abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:37:24 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107287617

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Eat dat Li :7
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:38:01 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107287633
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:11 schreef Principessa het volgende:

[..]

Nope.. Alleen als ik met vakantie ben, zijn mijn principes dat ook. Ik heb mij vorige week nog helemaal volgepropt met bier-en rookworsten.. :@ :D Maar dat telt zeker niet? ;)
Dat vind ik vreemd :@
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:38:22 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107287642
En ik heb Chico gister ook al gemaand dat ze om zichzelf moet denken. Toen reageerde er verder niemand dus dacht dat men vond dat ik overdreef, dus ben wel 'blij' te lezen dat er meer mensen het niet al te verstandig vinden.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_107287727
Met nog 1 dag te gaan voor het weekend had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan als Chico... Ik heb Pfeiffer ook nooit echt als zo'n ernstige ziekte ervaren, maar misschien onderschat ik het dan. :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:28 schreef Perruche het volgende:
Principieel tegen vegetarisme zijn is echt de grootste onzin die ik heb gehoord, en ik ken maar 1 ander persoon die ik dit heb horen zeggen. Needless to say dat ik die ook in weinig opzichten serieus neem.

QFT. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:42:06 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107287733
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ik heb Chico gister ook al gemaand dat ze om zichzelf moet denken. Toen reageerde er verder niemand dus dacht dat men vond dat ik overdreef, dus ben wel 'blij' te lezen dat er meer mensen het niet al te verstandig vinden.
Ik heb het gelezen en wou dat je ook eens op die manier aan jezelf dacht :@ (ondanks dat het al 100x beter gaat dan 2 jaar geleden, wat natuurlijk al een hele vooruitgang is, mag je best nog beter om jezelf denken)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:43:13 #6
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107287754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:26 schreef V1z0R het volgende:
Je supplementeert wel dan hoop ik, Princi? :@ Ijzer, maar ook allerlei aminozuren ben je nodig...
Trouwens niet altijd teveel van mij aantrekken hoor, want ik ben principieel tegen vegetarisme/veganisme, dus kan soms cru uit de hoek komen.
Nou eigenlijk niet... Omdat bij alle controles bij het bloedgeven mijn HB altijd rond de 8,5 is. En aminozuren ga ik even googlen.. :@
Ondanks dat ik nu al 16 jaar geen vlees eet, blijf ik het een interessant discussieonderwerp vinden. Ik zit zelf soms ook in tweestrijd. Je supplementen-tips volg ik graag op.
En ze leefden nog lang en gelukkig
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:45:48 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107287833
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en wou dat je ook eens op die manier aan jezelf dacht :@ (ondanks dat het al 100x beter gaat dan 2 jaar geleden, wat natuurlijk al een hele vooruitgang is, mag je best nog beter om jezelf denken)
Hoe bedoel je dat? Want toen ik Pfeiffer had, heb ik mijn agenda zowat leeggeveegd. Niet meer wezen stappen, colleges naar inzicht gevolgd, etc. Heb toen echt een half jaar op 30% gedraaid zo'n beetje.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:45:52 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107287836
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:43 schreef Principessa het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet... Omdat bij alle controles bij het bloedgeven mijn HB altijd rond de 8,5 is. En aminozuren ga ik even googlen.. :@
Ondanks dat ik nu al 16 jaar geen vlees eet, blijf ik het een interessant discussieonderwerp vinden. Ik zit zelf soms ook in tweestrijd. Je supplementen-tips volg ik graag op.
Waarom eet je in het dagelijks leven geen vlees en tijdens vakanties wel? Begrijp me niet verkeerd, je mag van mij eten hoe je wilt om de reden die je zelf kiest, maar ik snap niet zo goed dat mensen principes over boord gooien om ze na de vakantie weer op te pakken :@ Dan zijn het geen principes.
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 10:46:15 #9
70532 loveli
N
pi_107287845
quote:

[..]

HB van 8.5, hoe doe je dat? IJzerpillen of heb je supergenen?
crap in = crap out
pi_107287854
Que, Perr/Mini?
Principieel tegen het eten van vlees en vis zijn, is ok. Maar principieel het belang van vlees en vis inzien is in ene onzin?
Ik heb volgens mij alleen wel eens los gelaten dat ik het jammer vind dat sommigen geen of heel weinig vlees aten, maar hebt het nog nooit onzin genoemd.

Maar dan zullen mijn principes wel weer onzin zijn... :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 10:46:58 #11
70532 loveli
N
pi_107287874
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef V1z0R het volgende:
Heb jij principes :o
crap in = crap out
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:47:14 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107287880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Want toen ik Pfeiffer had, heb ik mijn agenda zowat leeggeveegd. Niet meer wezen stappen, colleges naar inzicht gevolgd, etc. Heb toen echt een half jaar op 30% gedraaid zo'n beetje.
Ik bedoel nu. Met te veel hooi op je vork nemen, maar doorgaan, doorgaan en doorgaan. Ondanks dat het al heel lang niet zo goed met je gaat (vervelende kwaaltjes, gebit dat opspeelt, je blij al tijden onvindbaar).
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:48:21 #13
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107287911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef loveli het volgende:

[..]

HB van 8.5, hoe doe je dat? IJzerpillen of heb je supergenen?
Ik denk dat laatste. Ik slik geen IJzer oid... Mijn hoogste score is 9,6 :o
pi_107287916
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Tink.. je weet zelf best dat dat niet over pfeiffer alleen gaat.
ik herinner me iemand die zei dat kussiekroel niet altijd helpt...
pi_107287917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:46 schreef V1z0R het volgende:
Que, Perr/Mini?
Principieel tegen het eten van vlees en vis zijn, is ok. Maar principieel het belang van vlees en vis inzien is in ene onzin?
Ik heb volgens mij alleen wel eens los gelaten dat ik het jammer vind dat sommigen geen of heel weinig vlees aten, maar hebt het nog nooit onzin genoemd.

Er is geen principiële reden waarom je de voordelen van vlees en vis niet uit ander eten zou mogen halen. Betekent niet dat iedereen vegetariër moet worden, maar er is dus ook niks "tegen".
Everything has changed
pi_107287930
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:48 schreef Mini. het volgende:

[..]

Er is geen principiële reden waarom je de voordelen van vlees en vis niet uit ander eten zou mogen halen. Betekent niet dat iedereen vegetariër moet worden, maar er is dus ook niks "tegen".
Omdat vlees en vis stoffen bevatten die geen enkel ander product bevatten, mag het nou wel?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107287973
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel als Tink.. je weet zelf best dat dat niet over pfeiffer alleen gaat.
ik herinner me iemand die zei dat kussiekroel niet altijd helpt...
:W

soms kussiekroelen we hier echt veeeel te veel.

Sauna toch maar niet, ik begin verkouden te worden en de laatste keer voelde de duutser zich ook zo voordat we gingen en was hij daarna ziek. nu lekker een relax dagje...ontbijten, even de stad in, lekker koken, filmpje kijken...
pi_107287980
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Omdat vlees en vis stoffen bevatten die geen enkel ander product bevatten, mag het nou wel?
Cola vast ook, betekent niet dat je die stoffen ook nodig hebt. :P
Je kunt als vegetariër net zo gezond zijn als iemand die vlees eet, dus dan zie ik geen reden om er tegen te zijn. Dat je het zelf niet doet is iets anders, maar da's meer een kwestie van smaak/gemakzucht/prioriteiten.
Everything has changed
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:52:25 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107288008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik bedoel nu. Met te veel hooi op je vork nemen, maar doorgaan, doorgaan en doorgaan. Ondanks dat het al heel lang niet zo goed met je gaat (vervelende kwaaltjes, gebit dat opspeelt, je blij al tijden onvindbaar).
Ik zie niet echt een andere optie? Die buikpijn is er nu ook alweer een weer flink, maar wat moet ik dan? 't Is niet alsof er geen medische aandacht voor is. Het maakt geen zak uit of ik op de bank buikpijn zit te hebben of op mijn werk. Sterker nog, als ik wat afleiding heb, denk ik er ook minder aan. Tja, dat gebit is al mn hele leven gewoon belabberd en de blij, tja. Ik wil graag doorverwezen worden naar de gyn om mn hormonen te checken. Vertrouw de boel niet helemaal. Menstruatie blijft vrij onregelmatig (cyclus gemiddeld 24 dgn) en de laatste keer duurde het welgeteld anderhalve dag en toen was het alweer gebeurd. A.s. dinsdag krijg ik de uitslag van echo. Ben heel benieuwd wat daaruit komt, maar ik verwacht daar niet zoveel van.
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 10:53:30 #20
70532 loveli
N
pi_107288030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:50 schreef Mini. het volgende:

[..]

Je kunt als vegetariër net zo gezond zijn als iemand die vlees eet, dus dan zie ik geen reden om er tegen te zijn. Dat je het zelf niet doet is iets anders, maar da's meer een kwestie van smaak/gemakzucht/prioriteiten.
Het kost wel een boel meer moeite om uit andere voeding hetzelfde te halen. De colavergelijking is scheef, omdat daar geen essentiele voedingsstoffen inzitten. Vlees/vis bevat bv aminozuren die je niet zo compleet uit andere dingen kunt halen.
crap in = crap out
pi_107288055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Het kost wel een boel meer moeite om uit andere voeding hetzelfde te halen. De colavergelijking is scheef, omdat daar geen essentiele voedingsstoffen inzitten. Vlees/vis bevat bv aminozuren die je niet zo compleet uit andere dingen kunt halen.
Okee, het was een overdreven voorbeeld. ;)
Maar als iemand er nou voor kiest om die moeite te doen? Dan is er toch geen enkel principe op basis waarvan je daar tegen kunt zijn...
Everything has changed
pi_107288086
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:50 schreef Mini. het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat ik vind dat anderen geen vegetariër mogen wezen dan? Ik ben gewoon principieel er voor mijzelf tegen. Ik dring het anderen ook niet op ofzo, wat je vegetariërs wel ziet doen.

Krijg je van die "Ik vind dat mensen vrij van mening mogen zijn, zolang het mijn mening maar is"-figuren :r
pi_107288100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:54 schreef Mini. het volgende:

[..]

Okee, het was een overdreven voorbeeld. ;)
Maar als iemand er nou voor kiest om die moeite te doen? Dan is er toch geen enkel principe op basis waarvan je daar tegen kunt zijn...
Waarom niet? Ik ben ervoor om zoveel mogelijk uit producten van de natuur te halen en zo weinig mogelijk uit door mensen gefabriceerde preparaten. Dat hoort voor mij wel degelijk bij mijn "principes".
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:57:15 #24
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107288127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:45 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom eet je in het dagelijks leven geen vlees en tijdens vakanties wel? Begrijp me niet verkeerd, je mag van mij eten hoe je wilt om de reden die je zelf kiest, maar ik snap niet zo goed dat mensen principes over boord gooien om ze na de vakantie weer op te pakken :@ Dan zijn het geen principes.
Tja. Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet antwoorden. Zo leef ik en daar voel ik mij goed bij, zou ik wel kunnen antwoorden, maar ik ben ook nog zoekende.

Dat ik op reis vlees eet, komt omdat ik een keer in Brazilie twee weken op casave en wortel heb geleefd en daar werd ik diepongelukkig van. In een aantal landen op de wereld is vegetarisch eten heel lastig en ik heb er toen voor gekozen om iig in dat soort landen vlees te eten ipv zelf een linzenburger te maken. In de loop van de tijd is dat misschien een beetje doorgeslagen, maar ja.

C'est ça.
pi_107288179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:55 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat ik vind dat anderen geen vegetariër mogen wezen dan? Ik ben gewoon principieel er voor mijzelf tegen. Ik dring het anderen ook niet op ofzo, wat je vegetariërs wel ziet doen.

Krijg je van die "Ik vind dat mensen vrij van mening mogen zijn, zolang het mijn mening maar is"-figuren :r
Nah, dan vind ik dat je het woord principieel gewoon verkeerd gebruikt. Als iets echt een principekwestie is, zou het voor iedereen moeten gelden.
Maar goed, laten we er maar over ophouden voordat het een al te academische discussie wordt. ;)

Ik eet trouwens ook gewoon vlees hè, dus no argument there. Wel biologisch, da's dan weer mijn principe.

Mar: peulvruchten e.d. zijn toch ook natuurlijke producten. :)
Everything has changed
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:02:15 #26
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107288266
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:59 schreef Mini. het volgende:

[..]

Nah, dan vind ik dat je het woord principieel gewoon verkeerd gebruikt. Als iets echt een principekwestie is, zou het voor iedereen moeten gelden.
quote:
Principe: zelfgekozen regel voor hoe je leeft
Hoeft dus niet voor iedereen geldend te zijn. Het principe van Principessa is dus dat ze geen vlees eet, behalve op vakantie.
pi_107288275
quote:

[..]

Maar goed, laten we er maar over ophouden voordat het een al te academische discussie wordt. ;)

Ik eet trouwens ook gewoon vlees hè, dus no argument there. Wel biologisch, da's dan weer mijn principe.

Dan vind ik dat je de definitie van principe maar moet opzoeken :P :D

Edit: /spuit11, Tink heeft het al gedaan voor je
pi_107288346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik zie niet echt een andere optie? Die buikpijn is er nu ook alweer een weer flink, maar wat moet ik dan? 't Is niet alsof er geen medische aandacht voor is. Het maakt geen zak uit of ik op de bank buikpijn zit te hebben of op mijn werk. Sterker nog, als ik wat afleiding heb, denk ik er ook minder aan. Tja, dat gebit is al mn hele leven gewoon belabberd en de blij, tja. Ik wil graag doorverwezen worden naar de gyn om mn hormonen te checken. Vertrouw de boel niet helemaal. Menstruatie blijft vrij onregelmatig (cyclus gemiddeld 24 dgn) en de laatste keer duurde het welgeteld anderhalve dag en toen was het alweer gebeurd. A.s. dinsdag krijg ik de uitslag van echo. Ben heel benieuwd wat daaruit komt, maar ik verwacht daar niet zoveel van.
Ik lees vaak mee, omdat ik de discussies vaak interessant vind en ter inspiratie. ;) Kon het niet laten of ff op je te reageren. Je weet dat een onregelmatige cyclus (wel of niet bij vlagen) bij EDS/HMS horen he!? Zonder pil ben ik om de twee weken ongesteld, of maanden helemaal niet, of het is een zooitje. Is ook logisch...bindweefsel, etc. Niet iedereen hoeft er last van te hebben, mogelijk hoor je daarom in het EDS topic zo weinig over het onderwerp.
pi_107288351
quote:

[..]

True, maar daar haal ik persoonlijk iig niet genoeg uit :) Ik ben wel voor niet meer vlees dan nodig en biologisch enzo en ik heb respect voor mensen die het volhouden om vegetarisch te eten, dat dan weer wel ;) Iets zelf doen uit principes betekent voor mij niet meteen dat ik ertegen ben als het voor een ander anders werkt.
Kiloknallers en dergelijke, daar ben ik dan wel weer écht tegen.
pi_107288434
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heuj, ik heb ook nog gereageerd gisteravond! :P

Mo, succes met t tentamen! Meditterraans ontbijt? Bij verblijf in die regio was het ontbijt vaak minimaal... Vies klef broodje, met een beetje mazzel ook wat fruit. Jij liever dan ik ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107288524
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dan vind ik dat je de definitie van principe maar moet opzoeken :P :D

Edit: /spuit11, Tink heeft het al gedaan voor je
Dan nog is het wel vaak zo dat je principes die voor jezelf gelden in beginsel ook beter vindt bij anderen (die in ongeveer dezelfde omstandigheden zitten als jijzelf). Je hanteert die regels bij jezelf toch om een reden.

Anyway, ik moet nu echt even gaan werken. :P
Everything has changed
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:11:59 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107288578
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik lees vaak mee, omdat ik de discussies vaak interessant vind en ter inspiratie. ;) Kon het niet laten of ff op je te reageren. Je weet dat een onregelmatige cyclus (wel of niet bij vlagen) bij EDS/HMS horen he!? Zonder pil ben ik om de twee weken ongesteld, of maanden helemaal niet, of het is een zooitje. Is ook logisch...bindweefsel, etc. Niet iedereen hoeft er last van te hebben, mogelijk hoor je daarom in het EDS topic zo weinig over het onderwerp.
Meen je? Nee dat wist ik niet :o. Ik was vroeger altijd gewoon regelmatig, maar na 5 jaar Mirena is het een bende :'). Maar makes sense, want heb met de vorderende leeftijd ook wel meer EDS-klachten gekregen. Ding is er zowat een jaar uit nu, regelmaat lijkt zich iiiiiieets te stabiliseren, maar tis nog steeds.. ja, wisselend :').
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:18:06 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107288767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:10 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dan nog is het wel vaak zo dat je principes die voor jezelf gelden in beginsel ook beter vindt bij anderen (die in ongeveer dezelfde omstandigheden zitten als jijzelf).
Oh?
Je realiseert je dat deze denkwijze de oorzaak is van vele oorlogen?
pi_107288785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:10 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dan nog is het wel vaak zo dat je principes die voor jezelf gelden in beginsel ook beter vindt bij anderen (die in ongeveer dezelfde omstandigheden zitten als jijzelf). Je hanteert die regels bij jezelf toch om een reden.
Maar ik loop niet te roepen dat ik andermans principes onzin vind, dus waardeer het ook als anderen dat niet over die van mij roepen.

pi_107288796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Meen je? Nee dat wist ik niet :o. Ik was vroeger altijd gewoon regelmatig, maar na 5 jaar Mirena is het een bende :'). Maar makes sense, want heb met de vorderende leeftijd ook wel meer EDS-klachten gekregen. Ding is er zowat een jaar uit nu, regelmaat lijkt zich iiiiiieets te stabiliseren, maar tis nog steeds.. ja, wisselend :').
Heb jij al een intensieve revalidatietraining gevolgd? Zo niet: daar kan je ook aan de slag met planning, regelmatigheid en voeding. Ook gezien je darmproblemen in het verleden. Moet ik ook weer een tijdje lijstjes plaatsen en erbij zetten wat ik anders doe vanwege eds? Ik heb ook veel voedingssupplementen (die ik ook in lijstjes kan zetten), niet omdat ik slecht eet, maar omdat je darmen bepaalde voedingstoffen ook minder goed opnemen, omdat ze oprekken....dus darmvlokken rekken ook uit, dus meer gevoeligheden etc.
pi_107288820
haha viz, ik denk dat jij hier meer loopt te "verkondigen" dat mensen toch vooral Wel vlees moeten eten dan dat mensen die dat liever niet doen zelf "in de aanval" gaan. Bij ieder lijstje zonder vlees/eiwit ben jij er als de kippen bij...!!

En ik ben met mar maar dat mag geen verrassing heten.

Overigens heb ik overheerlijke gerookte kip van de natuurslager bij ons op 't plein op mijn brood vandaag. Morgen weer een stuk halen.. en vanavond h.o.h. gehakt door de saus van de pasta voor morgen :9.
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:19:43 #37
70532 loveli
N
pi_107288829
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:18 schreef An24 het volgende:

[..]

Heb jij al een intensieve revalidatietraining gevolgd? Zo niet: daar kan je ook aan de slag met planning, regelmatigheid en voeding. Ook gezien je darmproblemen in het verleden. Moet ik ook weer een tijdje lijstjes plaatsen en erbij zetten wat ik anders doe vanwege eds? Ik heb ook veel voedingssupplementen (die ik ook in lijstjes kan zetten), niet omdat ik slecht eet, maar omdat je darmen bepaalde voedingstoffen ook minder goed opnemen, omdat ze oprekken....dus darmvlokken rekken ook uit, dus meer gevoeligheden etc.
Welke supplementen gebruik jij?
crap in = crap out
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:21:37 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107288895
@An: Ik heb niet echt darmproblemen hoor, alleen na 3 kuren antibiotica was het nogal ontregeld :'). Wel de lage buikpijn en ben inmiddels al driekwart jaar aan het speuren waar dat vandaan komt :'). Ik heb denk ik ook wel iets minder heftig EDS dan jij.. Heb ook geen splints / luxaties. Huid is wel drama, (wond)genezing ook en veel gewrichtsklachten. Ben wel beniuewd naar jouw lijstjes en supplementen!
pi_107288993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:18 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh?
Je realiseert je dat deze denkwijze de oorzaak is van vele oorlogen?
Beter vinden en afdwingen zijn twee heel verschillende dingen.
Everything has changed
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:24:37 #40
70532 loveli
N
pi_107288998
Darmproblemen betekent niet per se dat je kramp hebt of stoelgangproblemen. Wanneer je darmvlokken beschadigd ziijn, neem je je voedingsstoffen anders en slechter op. Dat kan bv leiden tot problemen met je immuunsysteem. Darmen zijn ontzettend belangrijk om in goede conditie te houden.
crap in = crap out
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:27:22 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107289073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:24 schreef Mini. het volgende:

[..]

Beter vinden en afdwingen zijn twee heel verschillende dingen.
"Principiele" discussies kunnen helaas snel escaleren omdat mensen denken dat ze in hun gelijk staan en vinden dat de andere partij hun mening zou moeten delen. Denk maar aan godsdienstoorlogen, die toch een goede representant zijn van een oorlog die voortkomt uit een principiele discussie.
pi_107289081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:19 schreef Perruche het volgende:
haha viz, ik denk dat jij hier meer loopt te "verkondigen" dat mensen toch vooral Wel vlees moeten eten dan dat mensen die dat liever niet doen zelf "in de aanval" gaan. Bij ieder lijstje zonder vlees/eiwit ben jij er als de kippen bij. Zou mooi zijn als iemand hier tegen iedereen diie het wel op zijn lijstje heeft staan in de anaval ging ;').
Maar ik heb nog nooit tegen jou, XM, Billy of iemand anders die minder of geen vlees/vis eet gezegd dat zijn of haar principes onzin zijn, en dat vind ik ook niet.
Ik raad wel eens vlees aan ja, maar nog vaker kwark, en dan puur uit oogpunt van de eiwitten.

En nee, nee, dat zou helemaal niet mooi zijn }:|
pi_107289099
Okay dan ben ik in de war met liefvisje denk ik :')

@loveli:

- Morgens gebruik ik mij het eten: Magnesium (300 mg) en B6 fosfaat (50 mg) (de normale b6 werkt averechts)
- savonds gebruik ik zink (30 mg) en mangaan (25mg)

(alles van Biotics) Deze moeten wel opgebouwd worden overigens.

Verder soms wey proteïnen, maar alleen als ik vaker sport. Nu kan ik max twee keer per week sporten, dan gebruik ik het weinig.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:30:01 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289150
Liefvisje heeft wel ook van die mysterieuze buikklachten, meen ik me te herinneren...

Thnx voor de supplementen, ga eens ff kijken of ik e.e.a. online kan bestellen.
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:30:39 #45
70532 loveli
N
pi_107289163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:28 schreef An24 het volgende:
Okay dan ben ik in de war met liefvisje denk ik :')

@loveli:

- Morgens gebruik ik mij het eten: Magnesium (300 mg) en B6 fosfaat (50 mg) (de normale b6 werkt averechts)
- savonds gebruik ik zink (30 mg) en mangaan (25mg)

(alles van Biotics) Deze moeten wel opgebouwd worden overigens.

Verder soms wey proteïnen, maar alleen als ik vaker sport. Nu kan ik max twee keer per week sporten, dan gebruik ik het weinig.
Dat is een goede basis.
crap in = crap out
pi_107289270
quote:

[..]

Je eet wel vlees :D Nep vegetariër :P
Worry is a misuse of imagination
pi_107289293
Porb was je nog gaan sporten gisteren, hoe vind je het?
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:35:56 #48
70532 loveli
N
pi_107289304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:35 schreef Perruche het volgende:
Heerlijk, sociale controle :9
crap in = crap out
pi_107289311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Heerlijk, sociale controle :9
:D
pi_107289333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:35 schreef Perruche het volgende:
Nee ik moet eerst die 'introductie les' volgen, dat doe ik zaterdag! (Morgen dus :D)
Dat zei ik ook al, nu lijkt het net of ik niet ben gegaan :'( JIJ zou om 8 uur gaan, ben jij nog gegaan *)!?
pi_107289342
Ja :Y
pi_107289381
Oh ik heb woensdag 2 gamba's gegeten.. En in oktober een stukje inktvis.. O jee :')
En een laatst stukje rookworst & spekjes, maar dat voegt niet zo toe en was helemaal niet zo lekker als ik had herinnerd :') Mehh

Zeeinsecten vind ik in principe wel prima, maar dan moet ik ook landinsecten eten :') Meh :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:39:13 #53
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289393
Zee-insecten? :') Je eet plankton?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:39:42 #54
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107289407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Nep vegetariër :P
:D Maar toch weer te weinig om zo'n hippe flexetariën te zijn ;)
pi_107289411
Zee-insecten :')
pi_107289420
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja, dat _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_107289423
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Garnalen, dingen met een uitwendig skelet, zoals krabbetjes, kreeft, enz. :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:40:36 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289429
Dat zijn toch schaaldieren en geen insecten? :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:41:52 #59
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_107289457
Ik heb wel eens sprinkhanen gegeten. Best wel lekker, maar ja, gedrenkt in knoflookolie smaakt alles lekker..
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:42:10 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_107289466
Hoi, wij gaan onwijs lekker wandelen in Borger *O*

Lijst:
O: boterham kaas, 2 beschuit jam, beker melk
T: kwark en vla
L: plak suikerbrood, boterham kaas
T's: appel, peer, mineola, gekookt eitje
T's: bier
D: gyros, ossehaas, varkenshaas, pitabroodjes, patat, knoflooksaus
T: bier
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_107289484
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat zijn toch schaaldieren en geen insecten? :')
Ik ben geen entomoloog maar als het krioelt en in de zee leeft is het wat mij betreft een 'zeeinsect' :7
pi_107289487
Wandelse Uniek :)
pi_107289520
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben geen entomoloog maar als het krioelt en in de zee leeft is het wat mij betreft een 'zeeinsect' :7
Lekker handig om op die manier jezelf wijs te maken dat je dat best kan eten als vegetariër O-)
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:46:23 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289573
Ik vind het wel tof dat ik wel een entomoloog blijk te zijn! :D
pi_107289614
Insecten en schaaldieren zijn wel allebei geleedpotig, dus je zou ze neven van elkaar kunnen noemen :P
pi_107289637
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind het wel tof dat ik wel een entomoloog blijk te zijn! :D
Are you sure about that?

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107289642
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:44 schreef MarMar het volgende:

[..]

Lekker handig om op die manier jezelf wijs te maken dat je dat best kan eten als vegetariër O-)
Ik ben geen vegetariër, ik eet 'gewoon' geen dieren.. ;) Vind dat een vegetariër verder gaat (geen kaas, kwark, snoep, etc) Het is ook niet zo dat ik het 'zielig' vind..
En ben vooral wegens gezondheidsredenen gestopt met het eten van dieren.. Maar als het gezond is om af en toe (1x per maand of zo) toe wel vlees te eten dan wil ik dat wel in overweging nemen. Ik moet het tenslotte allemaal lekker zelf weten :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:49:17 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289650
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Are you sure about that?

[ afbeelding ]
Geil :9~
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:50:15 #69
70532 loveli
N
pi_107289675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:41 schreef Principessa het volgende:
Ik heb wel eens sprinkhanen gegeten. Best wel lekker, maar ja, gedrenkt in knoflookolie smaakt alles lekker..
Lekkere vakantie :')
crap in = crap out
pi_107289684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:41 schreef Mini. het volgende:
Met nog 1 dag te gaan voor het weekend had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan als Chico... Ik heb Pfeiffer ook nooit echt als zo'n ernstige ziekte ervaren, maar misschien onderschat ik het dan. :@

[..]
Een kennis van mij heeft dat ook gedaan, haar Pfeiffer onderschat en heeft er daarna meer dan 5 jaar last van gehad. Eerste leek het een soort van over en toen is het keihard terug komen. Die heeft die 5 jaar lang bijna alleen maar in bed gelegen... Dus je moet Pfeiffer echt niet onderschatten.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_107289690
Hier nog zo'n mooierd _O-

En dan nog wat literatuur:

Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:50:53 #72
70532 loveli
N
pi_107289696
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Krill = omega-3, dus gewoon doorplanktonnen.
crap in = crap out
pi_107289728
Waarom zou je geen sprinkhanen eten, maar wel garnalen :P?
pi_107289768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:50 schreef Phaidra het volgende:

En dan nog wat literatuur:

[ afbeelding ]
Haha, gevoel van humor kan hem niet ontzegd worden. _O-
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:53:36 #75
70532 loveli
N
pi_107289772
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:52 schreef Probability het volgende:
Waarom zou je geen sprinkhanen eten, maar wel garnalen :P?
Waarom zou je wel garnalen eten, maar geen sprinkhanen?
Ow crap, ik heb ff koffie nodig. Las wel en geen prcies andersom :')
crap in = crap out
pi_107289787
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ben geen vegetariër, ik eet 'gewoon' geen dieren.. ;) Vind dat een vegetariër verder gaat (geen kaas, kwark, snoep, etc) Het is ook niet zo dat ik het 'zielig' vind..
En ben vooral wegens gezondheidsredenen gestopt met het eten van dieren.. Maar als het gezond is om af en toe (1x per maand of zo) toe wel vlees te eten dan wil ik dat wel in overweging nemen. Ik moet het tenslotte allemaal lekker zelf weten :')
Dat "verder gaan" heet veganist ;) en ik was maar wat aan het plagen :*
pi_107289844
Ik krijg wel kriebel van alle plaatjes die je te zien krijgt bij zoeken op entomoloog:').

Weer genoeg opruimontwijkend gedrag vertoond, zucht.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:56:40 #78
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_107289878
Heilige Sjaak! Zit er goud in die Biotics-producten ofzo? :X
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 11:56:42 #79
70532 loveli
N
pi_107289879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik krijg wel kriebel van alle plaatjes die je te zien krijgt bij zoeken op entomoloog:').

Weer genoeg opruimontwijkend gedrag vertoond, zucht.
Zwangere vrouwen krijgen toch hormonale nestdrang? Zou ik ff op wachten, dan gaat opruimen vanzelf.

*kijkt om zich heen.. nope, niet zwanger*
crap in = crap out
pi_107289962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Zwangere vrouwen krijgen toch hormonale nestdrang? Zou ik ff op wachten, dan gaat opruimen vanzelf.
Wanneer? Wegens weekend weg en andere dingen is het inmiddels 3 weken geleden dat er een stofzuiger over de vloer gegaan is :'). Heel veel langer kan het niet meer wachten ben ik bang _O-

XM: goede supplementen zijn duur, helaas..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107290060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wanneer? Wegens weekend weg en andere dingen is het inmiddels 3 weken geleden dat er een stofzuiger over de vloer gegaan is :'). Heel veel langer kan het niet meer wachten ben ik bang _O-
Ha, zelfs ik doe dat nog wekelijks! B-)
Voel me ineens een minder slecht huishoudelijk type dan normaal.
Dank je Phaidra! :* *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107290090
Niet schattig, die dustpuppies?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:04:02 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107290104
Thuis! Met de eerste vier uit de reeks Songs of Ice and Fire (Game of thrones). Mocht een cadeautje, omdat ik zielig ben. Dadelijk even wat proberen te eten en om 13:00 richting tandarts.

En mijn samples zijn er idd, ben benieuwd! Heb er ook een shake beker bij besteld om op het minimumbestelbedrag uit te komen en die gaat vast nog wel van pas komen :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:05:47 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107290155
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij daar zo op z'n plaats O+
O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107290172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ha, zelfs ik doe dat nog wekelijks! B-)
Voel me ineens een minder slecht huishoudelijk type dan normaal.
Dank je Phaidra! :* *)
You're welcome :D.

1x per week is ook mijn streven (en als dat niet lukt wel ff vegen), maar nu lukt het me toch niet meer om veel huishoudelijke dingen in 1 dag te proppen. Dus vorige weekend weg, weekend daarvoor heb ik de administratie van 1 jaar op orde gebracht en een kastje geschilderd, weekend dáárvoor heb ik het kastje de eerste laag gegeven en de rest van het weekend had ik hoofdpijn...

Zie daar hoe planning mis kan lopen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107290281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+
Vind het ook erg leuk voor je, Maria! Klinkt inderdaad altijd alsof je het daar naar je... ALL HAIL THE HOLY CARROT! :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:09:39 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107290290
Net ontdekt dat ik al een halfjaar een nieuwe buurman heb zonder dat ik het wist _O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_107290355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

You're welcome :D.

1x per week is ook mijn streven (en als dat niet lukt wel ff vegen), maar nu lukt het me toch niet meer om veel huishoudelijke dingen in 1 dag te proppen. Dus vorige weekend weg, weekend daarvoor heb ik de administratie van 1 jaar op orde gebracht en een kastje geschilderd, weekend dáárvoor heb ik het kastje de eerste laag gegeven en de rest van het weekend had ik hoofdpijn...

Zie daar hoe planning mis kan lopen :P.
Tell me about plannen! :D
Mijn weekendplannen:
morgen: eerst sporten, dan boodschappen doen, 8 kilo vlees ophalen (en minstens de helft bij mn ouders afleveren), daarna komen er 6 vriendinnen over de vloer en tegen de tijd dat die weg zijn, wil ik denk slapen ofzo. :D
zondag: eerst hardlopen, dan bodybalance, dan snel naar huis, lekker op de fiets naar Delft, instore meepikken, nog wat drinken en daarna onbekend. Moet nog wel naar huis fietsen overigens. :P
So far voor tijd voor je huishouden. :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:13:53 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107290429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Tell me about plannen! :D
Mijn weekendplannen:
morgen: eerst sporten, dan boodschappen doen, 8 kilo vlees ophalen (en minstens de helft bij mn ouders afleveren), daarna komen er 6 vriendinnen over de vloer en tegen de tijd dat die weg zijn, wil ik denk slapen ofzo. :D
zondag: eerst hardlopen, dan bodybalance, dan snel naar huis, lekker op de fiets naar Delft, instore meepikken, nog wat drinken en daarna onbekend. Moet nog wel naar huis fietsen overigens. :P
So far voor tijd voor je huishouden. :D
Ik word al moe bij de gedachte aan zo'n volgepropt weekend :'). Ik moet ook tijd hebben om me te vervelen, dan heb ik pas echt weekend gehad :P.

1 keer per week huishouden hier (om de beurt dus in feite maar eens per 2 weken voor mij en dat is echt genoeg :'))
Niet meer actief op Fok!
pi_107290439
Dit is het kastje trouwens, de meneer heeft het gemaakt, ik ben van het schilderen. Handig een kookboekenkastje bij de keuken :Y

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107290549
lol@planning Henk!

Ik zit morgen waarschijnlijk een groot deel van de dag bij mijn moeder: 2x hond uitlaten, boodschappen doen, bed verschonen, vogelkooi verschonen. Joepie.

Vanmiddag zou ik misschien naar een vriendin gaan, maar ze gaat ook naar een koophuisje kijken, dus ze wist nog niet of ze het zou redden. Vanavond bij vrienden van vrienden een maxi-cosi ophalen, misschien ook nog bij die vrienden langs.

Zondag doe ik niks denk ik, op de was na :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107290570
Leuk kastje Phaidra.
pi_107290593
Voor volgende week heb ik een dagje Flevoland in de planning staan met een bezoek aan een fokker, een lunch in Lelystad en een kraamvisite in Almere.
En ik overweeg zaterdag nog even langs te gaan bij een verjaardag in Enschede. Maar dan zie ik treintijd ook maar als ontspanningstijd ofzo. :D

Mooi kastje trouwens Phaidra!
Ik moet toch eens op zoek gaan naar een huis met ruimere keuken, dan kan ik zulke dingen ook kwijt. :)
Doe wat je niet durft.
pi_107290599
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:54 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat "verder gaan" heet veganist ;) en ik was maar wat aan het plagen :*
Nee dan eet je helemaal geen dierlijke producten (melk, honing, etc) in de producten die ik opnoemde zit dood dier verwerkt en dat eet je niet als vegetariër.
pi_107290636
Ik zou op dit moment al blij zijn met een huis met een aparte slaapkamer. _O-
pi_107290692
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:19 schreef Ewelina het volgende:
Ik zou op dit moment al blij zijn met een huis met een aparte slaapkamer. _O-
Nou er komt hier een kamer vrij :')
  Vis een optie? vrijdag 27 januari 2012 @ 12:22:21 #97
70532 loveli
N
pi_107290723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:21 schreef Probability het volgende:
Is dat het nettoresultaat van gisteravond?
crap in = crap out
pi_107290770
Nee hoor, dat zou wat zijn :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 12:24:37 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107290785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:09 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vind het ook erg leuk voor je, Maria! Klinkt inderdaad altijd alsof je het daar naar je... ALL HAIL THE HOLY CARROT! :P
THE HOLY CARROT IS APPEASED.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107290846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:21 schreef Probability het volgende:

[..]

Die is denk ik kleiner dan wat ik nu heb... :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')