abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107298689
Yes, i know, ik kan beter de dokter bellen als ik me zorgen maak. Maar ik maak me niet superveel zorgen. Ben vooral benieuwd. Dit topic is dus niet ter vervanging van een eventueel telefoontje naar de assistente maandag. Zo, dan hebben we dat vast gehad

Mijn rechterooglid trilt inmiddels al zo'n 3-4 weken, haast continu. Heel irritant. Ik lees op internet dat dit onschuldig is, en dat het vooral door stress komt. Maar, ik ervaar eigenlijk helemaal geen stress. Wel heb ik in de periode oktober-december een behoorlijk stressvolle periode gehad.

Weet iemand of het 'normaal' is dat dit trillen al 3 á 4 weken aanhoudt? Toevallig iemand die er al ooit de doktersassistente voor heeft gebeld of iets dergelijks?
pi_107298775
Ik heb het ook wel eens, bij mij is het een teken van vermoeidheid.
Working in a factory eight days a week.
pi_107298832
Ik zou toch maar contact opnemen met de huisarts.
Bel me op me 0 six
Krijg hoofd van een hoop chicks
Pak cake zie je bent boos
Wij zijn in the building jullie zijn dakloos
pi_107298841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:26 schreef Foghorn_Leghorn het volgende:
Ik heb het ook wel eens, bij mij is het een teken van vermoeidheid.
Vooral in combinatie met een ernstig verstoord ritme.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:29:28 #5
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107298866
Wie belt er nou de doktersassistente?
Als mijn fiets kapot is bel ik toch ook niet met de boekhouder van de fietsenmaker?

Het topic zou moeten zijn: ik ben een appelflap die drempelvrees voor de dokter heeft.

En zonder internet te raadplegen zou ik ook nog wel kunnen verzinnen dat een zenuwentic (trilooglid) iets met zenuwen of stress te maken heeft...
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_107298959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:29 schreef drijfhout het volgende:
Als mijn fiets kapot is bel ik toch ook niet met de boekhouder van de fietsenmaker?

Het topic zou moeten zijn: ik ben een appelflap die drempelvrees voor de dokter heeft.

En zonder internet te raadplegen zou ik ook nog wel kunnen verzinnen dat een zenuwentic (trilooglid) iets met zenuwen of stress te maken heeft...
:D

Nee hoor, geen drempelvrees. Vooral lui (geen zin om daar tijd voor te maken) en het feit dat mijn dokter in een andere gemeente zit.

Maar je belt toch altijd eerst met de assistente? Die overlegt dan met de arts?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:32:13 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107298972
Minder masturberen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:32:58 #8
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_107299004
Ook wel eens last van gehad, zonder dat ik veel stress had of voor mijn gevoel echt vermoeid was. Na 2 of 3 weken was het ook weer verdwenen.
Voor zoiets zou ik zelf alleen de huisarts bellen als het extreem lang aanhoudt of als je er te veel hinder van ondervindt.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:32:59 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107299005
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:29 schreef drijfhout het volgende:
Neemt jouw huisarts zelf de telefoon aan doen?
pi_107299008
Ik heb trouwens wel een redelijk verstoord ritme ja. Ik slaap wel 8 uur per nacht, maar al een tijdje vanaf ongeveer 1.30 u.
pi_107299012
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:28 schreef Zapato het volgende:

[..]

Gaat vanzelf wel weer over, ik ga niet voor elke scheet naar de dokter. Maar ieder voor zich.
pi_107299043
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:32 schreef Lookbehind het volgende:
Ook wel eens last van gehad, zonder dat ik veel stress had of voor mijn gevoel echt vermoeid was. Na 2 of 3 weken was het ook weer verdwenen.
Voor zoiets zou ik zelf alleen de huisarts bellen als het extreem lang aanhoudt of als je er te veel hinder van ondervindt.
Ja, dat laatste dacht ik inderdaad zelf ook. Ik vind het vooral heel irritant, last is een te groot woord.
pi_107299048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:32 schreef Nembrionic het volgende:
Minder masturberen.
Of juist meer :D
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:35:10 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107299088
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:34 schreef Foghorn_Leghorn het volgende:

[..]

Of juist meer :D
Ohja, dat werkt ontspannend.
pi_107299093
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:33 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik heb trouwens wel een redelijk verstoord ritme ja. Ik slaap wel 8 uur per nacht, maar al een tijdje vanaf ongeveer 1.30 u.
Ik lig al een tijdje pas tussen 5 uur 's nachts en 9 uur 's ochtends in bed, sindsdien trilt mijn ooglid ook weleens.

Tentamenperiodes zijn dodelijk. :')
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_107299094
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:32 schreef Nembrionic het volgende:
Minder masturberen.
Masturberen wordt je enkel doof van.
pi_107299163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:35 schreef deleriouz het volgende:

[..]

Wat zeg je :+
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:41:22 #18
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_107299297
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Ja, dat laatste dacht ik inderdaad zelf ook. Ik vind het vooral heel irritant, last is een te groot woord.
Irritant is het zeker, vooral als je met iemand in gesprek bent en je voelt de hele tijd je ooglid trillen.
Ik denk dat je nu het beste kunt proberen een wat stabieler dagritme op te bouwen, door wellicht iets eerder je bed in te stappen en je er verder niet al te druk over te maken.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_107299366
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:41 schreef Lookbehind het volgende:

[..]

Irritant is het zeker, vooral als je met iemand in gesprek bent en je voelt de hele tijd je ooglid trillen.
Ik denk dat je nu het beste kunt proberen een wat stabieler dagritme op te bouwen, door wellicht iets eerder je bed in te stappen en je er verder niet al te druk over te maken.
Dat zal ik sowieso maar eens gaan proberen...
pi_107299410
Het zijn inderdaad tekenen van een verstoord bioritme en/of (daarmee gepaard gaande) vermoeidheid. Ik heb er zelf vaak last van tijdens jetlag.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 16:49:44 #21
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_107299547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:35 schreef deleriouz het volgende:

[..]

Je gehoor gaat juist vooruit... luisteren of er iemand aankomt..

en verder wat al gezegd is; ritme en vermoeidheid.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_107299721
Ook last van gehad, viel me op dat ik er al een paar weken geen last meer van heb gehad.
*poef en het was weg*
Ben gaan sporten meer gaan rusten.
Ook lekker gaan ontspannen zoals bubbelbad sauna dit lijkt het te hebben verholpen. :Y
Misschien nog iemand op een massage vragen.
O en je trillende oog stevig dichtknijpen en heel langzaam weer opendoen dit hielp vaak een half uurtje.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_107319080
Ik heb het ook weleens gehad. Het kan indd een teken zijn van vermoeidheid of stress.

Plakjes komkommer op je ogen iedere avond + relaxen heeft het bij mij verholpen.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:15:37 #24
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_107360143
Slaap je voldoende?
pi_107360749
Er is weinig bekend over waar deze fasciculaties (of myokymieeën) nu precies door komen. Vermoeidheid wordt vaak genoemd, maar echte studies zijn daar weinig naar gedaan. Als je verder nergens last van hebt, is het onschuldig.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:48:58 #26
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_107361852
Een huisgenoot van me heeft het twee maanden lang gehad, en het bleek dat hij één oog had dat slecht zag. Toen hij een bril droeg was het een week later over.

Ikzelf heb het af en toe als ik een slecht ritme heb door stress en hard werken van die periode daarvoor. Gaat na een weekje wel over, maar vind het echt enorm irritant.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_107377555
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 14:26 schreef dotKoen het volgende:
Er is weinig bekend over waar deze fasciculaties (of myokymieeën) nu precies door komen. Vermoeidheid wordt vaak genoemd, maar echte studies zijn daar weinig naar gedaan. Als je verder nergens last van hebt, is het onschuldig.
Nu ik er over nadenk heb ik twee weken geleden wel even iets heel raars gehad aan mijn ogen. Maar omdat het net zo snel voorbij ging als het kwam, heb ik er geen aandacht aan geschonken.

Ik zag op een gegeven moment een soort lichtbolletje in het midden van mijn 'visie'. Dat verergerde na een half uur tot allemaal flitsen, vooral aan de zijkanten van mijn zicht. Als ik vooruit keek, zag ik aan de zijkanten dus niets, alleen felle flitsen. Dat was best beangstigend, maar omdat ik toevallig voor iemand anders in het ziekenhuis moest zijn bedacht ik me dat ik zo bij de eerste hulp kon aankloppen als het nodig was. Na een half uur was het echter helemaal over. Verder niet meer aan gedacht. Ik heb geen migraine, wel regelmatig hoofdpijn (mijn hele leven al).

Het kan er ook helemaal niets mee te maken hebben natuurlijk, maar door jouw laatste opmerking moest ik er aan denken.
pi_107378220
Denk dat het niets met elkaar te maken heeft. Het is in ieder geval niet onderdeel van de het meest voor de hand liggende symptomen die je bij spiertrillingen moet nagaan (dat is namelijk spierzwakte, als uiting van uitgebreidere problemen met perifere zenuwen). Als je je zorgen maakt: neem contact op met je huisarts.

De problemen met je visus zouden migraineus van aard kunnen zijn.
pi_107379738
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:32 schreef dotKoen het volgende:
Denk dat het niets met elkaar te maken heeft. Het is in ieder geval niet onderdeel van de het meest voor de hand liggende symptomen die je bij spiertrillingen moet nagaan (dat is namelijk spierzwakte, als uiting van uitgebreidere problemen met perifere zenuwen). Als je je zorgen maakt: neem contact op met je huisarts.

De problemen met je visus zouden migraineus van aard kunnen zijn.
Ik kijk het nog even aan :) Maak me geen zorgen en zal zeker bellen als ik me alsnog zorgen ga maken.
pi_107381156
Ik heb dit de laatste tijd ook wel eens..
Uit het niets komt er dan even een momentje dat m'n ooglid gaat trillen en dan is het na 1 minuut ook weer klaar.. heel apart :o
pi_107381367
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:28 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ik had het gister de hele dag. Dit is wel een goeie verklaring. :')
pi_107381411
ik heb ooit gehoord dat je dan iets te kort hebt in het bloed? volgens mij ijzer maar ik weet het niet zeker
pi_107387624
Ik heb daar een tijdje geleden ook last van gehad, en dat heeft echt 2 maanden geduurd. Daarvoor had ik dat nog nooit zo lang gehad. Ik had het ook vaak als ik met mensen aan het praten was enzo, echt heel vervelend. Maar goed, uiteindelijk is het dus gewoon overgegaan. Ik denk dat het bij mij ook wel met stress/vermoeidheid te maken had.
pi_107393908
Drink je veel cafeïne? Ik had er ook last van, sinds ik gestopt ben met koffie drinken nooit meer gehad.
pi_107395820
Ik heb er op dit moment ook al een week of 2, 3 last van.
Is gewoon vermoeidheid.
pi_107396504
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 10:26 schreef johnykamau het volgende:
Drink je veel cafeïne? Ik had er ook last van, sinds ik gestopt ben met koffie drinken nooit meer gehad.
Valt wel mee. Niet meer dan anders. Ik drink denk ik max 2 koffie per dag en een aantal glazen cola.
pi_107400452
Had er vroeger ook een tijdje last van gehad. Gelukkig is het vanzelf over gegaan. Succes ermee. :P
pi_107400760
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:18 schreef LittleNini het volgende:
Had er vroeger ook een tijdje last van gehad. Gelukkig is het vanzelf over gegaan. Succes ermee. :P
Thanks, komt goed ;)
pi_107767056
Pff, is nog steeds niet verbeterd dus gebruik gemaakt van elektronisch consult van de huisarts. Werd ik teruggemaild dat ik toch contact moet opnemen omdat de huisarts het wel even wil zien/bespreken. Zo gezegd, zo gedaan.

Vanochtend dus even gebeld en de assisitente zei dat de huisarts me zou terugbellen voor een bepaald tijdstip. Dat was dus niet gebeurd, dus een uur later opnieuws gebeld. Nu weer de toezegging dat de huisarts me alsnog zou terugbellen. Belt ie wéér niet.

Dan zal het wel niet zo'n spoedje zijn :')
pi_108017342
En, al naar de huisarts geweest?
Ik heb er sinds gisteren ook weer last van, erg irritant.
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:46:34 #41
367931 Charger808
Bite my shiny metal ass!
pi_108021509
Ik heb het zelf ook een keer gehad
volgens mij kwam het door een combinatie van vermoeidheid, stress, en iets te lang achter de pc
(dat kwam in mijn toetsweek, dus weinig slapen, deadlines halen, en nachtwerk achter de pc)
toen trilde mijn linker ooglid ook nog wel een weekje of 2 door...
pi_108029847
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:22 schreef Lovefoxxy het volgende:
En, al naar de huisarts geweest?
Ik heb er sinds gisteren ook weer last van, erg irritant.
Ja, ben vorige week geweest. Op zich maakte de huisarts zich geen zorgen, heeft voor de zekerheid wel wat kleine neurologische testjes gedaan en mijn ogen bekeken. Maar volgens mij was dat vooral onder het mom van 'nu je er toch bent'.

Ik moet over een maand bellen als het dan nog niet weg is. Moet wel zeggen dat het lijkt of het minder wordt.

Maar idd irritant he? Ik heb gewoon de neiging om op mn oog te slaan. 1 x gedaan ook, maar dat deed nogal zeer :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')