abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107470643
Ik heb een paar cyclussen getemperatuurd waardoor ik heb gezien dat mijn eisprong rond dag 11 of 12 is. Iets eerder dan "normaal" dus, en ook wel handig om te weten... klustechnisch gezien :+

Vandaag dag 10 dus we zitten weer vol in de verbouwing :D Ben benieuwd wat deze ronde brengt.

Oh ja, dat temperaturen inderdaad zodra mijn wekker ging 's ochtends, en dan tijdens het snoozen nog effe wachten in bed. 'T is weinig moeite, hoewel de dag beginnen zonder stokje in je achterste wel prettiger is... maar goed, nu hoeft het van mij ook niet meer. Ik weet wat ik wilde weten en bovendien voel ik meestal de sprong ook wel.
pi_107471640
Wat lijnloos zegt dus, bij ons kwamen we er na een jaar achter dat de mijne een week later dan normaal (rond dag 20 ligt) dus dat was ook wel een eyeopener haha.

Hier nu dag 18 dus goede reden om met deze kou onder de dekens te kruipen :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:13:14 #103
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107471994
Even op de zaken vooruit lopen:
Ik heb een fijne VK praktijk maar er is 1 dame die ik SLECHT trek en bovendien mijn vorige bevalling niet echt prettig deed. Ze zei steeds dat ik haar teleurstelde omdat ze dacht dat mijn ontsluiting sneller zou gaan en dat ze voor het eten thuis wilde zijn. De kut. En zonder knipoog oid en bovendien als barende heb ik weinig humor :X :%

Maar goed de andere 3 zijn heel relaxed en ook de praktijkassistente is O+ Nu wil ik daar straks ( w/ ) weer onder controle maar ik wil pertinent niet bij die doos bevallen.
Denken jullie dat ik daar over op gesprek kan gaan als ik net zwanger ben en ze daar gehoor aan gegeven?
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:13:44 #104
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107472008
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:01 schreef happyme28 het volgende:
Wat lijnloos zegt dus, bij ons kwamen we er na een jaar achter dat de mijne een week later dan normaal (rond dag 20 ligt) dus dat was ook wel een eyeopener haha.

Hier nu dag 18 dus goede reden om met deze kou onder de dekens te kruipen :D
Ik mis echt een seks smiley hiero :D

Tik 'em aan dat ei!
pi_107472059
Nou het lijkt me wel dat je er wat van kan zeggen... ik denk alleen dat het wat lastiger is om te plannen dat je niet bevalt als zij dienst heeft. En ik denk niet dat je van ze kan/mag verwachten dat ze dan maar effe wisselen van dienst omdat jij niet echt met haar door 1 deur kan. Maar wellicht is dat niet zo en willen ze daar best gehoor aan geven. Je moet het wel bespreekbaar maken denk ik, want anders blijf jij er mee zitten en ook dus de angst dat je haar straks weer treft.
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:50:41 #106
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107473177
Ik zou idealiter dan doorgeschakeld worden naar iemand anders mocht de doos dienst hebben bij mijn bevalling. Maar ik denk niet dat ze dat doen.
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 12:25:43 #107
70532 loveli
N
pi_107474355
Zou het met een van die andere vk's bespreken. Bevallen met een verloskundige bij wie je je niet op je gemak voelt is niet bevorderlijk voor een ontspannen bevalling.
crap in = crap out
pi_107474800
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:00 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij de etos zag ik de persona liggen voor de halve prijs. Tempen doe je niet op een bepaald tijdstip, maar zodra je wakker wordt (na x uur slaap heb je een bepaalde temp, als je wakker wordt en gaat bewegen verandert die). Thermometer op nachtkastje, foon ernaast, meten en meteen opschrijven/in je foon toetsen.

Paar cycli helemaal meten, dan weet je wanneer ongeveer een ei springt en dan alleen rond die dagen meten (hoewel je het minder makkelijk vergeet als je gewoon routinematigelke dag meet).
/eitje
Is een persona dan eigenlijk niet een dure ovulatiestest? Want volgens mij werken die teststreepjes op precies dezelfde manier. Over staafje heen plassen, zit er een hormoonsverandering in dan springt dat ding op rood en zou je niet moeten vrijen als je niet zwanger wil worden en wel vrijen om wel zwanger te worden.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 04:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik geloof dat een ovulatietest wel een toename meet van een bepaald hormoon (geen zin om nu te zoeken), maar dat dat geen garantie is dat er daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Met een stijging van je temperatuur is dat wel zo.
Volgens het internet (garantie tot de deur :')) :

Met een ovulatietest meet je de hoeveelheid LH (ovulatiehormoon) in je urine. LH is altijd in je urine aanwezig, maar 24 tot 36 uur voor de eisprong neemt de hoeveelheid LH-hormoon in je lichaam sterk toe. Je hebt dan een LH-piek. Tijdens de piek is de hoeveelheid 10 tot 20 keer zo hoog als normaal Je bent het meest vruchtbaar op de dag van de stijging en de dag erna. Met een ovulatietest weet je dus met grote zekerheid wanneer je eisprong gaat plaatsvinden.

Dit impliceert dat je met zo'n testje wel kan bepalen wanneer je eisprong is. Wat is anders het nut van een ovulatietest als dat ding niet doet wat hij moet doen /durfttevragen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_107474845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 10:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mijn menstruatie is weer helemaal perfect regelmatig O+
ik weet nog de eerste keer weer, dat ik zoiets van jaj! Alles werkt :D *O*

Nu mag het wel weer opzouten oO<
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? woensdag 1 februari 2012 @ 12:50:04 #110
70532 loveli
N
pi_107475085
Geen promotie van de persona, maar het lijkt me 'handig' voor mensen die zelf niet kunnen rekenen.

Met een ovu-test weet je wanneer de eisprong gaat komen, met temperaturen weet je wanneer je je eisprong hebt gehad.
crap in = crap out
pi_107475531
ik vond zelf deze wel fijn

http://www.medi-marketing(...)=view&id=2&Itemid=32

Niet iedereen heeft er even goede ervaringen mee, maar bij mij werkte hij erg goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:26:43 #112
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107476140
net bij de etos geweest, geen ovu testen, wel mama-vitamines gekocht :P
hoef ik maar 1 pilletje te slikken ipv 2 (femfit + foliumzuur)

hier is het wachten tot het weekend :D
maandag is het evt pies-dag :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107478283
Oeh bar! Als ik het tot het weekend red, piesen we maandag synchroon! :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:43:52 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107478928
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:27 schreef Mangostine het volgende:
Oeh bar! Als ik het tot het weekend red, piesen we maandag synchroon! :D
^O^

hoe laat?? ;) :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:01:41 #115
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107479525
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

^O^

hoe laat?? ;) :P
ja en dat jullie dat even 4 strepen piesen! :Y
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:07:37 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107479707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:01 schreef Aemelia het volgende:

[..]

ja en dat jullie dat even 4 strepen piesen! :Y
ik twijfel of het het geval is deze cyclus hoor :) zoals eerder geschreven hebben we vlg mijn NA de eisprong geklust.. en helaas is onze klusfrequentie vrij laag ( zeg: 1 keer per maand) maar ik heb man-lief nu wel zo ver dat we volgende maand een heeele week ( ja ja!! nouja 3 keer tijdens die week ;) ) gaan klussen! we moeten alleen nog even een "tover woord"vinden :)
pi_107480943
Zou jammer zijn! Maar we houden hoop toch?

Ik heb er eigenlijk ook weinig vertrouwen in, deze maand. In theorie hebben we onze kansen goed benut, maar kweenie, ik heb het idee dat ik toch ongesteld ga worden.
pi_107485093
Oehh Mango en Bar!! Maandag duurt langggg.....

Ik verwacht dinsdag }) Wel geklust, maar 1e maand van de pil pas... }) op tijd zou al heel wat zijn!!
Volgende maand eens even op eierjacht, kijken wanneer ie komt bij mij :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:12:28 #119
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107486542
@Chanty: omg, heb je speciale ovulatiethermometers? :o :') Ik heb er gewoon 1 van de kruidvat voor een paar euro :P :+

@Aemelia: omg, wat een muts, die verloskundige! Bah! Die wil je er idd niet bij hebben zeg :X
En ja, het zou wel kunnen, maar als jij moet bevallen en zij heeft dienst... dan heb je denk ik wel pech.. ik weet niet hoe ze daar mee om gaan maar ik denk dat je dan weinig te kiezen hebt. Maar aangeven kan altijd :)

Jammer bar, dat het ws deze maand niks is... Enneh; HUH, een man die je moet aanzetten tot klussen?? Ik moet die van mij zowat van me afslaan :') Nee, overdreven, maar eens per 2 dagen vindt hij heul niet erg :9 XD *G*

Spannend Fieder! :*

Ik heb af en toe ineens uitschieters met sacherijnig zijn :o Echt, herken mezelf haast niet. :@ Magoed, ik denk er nog even niks van, heb als het goed is net mn eisprong gehad, ofzo :+ we klussen nog gewoon lekker door totdat ik ongesteld moet worden, al hoop ik wel op een leuk valentijnscadeautje O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_107486584
Barrerltje en Mangostine, ik ga duimen dat jullie maandag allebei twee streepjes zien.
pi_107489363
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:07 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik twijfel of het het geval is deze cyclus hoor :) zoals eerder geschreven hebben we vlg mijn NA de eisprong geklust.. en helaas is onze klusfrequentie vrij laag ( zeg: 1 keer per maand) maar ik heb man-lief nu wel zo ver dat we volgende maand een heeele week ( ja ja!! nouja 3 keer tijdens die week ;) ) gaan klussen! we moeten alleen nog even een "tover woord"vinden :)
misschien een beetje persoonlijke vraag, maar vrijen jullie altijd zo weinig of is dit een dipje?
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:06:17 #122
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_107495114
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:12 schreef Enfermera het volgende:

@Aemelia: omg, wat een muts, die verloskundige! Bah! Die wil je er idd niet bij hebben zeg :X
En ja, het zou wel kunnen, maar als jij moet bevallen en zij heeft dienst... dan heb je denk ik wel pech.. ik weet niet hoe ze daar mee om gaan maar ik denk dat je dan weinig te kiezen hebt. Maar aangeven kan altijd :)

Ik heb af en toe ineens uitschieters met sacherijnig zijn :o Echt, herken mezelf haast niet. :@ Magoed, ik denk er nog even niks van, heb als het goed is net mn eisprong gehad, ofzo :+ we klussen nog gewoon lekker door totdat ik ongesteld moet worden, al hoop ik wel op een leuk valentijnscadeautje O+
Als ze mij geen garantie kunnen geven dat er dan iemand anders komt dan ga ik naar een andere praktijk. Die ken ik nog niet nu natuurlijk maar alles beter dan die targ treffen. Ze is ook echt een harde, zakelijke tante. Die ga ik niet veranderen door mijn feedback. Ik weet ook zeker dat mijn ontsluiting bleef steken door haar houding. Uiteindelijk beviel ik in 3 uur van de eerste wee tot het eind product dus lang duurde het zeker niet! Maar zonder haar had ik de twee uur zeker gehaald :+

ooooh jij bent dus ook duidelijk in de volgende fase beland! Hormonaal gezien dan. Ik ook! Ik ben heel opgeblazen en kan niet meer poepen :( :% Als ik zwanger ben heb ik daar dus 9 maanden last van dus ik had gelijk een 'aha' momentje.

Zullen we simultaan gaan testen? Mijn NOD is de 13e!

Barreltje! Ik heb stiekem dezelfde vraag als Aurum. Het komt hier ook wel eens voor ik periodes trouwens. Maar niet als we voor een baby gaan. Dan is er extra motivatie O+ maar hey het kan een lucky shot zijn!
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:27:48 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_107502497
quote:
12s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:12 schreef Enfermera het volgende:
@Chanty: omg, heb je speciale ovulatiethermometers? :o :') Ik heb er gewoon 1 van de kruidvat voor een paar euro :P :+

Tuurlijk dat verkoopt goed :P Maar die thermometer is ook maar iets van 4 a 5 euro en het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat ie op twee decimalen nauwkeurig meet, maar weet niet of zoiets perse noodzakelijk is. Hebben nu gewoon een thermometer die op een decimaal meet.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_107503458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Tuurlijk dat verkoopt goed :P Maar die thermometer is ook maar iets van 4 a 5 euro en het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat ie op twee decimalen nauwkeurig meet, maar weet niet of zoiets perse noodzakelijk is. Hebben nu gewoon een thermometer die op een decimaal meet.
Aangezien bijna niemand 100% goed met een thermometer meet is het imo jammer van het geld. Met een normale thermometer en elke dag het zelfde ritueel zou je zelf ook verschil moeten kunnen waarnemen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:55:18 #125
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_107506471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:51 schreef papillion het volgende:

[..]

Aangezien bijna niemand 100% goed met een thermometer meet is het imo jammer van het geld. Met een normale thermometer en elke dag het zelfde ritueel zou je zelf ook verschil moeten kunnen waarnemen.
Ga t maar eens proberen dan :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')