quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:51 schreef Buitendam het volgende:
Het is gewoon reageren vanuit emotie. Je bent veel sneller geneigd om positief emotioneel naar je eigen club te kijken en negatief emotioneel naar een andere.
Het ontvangst van Wijnaldum en het ontvangst van Reis is identiek. Boze, teleurgestelde supporters die worden geconfronteerd met de Judas. Het brengt emotionele reacties met zich mee. En dan gaan PSV'ers reageren op Feyenoorders met Wijnaldum en andersom net zo goed. Ga d'r nou geen rationeel verklaarbare reden aanhangen, het is allemaal puur emotie omdat je fan bent.
Jij spreekt dan ook vaak waarhedenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat wij het ooit nog eens zouden worden
Daar ben ik het dan helemaal niet mee eens.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:51 schreef Buitendam het volgende:
Het is gewoon reageren vanuit emotie. Je bent veel sneller geneigd om positief emotioneel naar je eigen club te kijken en negatief emotioneel naar een andere.
Het ontvangst van Wijnaldum en het ontvangst van Reis is identiek. Boze, teleurgestelde supporters die worden geconfronteerd met de Judas. Het brengt emotionele reacties met zich mee. En dan gaan PSV'ers reageren op Feyenoorders met Wijnaldum en andersom net zo goed. Ga d'r nou geen rationeel verklaarbare reden aanhangen, het is allemaal puur emotie omdat je fan bent.
Ik had er wel problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef Caland het volgende:
Dus als Afellay voor een paar miljoen naar Ajax was gegaan toentertijd had je daar geen enkel probleem mee gehad?
Jawel, want dat is geen verbetering.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:07 schreef Caland het volgende:
Dus als Afellay voor een paar miljoen naar Ajax was gegaan toentertijd had je daar geen enkel probleem mee gehad?
Naar Barcelona is toch even heel wat anders, dat weigert niemand. Wijnaldum had ook kunnen bijtekenen, maar dat wilde hij niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan helemaal niet mee eens.
Wijnaldum is meer te vergelijken met Afellay: Tegen het eind van het contract naar een andere club zodat je eigen club nog wat voor je vangt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand Afellay negatief zou ontvangen bij PSV.
Als je echter voortdurend de hand boven het hoofd wordt gehouden bij problemen, alle gedaan wordt om je te helpen en steunen, en ook nog alle kosten worden betaald voor een behandeling van een blessure terwijl je contract is afgelopen en je gaat dan ergens anders heen zodra je weer fit bent, dan ligt dat toch een ietsje anders.
Soms wordt er van bepaalde dingen wel eens gezegd "dat wens je je ergste vijand nog niet toe". Nou ...
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Jawel, want dat is geen verbetering.
Wijnaldum van Feyenoord naar PSV is dat wel. (Niet negatief bedoeld tov Feyenoord, maar zo reeel moet je toch zijn, zeker vorig seizoen bekeken).
En voor de duidelijkheid: Barcelona vind ik evenals ajax een kutclub, dus daar zit geen verschil.
Van Feyenoord naar PSV is net zo'n verbetering als van PSV naar Ajax.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wijnaldum van Feyenoord naar PSV is dat wel. (Niet negatief bedoeld tov Feyenoord, maar zo reeel moet je toch zijn, zeker vorig seizoen bekeken).
En voor de duidelijkheid: Barcelona vind ik evenals ajax een kutclub, dus daar zit geen verschil.
Recent succes, historie en zeker clubgrootte zeggen toch andere dingen, zo reeel moet je dan ook zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar hebben de spelers van nu geen boodschap aan, het gaat erom wat nu het beste voor ze is.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Recent succes, historie en zeker clubgrootte zeggen toch andere dingen, zo reeel moet je dan ook zijn.
Ik maakte de vergelijking tussen Ajax en PSV.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar hebben de spelers van nu geen boodschap aan, het gaat erom wat nu het beste voor ze is.
En ja, kwa naam is Feyenoord minstens net zo groot, maar sportief is zeker met het idee van vorig seizoen PSV veel interessanter voor een speler.
Ik denk dat Theo, als hij met Ajax langs komt, gewoon een net applaus krijgt van de Twente-fans. Maar misschien ben ik te optimistisch...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:51 schreef Buitendam het volgende:
Dat bedoel ik met mijn eerste opmerking, dat is voor de spelers nu niet interessant, het gaat om de huidige situatie en dan is ajax niks beter of slechter.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik maakte de vergelijking tussen Ajax en PSV.
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik denk dat Theo, als hij met Ajax langs komt, gewoon een net applaus krijgt van de Twente-fans. Maar misschien ben ik te optimistisch...
Valt wel mee, eigenlijk ben jij de enige.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:17 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Overigens wordt er nu gereageerd op mijn vergelijking Wijnaldum vs Afellay, maar het lijkt me toch voor iederen duidelijk dat, of je het daar nu mee eens bent of niet, dat Wijnaldum in elk geval VEEL meer te vergelijken is met de situatie Afellay dan met de situatie Reis? Of is iedereen op dat gebied echt zo ... zo naief?
Theo heb ik ooit nooit het clublogo van Twente zien kussen ook heeft hij zichzelf nooit een echte Twentenaar genoemd.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ik denk dat Theo, als hij met Ajax langs komt, gewoon een net applaus krijgt van de Twente-fans. Maar misschien ben ik te optimistisch...
Sommige mensen willen ook gewoon niet he ...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Valt wel mee, eigenlijk ben jij de enige.
Precies, sommige mensen willen het verschil tussen een buitenlandse en binnenlandse transfer niet begrijpen. Bijzonder naïef, maar ach.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Sommige mensen willen ook gewoon niet he ...
Dus een binnenlandse transfer is net zo erg als wat Reis deed? Dus Fer wordt met Twente even hard uitgejouwd als Wijnaldum?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, sommige mensen willen het verschil tussen een buitenlandse en binnenlandse transfer niet begrijpen. Bijzonder naïef, maar ach.
Jep. Feyenoord - Twente niet gekeken?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus een binnenlandse transfer is net zo erg als wat Reis deed? Dus Fer wordt met Twente even hard uitgejouwd als Wijnaldum?
Dat is niet erg. Dan kun je nog wel voor hem klappen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Theo heb ik ooit nooit het clublogo van Twente zien kussen ook heeft hij zichzelf nooit een echte Twentenaar genoemd.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:25 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat is niet erg. Dan kun je nog wel voor hem klappen.
Dit dus. Het is toch een ontzettende onzin om de situatie Reis met Wijnaldum te vergelijken, met een soortgelijk oordeel over de door supporters geuite emoties?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan helemaal niet mee eens.
Wijnaldum is meer te vergelijken met Afellay: Tegen het eind van het contract naar een andere club zodat je eigen club nog wat voor je vangt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand Afellay negatief zou ontvangen bij PSV.
Als je echter voortdurend de hand boven het hoofd wordt gehouden bij problemen, alle gedaan wordt om je te helpen en steunen, en ook nog alle kosten worden betaald voor een behandeling van een blessure terwijl je contract is afgelopen en je gaat dan ergens anders heen zodra je weer fit bent, dan ligt dat toch een ietsje anders.
Soms wordt er van bepaalde dingen wel eens gezegd "dat wens je je ergste vijand nog niet toe". Nou ...
Die heb ik inderdaad niet gezien, dus wat dat betreft laat ik me graag corrigerenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Jep. Feyenoord - Twente niet gekeken?
Je bent sowieso naïef wanneer je denkt dat die ras-Arnhemmer een echte Twentenaar zou worden. Net als dat Wijnaldum geen PSV-er wordt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Theo heb ik ooit nooit het clublogo van Twente zien kussen ook heeft hij zichzelf nooit een echte Twentenaar genoemd.
Ginokkio zegt vandaag in een interview zelfs zenuwachtig te zijn voor morgenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:29 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je bent sowieso naïef wanneer je denkt dat die ras-Arnhemmer een echte Twentenaar zou worden. Net als dat Wijnaldum geen PSV-er wordt.
Das was omdat hij slecht speelde...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:26 schreef Caland het volgende:
Bij de supercup hoorde ik toch wel degelijk gefluit jegens Janssen trouwens hoor vanuit Twente-kant, al gaan we nu wel heel offtopic.
We zullen zien inderdaad. Verwacht in ieder geval geen applaus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Das was omdat hij slecht speelde...![]()
Er komt nog een Twente-Ajax aan, als ik me niet vergis, dus we gaan het zien.
Bij nader inzien is dat misschien teveel gevraagd. Zolang ze hem maar niet de hele wedstrijd uitfluiten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:42 schreef Caland het volgende:
[..]
We zullen zien inderdaad. Verwacht in ieder geval geen applaus.
Je hoeft de situaties ook niet te vergelijken, wat ik duidelijk wil maken is dat het geen unicum is dat een voormalig speler die nu voor een concurrent speelt geen hartelijk ontvangst krijgt. Sterker nog; dat is wel vaker zo.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dit dus. Het is toch een ontzettende onzin om de situatie Reis met Wijnaldum te vergelijken, met een soortgelijk oordeel over de door supporters geuite emoties?
En dan ben ik nog een van de mensen die Reis het minst kwalijk neemt, en vind dat hij geen echte verplichting naar PSV had.
Nou nou, gelijk schelden..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:55 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
wat is dit nou voor vergelijk man, domme kut kneus
Daar doelde ik ook helemaal niet op.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:29 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je bent sowieso naïef wanneer je denkt dat die ras-Arnhemmer een echte Twentenaar zou worden. Net als dat Wijnaldum geen PSV-er wordt.
Maar wat bedoel je daar dan precies mee? Hoe zou Jansen een rasechte Twentenaar moeten worden of Wijnaldum een rasechte PSV-er?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:29 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Waarom zou iemand überhaupt een 'echte PSV'er' moeten zijn? Die clubliefde is niet meer...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je daar dan precies mee? Hoe zou Jansen een rasechte Twentenaar moeten worden of Wijnaldum een rasechte PSV-er?
Of wij waren gewoon slechter vorige week dan Heerenveen nu... Al ben ik wel met je eens dat Utrecht ook minder is natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Toch grappig dat Utrecht nu wel kut is en ruimte geeft
Ik denk dat dat inderdaad iets uit het verleden is. Vruuuuger toen je nog een Protestantse jongen uit Strijp moest zijn om bij PSV te kunnen ballen, was clubliefde nog wel echt een ding. En supporters houden graag krampachtig aan de nostalgie vast, maar ik heb zo'n flauwe vermoeden dat clublogokussende spelers het allemaal 1 pot nat vinden, als het niveau maar zo hoog mogelijk is. Inclusief salaris, auto etc.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Waarom zou iemand überhaupt een 'echte PSV'er' moeten zijn? Die clubliefde is niet meer...
Exactquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat dat inderdaad iets uit het verleden is. Vruuuuger toen je nog een Protestantse jongen uit Strijp moest zijn om bij PSV te kunnen ballen, was clubliefde nog wel echt een ding. En supporters houden graag krampachtig aan de nostalgie vast, maar ik heb zo'n flauwe vermoeden dat clublogokussende spelers het allemaal 1 pot nat vinden, als het niveau maar zo hoog mogelijk is. Inclusief salaris, auto etc.
Hutchinson terugquote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Manolev is geschorst voor Heracles uit
Hij staat op 6 kaarten na gisteren. Bij 7 is hij pas weer geschorst toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Manolev is geschorst voor Heracles uit
En toch speelt hij dit seizoen een heeel stuk beter dan vorig seizoen, dus ik neem die kaarten maar op de koop toe.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:53 schreef HetBrabandertje het volgende:
Klopt. Trouwens, vorig jaar had Manolev vijf gele kaarten over het hele seizoen, nu zit hij al op zes terwijl we net na de winterstop zitten. Gaat lekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |