Ik voel me dan super goed met die koude!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:17 schreef Xenorium het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt om kou te lijden.Ik vind het namelijk best een onbehaaglijk gevoel, zeker als het -12c is.
Als het dan toch koud moet worden, dan liever HEEL koud. Tenminste dat heb ik. Want van 1 graden met miezerige regen die in je kleren gaat zitten krijg je het kouder dan van -15 met een lekker zonnetje.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik voel me dan super goed met die koude!
Juist met warmte en vocht in dit land voel ik me beroerd, dus ik geniet van de winter
Ik word van te warm en vochtig weer altijd zo gaar en lamlendig icm met koppijn. In de zomer ben ik met 24 graden ook al tevredenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Juist met warmte en vocht in dit land voel ik me beroerd, dus ik geniet van de winter
+10quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik word er blij van, en niet eens om te gaan schaatsen want dat doe ik nietquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:17 schreef Xenorium het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen het zo leuk vindt om kou te lijden.Ik vind het namelijk best een onbehaaglijk gevoel, zeker als het -12c is.
Omdat de zon dan schijnt en het niet regent, vooral dat.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:17 schreef Xenorium het volgende:
Haha leukquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:57 schreef ZaZoe het volgende:
Leuk stukje![]()
Drie tot vier keer per dag
Een echte weerliefhebber zit 3 tot 4 keer per dag achter zijn computerscherm klaar om de nieuwe modelruns binnen te zien lopen. Eerst de kaarten van het Duitse model, dan de Amerikanen, vervolgens het Engelse model en als klap op de vuurpijl de kaarten van het Europese model. Volg je dit hele proces via Weerwoord, en ook ik doe dat weleens, dan kom je niet zelden in een achtbaan van stemmingen terecht. Bij voorbeeld ’s avonds.
‘De Duitsers zijn koud’, begint het dan. Maar niet lang daarna komt er een ‘dramatisch slechte’ hoofdberekening van het Amerikaanse model. Een westcirculatie van het begin tot het einde…‘ Over en sluiten’, meldt menigeen dan. ‘Ik kom in de winter van 2013 wel weer eens langs…’. Een ander verzucht: ‘Hadden de Amerikanen het toch weer bij het rechte eind. Stelletje prutsers daar bij het ECMWF.’ Maar: ‘De ENS-kaarten op de +168 van het GFS zien er helemaal niet slecht uit. De ‘oper’ is vast een warme uitbijter!’. En als die extra berekeningen van het Amerikaanse model eenmaal zijn verschenen, blijkt dat inderdaad zo te zijn. De hoofdberekening zweeft met zijn hoge temperaturen hoog en eenzaam boven de veel koudere rest.
‘UKMO is goed’, verschijnt ineens. ‘Maar GEM, Nogaps, BOM en JMA zijn bagger…’. Ondertussen schieten kaartjes over het beeld om de stellingen te bewijzen. Heb je echt pech, dan wordt ‘de Koreaan’ van stal gehaald. Dan weet je het wel. De belangrijkste sessie van de avond begint rond 19 uur, als de eerste kaart van de hoofdberekening van het ECMWF-model verschijnt. Daarna wordt kaart voor kaart geplaatst, becommentarieerd en bediscussieerd. Afgelopen donderdagavond gaat het goed tot de +168 (7 dagen vooruit). Daarna komt er een kink in de kabel, daalt de as van het hogedrukgebied over Nederland naar het zuiden en komen we aan de noordzijde daarvan in een soort van westcirculatie terecht.
Meer staat hier:
http://www.weer.nl/weer-i(...)nterliefhebbers.html
Even voor de leken onder ons... wat zijn nou die groene krabbels die wél boven de nullijn uitkomen nog af en toe?quote:
ben ook wel benieuwd, ik kijk altijd hoopvol naar het laagste lijntjequote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Even voor de leken onder ons... wat zijn nou die groene krabbels die wél boven de nullijn uitkomen nog af en toe?
Dat zijn gewoon een paar aparte runs uit de pluim die kennelijk het allemaal toevallig wat minder koud voorspellen..heb je er altijd wel tussen zitten. Hoe meer al die groene lijntjes van elkaar aflopen hoe onzekerder het wordt...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Even voor de leken onder ons... wat zijn nou die groene krabbels die wél boven de nullijn uitkomen nog af en toe?
Alle lijntjes zijn losse berekeningen, sommige modellen berekenen wat anders, maar omdat het in dit geval 1 lijntje is, is de kans klein dat het daadwerkelijk weer boven 0 gaat worden. Hoe meer groene lijntjes dezelfde trend volgen, hoe groter de kans dat dat het uiteindelijk wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nep...quote:
Het model wordt in feite enkele tientallen keren doorgerekend met een kleine afwijking in de beginsituatie. Dan zal er ook wel eens een resultaat uit rollen dat flink afwijkt van de rest.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was eenmalig en omdat er sneeuw lag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Al dat gemiemel over die verwachte vrieskou. Begin januari 2009 vergeten? Toen haalden we in het zuiden -21°C.
Er wordt gewoon gemiemeld (wtf is dat voor woord) over het feit dat het eindelijk koud gaat worden, zover ik het interpreteer. Dat gemiemel (:?) over records meteen is wel een beetje onzinquote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Al dat gemiemel over die verwachte vrieskou. Begin januari 2009 vergeten? Toen haalden we in het zuiden -21°C.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |