Yep... dat doe ik sowieso... heb je die extra code... want heb het gevoel dat mijn comp het niet aankan... ;-)quote:Op zondag 5 februari 2012 16:28 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ach had dat gezegd
dan had ik wat regels code toegevoegd om de berekeningen uit te zetten...
Je hebt wel een back up gemaakt eerst?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 | Sub InsertLines() MOA Dim LastRow As Long With ActiveSheet LastRow = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row End With For i = LastRow To 1 Step -1 If ActiveSheet.Cells(i, 1) = "B" Then Rows(i + 1).Insert Shift:=xlDown End If Next MOU End Sub Sub MOA() 'MacroOptimalisatieAan On Error Resume Next Application.Cursor = xlWait Application.ScreenUpdating = False Application.EnableEvents = False Application.Calculation = xlCalculationManual Application.DisplayAlerts = False End Sub Sub MOU() 'MacroOptimalisatieUit On Error Resume Next Application.Cursor = xlDefault Application.ScreenUpdating = True Application.StatusBar = False Application.EnableEvents = True Application.Calculation = xlCalculationAutomatic Application.DisplayAlerts = True End Sub |
Dat werkte een stuk sneller... koste 5 minuutjes nu ;-)quote:Op zondag 5 februari 2012 16:43 schreef KritischeMassa het volgende:
Nee hij begint onderaan
ok
[ code verwijderd ]
quote:Op zondag 5 februari 2012 17:03 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dat werkte een stuk sneller... koste 5 minuutjes nu ;-)
VEEL DANK!![]()
Mijn oorspronkelijke vraag is wel volledig opgelost, maar het totale probleem nog niet helemaalquote:
Die opmerking sloeg op jouw edit, je gaf aan dat het was gelukt maar niet helemaal. Wat lukt er dan niet?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:14 schreef Sjaakbakfiets het volgende:
[..]
Mijn oorspronkelijke vraag is wel volledig opgelost, maar het totale probleem nog niet helemaal
Is een Gantt-chart geen optie?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Corporaal het volgende:
Hoi,
Ik ben bezig met een spreadsheet voor de status van verschillende projecten. Om het geheel overzichtelijk te houden heb ik aan de status van de diverse projecten kleuren gekoppeld. Nu wil ik graag een losse legenda.Eigenlijk een soort pop up.
Kan dit in Excel?
MOA en MOUA zijn handig! Thankks!quote:Op zondag 5 februari 2012 16:43 schreef KritischeMassa het volgende:
Nee hij begint onderaan
ok
[ code verwijderd ]
Jouw versie is net wat uitgebreider dan wat ik zelf al had, die stopte en startte alleen het herberekenen namelijk..quote:Op maandag 6 februari 2012 06:21 schreef KritischeMassa het volgende:
Zorg wel dat je altijd MOU draait dus ook na fout afhandeling in macro code
Anders doet je excel het niet meer(na herstart van excel wel trouwens hoor, maar omdat screenupdate uitstaat lijkt excel stuk)
In de application.statusbar kun je communiceren met de gebruiker, bijvoorbeeld percentage klaar weergeven, of gewoon de waarde van teller i bijvoorbeeld. Zo heeft de gebruiker ook het idee dat er wat gebeurt.
Edit:
Als jouw macro afhankelijk is van tussentijdse celuitkomsten moet je wel eerst de moa draaien en dan weer mou anders staat er niets in de cel want de berekeningen staan uit
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef Deetch het volgende:
mooi verhaal KM, deze ga ik veel gebruiken. Nog wel even puzzelen hoe die statusbar werkt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Sub StatBarDemo() 'Een simpel tellertje in de statusbar weergeven For i = 0 To 32000 Application.StatusBar = "Percentage uitgevoerd: " & CInt((i / 32000) * 100) & "%" Next 'statusbar weer resetten Application.StatusBar = False End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Sub StatBarDemo() 'Een soort van progress bar in de statusbar weergeven For i = 0 To 32000 Application.StatusBar = (CInt((i / 32000) * 100)) & "% " & String(CInt((i / 32000) * 10), ChrW(9609)) Next 'statusbar weer resetten Application.StatusBar = False End Sub |
Dat zou je zelf kunnen uitvinden aan de hand van reeds gepostte code, maar ok, ik ben de kwaadste nietquote:Op maandag 6 februari 2012 19:28 schreef elkravo het volgende:
Hoi KM,
Dit moet een eitje zijn voor je:
In een lijst van 10.000 items (lengte beperking), staan in kolom B datums.
Willekeurig ontbreken op bepaalde regels/rijen datums (lege cel).
Er is nooit sprake van twee lege regels/rijen.
Is er een leuk VBAtje waarbij van cel B5 t/m B10.005 wordt doorlopen en indien lege cel, de datum(-waarde (paste value)) van de bovenstaande wordt gekopieerd en geplakt? Zou me handmatig een-voor-een copy-pasten schelen.
Bij voorbaat dank!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Sub AddDate() MOA 'sub MOA is een paar posts terug te vinden For i = 5 To 10005 If ActiveSheet.Cells(i, 2) = "" Then ActiveSheet.Cells(i, 2) = ActiveSheet.Cells(i - 1, 2) End If Next MOU 'sub MOU is een paar posts terug te vinden End Sub |
Nee je bent de kwaadste niet...quote:Op maandag 6 februari 2012 19:41 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Dat zou je zelf kunnen uitvinden aan de hand van reeds gepostte code, maar ok, ik ben de kwaadste niet
Deze code in het werkblad of een module plakken
[ code verwijderd ]
Zoeken jullie nog collega's?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:17 schreef KritischeMassa het volgende:
Uit irritatie hierover ben ik ooit zelf begonnen met het maken van die dingen, zo erg dat ik mijn eigen werkzaamheden zowat had weggeprogrammeerd. Tegenwoordig mag ik een deel van mijn tijd besteden aan dit soort crea-bea gehobby
Inderdaad, als A1 blad 1 gelijk is aan A23 blad 2 dan moet ook B1 met B23 worden vergeleken en zo verder want er kan een "afwijking" in de volgende kolommen voorkomen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 08:38 schreef KritischeMassa het volgende:
Het antwoord van Wokkel in jouw eerste topic voldeed niet?
Stel dat A1 blad 1 gelijk is aan A23 blad 2 moet dan ook B1 met B23 worden vergeleken? en zo verder voor C t/m H of is een vergelijking van A met A voldoende?
Hmm, dan zit ik met mijn opleiding Small Business & Retail Management niet echt goed geloof ikquote:Op dinsdag 7 februari 2012 06:37 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Goeie meettechnici zijn schaars, dus ja die zeker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |