matten, en daar besteedt IKMF niet heel veel aandacht aan. Het is slechts zelfverdediging en geen totaaloplossing. Dat laatste zie ik liever en als je dat ook zoekt dan is de beste oplossing om bij een school te gaan die geen curriculum hanteert
Ik ben bij verschillende scholen geweest en daar waar geen curriculum gehanteerd werd was de activiteit en het niveau het hoogst.
Het is erg moeilijk vergelijken omdat de curriculums heel anders zijn opgebouwd...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |