abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:47:05 #251
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_117609198
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:31 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Staat niet in verhouding met 100% sparren waarin je sowieso op je smoel geslagen wordt.

Sowieso statements als "tanden wil je niet op bezuinigen" vind ik een beetje onzinnig, handen wil je namelijk ook niet op bezuinigen en je kloten ook niet, toch gebruiken de meeste simpele handschoenen en een simpele tok. Maar goed, iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. :)
Een gebroken hand geneest met 6 weken gips. Een paar tanden eruit duurt veel langer voor het weer helemaal herstelt is en kost je véél meer. Bovendien gaat het niet alleen om sparren, je kan ook per ongeluk een elleboog in je gezicht krijgen tijdens een techniek. ;)
pi_117623170
Vriend van mij heeft ook zijn hand gebroken gehad. Is al jaren geleden maar bij een verkeerde beweging is hij zo weer een aantal weken uitgeschakeld. Het wordt nooit meer zoals het was iig!
pi_117734720
blessures kunnen altijd voorkomen heren, maar het verschil tussen instap en goede handschoenen loopt al uiteen van ¤20 bij instap, naar ¤100+ voor beetje goeie handschoenen.
dat is een verschil van ¤80.

bij een Bitje is het een verschil van ¤5 euro voor instap naar ¤20-¤30 voor een goeie.
een verschil van circa ¤20.

Daarom denk ik dat je beter eerst een goed bitje kunt halen, als eerst goeie handschoenen. zeker als je denkt dat mensen aan het begin toch vaak niet al te veel willen uitgeven aan een sport, als ze er nog niet zo vaak mee zijn wezen trainen.
pi_117793789
Ja precies.. Veiligheid voor alles zeggen ze. Vorige week mijn knie geblesseerd op t werk. Ging niet eens echt heel hard, maar mooi de aanhechting van de knieschijf naar de klootjes. Kan nu wel weer normaal lopen, maar traplopen gaat nog moeizaam en de auto in/ uit ook. Zo zie je maar hoe teer een lichaam is (vooral je knieën).
Op de motor heb ik ook een goed leren pak aan, en een goed merk helm/handschoenen. Want 1 keer verkeerd terecht komen en je rijdt nooit meer.
Zeker met jullie adviezen samen ga ik dus wel voor een betere kwaliteit bitje. (Hoop dat mijn knie snel weer normaal is, want als ik nu Krav ga doen wordt t niet wat haha).
ik ben zo lekker normaal gebleven
pi_119840926
Even een crosspost uit een ander (gesloten) topic. Ik hoop dat iemand antwoord kan geven. Vorige deel was dicht, dus maar even een nieuw deel aangemaakt. Gelijk maar een vraag. Ik wil in Tilburg aan Krav Maga gaan doen. Ik heb een achtergrond in kick/thaiboxing en judo. Nu hebben we de keus uit:

http://www.kravmagaschool013.com/
http://www.kravtilburg.eu/
http://www.sportooms.nl
http://www.tausgym.nl/

Kortom: keus genoeg. Nu kan ik overal wel een proefles gaan doen, maar misschien dat iemand hier ervaring heeft met 1 van bovengenoemde scholen? Ik ben met name op zoek naar ' stevige' wat meer fysieke trainingen.
pi_119907694
Niemand?
pi_119917457
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:02 schreef Wokschotel het volgende:
Niemand?
Worden toch proeflessen zo te zien ;)
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:59:22 #258
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_119925373
Ik kom niet uit die regio dus geen idee nee sorry..

Proefles is sowieso wel aan te raden.
Bla Bla Bla :P
pi_120081179
Ik ga een paar proeflesjes doen, in ieder geval bedankt voor de reacties :)
  zondag 9 december 2012 @ 22:00:52 #260
387204 user13
nieuwe USER
pi_120127343
Hallo,

Ik spring nu zomaar even in jullie topic maar ik dacht eraan krav maga te proberen.
Ik wilde sowieso al langer een vechtsport beoefenen waar je ook in RL iets aan hebt..

Ik vroeg me wel af: is het een intensieve sport?
En in hoeverre is het geschikt voor kleinere vrouwen?
Ben iemand die eigenlijk best snel spieren verrekt / gewrichten 'knakt' e.d. dus weet eigenlijk niet zo zeker of een contactsport dan sowieso erg handig is?
nieuwe user
  maandag 10 december 2012 @ 15:47:18 #261
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_120151788
Het is wel vrij intensief.

Dingen gebeuren, maar het is belangrijk zelf aan te geven waar je grenzen liggen.

Juist voor (kleine)vrouwen (maar ook gewoon mannen) is het perfect om zich wat zekerder te voelen in hun omgeving bijvoorbeeld of op straat. Het helpt ook erg met je mentaliteit. Hierdoor heb je al sneller een uitstraling waardoor je er zogezegd "niet uitgepikt" zal worden.
Bla Bla Bla :P
  dinsdag 23 april 2013 @ 14:04:10 #262
372004 maxelmo
Krav for life
pi_125638061
Krav Maga is voor iedereen, dus ook voor kleinere vrouwen. Er starten regelmatig nieuw beginnersgroepen bij verschillende scholen zoals bijvoorbeeld:

Op dinsdag 23 april 2013 start Fighting Tactics met een nieuwe beginnersgroep Krav Maga! Deze groep zal gaan trainen op dinsdag- en donderdagavond, van 20.00 – 21.00, Lees meer op http://www.fightingtactics.nl
pi_150521310
Hey hallo,
Ik wil ook krav maga gaan beoefenen als ik er tijd voor kan vrijmaken.
Ik heb begrepen dat er bepaalde verschillen zijn bij krav maga.
Er worden wedstrijden georganiseerde zoals bij judo en karate en er word street krav maga gegeven maar ook urban/combat krav maga.
Ik kan hier echter weinig over vinden.
Weten jullie er meer van?
  donderdag 12 maart 2015 @ 10:27:34 #264
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_150558330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 08:58 schreef vaginabeheerder het volgende:
Hey hallo,
Ik wil ook krav maga gaan beoefenen als ik er tijd voor kan vrijmaken.
Ik heb begrepen dat er bepaalde verschillen zijn bij krav maga.
Er worden wedstrijden georganiseerde zoals bij judo en karate en er word street krav maga gegeven maar ook urban/combat krav maga.
Ik kan hier echter weinig over vinden.
Weten jullie er meer van?
Hoi!

Leuk dat je Krav Maga wilt beoefenen. Helaas is het zo dat Krav Maga een 'hype' werd wat iedereen perse moest doen, hierdoor kreeg je veel rare wildgroei. Het is voor iedereen voor zich om te beoefenen wat je leuk vindt, maar wil je echt en serieus Krav Maga leren zoals Krav Maga ooit bedoeld was dan kan ik je aanraden om een school te zoeken die aangesloten is bij het IKMF- http://www.kravmaga-ikmf.nl/#scholen (heeft mijn persoonlijke voorkeur) of bij de KMG http://www.kravmaga.nl/nl/sportscholen/ .

Nu heeft de laatste jaren een versplintering van bonden plaats gevonden en zijn er bonden die goede instructeurs hebben, maar weinig draagkracht hebben binnen Nederland om de bonden sterk en betrouwbaar te houden. Deze bonden hebben dat wel binnen Israel (waar Krav Maga vandaan komt), maar binnen Nederland kan ik echt alleen de IKMF en de KMG aanraden.

Dingen als 'Street Krav Maga', 'urban/combat krav maga' kan ik gelijk afraden, dit heeft vaak niets met Krav Maga te maken.

Wellicht kan ik een suggestie voor een goede school doen als ik weet in welke omgeving je het zoekt? Een goede proefles bij een goede school zorgt vaak voor een goed inzicht of je hier verder mee wilt.

Om antwoord te geven op een andere vraag; Nee, er zijn geen wedstrijden voor Krav Maga. Dat zouden echt de meest verschrikkelijke en brute wedstrijden zijn met 0 entertainment waarde; Een Krav Maga gevecht zou nooit langer dan 30 seconden moeten duren.

Daarbij komt er bij kijken dat Krav Maga een zelfverdedigingssysteem is en geen vechtsport (het heeft geen regels). Je leert jezelf (en je vriend/vriendin te) verdedigen tegen situaties waar je in terecht kan komen in het dagelijks leven. Denk aan tijdens het uitgaan, in het verkeer, op het strand, op reis, tijdens het pinnen, etc... Het is daarbij niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Om gaan met stress situaties, hoe de-escaleer je een gevaarlijke situatie, hoe herken je een gevaarlijke situatie, wat is de meest veilige vluchtroute, etc... Eigenlijk durf ik te stellen dat je in al die dingen erg hebt gefaald als je uberhaupt Krav Maga ooit moet gebruiken om jezelf te verdedigen.

Als je vragen hebt dan wil ik die best beantwoorden. :)

Succes!
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_150558518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:27 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Hoi!

Leuk dat je Krav Maga wilt beoefenen. Helaas is het zo dat Krav Maga een 'hype' werd wat iedereen perse moest doen, hierdoor kreeg je veel rare wildgroei. Het is voor iedereen voor zich om te beoefenen wat je leuk vindt, maar wil je echt en serieus Krav Maga leren zoals Krav Maga ooit bedoeld was dan kan ik je aanraden om een school te zoeken die aangesloten is bij het IKMF- http://www.kravmaga-ikmf.nl/#scholen (heeft mijn persoonlijke voorkeur) of bij de KMG http://www.kravmaga.nl/nl/sportscholen/ .

Nu heeft de laatste jaren een versplintering van bonden plaats gevonden en zijn er bonden die goede instructeurs hebben, maar weinig draagkracht hebben binnen Nederland om de bonden sterk en betrouwbaar te houden. Deze bonden hebben dat wel binnen Israel (waar Krav Maga vandaan komt), maar binnen Nederland kan ik echt alleen de IKMF en de KMG aanraden.

Dingen als 'Street Krav Maga', 'urban/combat krav maga' kan ik gelijk afraden, dit heeft vaak niets met Krav Maga te maken.

Wellicht kan ik een suggestie voor een goede school doen als ik weet in welke omgeving je het zoekt? Een goede proefles bij een goede school zorgt vaak voor een goed inzicht of je hier verder mee wilt.

Om antwoord te geven op een andere vraag; Nee, er zijn geen wedstrijden voor Krav Maga. Dat zouden echt de meest verschrikkelijke en brute wedstrijden zijn met 0 entertainment waarde; Een Krav Maga gevecht zou nooit langer dan 30 seconden moeten duren.

Daarbij komt er bij kijken dat Krav Maga een zelfverdedigingssysteem is en geen vechtsport (het heeft geen regels). Je leert jezelf (en je vriend/vriendin te) verdedigen tegen situaties waar je in terecht kan komen in het dagelijks leven. Denk aan tijdens het uitgaan, in het verkeer, op het strand, op reis, tijdens het pinnen, etc... Het is daarbij niet alleen fysiek, maar ook mentaal. Om gaan met stress situaties, hoe de-escaleer je een gevaarlijke situatie, hoe herken je een gevaarlijke situatie, wat is de meest veilige vluchtroute, etc... Eigenlijk durf ik te stellen dat je in al die dingen erg hebt gefaald als je uberhaupt Krav Maga ooit moet gebruiken om jezelf te verdedigen.

Als je vragen hebt dan wil ik die best beantwoorden. :)

Succes!
Bedankt voor je reactie,
De dichtstbijzijnde school is voor mij in Hank noord Brabant.
http://www.sportcentrum-hank.nl/Sportcentrum_Hank/KRAV-MAGA.html
Helaas kan ik alleen maar in het weekend sporten en hun geven les op dinsdag.
Als ik vakantie heb ga ik waarschijnlijk wel 2 weken mee trainen om te kijken hoe het is.
pi_150582863
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 10:37 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie,
De dichtstbijzijnde school is voor mij in Hank noord Brabant.
http://www.sportcentrum-hank.nl/Sportcentrum_Hank/KRAV-MAGA.html
Helaas kan ik alleen maar in het weekend sporten en hun geven les op dinsdag.
Als ik vakantie heb ga ik waarschijnlijk wel 2 weken mee trainen om te kijken hoe het is.
Is Tilburg te ver? Je zou misschien hier naar toe kunnen.
pi_150583064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:27 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Is Tilburg te ver? Je zou misschien hier naar toe kunnen.
Die geven ook les op zondag dus dat is wel interessant, bedankt.
Eerst maar eens fit zien te worden, ik ben vorige week begonnen met fitness omdat mijn gewrichten en conditie erg slecht waren.
Over een paar maanden moet het wel beter zijn.
pi_150588252
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2015 22:32 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Eerst maar eens fit zien te worden, ik ben vorige week begonnen met fitness omdat mijn gewrichten en conditie erg slecht waren.
Over een paar maanden moet het wel beter zijn.
Ik zou gewoon beginnen en o.a. de Krav Maga training gebruiken om fitter te worden. :)
pi_150588492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 06:14 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon beginnen en o.a. de Krav Maga training gebruiken om fitter te worden. :)
Ik ben dan bang voor blessures.
Ben pas geleden door m'n rug gegaan en m'n schouder was uit de kom gegaan, dat wil ik eerst wat steviger maken.
pi_161150534
Tot welke rank/belt is het nog nuttig om op Krav te zitten?
AJ
  zondag 10 april 2016 @ 19:03:10 #271
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161333314
Ik heb me aangemeld voor een proefles komende dinsdag. Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_184988775
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 19:03 schreef DaMook het volgende:
Ik heb me aangemeld voor een proefles komende dinsdag. Ben wel benieuwd hoe het bevalt.
En hoe was het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')