abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117009787
Staan genoeg goeie filmpjes op youtube die het uitgebreid behandelen ;)
pi_117317532
Haha, hier een mooi filmpje om te zien hoe je je handen dient in te wikkelen :P erg informatief :P

pi_117433517
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 01:00 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Nijkerk, het heeft zijn redenen dat het er niet op staat.
Hey Splash. Jij zit dus in Nijkerk op Krav? Ik kwam twee scholen tegen, fighting tactics en standstrong.
Fighting tactics heeft alles heel officieel staan, aangesloten bij ikmf en een trainer die gecertificeerd is.
Bij Standstrong zie ik dat officiële niet zo terug. Wel dat de trainer ervaren is, maar ik zie zo geen certificering of aansluiting bij een internationale bond.
Omdat ik echt geen idee heb of bovenstaande nou echt heel belangrijk is om goed les te krijgen, vraag ik het hier maar:
Zijn er hier mensen die met beiden(of 1 van beiden) ervaringen hebben? Wil sowieso eerst nog proeflesje doen en even kijken hoe het er aan toe gaat, maar alle info is welkom.
ik ben zo lekker normaal gebleven
  zondag 30 september 2012 @ 19:32:38 #229
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_117434030
Ik ben vreselijk biased hierin, maar Fighting Tactics. Hier train ik en de instructeur, Rick Lablans, is een erg goede instructeur die je niet alleen mentaal maar ook fysiek goed kan trainen. De IKMF is in mijn opinie ook één van de beste bonden ter wereld.

De andere sportschool ken ik niet. Zou er geen zinnig woord over kunnen zeggen. Wel ben ik zelf een beetje huiverig als het niet duidelijk bij welke bond de sportschool is aangesloten..... ze moeten toch ergens de technieken vandaan krijgen en up-to-date blijven? Maar of dit nou hobby-bob Krav Maga is of dat er wel degelijk een bond achter zit... geen idee.
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_117445197
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:32 schreef -Splash- het volgende:
Ik ben vreselijk biased hierin, maar Fighting Tactics. Hier train ik en de instructeur, Rick Lablans, is een erg goede instructeur die je niet alleen mentaal maar ook fysiek goed kan trainen. De IKMF is in mijn opinie ook één van de beste bonden ter wereld.

De andere sportschool ken ik niet. Zou er geen zinnig woord over kunnen zeggen. Wel ben ik zelf een beetje huiverig als het niet duidelijk bij welke bond de sportschool is aangesloten..... ze moeten toch ergens de technieken vandaan krijgen en up-to-date blijven? Maar of dit nou hobby-bob Krav Maga is of dat er wel degelijk een bond achter zit... geen idee.
Hmm.. Okee, in ieder geval bedankt voor je antwoord, weet ik dat het bij tactics in ieder geval goed zit. Een maatje van me heeft een proefles bij standstrong gedaan en was erg tevreden, maar ik denk dat het slim is om zelf bij beiden een proefles te doen voor ik een beslissing neem.
Mocht er nog iemand iets over kunnen vertellen dan hoor ik het natuurlijk graag :)
Nogmaals dank Splash. (wel geinig, als je ook in Nijkerk woont ken ik je misschien wel ergens van haha, ons kent ons he).
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:20:11 #231
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_117454183
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:32 schreef jevader het volgende:

[..]

Hmm.. Okee, in ieder geval bedankt voor je antwoord, weet ik dat het bij tactics in ieder geval goed zit. Een maatje van me heeft een proefles bij standstrong gedaan en was erg tevreden, maar ik denk dat het slim is om zelf bij beiden een proefles te doen voor ik een beslissing neem.
Mocht er nog iemand iets over kunnen vertellen dan hoor ik het natuurlijk graag :)
Nogmaals dank Splash. (wel geinig, als je ook in Nijkerk woont ken ik je misschien wel ergens van haha, ons kent ons he).
Amersfoort. ;) (en oorspronkelijk uit 't Gooi)
Lijkt mij een wijs besluit. :Y Dan heb je voor jezelf in ieder geval de juiste keuze gemaakt. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen. Deel je ze hier?
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_117454983
Hee jevader,

Ik doe zelf Krav Maga bij Standstrongselfdefence te nijkerk. ik ben zelf daar erg tevreden over, maar ik kan je moeilijk zeggen of die beter is, of slechter als een andere school, omdat dit de enige plek is waar ik krav maga heb gedaan :P

heb dus weinig om mee te vergelijken, maar als ik kijk wat ik daar afgelopen halfjaar heb geleerd/gezien/gedaan moet ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben. goeie trainer, aardige medeleerlingen, goeie dojo, goed trainingmateriaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Paadre op 01-10-2012 15:05:28 (grammatica correcties ftw) ]
pi_117472883
Ik heb bij het IKMF gezeten en zit nu bij een school die niet bij een bond is aangesloten. Verschilt per persoon. Ik vind een bond niet belangrijk want het gaat om de manier van lesgeven. Beide kunnen goed zijn en daarom is het een kwestie van kijken wat jou bevalt!
pi_117476220
Mijn dank is groot, padre, splash en mafkees10 :)

Ik zal mijn ervaringen delen. Het kan wel even duren hoor, ik moet deze maand nog bij mijn huidige sportclub blijven en kan dan pas weg.
Wel spannend op zich.. Ik zag jaren terug voor het eerst Krav Maga en vond het meteen al heel gaaf. Maar omdat ik al jaren 3 keer per week krachttraining doe (10 jaar nu) en dat niet op wilde geven ben ik er nooit verder op in gegaan. Ben zeer benieuwd of het echt wat voor mij is 'in het echt' :)

Trouwens, er kwam nog iets in me op.
Bitjes, tandbeschermers, of hoe je het ook noemt, zit daar veel verschil in? Want ik zag er aardig wat in de verkoop en de prijzen lagen heel ver uit elkaar (5 euro tot 99 euro per bitje). Merken jullie dat het ene bitje echt veel beter dan het andere bitje is?
pi_117493053
Ja, goedkoop is echt rommel en je tanden zijn erg belangrijk. Ik heb dr shock geloof ik (2 tientjes) en die zijn erg goed! Deze dus: http://www.rumblestore.nl/bitje-shockdoctor-gel-max
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:26:34 #236
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_117495687
Die heb ik ook. :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:27:01 #237
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_117495697
Bokshandschoenen gewoon bij de rumblestore gekocht.
pi_117495973
ik heb eigenlijk al mn spullen weg bij fightshop4u.nl
Daar heb ik ook dat dr. shock bitje gehaald. keiharde cijfers heb ik niet, maar als het op mn tanden aankomt geef ik graag wat meer uit voor een goed bitje. :)

Maargoed, aan het begin gewoon rustig sparren, gematigt op iemands hoofd stoten, dan moet het in het begin nog niet zo op aankomen of je een dr. shock, of een goedkoper bitje hebt.

@jevader, haha :) ik weet zeker dat je na je eerste les krav niet meer iets anders wilt! heb zelf bijna niemand gezien die dacht na de eerste les bij ons: "méh, vind het niets." vrijwel iedereen is heel enthousiast na de eerste paar trainingen :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:53:35 #239
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_117497575
Ik heb een bitje op maat gemaakt van de hoogste categorie. Zit echt fijn en niet n de weg met adem halen. En bied goede bescherming.

Van shcokdoctor heb ik wel een toc;)
Bla Bla Bla :P
pi_117499862
bitje op maat? waar doe je dat?

Bitjes moet je vormen naar je gebid hea, dat vind ik op maat zat voor nu :p
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:36:41 #241
76625 Blackviper
pi_117500429
http://www.mouthguard.nl

bijvoorbeeld

zelf heb ik het bij guardkit.com vandaan. Koste mij toen wel enkele maanden. Het duurt vrij lang voordat je het krijgt.

Je krijg in beide gevallen een pakket thuis.

Deze bestaat uit 2 componenten pasta. Haplepel(s) en retour enveloppe. Je moet zelf die pasta's bij elkaar kneden en dan happen en terug sturen.

Dan wordt er netjes van die afdruk een 3 laags beschermbit gemaakt.

Je kan het ook bij de tandarts laten doen maar die zijn verschrikkelijk duur.
pi_117528282
Hier heb ik veel aan :) wederom dank.
Vriendelijk volk die krav maga beoefenaars :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 23:49:58 #243
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_117530819
Ik zou als beginner overigens nooit een dure mouthguard nemen, gezien je nooit 100% zal sparren.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:48:33 #244
76625 Blackviper
pi_117542528
Alsof je bij de oefeningen niet op je muil geslagen kan worden?
Of met een stok ofzo..

Kan altijd fout gaan. En je hebt maar 1 set tanden..

Maar goed iedereen moet het gewoon zelf weten.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:07:00 #245
379986 GoobyPls
pi_117543179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:48 schreef Blackviper het volgende:
Alsof je bij de oefeningen niet op je muil geslagen kan worden?
Of met een stok ofzo..

Kan altijd fout gaan. En je hebt maar 1 set tanden..

Maar goed iedereen moet het gewoon zelf weten.
Met deze redenatie moet je van alle materialen het duurste aanschaffen, naar mijn mening volstaat een standaard bitje gewoon. Ik heb overigens nog nooit met een stok getraind. Mocht het zou zijn dat je bij je krav maga sportschool wel 100% full contact traint bij beginnerslessen (wat me onwaarschijnlijk lijkt) is het wellicht wel aan te raden.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:14:26 #246
76625 Blackviper
pi_117543433
Nee hoor moet je helemaal zelf weten.

Ik vond het belangrijker dat de pasvorm zeer goed is van die op maat. Hierdoor kan je prima ademen en zelfs praten.

Beperkt niet.

Ik reageerde alleen maar op het feit dat je niet alleen een mouthguard nodig hebt voor het sparren. Bij ons lopen we bijna 80% van de les met dat ding in.. Wel prettig dat je een goede hebt die lekker zit dan ;)
pi_117543856
Ja ik snap beide standpunten. Bij de meeste zaken begin je niet met t dure spul. Zoals als eerste gitaar bijvoorbeeld mensen eerst een goedkopere nemen. Aan de andere kant is een bit je van 80 Euro een stuk goedkoper dan nieuwe tanden (moest eens een kroon plaatsen en ondanks 2 sterren tandartspolis alsnog 250 zelf dokken). Ik ga voor n goede middenklasser denk ik. Pro spul op maat neem ik dan als ik zeker weet dat ik het echt leuk vind en het langer ga doen :)
pi_117578420
kijk, aan het begin zal een normaal bitje ook wel volstaan, maar omdat de prijs tussen een standaard of goed bitje maar 10-20 euro uit elkaar ligt, raad ik alsnog altijd iemand aan dan voor 10 euro meer een zeer goed bitje te kopen.

wat blackviper wel zegt: je zal maar net even kut geraakt worden, en voor 10-20 neem ik dat risico niet.

Dingen als handschoenen/scheenbeschermers vind ik dan logischer dat je daar gewoon niet teveel voor uitgeeft in het begin.

owja, @blackviper, dank je voor de site! ik overweeg het nog te doen ook. ik heb nooit echt ademproblemen met bitje. maar het idee vind ik wel leuk :) misschien ooit....
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:44:17 #249
380511 DeTuinman11
Harkt erop los.
pi_117588172
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:49 schreef GoobyPls het volgende:
Ik zou als beginner overigens nooit een dure mouthguard nemen, gezien je nooit 100% zal sparren.
Juist als beginner lijkt het me verstandig om een duurder bitje te nemen (~ 25 euro), omdat je dan vaak met andere beginners traint die hun bewegingen niet altijd even goed onder controle hebben.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:31:19 #250
379986 GoobyPls
pi_117608272
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:44 schreef DeTuinman11 het volgende:

[..]

Juist als beginner lijkt het me verstandig om een duurder bitje te nemen (~ 25 euro), omdat je dan vaak met andere beginners traint die hun bewegingen niet altijd even goed onder controle hebben.
Staat niet in verhouding met 100% sparren waarin je sowieso op je smoel geslagen wordt.

Sowieso statements als "tanden wil je niet op bezuinigen" vind ik een beetje onzinnig, handen wil je namelijk ook niet op bezuinigen en je kloten ook niet, toch gebruiken de meeste simpele handschoenen en een simpele tok. Maar goed, iedereen moet lekker doen waar die zich goed bij voelt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')